Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Pawlo - ja też potwierdzam, że przedni i wszystkie inne funkcje dopiero załączam dopiero po odpaleniu

Mirro - dobrze - też wydaje mi się, że Kules powinien siegnąć pamięcią, w czym grzebał (jak grzebał) przy próbie naprawy tych innych usterek w ciągniku

Gustlik (Mirro też) wykład ok -trzeba mieć to wszystko na uwadze! Niech sę młodzi uczą(: Odpięcie klemy lub np: wyjęcie niewłaściwego bezpiecznika i wiele innych - przy odpalonym ciągniku - może doprowadzić to tego typu zdarzeń

Kules w szemranej opinii o Mroczeniu raczej dużo dobrego słyszałem, ale kiedy piszesz, że on nie mógł wgrać programu, dopiero po trzecim razie mu poszło jak wgrał kod ciągnika, który jest przy bezpiecznikach to ...(delkatnie mówiąc) - chyba nie był do końca wyuczony!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

w mojm 3115 EHR i obrotomierz działa po zgaszeniu kontrolki ładowania,natomiast napęd przedni(musze wcisnąć DWA razy pedały hamulca żeby go wyłączyć bo po uruchomieniu silnika jest zawsze włączony)

 

nasuneło mi sie pytanie;

czy komp ma bezpiecznik?

i czy w waszych po przekręceniu stacyjki pali sie kontrolka od filtra powietrza i po uruchomieniu gaśnie,ponieważ u mnie nie pali sie wo góle i nigdy sie nie paliła (żarówka kontrolna dobra).

 

tu kiedys pytałem o (po dłuższym postoju u cieka pedał sprzegła które to wtedy odpowietrzyć trzeba)którys właśnie z kolegów doradził mi wtedy pedał sprzęgła czymś podeprzeć tak też zrobiłem co sie sprawdziło(pedał nie ucieka)stąd pytanie wada pompki sprzęgłowej?

 

a jak płatnosc obszarowa decyzje są ?bo unas jeszcze nic nie słychać

 

pozdrawiam wszystkicz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kris podaj maila wyślę schemat elektryczny i autotronic bo jeszcze zaczniesz sprawdzać na ślepo i do wiosny zajęcie murowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam wszystkich

 

w mojm 3115 EHR i obrotomierz działa po zgaszeniu kontrolki ładowania,natomiast napęd przedni(musze wcisnąć DWA razy pedały hamulca żeby go wyłączyć bo po uruchomieniu silnika jest zawsze włączony)

 

nasuneło mi sie pytanie;

czy komp ma bezpiecznik?

i czy w waszych po przekręceniu stacyjki pali sie kontrolka od filtra powietrza i po uruchomieniu gaśnie,ponieważ u mnie nie pali sie wo góle i nigdy sie nie paliła (żarówka kontrolna dobra).

 

tu kiedys pytałem o (po dłuższym postoju u cieka pedał sprzegła które to wtedy odpowietrzyć trzeba)którys właśnie z kolegów doradził mi wtedy pedał sprzęgła czymś podeprzeć tak też zrobiłem co sie sprawdziło(pedał nie ucieka)stąd pytanie wada pompki sprzęgłowej?

 

a jak płatnosc obszarowa decyzje są ?bo unas jeszcze nic nie słychać

 

pozdrawiam wszystkicz

 

z tym podpieraniem sprzęgła to byłem chyba ja ;p a winny jest wysprzęglik jak to poskutkowało

 

co do kontrolki filtra to sie nie swieci ale jak bedziesz miał zapalony ciągnik to zdejmij to co masz na masce od filtra i niech ci ktos lekko przysłoni dopływ powietrza ręką to wtedy powinna sie ona zapalić

 

i co do wyłączania przedniego to zgadza sie bo przy serii 3xxx tak jest ale przy serii 61xx juz nie

 

a o dopłatach też nic nie słyszałem jeszcze:(

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie spawię na ciągniku lub maszynie zapięej do niego, nie odpalam ze spawarki czy prostownika, nie odłanczałem klemy itp. Owszem raz trafił piorun w garaże ale to było 3 lata temu. Alternatora nie sprawdzałem ale chyba ostatno jest z nim coś nie wporzdku ponieważ aby zgasła kontrolka ładowania muszę przegazowac do ok 1400-1500obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

mirro to moj mail wroblewskipl2010@wp.pl dzięki

 

nigdy nie wnikałem w symbole na masce mf,ale właśnie ciekawi mnie to jak ta numeracja ma się do mocy traktora?

