Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze jedno ile taka popa szwankująca może popracować jeśli objawy jeśli to to zaczęły się dzisiaj i nie zawsze się pojawiają przy każdej jeździe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie w moim MF 3070 zauważyłem znaczny spadek mocy. Gdy dodaje gazu dopiero po chwili jest reakcja. Wtryski założone były nowe na jesieni i do tej pory było wszystko dobrze ale teraz gdy chodzi na wolnych obrotach znaczącą dymi na biało. Proszę o pomoc??? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki ścisk na Forum, że aż sie boję zapytać Tarczki cierne ręcznego 6150 - ile "młodemu, odważnemu" może zająć ich wymiana - z książką w ręku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczerze mówiąc trudno powiedzieć gdzie jest ta przyczyna bo tak na siłe nie próbowałem nigdy z tym walczyć ale zaczyna już mnie to denerwować i coś bedzie trzaba wymyślić

raczej nie ma wpływu czy jeden aku czy dwa (poprostu zbieg okoliczności)

co do łączenia na krótko omijając stacyjke i czujnik sprzęgła to doprowadza sie tylko tym sposobem inaczej sygnał do rozrusznika bo główne zasilanie rozrusznika pozostaje takie samo

ktoś tu chyba kiedyś napisał lub gdzieś słyszałem ze trzeba poprawić masę akumulatora (akumulatorów) ale nie wydaje mi sie żeby to był powód skoro praktycznie każdy z nas sie z tym problemem spotkał bo wychodziło bo na to ze kazdy ma coś nie tak z masą a to już troche dziwne

Własnie oto chodzi ze akumulator i główne zasilanie rozrusznika jest w poządku bo jak załapie to kreci dobrze [szybko] tylko ten elektromagnes jak by do konca nie dobijał ,kiedys go dwa rozbierałem i styki są w porządku, najgozej jest zimą czasami kilka razy prubuje i nic a na krutko zawsze za pierwszym razem kreci, sądze ze styki są zasniedziałe w włączniku przy pedałe sprzegła albo w stacyjce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też tak może być bo zauważyłem jak sie ostro zapala (ostro przekręca stacyjke i dosyć się udeży sprzęgłem) to jakby rzadziej sie to zdarzało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kończy ci sie pompa i zanika ciśnienie i takie cuda sie przez to dzieją, może cała wina po stronie oleju nie stoi ale napewno przyspieszył proces zużywania sie podzespołów bo w dużych temperaturach ma słabe parametry lepkościowe

Też tak myślałem tylko że jak czytałem wcześniejsze posty to się działo po rozgrzaniu oleju a u mnie na zimno po 2,3 minutach jazdy, i dlatego pytałem o olej.

A jaki olej polecacie do skrzyni oprócz Fuscha , dobry i w mare tani.

 

mobil fluid, BP terrac albo po prostu orlenowski STOU lub UTTO i ten spokojnie by starczył do twojego

a z pompą to tak jak już pisałem różnie może być, może ci paść jutro a moze za rok-nie ma reguły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

do eco-rol

 

ja wymieniałem w 3115,robiłem to na spokojnie ni w akordzie tak z 6godz,a ksiązka to i chyba ci tam ni potrzebna hehe,ale ja odkręcone miałem dwa te dekle boczne,a nie wiem czy nie wystarczył by tylko 1lewy bo tam te całe ustrojstwa;sprężyna ,ośka z frezami. Ogólnie ciasna robota i niewygodna ale dasz rade.

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kończy ci sie pompa i zanika ciśnienie i takie cuda sie przez to dzieją, może cała wina po stronie oleju nie stoi ale napewno przyspieszył proces zużywania sie podzespołów bo w dużych temperaturach ma słabe parametry lepkościowe

Też tak myślałem tylko że jak czytałem wcześniejsze posty to się działo po rozgrzaniu oleju a u mnie na zimno po 2,3 minutach jazdy, i dlatego pytałem o olej.

A jaki olej polecacie do skrzyni oprócz Fuscha , dobry i w mare tani.

 

mobil fluid, BP terrac albo po prostu orlenowski STOU lub UTTO i ten spokojnie by starczył do twojego

a z pompą to tak jak już pisałem różnie może być, może ci paść jutro a moze za rok-nie ma reguły

 

A jeszcze jedno pytanie czy pompę regenerować czy kupić nową. Na allegro ceny są różne, czy to ma być oryginał czy może być tańsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz firme gtóra ci zregeneruje to możesz to zrobic bo prawdopodobnie siada ci tylko jedna część pompy bo to jest pompa podwójna ale na ile ta regeneracja ci wystarczy to juz ci tego nie powiem

co do kupna pompy to wiadomo orginał to orginał, zakładają też zamienniki, to już każdy musi sam zdecydować czy chce mieć pewny towar bo nieraz jest tak że zamiennik wytrzyma jak tam uzywasz sporadycznie podnośnika i nie masz maszyn które potrzebuja stały obieg oleju z tylnych wyjść ale jak np wciąż ciągnik chodzi przy turze i do tego jeszcze jakieś maszyny napędzane olejem przez silniki hydrauliczne no to taką pompe zajedziesz na pewno szybciej niż orginał ale od tego reguły nie ma

no i sprawa taka czy chcesz zainwestować raz i ma to chodzić czy żeby sie wciąż coś chrzaniło bo dodam tylko że jesk bedziesz miał takie zaniki ciśnienia to licz sie z remontem skrzyni a to już troche zaboli:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ten typ pomp podlega tylko "złudnej" regeneracji. A tzw. regeneracja to wymiana dostępnych uszczelnień. Korpus pompy stanowi zewnętrzną bieżnię komory tłocznej i jeżeli tam pojawią się rysy albo pojawi się luz na łożyskach ślizgowych bądź igiełkowych to równie dobrze można taką pompę pokropić wodą święconą.

