Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

wymiana pompy tez jest prosta i nie potrzeba do niej korbankow:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio za wymiane kabelka zapłacilem z dojazdem 650zł (300zł za dojazd, 350za robocizne). Ale objawy mialem takie jak i wy - lampka sie zapalała i rozłanczalo wałek no i biegi. Filrty i olej wymienilem od razu, potem czujniki ale to nie to. Lokalni "spece" mieli różne sądy, np. chcieli zbym wymienił tzw. komputer (nowy 6000zł). Wiec zeby miec pewnosc zawołałem korbanków no i w sumie taniej mnie wyszło niz wymiana komputera- a tamto i tak by skutku nie dało. Takze uwazam ze jak juz wszystkie magiczne sposoby zawiodą, to nie ma wyjscia i trzeba monopoliste zawołać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwisanci mają niezbędny sprzęt niektórzy tez wiedzę do diagnozowania skomplikowanych układów elektronicznych a że ciągniki sa coraz bardziej naszpikowane elektronikom roboty im nie zabraknie. Co do monopolu czy to ciągniki czy samochody generalny importer na kraj jest jeden.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale MF serii 30, 36 itd wcale znowu takie naszpikowane nie są... Parę czujników... Cały ten ich komputer to też nic nadzwyczajnego (moja ciekawość w końcu go rozebrała) a co do przyczyn to wałek itd wyłącza albo faktyczny zanik ciśnienia wiążący się z utratą bądź osłabnięciem wspomagania albo problem z czujnikiem bądź kablami idącymi do niego komputery maja to do siebie że jak się im nie zaszkodzi nie powinny się raczej psuć;)

 

ps. Widział ktoś z was wałek i podnośnik na pilota? Przydatna sprawa do jedno osobowego rozładunku samozbierającej do dmuchawy;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam moze ktos mi powiedzic dlaczego jak ciagnikem nie jezdzie przez pare dni to kierownico moge krecic do opkoła jakby cisnienia nie trzymał jak zapale to jest ok jaka to moze byc przyczyna pompa była zakladana nowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może maż gdzieś minimalny przeciek na pompie i schodzi sobie olej powolutku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak ale MF serii 30, 36 itd wcale znowu takie naszpikowane nie są... Parę czujników... Cały ten ich komputer to też nic nadzwyczajnego (moja ciekawość w końcu go rozebrała)

 

Jesli go rozebrałes to napisz co w srodku jest (jakies układy scalone), sam jestem ciekaw gdyby sie popsuł czy da sie naprawic, bo układy pokupic w sklepie wlutowac i po problemie chyba ze trzeba program wgrac to juz gorzej , sam sie zastanawiam do samochodu to kazdy mechanik ma program zeby zdiagnozowac i zaprogramowac elektronike za 50 czy 100 zł. a do MF Korbanek i kto jeszcze...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę drobnej elektroniki (rezystory, kondensatory) w moim procesor PIC (1996 rok produkcji komputera) parę przekaźników (to mnie zdziwiło) diodami pozabezpieczane i na wejściu dość pożądane zabezpieczenie diodą wejścia zasilania, a wejścia izolowane optycznie (wiec jego naprawdę trudno uszkodzić według mnie) jedyne co to procesor ma retencje danych według producenta na 30 lat przewidziana czyli zaczynają po latach program zapominać? i to wina tych awarii? Sam programator do takiego procesora drogi nie jest ale programu znikąd wytrzasnąć się raczej nie da...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to (komputer)wygląda w środku z jednej strony http://tymbes.pl/2.JPG Przerabiałem padniety komputer w 6150 , a że trwało to trochę i w różny sposób rozpoznawałem temat - mam nieco inne zdanie. Komp do ciągnika to jednak coś innego niż do samochodu. Interfejs kosztuje sporo a nawet bardzo i nigdy może się nie zwrócic, chyba, że ktoś będzie prowadził taką działalność, a oprogramowanie? - dla własych potrzeb - lepiej zaplacić 3 stówy za wgranie niż próbować zakupić. To na razie tyle - pozdrawaim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi samochodów jest dużo więc zakładów naprawiających też stad popyt na sprzęt diagnostyczny jest więc firmy to produkują. Ciagników stosunkowo mało sieć serwisowa niewielka więc zapotrzebowanie na sprzet diagnostyczny małe. Ale widzę że ceny i tak spadaja gdy polska wieś podbijały serie 30xx wgranie do nich oprogramowania kosztowało 700 zł. Mysle że za kilka lat cena jeszcze bardziej spadnie podobnie jak z autami kiedys diagnoza kosztowała 150 dzisiaj 30 do 50 lub jesli znasz właściciela gratis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze budzą we mnie zdziwienie ceny. Temu urzadzeniu bliżej do zwykłego sterownika PLC niż komputera. Chyba tylko Fendt nazwał je prawidłowo

