Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Pawlo, mówisz pompa, ale to przecież tak samo nie bardzo by podnośnik podnosił chyba, a wczoraj robiłem podorywkowym to wydaje mi się że podnosi normalnie, a co do obrotomierza to już całkiem zgłupiał, na wolnych jak stoi to skacze nawet do 1500 rpm, a jak dam gazu po pójdzie do końca, czyli ponad 2500 a z tym wpomaganiem czy reversem to wydaje mi się że to chwilowe jest też, po jakimś czasie znowu normalnie, takie mam odczucie,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega Pawlo ma rację. To początki końca pompy. Pragnę tylko przypomnieć że chyba od serii 30xx massey laduje pompy tandem czyli dwie pompy spięte obudowami do siebie. Jedna z nich służy do obsługi podnośnika i wyjść zewnętrznych a druga sterowania skrzynią biegów,smarowania skrzyni biegów, załączania przedniego mostu, blokad i wspomagania kierownicy.

Gorsze działanie wspomagania oznacza spadek ciśnienia w układzie. Objawem pośrednim maże być też gorsza zmiana biegów. Aż przyjdzie dzień kiedy przyspadku obrotów np. na zakręcie załaczy się wzmacniacz momentu obrotowego. Ja wymieniłem po tym jak zostala mi tylko jazda do przodu na zółwiu i do pokonania 8km powrotu z pola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak piszesz - seria 30xx i też 31xx i 61xx i nie tylko maja podwójną pompe i podnośnik bedzie podnosił normalnie bo na niego jest ta z większą wydajnością i na wyjścia tylne a na reszte jest druga część pompy także ramzessik tak jak ci tu piszemy-to niestety początek końca i własnie najbardziej sie to odczuwa na wspomaganiu bo ważniejsze jest smarowanie skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to fakt że biegi czasem przełączyć to katorga ale na D bo na C dobrze się przełączają, to nie wiadomo ile to może jeszcze pochodzić ?? No ale dzięki koledzy, trzeba się za tym zakręcić i szykować do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

róznie to bywa, jak bedzie jakiś zamiennik pompy to może paść od razu, jak masz np kiepski olej to też na pewno prędzej sie wykończy ale jak mówisz ze tylko czasami jak sie konkretnie nagrzeje to żniwa napewno wytrzyma:P a jak przetrzyma gorączki to do końca roku też powinna:P ale to jest tylko maszyna i nigdy nie wiadomo-moze jutro a moze za dwa lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie piszę w formie wyjaśnienia o tym że mi się świeciła kontrolka od ładowania i nie działał obrotomierz po wyjęci regulatora napięcia z alternatora okazało się że szczotki na nim są zjechane kupiłem zamiennik nowy regulator co prawda chiński ale dąłem 60 zł w sklepie z częściami do samochodów. to działo mi się w MF 6150

 

P.S dzięki za podpowiedzi co to może być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie tak z inne beczki poszukuję katalogu do kombajnu massey ferguson 440,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i widocznie dałeś to dobrego mechanika skoro poprzedni ci sprawdzil i niby alternator było ok (chyba ze pomyliłem cie z kimś innym:P)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i widocznie dałeś to dobrego mechanika skoro poprzedni ci sprawdzil i niby alternator było ok (chyba ze pomyliłem cie z kimś innym:P)

tak to ja on sie tak przybierał do sprawdzania i tak mu wyszło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pawlo36 (Mirro m.in. też) dziekuje/my za informacje. Pewnie wielu Wasz czyta i nie przyzanje się. Nawet dla tych co ciągnik chodzi bez usterki - wiele informacji jest cennych i " za darmo"- dobrze jest dowidzieć się czegoś co może nasz czekać (oby nie), albo - czytając Was - robić tak, aby nie spowodować usterki. Ja przynajmniej - bardzo dziękuję. To taka wstawka dla zachęty - bo odpowiadających jest ciągle mało - a czytających zapewne bardzo, bardzo sporo POZDRAWIAM WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW MF! Mój 6150 - choć ma nabite pewnie z 10 tys. mth ( na liczniku 4 tys - jak u wszystkich - sprawuje sie nienagannie (odpukać) i tylko od wielu miesięcy man nowy problem , bo na większe maszyny trzeba kasy szukać!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to fakt że biegi czasem przełączyć to katorga ale na D bo na C dobrze się przełączają, to nie wiadomo ile to może jeszcze pochodzić ?? No ale dzięki koledzy, trzeba się za tym zakręcić i szykować do wymiany

 

No olej mam chyba nie byle jaki bo Fusch Hydramot 10W40 także myślę że żniwa przeżyje a co do obrotomierza co mi wariował to przy rozruszniku coś nie łączyło chyba dobrze bo i czasem nie chciał palić, "po dotykanie" kabli poskutkowało dobrym zapalaniem i dobrą pracą obrotomierza P

 

do eco-rol żeby wypowiadać się na temat to trzeba się znać, widzisz Pawlo to weteran więc może śmiało się wypowiadać Jednak oby jak najżadziej musiał się wypowiadać tzn żeby te ferdki dobrze kręciły się nam wszystkim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale powiem wam ze jeszcze nie miałem fergusona żeby w 100% zawsze obracał rozrusznikiem za każdym przekręceniem kluczyka, w każdym częściej lub rzadziej problem sie pojawiał i nawet to samo było przy Aresie-silnik john deere i Landini-tu akurat silnik MFa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aaaaaa i dzięki wielkie za taką opinie:) pisząc tu ja też sie duzo dowiaduje i sprawdzam też mam racje bo jeśli coś bym napisał nie tak to licze na to że ktoś mnie poprawi bo przecież ujawniają sie tu od czasu do czasu tacy to wiedzą nie mało w tym temacie

a nowicjusze zobaczycie że jak minie któryś rok użytkowania MFa to bedziecie sami dużo wiedzieć i to nie tyle stąd tylko z własnego doświadczenia:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale powiem wam ze jeszcze nie miałem fergusona żeby w 100% zawsze obracał rozrusznikiem za każdym przekręceniem kluczyka, w każdym częściej lub rzadziej problem sie pojawiał i nawet to samo było przy Aresie-silnik john deere i Landini-tu akurat silnik MFa

