Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

do eco-rol fajne zdjęcia bardzo przydały by mi się inne mój kontakt gg 13256747

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie w mf 6150 jak wkładam kluczyk do stacujki zaświecaja się wszystkie kontrolki po zapaleniu ciągnika przekładam skrzynie na żółwia i kontrolka mi się nie zapala a skrzynia działa i potem jak przerzucam z powrotem na zająca to kontrolka się świeci od zająca co to może być .
to nie kontrolka od żółwia tylko od biegow peuzajacych i jak twoja maszyna takie posiada to kontrolka sie zapali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jakiś czas temu pisałem o problemach z moim MF 3050 tj. prawdopodobnie siadającej pompy hydrauliki. Sprawa się wyjaśniła. Jest wszystko ok. A przyczyną mrugających kontrolek (tylko świecących na pomarańczowo) nie była pompa lecz jeszcze bliżej nie określone zwarcie lub coś z elektryką, były to deszczowe dni. Poradziłem się fachowca który zajmuje się naprawą zachodnich marek i ma dobrą opinię. Jeśli ciśnienie w układzie spada to komputer automatycznie przełącza na żółwia by nie zniszczyła się skrzynia. U znajomego właśnie wspomniany fachowiec naprawiał mu ciągnik i objawy były takie same ale paliła się kontrolki czerwone, wszystko wskazywało na pompę i znajomy ją zakupił lecz po przyjeździe mechanika i badaniu ciśnienia w układzie okazało się że to nie pompa. Tak więc nie zawsze to jest pompa. Nie wiem co dokładnie to było u niego wiem że została dorobiona jakaś część. Więc sądzę że w podobnych przypadkach zamiast od razu kupować nową pompę warto zmierzyć ciśnienie w układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiadomo ze trzeba ierzyć cisnienie ale z tego co pamiętam to pisałeś ze ci słabnie wspomaganie (albo ty albo ktos inny) a z tym komputer nie ma nic wspólnego!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i tu jest sprawa jasna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - jakby ktoś chciał poodglądać więcej zdjęć z "ręcznego" to są na www.tymbes.pl/1JPG kolejno do nr 27 Będą tam jakiś czas - można skorzystać. Informuję również, że "własną" instrukcję wymiany ręcznego w wordzie prześlę na każde życzenie.

Do Tekmie - jeszcze trzeba było odpowietrzyć , a ja włosy z głowy już targałem!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

 

mam problem moze mi ktos podpowie.

w moim mf coś ze sprzęgłem wymieniałem pierscienie na wysprzęgliku długo było ok,a teraz jak postoji 2dni to sprzegło puste,i aby działalo to z lewej strony pod kabino musze rozkręcic przewód który idzie od wysprzeęglika i wtedy przy uruchomionym silniku zachwile pójdzie olej i dopiero wtedy działa.spotkał sie ktos z takim czym?

i moze ktoś mi powiedzieć co to jest pod samo maskoten jakis rozdzielacz czy coto,bo do tego idzie ten przewód od wysprzeglika.

z góry dzieki,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masseykowcy jak sobie poradzić z hamulcami u przyczep, bo mój 6170 ze Szkocji ma hamulec hydrauliczny na przyczepy. Czy można gdzieś kupić cylinderki hydrauliczne do przyczep?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam wszystkich

 

 

mam problem moze mi ktos podpowie.

w moim mf coś ze sprzęgłem wymieniałem pierscienie na wysprzęgliku długo było ok,a teraz jak postoji 2dni to sprzegło puste,i aby działalo to z lewej strony pod kabino musze rozkręcic przewód który idzie od wysprzeęglika i wtedy przy uruchomionym silniku zachwile pójdzie olej i dopiero wtedy działa.spotkał sie ktos z takim czym?

i moze ktoś mi powiedzieć co to jest pod samo maskoten jakis rozdzielacz czy coto,bo do tego idzie ten przewód od wysprzeglika.

z góry dzieki,pozdrawiam

 

ze założyłeś pierściebnie to nie zanaczy ze zawsze bedzie dobrze bo może już sam wysprzęglik był kiepski i jakiś czas te nowe pierścienie uszczelniły a nie musisz odkręcać przewodu z lewej tylko odpowietrz odpowietrznikiem z prawej (wduszasz odpowietrznik a nastepnie sprzęgło, pozniej puszczasz odpowietrznik a następnie sprzęgło i tak z dwa razy i powinno być ok) jak bedzie sie dalej zapowietrzać po kilku dniach to obawiam sie że czeka cie znowu wysprzęglik, chyba że dostał gdzieś indziej jakiś przeciek

ale jakby sie zapowietrzał to jak bedziesz go gasił to zostaw wduszone sprzęgło (musisz czymś podeprzeć zeby cały czas było wduszone tak z centymetr przed końcem żeby nie wduszało czujnika) na drugi dzień po uruchomieniu ciągnika powoli zwalniasz sprzęgło i powinno być-jakiś czas można tak sobie radzić zanim sie usunie usterke

co do tej kostki to ona rozdziela olej i ciśnienie odpowiednie na sprzęgło, hamulce, wspomaganie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masseykowcy jak sobie poradzić z hamulcami u przyczep, bo mój 6170 ze Szkocji ma hamulec hydrauliczny na przyczepy. Czy można gdzieś kupić cylinderki hydrauliczne do przyczep?

