Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Interesuję się zakupem ciągnika 6170 lub 6180. Może ktoś by się podzielił opinią o tych ciągnikach. 6180 posiada turbinę czy należy się jej obawiać czy lepiej rozglądać się za silnikiem bez turbiny ale słabszym o 10 km. Ciągnik miałby pracować przy pługu i agregacie upr. siewnym 3m (biernym) czy te 120 km to nie za dużo. I jeszcze jedno w większości ogłoszeń piszą przebiegi od 5 do 6 tys. czy to się licznik już przekręcił czy poprostu je cofają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam akurat 6180 (to juz nie pierwszy ani drugi MF jaki mam) turbiny nie masz co sie bac bo ona tylko daje ten 10km wiec nie wysila ma maxa silnika bo te silniki osiagały 135km przy 6190 a za to z turbiną jest bardziej energiczniejszy i elastyczny motor. Co do przebiegu to wiadomo że róznie to bywa, musisz poprostu umieć ocenić czy ten sprzęt wygląda na te mth czy raczej miał wiecej i jak było o niego dbane (duzo można powiedzić po samym wyglądzie) miałem juz kilka modeli bo sam sprzedaje od czesu do czasu to mniej wiecej wiem co i jak. Jak ktos ma dobry sprzet to tez i sobie go ceni a jak jest nie bardzo i juz stoi troche to zas cena idzie w dół. Widać na allegro jak niektore stoja juz po ok rok a cena jest dobra a niektóre były tylko raz na ogłoszniu i poszły mimo ze cena nie była taka niska. Ja tego co mam przywiozłem z francji gdzie wogole nie pracował w polu rok 96 i ma teraz 4500mth i to sie widzi po samym wyglądzie i wogole stanie technicznym. Ciągnik który pracował w polu i nie było o niego dbane to sie widzi odrazu w pewnych miejscach. A szukasz samego czy z turem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tur mnie nie interesuje, jak pisałem ciągnik ma być tylko do pracy w polu i transport. I tu pojawia sie problem z inst. pneumatyczną , zdarzają się takowe czy tzreba samemu kombinować?A jak ze spalaniem, przy nico lżejszych pracach tj. agregat z siewnikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdażają sie ale tylko z niemiec ale też w mniejszości, jak masz kombinować z montażem sprężarki to polecam założyć sobie siłowniki do przyczep i jest super (o ile masz zawsze swoje przyczepy i tylko z jednymi jezdzisz) co do spalania to jak ma lzej to wiadomo ze mniej spali i lepiej jechac z zapasem mocy bo jak bedziesz jezdził na maxa tyle ile pójdzie i jeszcze na dosyć wysokich obr blisko 200/min to wiadomo że musi więcej spalić i jeszcze wszystko zależy od maszyny i zwięzłości ziemi bo każda maszyna nie idzie tak samo i ziemie też są różne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dzięki za informacje, to może jeszcze kilka rad na co zwracać uwagę przy oględzinach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na wszystko:)

ogolnie wygląd zewnętrzny, zużycie w kabinie (tak jak w samochodzi im bardzie wytarte pedały, dzwignie itp to wiadomo ze maszyna nie stała, przetarte siedzenia swiadczy juz o kilkutysięcznym przebiegubo samo sie nie przetarło)

stan techniczny-ogolnie jak pracuje skrzynia-jak begi chodzą na zimno, na ciepło, czy w miare cicho na poszczególnych półbiegach na postoju, sprzęgło, silnik jak pali czy nie dymi górą lub dołem przede wszystkim po dobrym rozgrzaniu!!! itp ale tego to nie musze chyba pisac, czy nie był ruszany silnik i skrzynia-to wszystko widać, opony z którego rocznika ( to tez swiatczy o przebiegu chociaz mogły być przełożone, feli czy z tego rocznika, zużycie wszyskich zaczepów, no i czy elektronika chodzi tak jak powinna, czy czujniki nie po odłączane lub jakieś zbędne kable nie wiszą. Trudno tak wszystko opisac, jak sie ogląda to sie wie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi przetarciami we wnetrzu to nieco obiegowe opinie i wcale nie musza oddawać faktycznego przebiegu. Ludzie się poprostu autoświatów naczytaja i innych i myslą ze wiedzą. Wystarczy że takim samym modelem ciagnika będzie jeździło 2 różne osoby jedna powiedzmy 120 kg w brudnych ciuchach a w drugim 70 kg i w kabinie bedzie wmiare pożądek jak myślicie który ciagnik będzie bardziej zniszczony w środku. Oczywiscie to nie jest reguła.sam widziałem np modelk audi a4 po 350 tys km wygladał w środku na góra 220 i nikt najlepszy znawca by nie poznał ile faktycznie ma. O przebiegu może ale nie musi świadczyć farba schodzaca z silnika i innych elementów. To czy ciągnik pracowal w polu czy nie to żadna różnica czasami nie widząc pola może być bardziej zmęczony niz ten co glebe oral tylko tego tak odrazu nie widac tez widziałem taki przypadek. tak więc jeśli się znasz ogldaj sam jesli nie wex kogos tylko kogos kto naprawde się zna a nie tego kto mysli że sie zna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego sam osobiscie przywoze ciągniki wiec nie wpieraj mi ze sie nie znam bo jeszcze mnie intuicja nie zawiodla a poza tym znajomy duzo przywozi ciagnikow i kazdy z nich widzialem i ogladalem. Nie napisaem tu ze po wygladzie w kabinie ocenisz czy ma 5462mth cz moze 8247mth jak ty to oDebra1łes wiec moze nie komentuj jak sam sie nie znasz bo audi to nie ciągnik i tu sie bierze cos innego pod uwage. I ciekawe co ya rynice ma dla pedau spryega cyz kierowaca ma brudne ubranie cyz cyzste albo cyz ma 70kg cyz 120+wey sie nie ođmiesyaj. I co do używanie ciągnika w polu czy poza rolnictwem to jest róznica i to duża i idzie to ocenic tylko widocznie sam sie nie znasz aby krytykujesz innych. I nie nie jestem żadnym handlarzem zebys sobie nie pomyslał ze coś tu moze zachwalam czy niewiadomo co tylko jestem głównie rolnikiem jak większość tych którzy tutaj sa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SORKI ZA TĄ MAŁĄ POMYŁKĘ W CZEŚCI WIADOMOŚCI JEST Y ZAMIAST Z I ODWROTNIE

