Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Poproszę o pomoc w dwóch kwestiach.

A mianowicie - jakim olejem zalać przedni most w MF 6180 ?

Zauważyłem też, że olej pieni się i piana wyciska się przez uszczelniacze. Czy może być to spowodowane olejem o złych parametrach lub też zbyt wysokim stanem ? Ciągnik kupiony około miesiąca temu - nie wiem jakim olejem jest zalany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do przedniego mostu i zwolnic może być TRANZOL lub jakiś podobny np HIPOL ale z tych gęstych bo tam musi być gęsty

mimo wysokiego stanu nie powinno sie pienić, może ktoś dolał innego oleju niż tam był i tak sie dzieje

wypuść olej i zalej nowym do korka kontrolnego (więcej nie powinno być)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Mam taki mały problem jak prawidłowo podłączyć przewody na elektrozaworach i jak sprawdzić który gdzie bo odłączyłem i teraz nie mam pojęcia jaki kolor gdzie był tam są jakieś pomostkowane. Może jakieś zdjęcie tych przewodów na emaila proszę. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłącz sobie miernik i sprawdzisz który kabel jest do czego włączając wszystko po kolei i sprawdzając każdy kabel a następnie popodłączaj kable do następujących elektrozaworów licząc od góry:

1-hamulec wom (jak wom jest wyłączony to musi być prąd)

2-wom (jak jest włączony)

3-blokada

4-przedni napęd

5-żółw-zając

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, w mojej maszynie wyniknął następujący problem. Po wymianie oleju i filtra hydraulicznego niemal cały czas pali się kontrolka ciśnienia oleju (2 od lewej w dolnym rzędzie), dopiero przy większych obrotach kontrolka gaśnie i udaje się skręcić koła lub podnieść podnośnik. Na niskich obrotach nic nie reaguje. Dodam że przed wymianą wszystko było w porządku, problemy zaczęły się zaraz po zmianie oleju. Co to może być? może coś się zapowietrzyło? niestety zielony jestem w tym wszystkim:/ Proszę o jakąś pomoc:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, w mojej maszynie wyniknął następujący problem. Po wymianie oleju i filtra hydraulicznego niemal cały czas pali się kontrolka ciśnienia oleju (2 od lewej w dolnym rzędzie), dopiero przy większych obrotach kontrolka gaśnie i udaje się skręcić koła lub podnieść podnośnik. Na niskich obrotach nic nie reaguje. Dodam że przed wymianą wszystko było w porządku, problemy zaczęły się zaraz po zmianie oleju. Co to może być? może coś się zapowietrzyło? niestety zielony jestem w tym wszystkim:/ Proszę o jakąś pomoc:)

 

po pierwsze jaki filtr, olej, czy gdzies nie łapie powietrza

co do odpowietrzania to nie powinno sie to stać ale odpowietrzyć możesz odpowietrznikami na pokrywie na której masz filtr (takie dwa małe pod dumowym korkiem i w środku sie wciska) ale to raczej nie to

czujniej raczej też odpada skoro nie idzie ukręcić kierownicą

pompa raczej mało prawdopodobne zeby akurat padła jak wszystko było ok wcześnie

może dostał sie po jakiś zawór opiłek czy coś tam i blokuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to filtr ok ale olej nie do końca ale powód to to raczej nie jest

spróbuj odpowietrzyć tam gdzie pisałem i sprawdz jeszcze zawór na górze przy samym końcu tej całej pokrywy co zakładałeś filtr (duża nakrętka na klucz chyba 30 i pod nia sprężyna i taki grzybek i jego sprawdz)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, jeśli chodzi o te dwa odpowietrzniki przy filtrze to dookoła wali z nich olej i powietrze z dużym ciśnieniem. Olej ma jasną barwę. Tego zaworu o którym pisałeś za bardzo nie mogę zlokalizować ale jeszcze sprawdzę:) A co myślisz o wpisie kolegi eco-rola kilka postów niżej. Tam opisywał podobny problem z tą tylko różnicą, że u mnie hamulce działają dobrze. Ja olej spuściłem 4 dni temu a zalałem go dopiero wczoraj bo miałem mały problem z filtrem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapowietrzenie układu hamowania to co inego bo tam samo nie ma gdzie wyjść to powietrza a z hydrauliki ma

