Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

hmm w moim modelu nie ma odstojnika jest tylko filtr paliwa i pompka wiec gdzie jeszcze moze byc przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki, też tak myślałem bo cena 5 zł za litr to coś za tanio by było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestey nie wiem jak skonstruowane są konkretne modele odpowietrzenie w większości przypadków zrobione jest w korku.

Odpowietrzanie przez poluzowanie przewodu wysokiego cisnienia to dobry sposób nie wiem po co aż dwóch. Zasada jest taka, nalezy poluzowac przewód wychodzacy w najwyzszym punkcie rotora wtedy pompa najszybciej wypchnie powietrze. Jedyny szkodliwy aspekt tego sposobu to fakt że po kilku próbach przewód może stracić szczelność, pompa to przeżyje. Oczywiście najpierw trzeba odpowietrzyc pompe poprzez śrubke na klucz 8 umieszczona na jej boku. W perkinsach w większości przypadków pompy wtryskowe mają podobną budowe.

Co do samego paliwa jesli ktos leje paliwo z beczek i tym podobnych radze zaopatrzyć się w lejek z sitkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do olejów Agrol U z Lotosu tez się nadaje;) ale on po 10 zł za litr jak luzem się kupuje:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do odpowietrzania to mój jak nie popuszczę świecy płomieniowej to nie odpowietrzy się;) Nie mam pojęcia czemu ale tak już ma;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pawlo36 ale przeciez nikt nie odpowietrza ukladu codziennie tylko raz na jakis czas przy zmianie filtrow lub innej awari. a wiem ze nie jest to jakis bardzo awaryjny zabieg bo taki sposob odpwietrzania ukladu przy pompie rotorowej polecil mi moj mechanik(pracownik serwisu) i kilku pompiarzy zajmujacy sie naprawa i regulacja pomp... a jaki skuteczny sposob odpowietrzania ukladu ty bys polecil??

 

mechanik poleca bo chce mieć robote, nie bez przyczyny jest pompka ręczna i jak jest sprawna to wszysko jest ok a rozmawialismy o odpowietrzaniu ciągniika który sie co chwile zapowietrzał i jakby co chwile tak robił (odpowietrzał pompą) to na bank by ja szlak trafił. jak jesteś taki pewny to weż odetnij paliwo i niech poma pochodzi troche na sucho to zaraz zobaczysz roznice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do Kris01 ty go zle rozumiesz bo on pyta czy blokada na przód i tył jest sterowana tym samym elektrozaworem-TAK JEST STEROWANA JEDNYM a załączanie przedniego napędu to jest inna sprawa

 

 

teraz do mikruss- moim zdaniem to nie wina uszczelniaczy bo jakby tak było to by ci nie załączał przedniej blokady bo byłaby strata ciśnienia a co do MF 675 to u jakiego handlarza kupiłeś -nie czasem koło Raszkowa??

Tam u niego z ojcem bierzemy wieksze ciągniki (notabene mieszkam blisko niego , znajomy )

Tego 675 kupiliśmy w Warcie

 

no to tak jak i mój bo już tez kilka ciągników i pras miałem od niego:) Lechu jest ok:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to mozliwe ze w moim 3070 pompa poszal?? By wrocic ostatnio do domu musialem ja ponad 20 razy odpowietrzac teraz sie nie zapowietrza tylko nie ma sily ps. przeczytajcie moj wczesniejszy post bedziecie wiedziec o co chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pisałes przeciez ze filtry nic nie dały ale po wyczyszczeniu pompki "jak ręką odjął", wiec teraz co-problem zapowietrzania powrócił??

może jeszcze gdzieś jest jakieś sitko czy cos takiego gdzie sie syfu mogło nazbierać albo ta pompka zasilająca jest kiepska i nie podaje na pompe odpowiedniej ilości paliwa bo pompe główną bym wykluczył jako powód zapowietrzania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to mozliwe ze w moim 3070 pompa poszal?? By wrocic ostatnio do domu musialem ja ponad 20 razy odpowietrzac teraz sie nie zapowietrza tylko nie ma sily ps. przeczytajcie moj wczesniejszy post bedziecie wiedziec o co chodzi
Pompa raczej nie - skoro udało ci się wrócić. Spadek mocy z takimi objawami jak pisałeś to raczej wina przytkanego układu zasilania paliwem - sprawdź wszystko po kolei zaczynając od baku i przewodu zasysającego , aż do filtrów mikro ( tych co dwa są obok siebie), po drodze sprawdź filtr wstępny !!

 

 

Kiedyś sąsiad tak miał z ciągnikiem ( co prawda innym) ale jak się okazało to jakimś cudem wpadł mu do baku kawałek szmatki i co jakiś czas się dostawał w przewód zasysający i ciągnik ledwo jechał. Gościu sprężarką przedmuchiwał w drugą stronę i jeździł dalej aż mu się znów zapychało - taki "rzeźnik".

