Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.tractordata.com/farm-tractors/000/7/5/756-massey-ferguson-235-transmission.html tutaj maż informacje dotyczące biegów w tym MF...

 

A teraz moje pytanie nie do końca na temat...

Jak rozebrać tłok w turze z Trimy? fot...

 

zdjcie0495.jpg

 

Tzn uszczelniacze wymienić chciałem a nie umiem go rozebrać po wyciągnięciu segera da się wyjąć tylko oring który jest za nim a reszta siedzi jak siedziała... tzn kręci się ale nic to nie daje... wyjąc też raczej tego się nie da...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Próbowałeś sprężonym powietrzem wypchnąć?Tak rozbierałem w "cyklopie".Tylko zachowaj ostrożność aby komuś nie stała się krzywda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie to wygląda jak by ten seger trzymał tylko ten 1 oring i tyle on trzyma aby to co na tłoku nie uciekło do środka? w przeciwnym kierunku (działania oleju z wewnątrz) nie ma żadnego zabezpieczenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie ma czasem czegoś innego oprócz tego segera, nie wchodzi taki drut z boku siłownika

jak nic nie ma to wduś tłoczysko do środka i mocno pociągnij spowrotem do końca to może z rozpędu przez uderzenie wyskoczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Pawlo napisał, może być mała dziurka z boku siłownika,najczęściej zabita brudem i tam wbity (owinięty) drut. Ja tak miałem w weidemanie, strasznie ciężko go wyjąć jak nie wystaje na zewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemanko, mam pytanko do chłopaków posiadających mf'a z serii 61xx odnośnie podnośnika, jak zapalę ciągnik i chce podnieść belki to muszę najpierw z ciągnika je podnieść bo tu z błotnika odrazu nie ruszają, czy każdy tak ma czy poprostu coś jest nie do końca dobrze, dodam że jak nie ruszę belek to świeci się kontrolka ta koło podnośnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest ok z tym podnośnikeim:), zeby działały przyciski na błotnikach musisz najpierw uaktywnić go z kabiny zeby był w trybie gotowości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma nic czysta rura:/ siłownik czyściutki bez błota itd... z tyłu 2 malutkie imbusy (wykręcone) i dalej nic:/ Naprawdę dobijające że zwykłego siłownika nie umiem rozebrać:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to aż dziwne ale jakoś to musi wyjść

nieraz tak jest że skomplikowane rzeczy sie robi bez problemu a z byle pierdołom nie wiadomo jak sobie poradzić:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może jest tak zapieczony albo gdzieś tam było uderzone i blokuje jakiś "zadzior"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile moze kosztowac naprawa półbiegów (żółw/zając) w M-Fie 675

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Próbowałeś sprężonym powietrzem wypchnąć?Tak rozbierałem w "cyklopie".Tylko zachowaj ostrożność aby komuś nie stała się krzywda.
Witam.Dopiero dzisiaj zauważyłem że to jest pierścień zewnętrzny a więc zabezpieczał w drugą stronę.Moja rada była błędna.Przyglądałeś się z boku czy nie jest połączony na gwint.Znalazłem stronę z instrukcjami obsługi,może będzie Twój model http://www.trima.se/default.asp?id=1034&PTID=&refid=1015

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tłok rozebrany:) wbija się to do środka potem tam jest drut który idzie łatwo wyjąc i wychodzi leciusieńko cały tłok (który jest dziwny swoja droga bo uszczelniacze są z przodu na środku na samym tłoku i po przeciwnej stronie wychodzi ten środkowy "pręt" i wychodzi z drugiej strony tłoka no ale normalnie tego nie widać bo schowane to jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam małe pytanie, najlepiej do posiadających ciągnik 6150 Jakie powinno być ciśnienie w kołach ?? Opony mam radialne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zależy od firmy bo niektóre sie szczycą bardzo niskim ciśnieniem