Kiedys przypadkiem znalazłem w necie takie siłowniki do przyczepy, kosztowały ok 400 zł szt. Ja załozyłem sprezarke do ciągnika (od C-330) cała instalacja kosztowała mnie ponizej 1000zł, a takie siłowniki na dwie przyczepy to juz 1600 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masseykowcy jak sobie poradzić z hamulcami u przyczep, bo mój 6170 ze Szkocji ma hamulec hydrauliczny na przyczepy. Czy można gdzieś kupić cylinderki hydrauliczne do przyczep?

 

jak dobrze poszukasz to znajdziesz, kiedyś widziałem na allegro ale gdzieś mi ta aukcja zniknęła bo sam chciałem kupić

a jak nie to daj dorobić tam gdzie robią siłowniki bo to starcza taki malutki siłowniczek jednostronny o skoku 10 do max 15cm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiadomo ze trzeba ierzyć cisnienie ale z tego co pamiętam to pisałeś ze ci słabnie wspomaganie (albo ty albo ktos inny) a z tym komputer nie ma nic wspólnego!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i tu jest sprawa jasna

 

U mnie wspomaganie działa dobrze, więc mylisz mnie z kimś innym, a co do komputera to że przełącza skrzynię na żółwia to nie moja opinia tylko mechanika który zajmuje się naprawą elektroniki w takich ciągnikach i rozmawiając z nim widać że facet wie co mówi. Jeżeli komputer nie ma z tym nic wspólnego i nie "pilnuje bezpiecznego "użytkowania ciągnika podczas gdy np. wyłącza przedni napęd po przekroczeniu pewnej prędkości, to trochę to by było dziwne gdy by nie robił to samo ze skrzynią. Ale to są moje mniej lub bardziej logiczne wnioski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy przy okazji wymiany ręcznego hamulca przytrafiło mi się małe zdarzenie, którym chciałbym sie podzielić. Otóż, jeżeli wymieniamy olej w układzie skrzyni i trwa to niedługo (kilkanaście minut) to do zapowietrzenia układu raczej może nie dojść, czyli nalewamy nowy olej wymieniamy wcześniej filtry, odpalamy traktor (trochę ma podobno "pochodzić") i wszystko winno potem działać! (tak rzeczywiście było przy I wymianie oleju).Jeżeli zaś traktor stoi przez dłuższy okres po spuszczonym oleju (dzień, dwa lub dłużej), to ze wszystkich elementów (rurek, rureczek )olej może wycieknąć i wtedy napełnienie skrzyni, odpalenie i "pochodzenie" przez jakiś czas może nie wystarczyć, bo może dojść do zapowietrzenia układu. Objawem jest "zmiksowany" z powietrzem olej w skrzyni. Tak przynajmniej mi się przytrafiło. Na "zimnym" ,ciągnik chodził i wszystko działało tyle , że przy wyższych obrotach pompa "jeczała". Kiedy ciągnik(olej) się nagrzał dobrze, pierwszym objawem był zanik wspomagania kierownicy. Pieniący się olej można było wspaniale ogladać przez kurek wlewu (ten z tyłu). Odczekałem dzień, a w tym czasie (nie znając angielskiego w Google-tłumaczu) przetłumaczyłem stronę i czynności odpowietrzania skrzyni pt: "Bleeding the main brake circuit" Wykonałem więc czynności, które tłumaczyłem przez godzinę i ... wszystko działa, a poniewaz z tego Forum można jednak coś się dowiedzieć dzięki (Pawlo, Tekmie, Mirona (juz z dawno Cie nie było) i wielu innych przedstawiam dosłowne, "zerżnięte" z Google tłumacznie tej strony: Zapowietrzenie w obwodzie głównym hamulca (czynności)

 

1. Podłączyć przeźroczyste przewody (o średnicy wewnętrznej 6 mm) na każdym

odpowietrzniku po prawej i po lewej stronie na osi obudowy (zdjęcie w załaczeniu)

2. Zanurzyć obie rury w naczyniu częściowo wypełnionego olejem takim jak w skrzyni

biegów

3. Uruchomić silnik w przybliżeniu ± 1200. Skręcić kierownicą kilka razy w celu

wyparcia powietrza z układu kierowniczego.

