Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

witam sprawdzalem te weze októrych mowiłes i jest dobrze w ten cienki idzie olej prad dochodzi a podnosnik nawet nie drgnoł prosze opomoc

 

jak olej idzi, prąd dochodzi to tylko zostaje sam rozdzielacz lub elektrozawory na nim

Z tego co opisałeś to wnioskuję że mógł ci się przyciąć w tej kostce taki "suwak" który steruje przepływem oleju. Nie wiem czy masz tak w tym swoim MF, ale na tej kostce na zakończeniach elektrozaworów powinny być takie przyciski do ręcznego sterowania podnośnikiem ( po prostu poprzez wciśnięcie ręką tego guzika przesuwasz ręcznie ten suwak) , czasami jak się ten suwak przytnie np: opiłkiem to elektrozawory nie mają siły go przepchnąć.

Spróbuj powciskać te guziki na obydwu cewkach i zobaczysz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, w moim ciągniku wyniknął ostatnio taki problem. Podczas orki pług nie chciał wejść głębiej w ziemie, wygląda to tak jakby podnośnik nie chciał niżej opuścić mimo, że to największe pokrętło na panelu jest na najniższej pozycji. Po odpięciu pługa zauważyłem ze przy opuszczaniu siłowniki pokonują ostatnie 10-20 cm bardzo szybko jakby opuszczane były tylko masą podnośnika. Tak chyba nie powinno być ponieważ podnośnik powinien opuszczać z regularną prędkością a tu jest inaczej. Co należy z tym zrobić? Proszę o pomoc

podnośnik powinien opuszczać się i podnosić z taką samą prędkością w całym zakresie (obydwie te funkcje sterowane są przecież pokrętłami na panelu EHR !!), a jeśli chodzi o opuszczanie to w całym zakresie odbywa się ono tylko i wyłącznie pod ciężarem własnym podnośnika lub podnośnika i maszyny na nim zawieszonej. Jeżeli bez maszyny podnośnik opuszcza to nie widzę za bardzo innej możliwości żeby z maszyną nie mógł opuścić , więc uważam że kolega tekmie dobry trop ci podsunął, powodzenia !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanko do uzytkownikow Mf-ów ja mam mf-a3070 i mysle aby zalozyc do niego jakis ładowacz czołowy mam na oku ten nowy typ z METAL FACH-u co o tym myslicie? nadaje sie do MF-a?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedziałają mi hamulce hydrauliczne, co może być powodem tego? w ogole nie ma na wyjściu ciśnienia Pompa hydrauliki jest nowa, dlatego mnie to dziwi co jest? Może to trzeba odpowietrzyć? Pomóżcie... Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Może to pomoże

Koledzy przy okazji wymiany ręcznego hamulca przytrafiło mi się małe zdarzenie, którym chciałbym sie podzielić. Otóż, jeżeli wymieniamy olej w układzie skrzyni i trwa to niedługo (kilkanaście minut) to do zapowietrzenia układu raczej może nie dojść, czyli nalewamy nowy olej wymieniamy wcześniej filtry, odpalamy traktor (trochę ma podobno "pochodzić") i wszystko winno potem działać! (tak rzeczywiście było przy I wymianie oleju).Jeżeli zaś traktor stoi przez dłuższy okres po spuszczonym oleju (dzień, dwa lub dłużej), to ze wszystkich elementów (rurek, rureczek )olej może wycieknąć i wtedy napełnienie skrzyni, odpalenie i "pochodzenie" przez jakiś czas może nie wystarczyć, bo może dojść do zapowietrzenia układu. Objawem jest "zmiksowany" z powietrzem olej w skrzyni. Tak przynajmniej mi się przytrafiło. Na "zimnym" ,ciągnik chodził i wszystko działało tyle , że przy wyższych obrotach pompa "jeczała". Kiedy ciągnik(olej) się nagrzał dobrze, pierwszym objawem był zanik wspomagania kierownicy. Pieniący się olej można było wspaniale ogladać przez kurek wlewu (ten z tyłu). Odczekałem dzień, a w tym czasie (nie znając angielskiego w Google-tłumaczu) przetłumaczyłem stronę i czynności odpowietrzania skrzyni pt: "Bleeding the main brake circuit" Wykonałem więc czynności, które tłumaczyłem przez godzinę i ... wszystko działa, a poniewaz z tego Forum można jednak coś się dowiedzieć dzięki (Pawlo, Tekmie, Mirona (juz z dawno Cie nie było) i wielu innych przedstawiam dosłowne, "zerżnięte" z Google tłumacznie tej strony: Zapowietrzenie w obwodzie głównym hamulca (czynności)

