Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

witam, oglądałem mf 6170 z 1997 r. całkiem zadbany, obciążniki, org. układ pneumatyczny, zaczepy. na liczniku 5 tys. mtg. orginalne tylne opony raczej bo z końca 1996. na których jest ok 60-70% bieżnika. wszystko ładnie chodzi tylko klimy nie ma. na dachu ma jakiś przełącznik ze śnieżynką. ale spręzarki klimy nie widać. Jestem już niemal zdecydowany na niego tylko ten brak klimy trochę mnie martwi, żebym się latem czasem w kabinie nie ugotował. Jeździ ktoś bez klimy takim?

spreżarka od klimy siedzi pod maską i jest napądzana paskiem klinowym z kółka pasowego to tylko kupywac i miłej jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzienki PAWLO za informacje ile oleju wprzednim moście . a ten wężyk co dochodzi do przedniego napędu to jest do właczania czy do blokowania napędu i jak to działa czy po wduszeniu żółtego pszycisku blokują się dwie osie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, oglądałem mf 6170 z 1997 r. całkiem zadbany, obciążniki, org. układ pneumatyczny, zaczepy. na liczniku 5 tys. mtg. orginalne tylne opony raczej bo z końca 1996. na których jest ok 60-70% bieżnika. wszystko ładnie chodzi tylko klimy nie ma. na dachu ma jakiś przełącznik ze śnieżynką. ale spręzarki klimy nie widać. Jestem już niemal zdecydowany na niego tylko ten brak klimy trochę mnie martwi, żebym się latem czasem w kabinie nie ugotował. Jeździ ktoś bez klimy takim?

spreżarka od klimy siedzi pod maską i jest napądzana paskiem klinowym z kółka pasowego to tylko kupywac i miłej jazdy

 

No właśnie że od paska jest napędzany kompresor od pneumatyki i alternator nic poza tym nie widać. Przy klimie poza tym powinna być jeszcze dodatkowa chłodnica tak mi się wydaje i jej też niema.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzienki PAWLO za informacje ile oleju wprzednim moście . a ten wężyk co dochodzi do przedniego napędu to jest do właczania czy do blokowania napędu i jak to działa czy po wduszeniu żółtego pszycisku blokują się dwie osie

 

weże są do załączania blokady przedniego mostu a sam przedni napęd jest załączany w tylnym moście (tam skąd wychodzi wałek napędowy) jak wdusisz żółty przycisk od blokady to włącza sie blokada dwóch mostów i automatycznie załącza sie przedni napęd, jeśli po żółtym wdusisz zielony od przedniego wtedy masz zblokowane nadal wszystkie koła ale ciągnie tylko tył (musisz patrzeć które kontrolki sie swiecą) jeszcze takie info-jak włączysz blokade np przy oraniu to nie musisz jej wyłączać przy każdym nawrocie bo przy podnoszeniu pługa blokada wyłącza sie automatycznie aby zostaje przedni napęd (tak przynajmniej powinno być)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co do tej klimy to masz chłodnice z przodu pod tą od oleju i przed akumulatorem filtr a drugą chłodnice masz do góry w dachu (jak otworzysz pokrywe to ja widać) a co do jazdy takim ciągnikiem bez klimy to powiem ci ze jest gorzej niż naszymi ursusami czy czyms takim bo w koło masz same szyby i bardzo grzeje a otworzyć cos to też szkoda żeby sie środek nie zakurzył a jak masz klime to w środku TEORETYCZNIE nie ma kurzu jednak w praktyce wiadomo że troche sie go znajdzie ale wiadomo to jeszcze nie ta klasa maszyn:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak powinno być prawidłowo z załączanie blokady w mf serii 3xxx? U mnie w mf 3080 mogę włączyć blokadę w trakcje jazdy jak wcisnę hamulec to się wyłączy, jak puszczę hamulec to się włączy ponownie. Gdzieś czytałem, że aby włączyć blokadę musimy wcisnąć hamulec - u mnie tak nie jest. Jak to powinno w końcu być?? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te serie tak maja ze jak masz blokade to po wduszeniu hamulca blokada jest rozłączana, a włącza sie ja na postoju lub tez w trakcie poślizgu (wiadomo że lepiej na postoju bo nie jest załączana pod obciążeniem wiec w mniejszym stopniu sie zużywa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki PAWLO a jeśli chodzi o klime to jest bardzo wygodna ponieważ w kabinie jest cicho jak otworzysz drzwi i szyby to chałas tostaje się do śrotka i poco wyguszana kabina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Złączyłem te dwa kable i nic kontrolka się nie zaświeciła. Nie wiem co teraz robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki PAWLO a jeśli chodzi o klime to jest bardzo wygodna ponieważ w kabinie jest cicho jak otworzysz drzwi i szyby to chałas tostaje się do śrotka i poco wyguszana kabina

 

no dokładnie tak jak mówisz, ja już mam w którymś z kolei klime i jak już sie nauczyłem to nie wiem jak bym wytrzymał bez nie:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umyj jajka, upiecz babkę