"E-BOX" i zabezpieczył oddzielną płytką z mikrobezpiecznikami. Panowie to że nazywamy je komputerami stwarza tylko aurę tajemniczości i pozwala wystawiać wysokie rachunki . To żadna kosmiczna technologia ,to twór z drugiej połowy lat 80-tych. Niestety na rynku maszyn rolniczych panuje dziwna tendecja tak w zakresie dostępności instrukcji jak i oprogramowania a każde pytanie uruchamie u delikenta nerwowe rozglądanie się wokół , jakbym co najmniej pytał o kody dostępu do NORAD. A kiedy, nie daj Bóg zada się trafne pytanie a jeszcze gorzej zna się na nie odpoowiedź, zawsze pada moje ulubione stwierdzenie "Jak pan się tak orientujesz to nie zawracaj mi pan głowy". A teraz konkluzja. Wiedza i umiejętności są w cenie i należy się godziwa zaplata jednak klienta należy traktować uczciwie i znac granice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na początku było tak samo z katalogami kto miał to ich strzegł a jak zdecydował się odsprzedac to za wielką kase a teraz praktycznie wszystkie katalogi są dostępne na stronach internetowych tak samo będzie i z oprogramowaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jest tak jak z autami. Gdy na rynku było kilkanaście podmiotów świadczących usługi dla "skomputeryzowanych" aut, to ceny były kosmiczne. Teraz jest prawdziwa konkurencja w tym temacie. Jak będzie wiecej skomputeryzowanych ciągników,to i tu sytuacja się unormuje. W tej chwili naprawa elektroniki lub skrzyni hydro w ciągniku lub kombajnie to szok cenowy. Niewielu jest fachowców, nie ma szkoleń. Wiedza kosztuje, tym bardziej, gdy trzeba ją samemu mozolnie zdobywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! To bardzo pilne. Jak sprawdzić czy prawidłowo działają hamulce hydrauliczne przy MF6180 bo podpiąłem do przyczepy z hydraulicznymi i przy naciśnieciu hamulca nic nie hamuje ;( Pomocy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ciągnik daje ciśnienie to musi hamować bo nie ma innej opcji chyba że z ciągnika nie masz ciśnienia

ja kiedyś przy swoim podłączyłem sam siłownik i po wduszeniu hamulca siłownik momentalnie sie wysunął

moze być cos nie tak z rozdzielaczem czy jak to inaczej nazwać który daje olej na gniazdo od hamulca

"rozdzielacz" zanjduje sie na pokrywie pompy hydraulicznej i moze weż spróbuj tam odpowietrzyć tymi odpowietrznikami co tam są do sprawdzania ciśnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić czy działa przedni napęd w massey ferguson 3080 i czy ktoś mógłby mi przesłać jego schemat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich od mf

 

prosty sposób zaprzyj sie za drzewo obciąznikami i zbadasz działa czy nie

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do LUKAS616 .Podaj maila a będzie Ci dane, tj. przesłane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem...mam masseya 3125 przez kilka lat wszystko było ok ale ostatnio mam kłopoty z odpalaien..kręci ale nie zaskakuje...zauwazyłem że jak go podgrzeję świecą płomieniową to odpali... co się może dziać...? winna jest pompa..? czy może silnik..?

dodam że z tym odpalaniem jest tym gorzej im bardziej rozgrzany silnik...jak jest zimny to pali w dobrze..!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa wtryskowa traci szczelność na głowicy rotacyjnej gdy silnik się rozgrzeje, po regeneracji wszystko wróci do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompa wtryskowa traci szczelność na głowicy rotacyjnej gdy silnik się rozgrzeje, po regeneracji wszystko wróci do normy.

dzięki...dam do regeneracji...oby tylko to..!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby mi ktoś podać prędkość ciągnika mf 235. Chodzi mi konkretnie jak uzyskać prędkość 4 5 6 7 8 9 km/h. Jakim biegiem mam jechać i ile obrotów silnika. Z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mógłby mi ktoś podać prędkość ciągnika mf 235. Chodzi mi konkretnie jak uzyskać prędkość 4 5 6 7 8 9 km/h. Jakim biegiem mam jechać i ile obrotów silnika. Z góry dziękuje.

 

nikt ci pewnie tak szybko nie napisze ile obrotów i który bieg do danej prędkości ale prosto jest obliczyć sobie czas przejazdu przez odcinek np 100m który następnie odpowiada prędkości na godzine więc odmierz sobie 100m weż jakiś stoper i mierz czas aż osiągniesz te wyniki:

(podaje czas przejazdu odcinaka 100m który odpowiada prędkości na godzine)

5km/h-odcinek 100m pokonujesz w 72 sekundy

6km/h-60s

7km/h-51s

8km/h-45s

9km/h-40s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...