 

1. Podłączyć przeźroczyste przewody (o średnicy wewnętrznej 6 mm) na każdym

odpowietrzniku po prawej i po lewej stronie na osi obudowy (zdjęcie w załaczeniu)

2. Zanurzyć obie rury w naczyniu częściowo wypełnionego olejem takim jak w skrzyni

biegów

3. Uruchomić silnik w przybliżeniu ± 1200. Skręcić kierownicą kilka razy w celu

wyparcia powietrza z układu kierowniczego.

4. Aby poprawnie zidentyfikować przewód powrotu - powrót znajduje się z przodu po

lewej stronie skrzyni biegów i można go zablokować za pomocą spinki i

odpowiedniego zabezpieczenia (zacisku) (normalnie – po Polsku) ścisnąć

Francuzem!

5. Popuść (odkręć) prawy odpowietrznik. Sprawdź, czy nie ma przecieków pomiędzy

rurą i odkręconym odpowietrznikiem śruby.

6. Rozłącz pedały hamulca.

7. Wciśnij prawy pedał powoli aż dotrze do końca (do podłogi), a następnie zwolnić

go w ten sam sposób.

8. Powtórz tę czynność wielokrotnie, aż olej wypływający nie zawierać będzie

żadnych pęcherzyków powietrza.

9. Dokręcić śrubę (odpowietrznik)

10. Odkręć (popuść) z lewej strony śrubę- odpowietrznik i wykonaj te same

czynności, jak opisano powyżej (7-9)

11. Dokręcić śrubę i zdejmij uchwyt - zacisk na wężu (rurze) powrotnej.

12. Sprawdzić twardość każdego pedału używając normalnego siły nacisku.

 

Uwaga:

 

 jeżeli problem występuje nadal przeprowadza się procedurę odpowietrzania po raz drugi,

 Jeśli problem nie ustępuje sprawdź, czy nie ma przecieków : w układzie, w pompie hamulcowej i uszczelki tłoczka hamulcowego.

Zapowietrzenie układu hamulcowego może pochodzić przyczepy, należy również sprawdzić ciśnienie

 

Podkreślam: to tylko moja wersja, tak to zrobiłem i wszystko działa, jak się mylę lub można (należy) zrobic to inaczej to proszę o dalsze informacje. Wszystkich użytkowników MF pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niedziałają mi hamulce hydrauliczne, co może być powodem tego? w ogole nie ma na wyjściu ciśnienia Pompa hydrauliki jest nowa, dlatego mnie to dziwi co jest? Może to trzeba odpowietrzyć? Pomóżcie... Pozdrawiam

Najpierw spróbuj odpowietrzyc, na rysunku 7f86f2e838ca3f1am.jpg przewód nr 7 przy zaworze ten co idzie od pompki hamulca leko odkrec i pompuj pedałem hamulca, ciągnik na chodzie musi byc, pompuj puki powietrze nie wyjdzie, zobacz moze na tym zaworze jest jakis odpowietrznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem ze skrzynią biegów w moim MF. świeci mi kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni biegów. co może być powodem?

(myślałem o zepsutym czujniku, albo o tym że pompa już słaba. ale czy to jest ta sama pompa co do podnośnika? czy inna?)

