Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem i chciałbym się poradzić. O tuż rozebrałem hamulec tylny lewy w moim MF 3115 i była tam mocno zużyta tarcza i tłok hamulca ( oto zdjęcie

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd61f58e3690c016.html

zastanawiam się czy będzie nadawało się to do ponownego założenia, bo wydaje mi się że obydwie te długości powinny być równe, albo prawie, a tu na powierzchni stykającej się z tarczą brakuje 5 mm. Dodam że hamulec wcześniej był cały czas zapowietrzony - czy to przez to

 

nehco ale zobacz ta tarcza w GRENE co ma śr. 350 ma 14 zębów a nie 13 !policz. A co do zużycia tego tłoka to chyba są pewne granice , no pasowało by do nowej tarczy żeby był te wszystkie powierzchnie były gładkie a nie z takimi rowami bo znowu tarcza ci szybko poleci ,nie wiem czy to można jeszcze wyrównać czy jest z czego , ale to już twoja decyzja .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

To jest simering kasetowy, jeśli masz go w dwóch częściach to tylko nowy cię ratuje a zakłada się go wnęką tą w środku do piasty.

 

Najpierw osadzamy cześć zewnętrzna na moście, czy pierwsze wewnętrzna na piaście? bo nie mam wyobraźni jak sie zabrać za złożenie tego

blakurant najlepiej jak byś zrobił jakieś zdjęcie to byśmy wszyscy zobaczyli jak to wygląda i łatwiej można by było poradzić , a ten stary to co rozleciał się ? nie pamiętasz jak był osadzony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm przedmówca chciał chyba powiedzieć że ten simering ma być w 1 części;) A twój się najzwyczajniej rozleciał;)

 

simering jest w jednej części tylko jak go wsadzić bo ciasno wchodzi na piastę i ciasno na most.... a jak będę zabijał na sile to moze sie krzywo osadzic dlatego mam pytanie jak powinno osadzac sie prawidłowo taki simering

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd61f58e3690c016.html

A co do zużycia tego tłoka to chyba są pewne granice , no pasowało by do nowej tarczy żeby był te wszystkie powierzchnie były gładkie a nie z takimi rowami bo znowu tarcza ci szybko poleci ,nie wiem czy to można jeszcze wyrównać czy jest z czego , ale to już twoja decyzja .

A wie ktoś ile wynosi w nowej części szerokość tej części tłoka która u mnie jest starta do 14.1 mm ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd61f58e3690c016.html

A co do zużycia tego tłoka to chyba są pewne granice , no pasowało by do nowej tarczy żeby był te wszystkie powierzchnie były gładkie a nie z takimi rowami bo znowu tarcza ci szybko poleci ,nie wiem czy to można jeszcze wyrównać czy jest z czego , ale to już twoja decyzja .

A wie ktoś ile wynosi w nowej części szerokość tej części tłoka która u mnie jest starta do 14.1 mm ?

Jak widać na foto to te tarcze powinny być dużo wcześniej zmienione za duże jest zużycie ,tarło metal o metal więc mogło sporo wytrzeć , gdyby jeszcze mieściło w granicach przetoczenia na tokarce to to można wyrównać . Ja bym zadzwonił na serwis i po prostu zapytał o wymiar i o max dopuszczalne zużycie oni ci powiedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jesteśmy przy dobrym temacie jak sprawdzić tarcze w naszych Masseyach by wymienić je na czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może ma ktoś numer katalogowy tego tłoka od hamulców głównych do MF 3115 i oringów - uszczelnień do niego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm przedmówca chciał chyba powiedzieć że ten simering ma być w 1 części;) A twój się najzwyczajniej rozleciał;)

 

simering jest w jednej części tylko jak go wsadzić bo ciasno wchodzi na piastę i ciasno na most.... a jak będę zabijał na sile to moze sie krzywo osadzic dlatego mam pytanie jak powinno osadzac sie prawidłowo taki simering

 

Witam, i o to chodzi żeby ciasno wchodził, a pierwsze załóż na piastę ( choć kolejność jest dowolna ale ja tak zakładałem jak opisałem) i najlepiej robić to we dwóch. A do wbicia go w piastę użyj deski przez którą będziesz go pobijał a gniazdo w piaście w którym on siedzi posmaruj olejem to lżej wejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do eco-rol wymienił cewkę od rewersu po lewej stronie od pozycjonera,tam są dwie,jedna z lewej,druga z prawej od pozycjonera.Widocznie ona mi wcześniej już szwankowała, gdyż teraz rewers przełącza zdecydowanie szybciej zaraz po otrzymaniu sygnału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a może ma ktoś numer katalogowy tego tłoka od hamulców głównych do MF 3115 i oringów - uszczelnień do niego ?
nehco mówię ci zadzwoń do korbanków na sklep powiedzą ci numer nie musisz zamawiać, ja tak robiłem bardzo mili ludzie chętnie pomogą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wiecie może jak wyciągnąć linkę hamulca ręcznego bo mam z tym problem.
W czym chcesz wyciągnąć tę linkę podaj przyczyny, co urwała się?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wiecie może jak wyciągnąć linkę hamulca ręcznego bo mam z tym problem.
W czym chcesz wyciągnąć tę linkę podaj przyczyny, co urwała się?

