Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie zastanawiam się nad kupnem fergusona 3125 lub 3630.Jeśli ktoś ma taki model to niech napisze jak się sprawują i z jakimi maszynami pracują.Jak jest z awaryjnością tych ciągników i ceny części.

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi "eksperty" opowiadali to za duży silnik i zbyt słaba skrzynia. Skrzynia w modelach serii 3000 jest taka sama i moc powyżej 110 km to dla niej za dużo. Lepiej serię 3600 kupić więc proponuje ten drugi wybrać. Powtarzam jednak że to jest zdanie moich mechaników. Ja osobiście mam 3095 który jest słabszy. Na razie sprawuje się bez zarzutów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mój mf 3070 postał parę dni na dworze nie używany, deszczu trochę na niego spadła a dzisiaj się okazało że nie działa napę przedni, blokada, przełączanie biegów żółw-zająć, został na żółwiu, podnośnik nie działa no i wałek też nie, jeszcze przy naciskani sprzęgła przy zgaszonym silniku to zawsze się 2 kontrolki zaświecały a teraz żadna, co to może być? proszę o pomoc bo w polu roboty a nie ma czym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich z mf

 

czy nikt niezna i nie miał do czynienia z takim problemem jak mój czyli dematarz tylniej zwolennicy?

 

PAWLE może elektrozawory masz pozacinane nie ruszaja sie?a sprzegło działa?u mnie jak jaeszcze sprzęgło nie działało to z pompy ścieło klin,ale jak u cie sprzegło działa to chyba masz cos z tymi elaktro zaworami,tak mysle. wykręc z jeden i podłacz prad i zobacz czy w srodku chodzi tłoczek,ja bym od tego zaczoł.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, mój mf 3070 postał parę dni na dworze nie używany, deszczu trochę na niego spadła a dzisiaj się okazało że nie działa napę przedni, blokada, przełączanie biegów żółw-zająć, został na żółwiu, podnośnik nie działa no i wałek też nie, jeszcze przy naciskani sprzęgła przy zgaszonym silniku to zawsze się 2 kontrolki zaświecały a teraz żadna, co to może być? proszę o pomoc bo w polu roboty a nie ma czym

 

sprawdzałem na elektrozaworach na kablach po przekręceniu stacyjki czy jest prą no i nie ma na 4 a na jednym tym u samej góry jest, czy powinien być na wszystkich? pomóżcie mi bo już nie wiem co robić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, mój mf 3070 postał parę dni na dworze nie używany, deszczu trochę na niego spadła a dzisiaj się okazało że nie działa napę przedni, blokada, przełączanie biegów żółw-zająć, został na żółwiu, podnośnik nie działa no i wałek też nie, jeszcze przy naciskani sprzęgła przy zgaszonym silniku to zawsze się 2 kontrolki zaświecały a teraz żadna, co to może być? proszę o pomoc bo w polu roboty a nie ma czym

 

to nie wina elektrozaworow bo nie realne jest zeby wszystkie sie odrazu zacieły

gdzies sie dostala woda i cos nie łączy i straciłeś wszedzie prądy i nie działe to co piszesz, sprawdz bezpieczniki pod maską oraz główne kable zasilające wszysko, wtyczki na kompie i wogole jakieś łączenia i tego typu rzeczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, mój mf 3070 postał parę dni na dworze nie używany, deszczu trochę na niego spadła a dzisiaj się okazało że nie działa napę przedni, blokada, przełączanie biegów żółw-zająć, został na żółwiu, podnośnik nie działa no i wałek też nie, jeszcze przy naciskani sprzęgła przy zgaszonym silniku to zawsze się 2 kontrolki zaświecały a teraz żadna, co to może być? proszę o pomoc bo w polu roboty a nie ma czym

 

to nie wina elektrozaworow bo nie realne jest zeby wszystkie sie odrazu zacieły

gdzies sie dostala woda i cos nie łączy i straciłeś wszedzie prądy i nie działe to co piszesz, sprawdz bezpieczniki pod maską oraz główne kable zasilające wszysko, wtyczki na kompie i wogole jakieś łączenia i tego typu rzeczy

 

no właśnie problem w tym że chyba wszystkie kable i wtyczki jakie są przejrzałem i nic, a o które te bezpieczniki pod maską i chodzi? może wiecie jeszcze jakieś typowe miejsca gdzie może coś nie łączyć? no i wogóle co to może być? mógł komp się spalić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są dwa bardzo ważne miejsca.

1- przy rozruszniku na śrubie z głownym kablem

2- duża wtyka przy alternatorze

Podaj maila to wyślę schemat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są dwa bardzo ważne miejsca.

1- przy rozruszniku na śrubie z głownym kablem

2- duża wtyka przy alternatorze

Podaj maila to wyślę schemat.