4. Aby poprawnie zidentyfikować przewód powrotu - powrót znajduje się z przodu po

lewej stronie skrzyni biegów i można go zablokować za pomocą spinki i

odpowiedniego zabezpieczenia (zacisku) (normalnie – po Polsku) ścisnąć

Francuzem!

5. Popuść (odkręć) prawy odpowietrznik. Sprawdź, czy nie ma przecieków pomiędzy

rurą i odkręconym odpowietrznikiem śruby.

6. Rozłącz pedały hamulca.

7. Wciśnij prawy pedał powoli aż dotrze do końca (do podłogi), a następnie zwolnić

go w ten sam sposób.

8. Powtórz tę czynność wielokrotnie, aż olej wypływający nie zawierać będzie

żadnych pęcherzyków powietrza.

9. Dokręcić śrubę (odpowietrznik)

10. Odkręć (popuść) z lewej strony śrubę- odpowietrznik i wykonaj te same

czynności, jak opisano powyżej (7-9)

11. Dokręcić śrubę i zdejmij uchwyt - zacisk na wężu (rurze) powrotnej.

12. Sprawdzić twardość każdego pedału używając normalnego siły nacisku.

 

Uwaga:

 

 jeżeli problem występuje nadal przeprowadza się procedurę odpowietrzania po raz drugi,

 Jeśli problem nie ustępuje sprawdź, czy nie ma przecieków : w układzie, w pompie hamulcowej i uszczelki tłoczka hamulcowego.

Zapowietrzenie układu hamulcowego może pochodzić przyczepy, należy również sprawdzić ciśnienie

 

Podkreślam: to tylko moja wersja, tak to zrobiłem i wszystko działa, jak się mylę lub można (należy) zrobic to inaczej to proszę o dalsze informacje. Wszystkich użytkowników MF pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.mam problem z ehr w mf8120 na wolnych obrotach silnika podnosnik sie zacina przy podnoszeniu lub opuszczaniu.po zwiększeniu obrotów podnosi i opuszcza a jeszcze się swieci kontrolka diagnostyczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

do pawla36

 

no tak ale gdy były stare pierśćionki (pedal z rana pusty,ale silnik sie odpaliło i on sztywniał i olej tam z wysprzęglika lał sie jak z lejka)teraz nowe pierscionki (jakieś 100mh wycieku niema,jakaś tam kropla wisi tylko)a sprzęgła nima,przez odpowietrznik olej leci bez bombli,a si ni odpowietrzy natomiast z lewej jak rozkręce te przewody( za chwile)olej da i sprzęgło jest.Więc pomyślałem o tym ustrojstwie pod maską że może tam cóś. ćo ty nato?dzięki za zainteresowanie,i prosze innych może coś ktoś wie.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam MF 3125 i od pewnego casu zówarzyłem że traktor stracił moc wymieniłem filtry paliwa nic nie dało dałem pompe wtrykową i pompke paliwową do przeglądu i nic wyczyszczony zbiornik i przewody paliwowe bez rezultatu turbina widać że też dobra silnik niepobiera oliwy myślałem że filtr powietrza ale nie. Co może być tego przyczyną???????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszytkich,mam podobny problem odnosnie mocy ciagnikaJest słaby zamula się gdy podłączę go pod konkretną maszynęMassey ferguson 3070,Sprawdzane były"pompa wtryskowa po regeneracji,wtryski sprawdzonefiltry wszystkie nowe- bak wyczyszczony-płyny i oleje nowe,Odpala na dotyk,jeździ szybko,nie grzeje się został tylko silnik a dokładnie myślę nad PRZEDMUCHANĄ USZCZELKĄ pod głowicą..Prosze o jakieś sugestie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jeżeli pompki posprawdzane,to może problem stwarza za niskie ciśnienie po stronie zasilania paliwem pompy wtryskowej przez pompkę zasilającą(może za mały wydatek pompki zasilającej)?Przyglądałem się w katalogu i nie dostrzegłem zaworu przelewowego,ale chyba jest jakieś urządzenie które spełnia to zadanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo można sprawdzic przy pomocy manometra cisnienie powinno byc około 0,5 do 0,8 bara przygdzieś 2000 tys obr dokładnych danych dla tego modelu nie znam.

 

Co do uszczelki pod głowica ubywa ci płynu, pojawiają się bomble w chłodnicy po odkręceniu korka, może olej robi się biały lub dymi przez odmę. Jesli nie to wszystko jest ok. jesli pompa została dobrze ustawiona pozostaje sprawdzenie cisnienia doładowania, filtry powietrza zakładam że czyste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...