No tak i nie bardzo wiem jak ją wyciągnąć czy ciągnąć na siłę????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale tez miales napisać w jakim sprzecie ta linka

a tak na marginesie to jak odp na poprzedni post to klikaj na "odpowiedz" a nie na "cytuj" bo zas sie robi niezla mieszanka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wiecie może jak wyciągnąć linkę hamulca ręcznego bo mam z tym problem.
W czym chcesz wyciągnąć tę linkę podaj przyczyny, co urwała się?
Więc tak ta linka ma pancerz ,samej linki nie wyciągniesz ,to znaczy jak ci się urwała to wyciągniesz samą linkę bez pancerza ,więc musisz wymontować pancerz ,odkręcasz tam przy dźwigni przy skrzyni , no i przy dźwigni tej co zaciągasz ręczny ,musisz tam popatrzeć jak tam idzie bo dokładnie nie wiem ,może jest na zatrzaskę ,albo przykręcona ,a nową w odwrotnej kolejności ,nowa linka jest z pancerzem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym się zapytać czy można i jak się kasuje luz na wałku przedniego napędu. Wałek nie ma luzu na boki, tylko delikatnie przód-tył i jak się ręką próbuje kręcić to można tak z 1/5 obrotu wykonać.

Proszę o jakieś wskazówki, ewentualnie schemat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Chciałbym się zapytać czy można i jak się kasuje luz na wałku przedniego napędu. Wałek nie ma luzu na boki, tylko delikatnie przód-tył i jak się ręką próbuje kręcić to można tak z 1/5 obrotu wykonać.

Proszę o jakieś wskazówki, ewentualnie schemat

powiedz mi czy masz przecieki z tego wałka ? i sprecyzuj 1/5 czy to jest półtora obrotu czy pół obrotu,luz można kasować przez dokręcanie tej śruby na wałku ,a schemat ktoś tu podawał instr. napraw gdzieś jest na którejś stronie, jakieś dwa miesiące temu musisz sobie poszukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MF698 grzeje się przekładnia napędu przy przednim moście.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Witam.....

Mam Massey ferguson 698 z 1983 roku wersję angielską. Wszystko działa fajnie tylko mam jeden problem z przednim napędem. Jadąc po szosie z większą szybkością grzeje się przekładnia przekazu napędu przy przednim moście, ta do której przychodzi wałek przekazu napędu. Nagrzewa się do tego stopnia że jedno łożysko przy przekładni potrafiło spalić a obudowy nie da się dotknąć ręką. Wał przekazu napędu jest prosty, łożyska wszystkie nowe i wyczuwalny jest minimalny luz pomiędzy trybami w przekładni. Olej jest w stanie i z początku rozkręcała się obudowa tej przekładni a po założeniu podkładek sprężynowych przestało się rozkręcać. Przy normalnej długiej pracy w polu na włączonym napędzie nic się nie grzeje. Problem jest tylko przy dużych obrotach tej przekładni. Napęd wyłącza się i nie ciągnie cały czas.

Proszę bardzo o pomoc......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MF698 grzeje się przekładnia napędu przy przednim moście.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Witam.....

Mam Massey ferguson 698 z 1983 roku wersję angielską. Wszystko działa fajnie tylko mam jeden problem z przednim napędem. Jadąc po szosie z większą szybkością grzeje się przekładnia przekazu napędu przy przednim moście, ta do której przychodzi wałek przekazu napędu. Nagrzewa się do tego stopnia że jedno łożysko przy przekładni potrafiło spalić a obudowy nie da się dotknąć ręką. Wał przekazu napędu jest prosty, łożyska wszystkie nowe i wyczuwalny jest minimalny luz pomiędzy trybami w przekładni. Olej jest w stanie i z początku rozkręcała się obudowa tej przekładni a po założeniu podkładek sprężynowych przestało się rozkręcać. Przy normalnej długiej pracy w polu na włączonym napędzie nic się nie grzeje. Problem jest tylko przy dużych obrotach tej przekładni. Napęd wyłącza się i nie ciągnie cały czas.

Proszę bardzo o pomoc......

Na załączonym napędzie jeździ się tylko do 14km/h powyżej napęd sie wyłącza !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie możesz mieć za mocno po dociągane łożyska na wałku atakującym ,ponieważ wałek nabiera dużych prędkości obrotowych i stąd może być ta wysoka temperatura ,bo koło talerzowe niema takich prędkości ,obraca się wolniej , sprawdź naciąg łożysk na wałku . A to że rozkręcała ci się obudowa ,wcześniej tego nie było? przed rozebraniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początku nie zauważłem że sie grzeje obudowa tylko pojawały się wycieki spod niej po szybszej jeżdzie i dokręcałem śruby a następnie założyłem podkładki i minęło rozkręcanie się. ale to sygnał że jakieś wibracje są. Czuć było że ciepła jest obudowa ale myślałem że tak ma być. a kiedy mi spaliło się łożysko i zablokowało przekładnie to zacząłem sprawdząć często i niestety po przejechaniu 500 metrów na pełnych piecach nie da sie obudowy prawie dotknąć. Dzieje sie tak nawet jak zdjąłem wałek prekazu napędu. Łożyska sprawdziłem i wyregulowałem tak żeby chodziły lekko i bez wiekszego efektu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy doradźcie czy pod wtryski założyć grubsze podkładki czy zwykłe cienkie??

jakie powinny właściwie być, może ktoś wie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...