 

dzięki wielkie mój mail to pawelchr@gmail.com, jeśli masz jeszcze jakieś pomysły to pisz wszystko co ci przychodzi do głowy, bo nie wiem co już robić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może poprostu ci ALTERNATOR nie działa

 

jak alternator nie działa to są takie objawy że nie chodzi napęd, blokada, wałek i podnośnik? jak to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może poprostu ci ALTERNATOR nie działa

 

jak alternator nie działa to są takie objawy że nie chodzi napęd, blokada, wałek i podnośnik? jak to sprawdzić?

 

no i kontrolka od ładowania gaśnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak jest, i pewnie we wszystkich mf, jak kontrolka nie gasnie czyli niema ładowania to nic nie działa. Na kontrolke po mojemu zbytnio niemożna liczyc liczyc bo moze jakoś blednie daje znak,dobrze by było jakiś miernik żeby sprawdzic alternator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie tak jest, i pewnie we wszystkich mf, jak kontrolka nie gasnie czyli niema ładowania to nic nie działa. Na kontrolke po mojemu zbytnio niemożna liczyc liczyc bo moze jakoś blednie daje znak,dobrze by było jakiś miernik żeby sprawdzic alternator.

 

a dokładniej to jak to krok po kroku zrobić to sprawdzenie alternatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie oświeca kontrolka od smarowania skrzyni i napędu po wciśnięciu sprzęgła to albo komputer nie ma zasilania albo kable/przełącznik przy sprzęgle nie działa. Choć jak podnośnik tez się nie rusza to raczej bym obstawiał brak zasilania komputerów, sprawdź czy nie ma zerwanego kabla przy akumulatorze czy wtyczki pod traktorem kontaktują oraz czy bezpieczniki pod maską kontaktują wszystkie i są całe. Potem myśl dalej;) Ewentualnie komputer padł ale wtedy raczej podnośnik dalej by był;) bo to osobny moduł do sterowania nim jest z tego co mi wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

czy nikt nie miał do czynienia z takim problemem jak mój CZYLI TYLNIE ZWOLENNICE(jak to rozebrać,od czego zacząc zeby czegoś nie spaprać,jakieś może fotki)

 

dzieki z góry

 

PAWLO prostego sposobu na sprawdzenie alternatora nie znam(sprawdż moze szczotki)sa takie mierniki może jakiś sąsiad ma,czy też zawieś do elektryka to sprawdzi czy własćiwe wolty daje. TEN czujnik od pedał sprzegla to GUSTLIK po mojemu dobry skoro traktor odpala,ale to moje gdybanie

 

nara

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator wykręć i zawieź do dobrego warsztatu, tak będzie najlepiej (sam się o tym przekonałem). A podczas nieobecności alternatora odkręcaj po kolei wszystkie połączenia masowe i czyść aż się będą świecić. Oczywiście bezpieczniki nad aku masz dobre ?!?! Sprawdź też (nawet zwykłą żarówką) czy jest prąd za tymi bezpiecznikami, może czasem coś nie łączyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak się nie oświeca kontrolka od smarowania skrzyni i napędu po wciśnięciu sprzęgła to albo komputer nie ma zasilania albo kable/przełącznik przy sprzęgle nie działa. Choć jak podnośnik tez się nie rusza to raczej bym obstawiał brak zasilania komputerów, sprawdź czy nie ma zerwanego kabla przy akumulatorze czy wtyczki pod traktorem kontaktują oraz czy bezpieczniki pod maską kontaktują wszystkie i są całe. Potem myśl dalej;) Ewentualnie komputer padł ale wtedy raczej podnośnik dalej by był;) bo to osobny moduł do sterowania nim jest z tego co mi wiadomo.

 

jak sprawdzić te zasilania komputerów? może mi ktoś to wytłumaczyć? może jakiś schemat ktoś ma? bardzo bym prosił pawelchr@gmail.com

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PAWLO proponuje abyś za dużo nie kombinował najpierw sprawdz ten alternator ,a potem jak nic to gdybaj dalej ale to tylko moje zdanie zacznij po koleji bo wszystko porozbierasz,pomieszszasz se a to moze zbędne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PAWLO proponuje abyś za dużo nie kombinował najpierw sprawdz ten alternator ,a potem jak nic to gdybaj dalej ale to tylko moje zdanie zacznij po koleji bo wszystko porozbierasz,pomieszszasz se a to moze zbędne

 

alternator sprawdzony, działa bez zarzutów, co dalej sprawdzać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no PAWLO ja liczyłem na ten "alternator",niewiem co poradzić. no teraz to juz tylko przeglad instalacji zostal,tam gdzies na ktorejs stronce byl schemat instalacji caly, ni pamietam gdzie ale pewno koło 100strony,albo i za.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...