ale jak piszesz ze olej idzie z powietrzem i jest troche biały to rozumiem że jest zburzony czyli znieszany z powietrzem wieć pompa musi zasysać powietrze

może przez filtr a może jest jakiś wadliwy bo ktoś tu kiedyś chyba miał jakiś problem z wadliwym filtrem

może odkręc go i zobacz jak tam wygląda i załóż jeszcze raz bo rozumiem że nic innego nie robiłeś więc nie ma co szukać gdzie indziej i ten zawór na górze też zostaw w tej sytuacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten Zbynio82 od zaworów niech poda maila a dostanie pełną dokumentację z kolorami przewodów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do rcz

Na ile poznałem mój ciągnik i to przy nim robiłem - myślę, że zgodzilbym się z opinią Pawła. Jeżeli nic rzeczywiście nie robiłeś oprócz wymiany oleju - to szukaj "dziury" w układzie, czyli gdzie pompa może zasysać powietrze i miksować go z olejem. Może rzeczywiście filtr? Mi też hamulce działały i wszytko inne - na zimnym, a w miarę jak zmiksowanego oleju przybywało i stawał się cieplejszy - pierwszym objawem był zanik wspomagania. Wcześniej gdy go kupiłem był na agrolu - spuściłem go jednak - był czyściutki, ale od czasu do czasu kontrolka się zaświecała na gorącym. Wszystko się zmieniło gdy wlałem Agri-castrola 10W/40 i dałem mu orginalne "korbankowskie" filtry - odpukać w niemalowane "żadne czerwone" się nie pojawiają. Jak to się mówi - szukaj dziury w całym - przykro ale nic innego doradzić nie umiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i już jest ok, tzn problem braku wspomagania rozwiązany. Wykręciłem ten nowy filtr ale wydawał się w porządku. Tak z ciekawości wyczyściłem i wkręciłem stary i zaczęło wszystko działać:) Wniosek: filtr musiał łapał powietrze ale był dobrze dokręcony i nie zauważyłem kapiącego oleju ani nic takiego. Filtr donaldsona, w sklepie pomogli mi wybrać odpowiedni typ na podstawie książki serwisowej. Słyszałem, że jest stosowany w mf-ach i dobrze się spisują. Dlatego mnie to dziwi. Może akurat ten konkretny model ma jakąś wadę. No nic. Dzięki panowie za pomoc, pierwszy raz taka sytuacja mi się zdarzyła i nie wiedziałem co jest grane. Czytając to forum widzę, że często się angażujecie i wielu osobom przydały się wasze rady:) Szacunek dla Was:) Dzięki wielkie jeszcze raz i wszystkiego dobrego:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i jednak filtr, ja te filtry stosuje od kilku lat i nie miałem problemu ale wiadomo że wszędzie może trafić się wada chociaż producent powinien dbać o to żeby taki produkt nie trafił na rynek ale wiadomo jak jest

tak na przyszłość to tego filtra aż tak często nie trzeba zmieniać tylo dobrze wymyć (no chyba że jest naprawde dużo opiłków i wdać że jest już kiepski)

lepszy stary orginał niż jakiś kiepski nowy zamiennik (nie mówie tu o donaldsone)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich chciałbym zaczerpnac pare informacji na temat MF 675 ponieważ przymierzam sie do kupna takiego modelu. jego spalanie, usterkowosc dostep do czesci. oraz czy naped na tylna os wystaczy?? co myslicie o uciagu np jak bedzie se spisywał w transporcie z przyczepa 8t?? za wszelkie info wielkie dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MF 675 praktycznie bezawaryjny, części pasują od ursusa 4512 bo to wszystko to samo, tylko skrzynia troszke inna bo ma półbiegi ale nie słyszałem jeszcze zeby komuś padła, na stronie www.tractoor.pl znajdziesz dane techniczne ciągników po polsku, do przyczepy 8 t troche za mały bo on ma 66KM, MF 690 ma więcej mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem swego czasu 699, ale to ta sama konstrukcja co 675. Ciągnik bardzo prosty, dużo części pasuje od licencyjnych ursusów, spalanie perkinsa - bez komentarza , usterki głównie wynikające z wieku ciągnika typu słabnąca z czasem hydraulika (wymiana pompy, rozdzielacza), remont hamulców itp. Skrzyni i silnika przez 5 lat nie dotykałem, wszystko grało. Co do napędu tylko na jedną oś to do transportu tylko taki. Moc 82 km niby wystarczy (gorzej jak wersja bez turbo -68km) ale mała pojemność silnika spowoduje, że radości z jazdy na pewno nie będzie. Myślę, że lepszy byłby 690 podobne pieniądze a już trochę większy ciągnik.