Jeżeli taka pompa kosztuje 1100 PLN a regeneracja 500 to ja wolę polską i nową. Pompy w ciągnikach najczęsciej "palą się " - za mało oleju, zapchany filtr. Jeżeli na taki sam bajzel trafią pompy to i tak szlag je trafi jednakowo skończy Bosch i ta z Wrocławia ,Portugalii ,Turcji. Jest jednak różnica że polską wymienią w ramach reklamacji w ciągu tygodnia a inne nawet 2 miesięcy. Wniosek jeden - kupić polską ,założyć, użytkować bo i tak nic nie jest wieczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Odnośnie regenerowanych pomp olejowych.W Bizonie"skończyła" mi się pompa,wymieniłem na regenerowaną.Sezon wytrzymała,w następnym obudowa pękła wzdłuż w trakcie koszenia-efekt wywalony olej,cały bok i pasy zachlapane olejem no i przestój w trakcie żniw.Także nie wiadomo co się trafi.Faktem jest że w MF olej zostanie w skrzyni,ale koszty i robocizna też się liczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Kris-a Dzięki , ja mam górki i muszę to zrobić! Dzisiaj przyszły tarczki dwie po 290zł/szt. Myślalem, żę pojeżdżę do zimy ale "przejechałem" się na ręcznym i dorobiłem go do końca, a gdy na jednej ze stron internetowych zobaczyłem co może zrobić wyrwany fragment tarczki - to czekać nie będę. Jeszcze raz dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

ja za tarczki płaciłem 260,tak hamulec ręczny musi byc

jak coś to pytaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ostatnio przeglądając internet trafiłem na fajny serwis z bezpłatnymi ogłoszeniami rolniczymi. Więc jak chcecie sprzedać lub kupić jakąs maszynę rolniczą to polecam:

 

http://targ.rolniczy24.pl

 

dużo ogłoszeń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemanko, koledzy gdzie można kupić szybę tylną do MF 6150 ?? I mniej więcej ile mogłoby to kosztować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tak dla rozjaśnienia - jakby ktoś chciał pooglądać (bo np. nie widział) jak wygląda malutki fragment skrzyni 6150 w części pod tym lewym deklem (po przeciwnej stronie pompy hydraulicznej (nawet ją tam troszeczkę widać!

www.tymbes.pl/12.JPG i www.tymbes.pl/13.JPG

Poza tym opisałem dla siebie (może również np dla następnych pokoleń ) po kolei jak się zabrać - rozebrać i złożyć ten fragment , czyli ręczny, a ponieważ jest to długa lektura - ewentualnych "młodych" zaintereowanych proszę o kontakt. Mam tych zdjęć pod dostatkiem. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Bez "kadzenia"-duży plus dla Ciebie.Im więcej ludzi by się dzieliło informacjami na temat napraw,o ile łatwiej by się żyło(tym którzy potrzebują takich informacji).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy ! Mam pytanie, bo w moim MF 6140 gdy włączę silnik to czasami rewers piszczy i migają lampki od rewersa i piszczy tak z 5 min. aż wszystkie lapki zgasną na desce... Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam koledzy ! Mam pytanie, bo w moim MF 6140 gdy włączę silnik to czasami rewers piszczy i migają lampki od rewersa i piszczy tak z 5 min. aż wszystkie lapki zgasną na desce... Proszę o pomoc

 

Zobacz czujnik koło filtru, bo u mnie było też coś takiego że kontrolki migały, piszczało a revers działał ogolnie, a przyczyną było ruszenie kabelków czy nawet całego czujnika przy wymianie filtru hydrauliki, a teraz wsio śmiga, możesz też sprobować przeczyścić styki.

 

Do Pawlo, dzięki, ale ja już to widziałem wcześniej, a chodziło mi bardziej może o wiedzie o szybie oryginalnej bo w tej chwili tą co mam to jest jakaś pleksa, i ona tak denerwuje że to szok, bo się do niej wszystko klei jakby była wysmarowana jakimś klejem, porobie chwilę z prasą to muszę co pare belek wysiąść i ją przetrzeć bo nic nie widać zaraz ://

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie w mf 6150 jak wkładam kluczyk do stacujki zaświecaja się wszystkie kontrolki po zapaleniu ciągnika przekładam skrzynie na żółwia i kontrolka mi się nie zapala a skrzynia działa i potem jak przerzucam z powrotem na zająca to kontrolka się świeci od zająca co to może być .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie w mf 6150 jak wkładam kluczyk do stacujki zaświecaja się wszystkie kontrolki po zapaleniu ciągnika przekładam skrzynie na żółwia i kontrolka mi się nie zapala a skrzynia działa i potem jak przerzucam z powrotem na zająca to kontrolka się świeci od zająca co to może być .

 

To chyba w każdym MF tej serii tak jest bo u mnie jest identycznie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam 6150 i też po przełożeniu na żółwia nie świeci kontrolka A niech mi powie ktoś coś o tym, jak odpale ciągnik to wskazówka od ropy działa, po dłuższej chwili jazdy owym ciągnikiem już wogóle nie działa, i tak jest za każdym razem, zimny ciągnik pokazuje, nagrzany już nie, od czego to się ma ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...