Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Marek idź do pierwszego lepszego warsztatu i za flaszkę Ci wózek pożyczą na parę dni, bo bez dobrego wózka to ciężko będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

hehe a kurat za flaszke?i jeszcze czy pożyczo?ci co go majo to im potrzebny więc chyba nie będo tracić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

 

ja tam nie odradzam ,ale paleciak z paletami to nie bezpieczne to jest za cięzkie,a trzeba też liczyć sie z tym żę społowić jest na takim sprzęcie do bani,to nie c-360 że można go samemu podnieść HEHE

Mój sąsiad niedawno robił mf3630 i własnie użył palet i paleciaka, dosyc ze rozpołowił ciągnik to jeszcze odjechał prżodkiem i przewrucił silnik na bok tak żeby wyciągnąc wał korbowy i potem w odwrotnej kolejnosci go złożył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie mam włączania WOM na 1000 obr. tylko jest na 540. Czy można założyć w mf3085 taki włącznik. Kupiłem też nie dawno (jakiś miesiąc temu nowe akumulatory z centry i już muszę ich podładowywać rano jak silnik jest zimny. Byłem na przeglądzie alternatora i wszystko dobrze, podobno dobrze ładuje. Czy może to być wina akumulatorów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie nie mam włączania WOM na 1000 obr. tylko jest na 540. Czy można założyć w mf3085 taki włącznik. Kupiłem też nie dawno (jakiś miesiąc temu nowe akumulatory z centry i już muszę ich podładowywać rano jak silnik jest zimny. Byłem na przeglądzie alternatora i wszystko dobrze, podobno dobrze ładuje. Czy może to być wina akumulatorów?

 

obroty wom-u nie zmienia sie żadnym wlacznikiem tylko dzwignia w kabinie jak masz linke a jak nie to jest taka mała dzwignia z tyłu przy wałku po lewej str i to na 99% powinienes miec