 

A teraz moje pytanie. Czy w serii 6100 (konkretnie 6180) nie smaruje się górnych tulei osi zwrotnic? Bo dolne mają kalamitki, górne nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam mały (a może duży ) problem a mianowicie zaczyna mi czasami w MF 3125 zaświecać się kontrolka ciśnienia w skrzyni , jednocześnie zaświeci się kontrolka przedniego napędu po czym gasną obydwie i wtedy nie mogę rozłączyć napędu ani włączyć blokady jak również nie można przełączyć biedów z zółwia na zająca lub odwrotnie .. czujnik wymieniłem..

te dwie kontrolki zaświecają się za każdym wciśnięciem pedału sprzęgła po czym po kilku sekundach ponownie gasną...

po jakimś czasie po wciśnięciu sprzęgła zaświeca się tylko kontrolka napędu i jest wszystko ok...do następnego razu...

czy ktoś wie czy to wina jakiegoś ciśnienia czy jakiś błąd w komputerze pod podłogą...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytanie ogladałem ostatnio mf 675 ( silnik a4.236) i na wolnych obrotach słchyac było metaliczny odglos ( silnika) trudny do zlokalizowania podobno ten typ silnika tak ma czyt to prawda??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja miałem swego czasu 699, ale to ta sama konstrukcja co 675. Ciągnik bardzo prosty, dużo części pasuje od licencyjnych ursusów, spalanie perkinsa - bez komentarza , usterki głównie wynikające z wieku ciągnika typu słabnąca z czasem hydraulika (wymiana pompy, rozdzielacza), remont hamulców itp. Skrzyni i silnika przez 5 lat nie dotykałem, wszystko grało. Co do napędu tylko na jedną oś to do transportu tylko taki. Moc 82 km niby wystarczy (gorzej jak wersja bez turbo -68km) ale mała pojemność silnika spowoduje, że radości z jazdy na pewno nie będzie. Myślę, że lepszy byłby 690 podobne pieniądze a już trochę większy ciągnik.

 

A teraz moje pytanie. Czy w serii 6100 (konkretnie 6180) nie smaruje się górnych tulei osi zwrotnic? Bo dolne mają kalamitki, górne nie.

 

smar przechodzi jakimś kanałem bo ja w swoim odkręciłem pokrywke do góry i jak smarowałem na dole to górny pierścień sie podniósł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o jaki dokładnie odgłos chodzi ale raczej nie powinno bc nic słychać. Jeśli odgłos dobiega z dołu silnika to moze być panewka, góra to nie wyregulowany zawór lub luxny wałek rozrządu jednak każdy z tych odgłosów będzie inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witka mam pytanie w moim mf jest kartka techniczna na której Niemiec napisał że olej wymieniał przy 3625 mth w2006 marcu w2007 traktor był wyrejestrowany ja go kupiłem w2010 styczeń,czyli wynika z tego że ciągnik stał około 3 lat , w tej chwili ma 3870 czyli ma245 mth czy to jest konieczność wymiany tego oleju ? i co to za olej 10w-40,GL4 nazwy niema ,w razie czego jakim go zastąpić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie napisałeś jaki to MF i czy skrzynie czy silnik bo po oznaczeniu wskazywało by na skrzynie a tam ze względu na mth olej nie podlagał by wymianie ale ze względu na czas to można by go wymienić

jeśli jednak to jest kartka od silnika to tak czy tak musiałby być wymieniony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...