 

 

miłej soboty koledzy,nie przeholować hehehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie gdzie mogę kupić bardzo dobry komplet naprawczy do silnika perkins (MF 3060) jakby ktoś mógł dać jakieś namiary do sprawdzonego miejsca bardzo proszę. A i co może być przyczyną jak sadzi dymem z odmy jak z parnika siła jest oleju trochę bierze ale mało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załączniki są w PDF, masz Adobe Reader? Wysyłam jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

miro,gustlik dzięki za pomoc ale nie mogę od tworzyć może komp co ni kapuje.

 

odpuśćmy to,dzięki bardzo

 

miłej niedzieli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Piszę tu bo nie znalazłem nigdzie indziej tego wątku - ma ktoś namiary na stronkę z parametrami technicznymi ładowarek teleskopowych, np. MF 8937 ?? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potrzebuje informacji na temat kombajnu zbożowego mf7274

tzn chciałbym zadać kilka pytań co do tego oto kombajnu

osobie która miała do czynienia z tą maszyną .

proszę bardzo o kontakt .

pytania są mi potrzebne po to bo chcę sobie takie cacko sprawić i nie wiem czy to dobra decyzja ponieważ słyszałem różne opinie co do kombajnów MF

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam problem z mf dalej nie rozwiazany ... zamienilem filtr na stary bo na nowym nawet odpalic nie chcial... paliwo dochodzi ok. jak myslicie coto moze byc czy jesli pompa paliwowa by wysiadal to nie bylo by reakcji na gaz czy wogule by nie zapalil. mechanik przez tel mowil ze jesli byly by to wtryski to by reagowal na gaz ale by kopcil... niewiem co juz robic mogl by sie silnik zatrzec albo cos??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zatarcie nie wchodzi w gre ale jak mowisz ze na starym filtrze lepiej chodzi niz na nowym to chyba trzeba zaczac jeszcze raz od filtra i kupic moze jakis porządny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pompie paliwowej też jast filtr tam gdzie wchodzi paliwo. Nie wiem czy we wszystkich perkinsach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 6150 - swgo czasu zapalony ciągnik "wziął i zgasł" - pisałem kiedyś o tym. Okazało Czeczen, że na pompie paliwowej jest taki czujnik - zaworek, który puszcza lub odcina paliwo. Kabel elektryczny jest tam do niego dochodzi. malutka sprężynka naciskająca na coś w rodzaju trzpienia, sworznia. Dzień cały straciłem zanim znalazłem problem. Może Czeczen przyjrzyj się i temu elementowi - pewnie jest w Twoim coś podobnego. Nim zgasł mój ciągnik, też chodził tylko na wolnych, a jak wdusiłem gaz, to nie za bardzo reagował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

czeczen szukaj może takiego samego filtra!sprawdz może też jak tam w zbiorniku czy nadmiarem leci(to może będzie widać czy wo gule jakoś te paliwo pompa dostaje i daje?).a może masz walnięty ten czujnik(nie orjętuje się dobrze co odcina paliwo gdy sie gaśi ciągnik?)