co do akumulatorow to jak zostawiasz ciagnik na noc to je odłącz i dopiero podłącz jak bedziesz zapalał i jak nie da rady to wina akumulatorow a jak bedzie ok i winna jest instalacja bo gdzies cos rozładowywuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wedle mojej wiedzy możesz mieć 3 możliwości zmiany obrotów wałka: Końcówka wałka jest wymienna (Najczęstsze sam to mam w 3060) drugi sposób to dźwignia z tyłu po lewej stronie dyfra dość nisko jak od tyłu patrzysz no i jeszcze czasem się zdarza taka dźwignia w kabinie sąsiad ma w 3050;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koksiarz1990mf mozliwe ze to wina rozrusznika, mój tez słabo zapalał wolno krecił i akumulator zakładałem inny od zetora i bizona i nie pomogło, dopiero nowy rozrusznik Magneton pomógł, mozna takze nie duzym kosztem stary naprawic wymieniając tulejki i szczotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzwignia w kabinie a ta z tyłu to to samo tylko ta różnica ze nie trzeba wysiadac, dzwignia w kabinie moze byc jeszcze do zmiany prędkości na eco bo tego sie z tyłu nie przełącza tylko za pomocą dzwigni w kabinie a linka idzie za tylne lewe ramie od podnośnika (do góry pod kabiną)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM mam take pytanko jak ruszam ciagnikem np przy oraniu lub z przyczepo to sily niema az tak po 20 sekundach dostaje mocy moze ma za malo dawke paliwa ustawiono lub cos jest nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to : przyszła baba do lekarza ..., a ponieważ odpowiadający az się palą żeby odpowiadać no to pytam: gdy włączam WOM przy podpietym Orkanie, trochę szarpnie, przekręci kilka razy i sam sie wyłączy. Przekręcę pokrętłem raz jeszcze szybko i zabierze i juz kreci normalnie. Przy lżejszych maszynach (rotacyjnej, opryskiwaczu) włącza się bez problemów. Może ktoś w tym temacie coś? A żeby nie było, że tylko pytam to sie podzielę drobnostką: straciły mi się światła mijania i drogowe - tylko pozycyjne swieciły. W tym pstryczku, jak go się rozbierze na dwóch ramionkach sa takie kółeczka, które się wytarły i przytopiły (albo odwrotnie). Pilniczkiem do paznokci zregenerowałem te kółeczka i światłą wróciły i była to moja najtańsza naprawa tego traktora (: Pozdrawiam no i rzeczywiście niektórzy zapaowiadali duże rozbiórki swoich maszyn i nic - świat po nich zaginął, a tak liczyliśmy, że sie podzielą. Chyba na dobre ugrzęźli w wielkich skrzyniach tych traktorów (:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witka zapowiadali zapowiadali ale jeszcze nie rozbierali bo jeszcze nie wiadomo co rozbierać niby słychać to od sprzęgła ,ale jak odkręciłem ten korek wlewu oleju do skrzyni to słychać takie dzwonienie przerywane jargotaniem to jakby to sprzęgło od załączania WOM. I tak sobie myślę że to może ten wałek co napędza pompę . co wy nato ? ma on jakieś tam łożyska? co wy na to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam MF6170, skrzynia speedshift, sprzęgło mokre, ciągnik szarpie podczas ruszania. Szarpanie zmniejsza się na wyższych obrotach silnika.. Oleje i filtry oryginalne wymienione. Rok temu wymieniałem również pompę hydrauliczną tą pod deklem, a ostatnio mechaniki powiedzieli mi że tarczki i uszczelnienia są zużyte, więc pokusiłem się i rozjechałem go. Jak się okazało wszystko było cacy tarczki jak nowe ale jak miałem już rozebrany to wszystkie uszczelniacze wymieniłem. Dalej zero poprawy i już nie mam pojęcia co może być przyczyną, choć wyczytałem na forach coś o zacięciu sięi jakiegoś zaworu, tylko nie wiem który to jest. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Pawlo i inni - od odpowietrzania to ja już prawie fachowcem jestem (żartuję). Kiedy przy ręcznym rozbierałem ten dekiel z lewej strony to tam było sprzęgło WOM i rozkręciłem go i te tarczki nie wyglądały najlepiej i pewnie byłbym je wymienił ale nie umiałm wałka w środku rozłączyć (żeby tarczki wyjąć), a że mi sie śpieszyło i wtedy wszystko działało - machnąłem ręką, ale to te tarczki chyba. Ale dzięki. Czekam (kurcze) na porządny deszcz od tygodni na południu. Pszenica z początku października - tylko igiełka - ani to opryskać? Wszędzie leje a poludniu kicha - tylko halny ciepły wieje Talk na marginesie : można zrobić jakąś próbę "kręconą" taką jak robi się na siewniku - na opryskiwaczu (może mnie moderator nie wywali)- 5 lat byłem eko rolnikiem więc opryskiwacz spał, zmieniłem w między czasie ciągnik, odnowiłen opryskiwacz (nowe głowice) i jak sprawdzić najprościej dane: litry woda/prędkość/ciśnienie/ha ? Może ktoś widział taki temat na Forum -- proszę o podpowiedź. I jeszcze jedno: jakby Ktoś chciał w ekologię iść - to niech się wpierw dobrze zastanowi! Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

 

marek może odkręć dekiel z lewej mniej roboty i tam zobaczysz całosć (wałki,hamulec ręczny,jakis tam KOSZYK z tarczkami no i łozyska)tylko olej spuść ale to juz wiesz,bo z prawej dekiel no to sam wiesz dużo rozkręcania jak nie potrzeba , nie wiem jak u cie bo mój 3115

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eco-rol to odpowietrzanie sprzęgła tyczyło sie do łukasz.j:P

a co do Ciebie to chyba te tarczki sa powodem tych problemow z wałkiem

natomiast co do opryskiwacza to sa wzory jakies tam i pewnie na forum gdzies to jest ale taki moj sposób to pierwsze musisz zmierzyć prędkość ciagnika a najlepiej czas przejazdu 100m i dajmy na to ze jest to 35sekund, zakladajac ze masz opryskiwacz 12m to 1ha to masz 833,3m jazdy tym opryskiwaczem czyli 292sekundy i zakładając ze dajesz 200litrów na ha to te 200 litrów musi wylecieć przez ten czas i tak długo reguluj az Ci to wyjdzie (obroty te same co przy pomiarze czasu na odcinku 100m) mozna to jeszcze przeliczyc na jedna dysze i wtedy w tym przykładowym przypadku wychodzi 1,71litra na minute z jednej dyszy- ja tak liczyłem i wychodzi mi elegancko (oczywiscie trzeba troszke mniejsze cisnienie albo troszke wiecej wody bo wiadomo ze na uwrociach gdzie sie zawsze nałoży)

[/b]mam nadzieje ze mnie tez nikt nie wywali z forum za to:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ,tego wałka z tymi tarczkami WOM czy ktoś go rozłanczał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...