Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Co dorołanczania sie walka przy orkanie. Nie wiem jak to jest w 61xx ale w moim 3120 podczas rozruchu mszyny spadają mi obroty to też mi się wom wyłancza ale to chyba jakieś zbezpieczenie bo dzieje się to tylko np przy dużej kostce gdyby to były tarczki to by wom dostawał poślizgu. A i jak sie wyłczy to wtedy miga kntrolka wom wystarczy jeszcze rzaz włączyc lekko rozpędzoną maszynę działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyłacza ci przy niskich obrotach bo moze traci cisnienie i wtedy komputer rozłącza wom albo sa juz tak niskie obroty womu ze komputer tez rozłacza bo automatycznie jak sa niskie obroty womu to silnik ma tez niskie obroty i wtedy moze byc słabe smarowanie w krytycznych sytuacjach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprzęgło rozumiem odpowietrzone tak?

Odpowietrzone, ale coś według mnie słabe jest ciśnienie w tym odpowietrzniku na 10 klucz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pawlo dobrze kombinuje! Po włączeniu WOM dzieją się różne rzeczy a związane to jest ze spadkiem ciśnienia na magistrali. Pierwszy próbuje działać wzmacniacz nomentu i to dlatego wzrasta obciążenie silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim mf cisnienie jest rzczej ok bo nie zapala sie kontrolka. Komputer wyłancza mi wom jeśli spadają obroty silnika ale nie wiem o ile czy do jakiej wartości bo nie zwracałem na to uwagi. Gdy włanczam prasę mając obroty silnika ok 1000-1100 to nie rozłancza wom pomimo lekkiego spadku obrotów(ciągnik zakopci) zaznaczam że to tylko z prasą tzw dużą kostką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za poradę WOMowsko-Orkanowską i Opryskiwaczowską (: Dzisiaj jeżdziłem pół dnia z czystą wodą i robiłem próbę "kręconą" opryskiwacza. Do Pawla: rano zaspany byłem - później sie kapnąłem, że to odpowietrzanie -to nie w mojej sprawie (: Do Marka - jarmolenie w tej części zidentyfikujesz odkręcając (tak jak inni mówili wcześniej) odkręcając ten lewy dekiel - wszystko jak na dłoni zerknij na www.tymbes.pl/6150.html - parę zdjęć tam jest. Wracając do wybijaja WOMu przy dużym obciążeniu to napewno jest komputer. Pompę kiedyś miałem dobrą, jak przy wymianie ręcznego zapowietrzył mi sie układ i pojeździłem na oleju zmiksowanym z powietrzem - to jak to kiedyś Pawlo (chyba) określił - może nie ugotowałem , ale "podgotowałem" pompę i jest słabsza. Kiedyś jak włączyłem orkana - to aż poskoczył, ale nie wybiło , teraz za pierwszym razem wybija - dopiero jak drugi raz właczę. I jeszcze jedno: nie stosujcie żadnych CERAMIZERÓW do skrzyń MF. Wydałem kilka stówek na te preparaty i zastosowałem, Bez nich - skrzynia, biegi i inne funkcje chodzą płynniej! Pozdrawiam i jescze raz dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze słówko prywatne do Tekmie: podziwiam: jak przegladam te różne fora to Ty jesteś wszędzie ( w dobrym tego słowa znaczeniu) W naszym, w ciapku i w pszenicy (: a w ilu jeszcze? ho, ho pozdrowionka A przecież na to żeby choćby tylko wskazać linka - trzeba czasu. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich,miłej niedzieli

 

Łukasz nie wiem moze u mnie tego może nie ma ale o jakim odpowietrzeniu sprzęgła na klucz 10 piszesz?przecież jak mi wiadomo(chyba że nie wiem)ale wciskając w zaworku śrut to si odpowietrza.

 

 

jeszcze si przypomne ( czy w srotku rozłanczał ktoś ten wałek z tarczkami WOM)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprzęgło rozumiem odpowietrzone tak?

Odpowietrzone, ale coś według mnie słabe jest ciśnienie w tym odpowietrzniku na 10 klucz.