 

 

u mnie w 3115 jest z lewej strony takie cudo (jak by pływak w środku jak w gażniku,kiedyś mi taka tam tulejka od poziomu wypadła i nie mogłem po zgaszeniu powtórnie zapalić)

 

kules a ty w swojm masz ten filtr w pompie?co to za model?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr mam w kombajnie dominator 76 silnik perkinsa. W moim MF 3120 to nie wiem czy jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest taki problem że w 3065 tego "Kabelka do odcinania dopływu paliwa" nie ma bo to pompa z gaszeniem silnika linką;) Tak jak w 255 miał np;) choć swoja droga w tym tez mogło coś się zepsuć;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu gdzie przewód paliwowy od filtra wchodzi do pompy , w samym gnieździe jest faktycznie sitko, taka ostatnia zapora przed pompą wtryskową dla zanieczyszczeń. Jeżeli układ jest szczelny to pozostaje jedno wytłumaczenie które przerobiłem w 3065 na własnej skórze. Awarii uległa część pompy odpowiedzalna za wysokie ciśnienie popularnie nazywana pomporozdzielaczem.

Jeżeli tak jest nie pomoże cudotwórca tylko dobry zakład pompiarski.

Tam jest pompa łopatkowa i z czasem a za wydatną pomocą kijowego paliwa układ rozszelnia się " łopatki potrafią nawet zgnić"bądź zapiec się a w skrajnym przypadku urwie się głowica wirnika i pompa nie może podać wymaganej dawki paliwa. A najbardziej mylące jest to że faktycznie ciągnik będzie zapalał choć po wymianie filtra nie jest już w stanie samodzielnie odpowietrzyć układu.

Koszt okoł 1500 pln.

A to cudo z pływakiem u KRISA to przepływomierz potrzebny do wskazywania zużycia paliwa na wyświetlaczu DATATRONIC o ile taki jest na słupku w kabinie.

Ale się opisałem!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

omg 1500 zl? a to koszt nowej pompy czy regeneracji? sitko w pompie jest tam gdzie dochodzi rurka od filtra do pompy? wczesniej filtr byl caly zagnojony to moze naciagnol tam dziadow... czasami jest tak ze odpale i chodzi na wolnych obr a czasami jest tak ze zapale zgasnie zapale zgasnie .... ale jak odpale to za kazdym razem traktor dobrze wchodzi obroty i nagle koniec zostaje wolen obroty... jutro popatrze na to sito a jak nie to pompa do pompiarza a moacie namiary na jakis zaklad w okolicy nowego sacza? albo w malopolsce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym się poradzić , bo ostatnio przy małej awarii elektryki mojego MF3115 zaobserwowałem że na kablach od stacyjki (dokładnie na rozruchu - pomarańczowe przewody) jest cały czas małe napięcie. Czy to tak powinno być ? jest to układ dzięki któremu załączają się te dwie kontrolki na pulpicie, po uruchomieniu silnika tam już to napięcie znika. Mam tylko pytanie czy tam napięcie to powinno być cały czas przed załączeniem startera czy może tylko wtedy gdy jest stacyjka przekręcona na zapłon i do uruchomienia silnika.

U mnie jest cały czas, tzn.: przed uruchomieniem silnika jak stacyjka na STOP i potem na ZAPŁON, a po rozruchu już nie ma. Jak to powinno być prawidłowo ?

 

Pozdrowienia dla Forumowiczów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

Gustlik przesłałem ci to coś(schemat)siostrzenies szyfrował ten mój upadły komp no i otworzył

 

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czeczen to sitko jest na zasileniu pompy ale pamiętaj że tam są też specjalne zaworki i uważaj żeby wszystko złożyć tak jak było .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i tu dotykamy kolejnego problemu. Syf z tego sitka należy wydmuchać sprężonym powietrzem. Grzebanie głębiej nie jest wskazane ze względu na to że zaworek wspomniany przez kolegę Koseś jest najprawdopodobniej zaworem mającym za zadanie utrzymać ciśnienie w strefie niskiego ciśnienia na odpowiednim poziomie i ustawia go pompiarz na stole probierczym. Czyli samodzielne dłubanie odpada. Ale problemy kolegi Czeczena mogą też wynikać ze złej pracy mechanizmu zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku w pompie. Akurat to miesjce gdzie on jest to swoisty śmietnik pomy. Tu zbiera się woda i inny syf z paliwa. Objawy pasują . Ale to tylko moja opinia i mogę się mylić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...