A przyczyna była banalna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe filtry nic nie daly ale to bylo przed wyczyszczeniem pompki w ktorej znalazlem syf ale przed tym zdjalem ta pokrywe z pompy paliwowej i moze tam cos popsulem... a zapowietrzac sie przestal bo widocznie to byla wina pompki tylko teraz z opoznieniem na obroty wchodzi i wcale sily nie ma...:/ jutro jeszcze wszystko po kolei przedmucham sprezarka moze cos to pomoze dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem podobne jaja z ukladem paliwowym. Robilem na raty i efekt był chwilowy. Dopiero po wymianie oringów na przewodach stalowych, przedmuchaniu wstecz przewodów (kiedy po dłuższej chwili coś "pizło" o wnętrze zbiornika i wymyciu zbiornika karcherem z gorącą wodą przestało się zapowietrzać. To co wylalo się ze zbiornika mogło by zagrać rolę obcego w "Archiwum X" . Ale wtedy wywalilem też pompkę zasilającą bo to ona najczęściej jest winowajcą wypracowują się zaworki albo elastyczna przepona (po wymianie natychmiast wyrzucić aby nie kusiło kiedyś założyć). Jeśli po jakimś czasie samoistnie uklad zapowietrza się trzeba sprawdzić a najlepiej wymienić świecę płomieniową bo zaworek odcinający paliwo nie trzyma w serii 30xx posuje od malych mf i kosztuje 20 pln a ile daje radości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do tych swiec to proponuje orginalną a nie jakiś zamiennik bo może sie skonczyć na zgjęciu korbowodu bo nieraz puszczają paliwo (od małych jak najbardziej ale orginał!!!)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ostatnio przeglądając internet trafiłem na fajny serwis z bezpłatnymi ogłoszeniami rolniczymi. Więc jak chcecie sprzedać lub kupić jakąs maszynę rolniczą to polecam:

 

http://targ.rolniczy24.pl

 

dużo ogłoszeń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pilny problem po przekładce licznika przy MF 6180 bo świeci kontrolka od awarii. Przekładałem bo stary nie liczył obrotów, ten liczy. Przy starym było ok, przy tym stale świeci... Odłączałem już kleme dodatnią i nadal świeci... Prosiłbym o porady. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam pilny problem po przekładce licznika przy MF 6180 bo świeci kontrolka od awarii. Przekładałem bo stary nie liczył obrotów, ten liczy. Przy starym było ok, przy tym stale świeci... Odłączałem już kleme dodatnią i nadal świeci... Prosiłbym o porady. Pozdrawiam!
wykręć żarówkę to przestanie świecić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem. Otóż wymieniłem filtr hydrauliki i olej i po pewnym czasie zapala mi się kontrolka, tu link do niej http://img97.imageshack.us/img97/9784/img084h.jpg, olej jaki wlałem to Fuchs Titan Hydramot 1040 MC a filtr to Wix 92074E. I nie wiem co to moze być i co może oznaczac. Ma może ktos pojęcie i moze mi pomoć ? z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ta kontrolka to oznacza że albo zapchany jest filtr olejowy ( ten który zmieniałeś) , albo ma za małą przepustowość ( ale raczej niemożliwe). Jeśli nie zauważyłeś jakichś problemów z układami hydraulicznymi, np. ze wspomaganiem - drżenie ciężej się skręca - szczególnie na postoju, lub podnośnikiem - tak skacząco się podnosi to radzę sprawdzić czujnik od tej kontrolki ( znajduje się za filtrem - może go uszkodziłeś zmieniając filtr )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to w kupionym 675 zauważona pierwsza usterka

przy kupnie nie wiedzialem co i jak ale pozniej taką samą galkę zauwazylem u znajomego w 590 i okazało sie że maluch ma wzmacniacz momemntu (żółw/zając), który notabene nie działa i jedzie cały czas na żółwiu

z tego co wiem to trzeba dwa razy rozpoławiać albo dekiel od podnośnika w góre bo jest gdzieć za skrzynią. Jedyne co mnie interesuje to to, ile kosztują te tarczki i oringi/pierścionki które trzeba wymienić

 

A 2 dni temu jeszcze po wymianie filtra oleju w skrzyni w 3120 siedzieliśmy prawie do 1 w nocy i nie mogliśmy dojść do tego dlaczego pompa hydrauliki nie chce zassać oleju i dać ciśnienia?? Okazało się że oprócz odpowietrznika sprzęgła jest jeszcze taki sam mały odpowietrznik koło pompy jedno naciśnienie odp. i zaczeło wsio działać:)

Do tego wymienione orinki na wysprzęgliku (w zasadzie na obu-są dwa siłowniki w okół łożyska oporowego). Jakby ktoś kiedyś chciał rozjechać taki model i po orkręceniu wszystkiego nie da rady odjechać silnikiem to odkręcamy dekiel od spodu od sprzęgła i wyciągamy zabezpieczenie z łożyska oporowego (jak w autach ciężarowych).

No i jeszcze cena oringów - w serwisie w Kępnie u Korbanków 400 zł za komplet do jednego tłoczka(są dwa więc x2), a w sklepie z hydrauliką na zamówienie (mają inny wygląd ale zasada działania ta sama) jeden komplecik 60 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i jednak trzeba było odpowietrzyć żeby działało a kiedys ktos sie upierał że zawsze sie wszystko samo odpowietrza a tu jednak nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalezy tez od wersji

w starszym modelu 3080 (87 rok) nie trzeba bylo odpowietrzac a ze 3120 jest już nowszy (ostatnie wydanie modelowe, po ostatnich zmianach) trzeba odpowietrzac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ta kontrolka to oznacza że albo zapchany jest filtr olejowy ( ten który zmieniałeś) , albo ma za małą przepustowość ( ale raczej niemożliwe). Jeśli nie zauważyłeś jakichś problemów z układami hydraulicznymi, np. ze wspomaganiem - drżenie ciężej się skręca - szczególnie na postoju, lub podnośnikiem - tak skacząco się podnosi to radzę sprawdzić czujnik od tej kontrolki ( znajduje się za filtrem - może go uszkodziłeś zmieniając filtr )

 

Nie no hydraulika wydaje się być wporządku, podnosi normalnie, wspomaganie działa, i na wyjściach też daje bo prasowałem siano i nie było żadnych problemów. Z tym że on czasem jak ona się zapali to po chwili zgaśnie a potem znowu się zapali i świeci, a może być sytuacja że jednak ten filtr jest gówno warty ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze tak być ale dobrze by było jakbys wstawil zdjęcie albo jakiś link do allegro gdzie jest taki filtr jak masz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...