HELP!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcineek - więcej info-szczegółów! Co działa, co nie działa, kiedy działa? Tu musisz być bardziej wylewny!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko działa poprawnie, tj. biegi chodzą tak jak chodziły, tylko na ciepłym oleju zaczyna mi świecić kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni biegów. Obieg raczej jest gdyż chłodnica oleju jest ciepła(no gdyby nie było ciśnienia to by była zimna no nie?) dzisiaj kupie nowy czujnik, zobaczę może on jest zepsuty i dlatego świeci.

aha, i czy tam wszystko idzie z jednej pompy? (podnośnik, hydraulika, i centralne smarowanie w skrzyni?- dodam że podnośnik podnosi bez zarzutu)

a i olej jeszcze nie był wymieniany (kupiłem MF w maju, wymianę oleju w skrzyni zostawiłem na zimę)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz ciepłą chłodnice to nie zanczy jeszcze ze masz ciśnienie bo obieg oleju bedzie zawsze jak bedzie sie kręciła pompa a jak mowisz ze wszystko działa to raczej nie ma innego wyjścia jak wina prądów w tym przypadku czujnika a może to kontrolka od filtra oleju jesli taką masz bo nie pamiętam jak tam w tym modelu było i to może ona sie zaświeca jak sie rozgrzeje bo tak w innych modelach sie działo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ostatnio zauważyłem że w moim MF 3050 po naciśnięciu przycisku blokady dyferencjału lub jak to tam się nazywa delikatnie opada mi pedał sprzęgła i delikatnie spadają obroty silnika po czym wraca wszystko do normy i jak włącze dodatkowo przyśpieszacz to znów lekko spadną. Wszystko odbywa się na postoju. Co może stawiać takie opory silnikowi. Po za tymi objawami nic sie dodatkowo nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze mam jedno pytanie.

ginie mi płyn hamulcowy. rurki sprawdzałem są szczelne, przy pompkach żadnych wycieków nie ma. możliwe że wylewa ten płyn do skrzyni??

 

a i jaki najlepiej wlać olej do skrzyni MF 690? i ile go tam wchodzi litrów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pawlo! W czerwcu br pisałeś, że jak filtry czyste (i olej) to przyczyną zaświecenia kontrolki od "zapchania" filtrów (nie od ciśnienia) - może być uszkodzony czujnik temperatury oleju. Zaświciła mi wczoraj ta własnie kontrolka, odpiąłem czujnik i zgasła rzeczywiście. Wieczorem czujnik wzrzuciłem do "garnka" z wodą, z termometrem i miernikiem i ... zapiszczał (miernik) przy 45 stopniach, czyli chyba trochę za nisko. Podobno od 70-75 stopni ma reagować. A tak przy okazji zapytanie: czy wyłaczenie tego czujnika nie spowduje, że "odpowiedzialność" kontrolki od "zapchnnia" filtrów" oprócz temeratury nie zostaje wyłączona! Mało tego: ja mam 2 czujniki temperatury oleju: z prawej i lewj strony skrzyni ! Padł (chyba) ten od strony wejścia do kabiny (na rurkach) - to tak gwoli informacji, ale wiem że w niektórych wersjach jest tylko jeden. Czy ktoś w tej sprawie ma szerszą wiedzę? Chodzi mi o to - jakie punkty w skrzyni "pilnuje" ta kontrolka (oprócz temperatury)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten czujnik jest tak jakby w obwodzie z czujnikiem znajdującym sie na filtrach oleju (tym dużym metalowym i wkładem) i jak masz odpięty tym od temperatury to tamte nie włączą kontrolki jakby sie coś działo na filtrach-tak mi sie wydaje bo u siebie jak odłączyłem ten od temperatury a następnie na innych czujnikach połączyłem kable tak jakby czujnik załączył to kontrolka sie nie zaświecała

przy moim też była mniej wiecej taka temperatura załączania jak u ciebie tylko ja nie gotowałem go w garnku:P tylko dałem niezależny czujnik na rurke koło tamtego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... czyli lepiej za długo nie jeździć bez tego czujnka! Dzięki - 170 zł u Korbanka Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jeszcze mam jedno pytanie.

ginie mi płyn hamulcowy. rurki sprawdzałem są szczelne, przy pompkach żadnych wycieków nie ma. możliwe że wylewa ten płyn do skrzyni??