Złap królika, kup sikawkę

Bo Wielkanoc już nadchodzi

Więc się bawić nie zaszkodzi

Lecz uważaj też na kaca

Bo we wtorek czeka praca. WESOŁEGO ALLELUJA!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak powinno być prawidłowo z załączanie blokady w mf serii 3xxx? U mnie w mf 3080 mogę włączyć blokadę w trakcje jazdy jak wcisnę hamulec to się wyłączy, jak puszczę hamulec to się włączy ponownie. Gdzieś czytałem, że aby włączyć blokadę musimy wcisnąć hamulec - u mnie tak nie jest. Jak to powinno w końcu być?? pozdrawiam[/quote

 

Cześć Jan. Powinno byś tak że jak wciśniesz hamulec to powinno załączyć blokadę i jest po to by wspomagać hamowanie silnikiem inaczej nie powinno być. Jak by co to pogadamy na GG. Cześć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wdusisz hamulec to powinno załączać przedni napęd a nie blokade!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a jak jest włączona blokada to powinno ją rozłączać właśnie i nie wiem gdzie Ty to wyczytałeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy włączonej blokadzie naciśnięcie hamulca powoduje jej rozłączenie, po to by jej nie uszkodzić w razie wciśnięcia tylko jednego, prawego lub lewego hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Złączyłem te dwa kable i nic kontrolka się nie zaświeciła. Nie wiem co teraz robić?
Bo to powinni być tak (ważna jest kolejność czynności) :

1 wsiadasz do ciągnika wciskasz sprzęgło, zapalają ci się kontrolki do ciś. oleju i przedniego napędu

2 uruchamiasz ciągnik - powinna zgasnąć kontrolka od ciśnienia oleju

3 jeśli po uruchomieniu ciągnika kontrolka nie zgasła to dopiero teraz należy (przy cały czas pracującym silniku) złączyć na krótko te dwa kable i kontrolka powinna zgasnąć

WNIOSKI: jeśli kontrolka zgasła po tych zabiegach jak wyżej to wina jest albo zbyt małego ciśnienia w obwodzie , albo popsuty jest czujnik. A jeśli by nie zgasła to trzeba szukać w instalacji jakichś rozłączonych lub urwanych kabli, bądź spalonego przekaźnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieknie mi olej z skrzyni z 3070 Czy przy demontarzu przy zmianie uszczelki muszę na cos szczególnie uwazać,strasznie duzo róznych przewodów do skrzyni idzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tam nie ma uszczelek bo skrzynie są na hermetiku i zależy co bedziesz demontować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chcielismy odkręcić pokrywę skrzyni biegów mf 3070 dać silikon i złozyć_ile jest odpowietrzników do układu hydraulicznego i gdzie są? Bo olej w skrzyni nie wyglada z aciekawie czy mogę lać tam Agrol?słyszałam niekorzystne opinie o tym oleju Agrol 10zł/1l a np Hydromot już 17zł/1l... mówią ,ż e oleje róznią sie tylko tym,że te uniwersalne są duzo drozsze..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można dać silikon albo tak jak pisałem hermetik, co do oleju to powiem ze arol nie jest najgorszy ale najlepszy wcale, tam nie ma dynashiftu to nie musi być tez nie wiadomo jaki, spokojnie może być UTTO bo to juz jest dobry olej a hydramot-u jest kilka rodzai, porównywalny z hydramotem jest Castrol Agri a jest tańszy lub BP Terrac bo to to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czym się według ciebie dynashift od speedshift rożni w budowie? i roznicy w oleju jaki trzeba? to jedno gówno w środku prawie ze jest o jedna przekładnie planetarna więcej reszta to to samo... wiec olej taki sam trzeba!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silikon - ten czerwony potrafi, przy dużych ilościach, dostać się do skrzyni o następnie do smoka filtra oleju. Do uszczelnienia połączeń używa się raczej środkow np. "LOCLITE" wiążących po dociśnięciu do siebie elementów.

Przed tym trzeba zawsze odtłuścić powierzchnie. Tu doradzam przesadę. Gro wcieków to stare zacieki oleju z montażu. Rozcieńczalnik nitro powinien pomóc. Im ciecz "suchsza" tym lepiej.

Na olej jest jedna rada.

To co chcemy wlać musi być zgodne pod względem klas i przeznaczenia z zalecanym.

Najczęściej po zmianie oleju na inny jeżeli coś poleci w skrzyni biegów i tak wina zostanie zrzucona na olej. Mogło skończyć się łożysko a i tak orzeknie się winę zmiany oleju.

Jeżeli wymieniasz go sam to sprawdź paramery z karty technicznej oleju i jeżeli są zgodne to go lej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem z moim fergusonem 3635. podczas pracy na polu gaśnie. ostatnio zajechałem na pole i już na pierwszym kółku zgasł po kilku odpaleniach i upuszczeniu paliwa z odstojnika popracował 3 godziny i usterka się powturzyła. w ubiegłym sezonie zdarzyło się to kilka razy ale z np. miesięczną przerwą. co może byc tego przyczyną? czy może pompka zasilająca nawala, albo główna się zacina? czy to wina paliwa, bo biore z kilku żródeł??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem z moim fergusonem 3635. podczas pracy na polu gaśnie. ostatnio zajechałem na pole i już na pierwszym kółku zgasł po kilku odpaleniach i upuszczeniu paliwa z odstojnika popracował 3 godziny i usterka się powturzyła. w ubiegłym sezonie zdarzyło się to kilka razy ale z np. miesięczną przerwą. co może byc tego przyczyną? czy może pompka zasilająca nawala, albo główna się zacina? czy to wina paliwa, bo biore z kilku żródeł??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...