napewno nie przekraczaj 1 bar ja mam tak miedzy 0,6 a 0,9 zalezy ile wieszasz na podnośniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pawlo, ale Ty masz o ile pamiętam 6180 to masz też już inny rozmiar opon, ja mam 13,6 r28 z oponami pirelli a z tyłu 16,9 r38 z michelinem, a wieszam na niego min. mandama ważącego 1050kg, i jak sprawdziłem to miał w jednym z tyłu około 1,2 a w drugim 1,5 i powiedzmy ze mocno go to uginało jak podnosił sprzęt, więc lekko mu dobiłem ale też pytam ile mniej więcej powinno być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no mam 6180 i oponki michelina (jeszcze orginał:)) i mam zawsze poniżej 1 z tyłu bo radialna musi mieć mało żeby sie lepiej trzymała podłoża i ugięcie właśnie musi być, ja jak mam obrota albo uprawowo-siewny to ugięcie jest ładne jedynie z przodu mam powyżej 1 ze względu tura

jak go kupiłem to było o ile dobrze pamiętam koło dwóch czy więcej ale zaraz zredukowałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To widzisz, może masz te opony nisko ciśnieniowe gdzie jest jedynie 0.8 bar, wiem że nie może być za dużo ale wydaje mi się ze miałem za mało, bo mocno siadał, uprawowo-siewny też mam a on po zasypaniu będzie jeszcze cięższy i jeszcze bardziej będzie siadał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobór ciśnienia w oponach zależy od tego co robisz ja stosuje taką zasade staje na równym podłożu pustym ciągnikiem i robie tak aby najniższy klocek cały przylegał do podłoża na końcach lekko odstaje. Przy podnoszeniu ciężkich maszyn opona się ugina. Zapewnia to równomierny kontakt bieznika z podłożem a co za tym jdzie równomierne zuzycie iopony. Jesli chodzi o transport musi byc wiecej jak 1,5 bara niżej ciagnik nawet na równej nawierzchni zaczyna podskakiwac jak piłka musisz poprostu popróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NO czekaj czekaj nie bardzo rozumie, stajesz pustym ciągnikiem i co ? No w tej chwili z tylu mam wbite 1,7 bar. Zobaczę przy następnej próbie podniesienia agregatu podorywkowego jak będą się uginać, bo być może teraz jest za dużo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie ciśnienie się w oponach zmienia i dostosowuje do aktualnej pracy... Mam inny ciągnik niż wy(3060), opony radialne i np z przodu w turze wbijam 3 Bar a jak mam orać czy tam agregatem szaleć to spuszczam do 0,8 z tyłu też różnie od 0,7 do jakieś 1,4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na płaskim podłożu np betonie opona ma przylegac do podłoża na całej szerokości. Praca na zbyt niskim ciśnieniu powoduje że środek opony nie jest dobrze dociskany do podłoża na zbyt wysokim do podłoża dobrze dociskane nie są boki. Tak więc jesli jedziesz z agregatem po polu opony uginają się do połowy to wcale nie jest dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj właśnie jest artykuł a gazecie "Poradnik rolniczy" o regulacji ciśnienia i tam wyraznie piszą że poprzez redukcje ciśnienia z 2 do 0,8 bara można zyskać nawet do 20% paliwa (sprawdzone w ich teście) no i oczywiście mniejsze ugniatanie ziemi i takie tam

 

piszą jeszcze że w niektórych pracach najwięcej się zyskuje redukując ciśnienie nawet do 0,4 bara!!!!!!!!

 

optymalne żeby wciąz nie dodawać i ujmować to tak 0,8-0,9 bar

a najlepiej sprawdzić w katalogu dla danej opony

 

a jeżeli chodzi o wykorzystanie ciągnika w intensywnym transporcie przy maksymalnych prędkościach to ciśnienie powinno być ok 0,4 bara większe od zalecanego dla danej opony

 

jeszcze jedno co jest ważne a co nie każdy wie to na oponie pisze max ciśnienie tylko to jest max ciśnienie montażowe przy którym opona sie właściwie układa po czym należy zredukować do odpowiedniego ciśnienia bo nie jest to maksymalne ciśnienie robocze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie już pisałem o tym na ppr ale to nie to co mi sugerowaliście a mianowicie chodzi o to że , jak ciągnik nabierze temperatury to świec mi się na wolnych obrotach kontrolka od ładowani i co za tym idzie ten trójkąt , który się zawsze świeci przy jakieś kontrolce czerwonej , i do tego wariuje obrotomierz i nie dział mi wtedy podnośnik a jak dodam gazu na maxa to dopiero mi działa , jak ciągnik wystygnie trochę temperatura spadnie o połowę wszystko wraca do normy . Pomóżcie e co jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...