Pawlo napisz co jest przyczyną tego ze czasami po przekreceniu kluczyka nie kreci a tylko elektromagnes puknie, kiedys sprawdzałem napiecie to do elektromagnesu dochodiło tylko około 10v a gdy dałem na krutko bo ominołem stacyjke i włącznik przy (słowo zostało usunięte) sprzegła to juz było 12v i zawsze krecił, i teraz niewiem czy ten elektromagnez do wymiany czy moze stacyjka cy cos innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sprawie włącznia stacyjki i rozruchu - dwa zdania mało doświadczonego użytkownika: przez pewien czas odpalałem swojego z jednego dużego aku i takich "pustych przebiegów" czyli przekręceń stacyjki bed odzewu ze strony rozrusznika było niewiele. Od m-ca mam dwie varty, wszystko wyczyszczone (klemy itp) i częściej niż przedtem zdarza się, że dopiero za drugim przekręceniu - kręci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc trudno powiedzieć gdzie jest ta przyczyna bo tak na siłe nie próbowałem nigdy z tym walczyć ale zaczyna już mnie to denerwować i coś bedzie trzaba wymyślić

raczej nie ma wpływu czy jeden aku czy dwa (poprostu zbieg okoliczności)

co do łączenia na krótko omijając stacyjke i czujnik sprzęgła to doprowadza sie tylko tym sposobem inaczej sygnał do rozrusznika bo główne zasilanie rozrusznika pozostaje takie samo

ktoś tu chyba kiedyś napisał lub gdzieś słyszałem ze trzeba poprawić masę akumulatora (akumulatorów) ale nie wydaje mi sie żeby to był powód skoro praktycznie każdy z nas sie z tym problemem spotkał bo wychodziło bo na to ze kazdy ma coś nie tak z masą a to już troche dziwne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem z tłumnikiem przy mf2685 tak przerdzewiał, że odpadł na polu raczej nie da się nic z nim zrobić byłem w sklepach może da się coś dobrać, ale orginalny miał dwa wejścia jedno do spalin i drugie które było połączone wężem z obudową filtra powietrza, może mi ktoś powiedzieć do czego to potrzebne i czy mogę założyc zwykły tłumnik bez tego wejścia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Odnośnie tego zapalania,to ja tak mam w C-330.Doszedłem do wniosku że zębatka z sprzęgiełka rozrusznika uderza czołem w wieniec koła zamachowego,a nie przekręcając się żeby trafić między zęby i tym sposobem styki się nie zwierają aby podać prąd na rozrusznik.Wystarczy ruszyć za pasek aby przekręcić trochę wał już działa.Dokładnie nie wiem od czego to zależy czy nie właściwa długość cięgła elektromagnesu,czy za duży opór toczenia na rozruszniku a może zależy od impulsu uderzenia elektromagnesu.To się dzieje okazjonalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tam to sobie ruszysz wałem ale przy MFie i to jeszcze szóstce to pomarzyć, chyba że ktoś juz ma takie przedmuchy ze silnik prawie sam sie kręci:P ale to raczej tylko taki żart:)

mi sie raczej wydaje że to też odpada bo np za drugim lub trzecim razem "załapuje" a w tym czasie wałem nikt nie okręci a sama zębatka rozrusznika chyba też sie nie obróci, chociaż kto wie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.O tym kręceniu wspomniałem,aby wyjaśnić dlaczego doszedłem do tego wniosku.A po iluś tam latach użytkowania to styki w elektromagnesie się też wypalają ,stają się cieńsze i pokrywają się nalotem tracąc na przewodności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dokładnie, styki sie wypalają i każdy z nas przy swoim napewno ma podpalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj pojawiły się w moim MF 3050 niepokojące oznaki tzn. chwilo podczas jazdy mrugają kontrolki i ciągnik zwalnia wystarczy wcisnąć sprzęgło i pościć i wszystko jest ok. Kontrolki które się zapalają to blokada tylnego mostu a reszta to ni kojarzę. Raz to pojawił się zgrzyt tak jak by bieg wrzucać bez sprzęgła.

W skrzyni mam agrol u już 3,5 roku. Czy to może być jego wina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kończy ci sie pompa i zanika ciśnienie i takie cuda sie przez to dzieją, może cała wina po stronie oleju nie stoi ale napewno przyspieszył proces zużywania sie podzespołów bo w dużych temperaturach ma słabe parametry lepkościowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kończy ci sie pompa i zanika ciśnienie i takie cuda sie przez to dzieją, może cała wina po stronie oleju nie stoi ale napewno przyspieszył proces zużywania sie podzespołów bo w dużych temperaturach ma słabe parametry lepkościowe

Też tak myślałem tylko że jak czytałem wcześniejsze posty to się działo po rozgrzaniu oleju a u mnie na zimno po 2,3 minutach jazdy, i dlatego pytałem o olej.

A jaki olej polecacie do skrzyni oprócz Fuscha , dobry i w mare tani.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...