i jeszcze do buli1979 jak tak wiesz lepiej to dlaczego nic ciekawego nie doradziłeś tylko to z tą farbą na silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.pawlo36 odnośnie tych błędów to ci się samo zrobiło,czy coś nacisnołeś przez pomyłkę?Bo u mnie nieraz też tak się zrobi samoistnie,że następuje zamiana liter przy pisaniu postów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a macie moze taki schemat mf 6140? nie wiem jak sprawdzić czy do rewersu dochodzi prąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.pawlo36 odnośnie tych błędów to ci się samo zrobiło,czy coś nacisnołeś przez pomyłkę?Bo u mnie nieraz też tak się zrobi samoistnie,że następuje zamiana liter przy pisaniu postów.

 

prawdopodobnie tak ale zeby bylo ok wystarczy wdusić lewy Ctrl+Shift i jest ok:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po co ci schemat-rozbierasz przełącznik i sprawdzasz miernikiem czy jest prąd a następnie przy elektomagnesie i wszystko wiesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to mogło pójść sprzegło załączające wom albo cos nie tak jest tam z cisnieniem na sprzęgle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do WOM to mi na eco (w 3060) sie wałek potrafi z tryba wysunąć i o dziwo czasem tam znowu wskakuje - próbowałem to go ręka da się 2 palcami wysuwać (ktoś nie zabezpieczył w ogolę dobrze ze nie spada gdzieś na dol) tzn przez ta klapę do której są przykręcone gniazda hydrauliki zewnętrznej tam lazłem tylko. Ale na tym normalnym nie eco działa wszystko dobrze;) a na eco bez włączonego wałka zahamowanie mocne albo zjazd z dużej górki to równoznaczne z brakiem wałka;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.pawlo36 odnośnie tych błędów to ci się samo zrobiło,czy coś nacisnołeś przez pomyłkę?Bo u mnie nieraz też tak się zrobi samoistnie,że następuje zamiana liter przy pisaniu postów.

 

prawdopodobnie tak ale zeby bylo ok wystarczy wdusić lewy Ctrl+Shift i jest ok:)

 

Własnie po to jest mi potrzebny. Nie wiem który elektromagnes od czego. Na takim schemacie wszystko widac i wiadomo co wykręcać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.pawlo36 odnośnie tych błędów to ci się samo zrobiło,czy coś nacisnołeś przez pomyłkę?Bo u mnie nieraz też tak się zrobi samoistnie,że następuje zamiana liter przy pisaniu postów.

 

prawdopodobnie tak ale zeby bylo ok wystarczy wdusić lewy Ctrl+Shift i jest ok:)

 

Własnie po to jest mi potrzebny. Nie wiem który elektromagnes od czego. Na takim schemacie wszystko widac i wiadomo co wykręcać.

 

Sorka pomyliły mi sie cytaty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam małe pytanko, jaki najlepiej olej do silnika i do skrzyni biegów do modelu 2640. I czy poradzi sobie on w agregacie aktywnym na średnio ciężkich ziemiach??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam problem z moim mf 3115.

przeplywomierz jest odciety, tzn pominieto go

silnik dziala bez zarzutu, wiec po co wogole jest przeplywomierz(jaka ma funkcje)

i jak go podlaczyc prawidlowo?

jesli ktos mial taki problem niech napisze a jaklepiej narysuje:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...