 

a i jaki najlepiej wlać olej do skrzyni MF 690? i ile go tam wchodzi litrów?

Płyn najprawdopodobniej ucieka przez uszczelniacze tłoczków, do skrzyni na pewno się nie dostaje, ja w tej serii z powodzeniem stosowałem zwykły agrol a ile litrów? Nie mam pojęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam moze ktos mi napisac jak odpowietrzyc uklad wspomagania kierownicy z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Często się zdarza że ukręci wieloklin z wałka ataku? Tzn ukręciło nie zerwało frezy nigdzie nic nie jest zablokowane. W ogóle może ktoś wie jaka mogła być tego przyczyna? Frezy nie naruszone - jak nowe, rok temu kupiony jako używany wymieniony w zestawie z trybem które jest na dyferencjale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MF 3060 bo nie napisałem;) Rozebrałem zwolnice, mechanizm różnicowy itd i nic nie ma śladów jakiegoś zablokowania (mam ciągnik z mechanizmem o ograniczonym poślizgu jak to coś zmienia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do Gustlika! Może ktoś (poprzednik - bez obrazy) dospawał fragment wałka (domową robotą) i uleciał! na spawie. Frezy nie naruszone a wałka niet! Pozdrawiam. Polecam - fachową regenerację - przy pracy z normalnym obciążeniem, zaś nowy wałek (nie zamiennik,) przy pracy z dużym obciązeniem "przodka" Zajrzyj też na tuleje (obie), bo one jak zużyte - zniszczczą walek ataku (nawet nowy) szybciej niż myślisz! Pozdrawiam. ... ale dodam, że to jest tylko opinia wg dotychczas nabytej -własnej - praktycznej wiedzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym problem że ten wałek wymieniałem rok temu sam i nie był regenerowany... teraz dałem ten do regeneracji;) i ten poprzedni tez:P jak coś to będę miał na wymianę:P A luzów nie ma bo zlikwidowałem;) poprzedni wałek to była urzywka kupiona w stanie idealnym;) na 99% nie był on ruszany;) Bo wygląda to na calisty materiał;) No i twardość też się w żadnym miejscu nie zmienia bo sprawdzane było na maszynie. Uleciał przy bronowaniu podorywek więc to nie znowu jakieś obciążenie szosowymi jeździłem... bez huku albo coś po prostu naraz mi odparował przedni i poczułem ze kopie tylko tył. jak poprzedni (objechane frezy do cna) przyspawałem do tej tulejki co na niego wchodzi to było słychać;) oj było jak zacząłem orać;) grzmotło niemiłosiernie:P No a teraz tak sobie puscił;) Niby tur na traktor założyłem i troche ten przedni męcze ale przesilić sie go też raczej nie da najwyżej na dyferencjalne oba koła przeskoczą.... jest możliwe że mam nie wywarzony wał albo coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Gustlik moze palne też glópote :może masz jakiś większy luz na przodzie (most i te tulejki na sforzniu?może żle nazwałem,to tak jak w c360. u mnie gdy był ten luz to cieło mocno frez na walku z jednej strony. poczatek był ok. a koncówki ni byLo

.Więc może si koślawił w ruchu i spowodowało urwanie.

ale to moje tylko gdybanie

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też właściwe bo nic nie kopie i nie idzie ciężej po asfalcie jak się z pola na pole przejeżdża a się zapomni przedniego wyłączyć no i wedle tabelki pasują;) Łożyska powymieniane frez nie miał śladu użytkowania (dalej ostry nawet był) wał na tokarkę wrzucony był i odchyłka jest 0,3mm od osi. no a most siedzi "ciasto" bo był robiony zeszłym razem (tuleje nowe na miarę toczone a obudowa ospawana i na frezarce numerycznej na "koło" zeszlifowana)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...