 

na sprzegle jest małe ciśnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pawlo dobrze kombinuje! Po włączeniu WOM dzieją się różne rzeczy a związane to jest ze spadkiem ciśnienia na magistrali. Pierwszy próbuje działać wzmacniacz nomentu i to dlatego wzrasta obciążenie silnika

 

dokładnie tak jak mówisz mirro i mimo ze kules nie zaświeciła ci kontrolka to nie znaczy ze cisnienie jest ok i nie ma zadnych spadków

to jeden powód a drugi tak jak pisze eco-rol moze to być wina kompa-on miał troche doczynienia z tym:P-pozdrawiam, oby wszyscy byli tak wytrwali w naprawie:)

jeszcze moze cos byc nie tak z czujnikiem obrotow wałka lub samym kablem do niego tylko ze wtedy to nie mialo by zanczenia czy duze obciazenia na wałku czy małe bo i tak by rozłączał bo komp bierze sygnał z tego czujnika i jak stwierdzi ze nia ma tych obrotów co powinien to go wyłącza-seria 61xx (seria 3xxx tylko w przypadku jesli jest komputer informacyjny na słupku bo wtedy jest czujnik obrotów wom-u)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe, tekmie, to tak jak mój ojciec. Jedna ręka karmi swiniaki, a druga trzyma myche od kompa i przegląda interenet Tez zauważyłem, ze udzielasz się w wielu wątkach, i to zawsze z dobrą radą albo trafnym linkiem. Sam niejedno podejrzałem dzięki temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 100% popieram:) bo troche czasu na to trzeba poświęcić zeby zajrzeć tu czy tam i kwestia tego jeszcze zeby wiedziec co do czego przyczepić i jaki link czy adres podac jak potrzeba

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprzęgło rozumiem odpowietrzone tak?

Odpowietrzone, ale coś według mnie słabe jest ciśnienie w tym odpowietrzniku na 10 klucz.

 

na sprzegle jest małe ciśnienie

 

A jak zwiększyć to ciśnienie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

 

tak temke jest ok. i właśnie te linki wynajdzie a to czas i chęci,dzięki.

 

czy takie coś istnieje jak zwiększenie ciśnienia na WOM?

u mnie obroty są ustawione(obrotomierz 800obr.)jak chodzi w belarce i na tych obrotach z pełną komoro to czasem wyłączy WOM ale wtedy go gasze,odpalam i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich wielkie dzięki dla tekmie za linki bardzo mi sie przydały mniej więcej jest tak samo jak seria 61XX oczywiście chodzi mi o instrukcję napraw ,masz może do tej serii z góry wielkie dzięki .eko-rol ta strona z tymi zdjęciami mi się nie otwiera ,może trzeba coś dopisać? a to sprzęgło wom to całe rozebrałeś ?łukasz.j jakim olejem zalałeś skrzynie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek ! ta stronka już działa : www.tymbes.pl/6150.html Usuwałem z niej zdjęcia mojego psa i coś poknociłem. Sprzęgło WOM rozkręciłem , bo bym ręcznego nie rozebrał, ale tarczek nie wyjąłem. Rozsunąłem je tylko, aby przejrzeć jak wyglądają. Trochę mi się śpieszyło i wtedy za bardzo jeszcze nie wiedziałem w którym miejscu rozpiąć ten długi wałek co idzie od tego sprzęgła do tyłu. W książce jest rysunek i widać malutkie zabezpieczenie, które należy wykręcić lub wybić. Widać go po zsunięciu rozkręconych tarczek z trybu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witka eko-rol a teraz wiesz jak rozpiąc ten wałek, chyba trzeba odkręcić ten taki dekiel na sześc śrub co się przypina cięgło z tyłu,wałek tam jest ułożyskowany co nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie czeka mnie remont silnika w MF 3060 i wzwiąsku z tym mam pytanie gdzie mogę kupić dobre części?? i jaki jest model silnika w mf 3060 może już ktoś robił??l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm części w grene kupowałem i raczej nie narzekam;) A model to zmierz sobie tuleje po wyjęciu bo zawsze ktoś mógł coś zmienić tzn np silnik inny wsadzić;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Marka. Wg wszystkich znaków na niebie i na ziemi - żeby wymienić tarczki w 6150 rocznik 96 (wg ksi ążki serwisowej) wystarczy wyjąc zabezpieczenie, które jest na sprzęgle WOM, rozkręcić sprzęgło, przesunąć do tyłu, pojawi się luka między wałkami i ona umożliwa wymianę tarczek. Tak to wyczytałem, posługując się obrazkami ksiązki i Google-tłumaczem (:(:. Ale może się mylę, bo tych wesji ciągników jest wiele. Nie robiłem tego, bo (odpukać) na razie wszystko jakby ok, jednak przeglądając tarczki widziałem grube okładziny na tarczkach, ale było też sporo ubytków - jakby się wysypały fragmentami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITKA EKO-ROL nie chodzi mi o tarczki tylko myślę że mogło tam pójść łożysko a jest ich tam trzy, bo są drgania tych tarczek i one tak dzwonią , nie wiem może na tym wałku co napędza pompę i to sprzęgło wom-u .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem mechanik wyciongnoł pompe z mf 3080 bo byla popsuta. Wymienilismy na now ale nie zaznaczylismy kabli na elektrozaworach i teraz nie mozna dojsc ladu co i jak . Prosze jak by ktos podal mi po koleji od gory od czego jest poszczegolny zawor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...