Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem w MF 3085 mam problem z tylnym podnośnikiem: gdy chcę podnieść maszynę unosi ją tylko trochę i przestaje, natomiast jak przekręcę pokrętłem tym dużym od głębokości na jedynkę podniesie wówczas na max

Kiedy steruję przyciskami na błotniku wszystko podnosi i opuszcza bez żadnego problemu. co może być przyczyną czy to jakiś czujnik??? kwestia że nie wiem gdzie szukać i który czujnik jest od czego. jakieś dwa są przy mocowaniu przy ramionach i jakiś jest u góry w korpusie obudowy skrzyni. Pomocy

 

czyli stawiasz ogólnie na ten duży potencjometr. muszę rozebrać i zobaczyć dzisiaj robiłem agregatem i od ustawienia nr 6 podnosi do max. Natomiast poniżej 6 już nie, im ustawiona większa liczba to niżej podnosi.

 

Może macie jakieś jeszcze sugestie

 

jeśli chodzi o czujnik bo ponoć jest jeden nie ma co szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ma zapowietrzone hamulce. W instrukcji pd MF jest napisane że trzeba odpowietrzyć po skrzynie po wymianie oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam w moim 3070 pokretla od podnosnik ustawie na maxa a i tak do konca nie uniesie dopiero jak wcisne guzik na blotniku to uniesie maksymalnie a wczesniej pokretlem na maxa unosilem co jest grane ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wystarczy doregulować czujnik wysokości który znajduje sie do góry za prawym ramieniem

zawsze powinien zostać mały luz żeby nie podnosił do samego konca bo jesli czujnik nie zdąży wyłączyć bo bedzie zle ustawiony a skończą sie siłowniki to ciągnik bedzie sie dławił

zawsze na błotniku powinno isc delikatnie wiecej podnieść niż na panelu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

no ja wczoraj skonczyłem zasiewy.

 

 

WESOŁYCH ,zdrowych,spokojnych ŚWIĄT WIELKANOCNYCH życze wszystkim.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to Wesołych .... dużego jaja, mokrego podkoszulka (Waszym dziewczynom, żonom, kochankom). Wszystkim - Wszystkiego dobrego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim wszystkiego najlepszego!!! Panowie MASSEYKOWCY ,gdzie powinien iść przewód odpowietrzający kopółkę silnika 6170.Czy on ma lużno zwisać po kadłubie silnika i dymić pod silnik, tak jest u mnie, czy może jak w innych silnikach powinien być podłączony do kolektora ssącego.Niech ktoś podpowie gdzie go podłączyć,bo te speliny mnie drażnią jak mi zawieje do kabiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkie mają w dół, możesz jedynie sobie przedłużyć żeby był pod kabine czy nawet do tyłu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podziękował, muszę w związku z tym przeprowadzić remont silnika,bo przy większym obciążeniu np.orka pod górę o szer 2m jedynką,półbieg C lub D ,to dymi mi przesadnie,chociaż jest mocny i płyn się mocno nie grzeje, zaledwie przekracza wskazówka drugą kreskę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam:)Mam problem z podnośnikiem w mf 3690.Nie chce mi podnosic ciężkiego sprzętu np.mały pług podnosi bez problemu,a 5 skibowy obracany podniesie tylko do połowy.pompy wymienione,olej i filtry też.Co teraz mam z tym począć? Z góry dziękuje z a odpowiedż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie mam straszny problem w 3085

Kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni, zapala się jak ciągnik się zagrzeje. Wówczas dopadają go takie dolegliwości jak hamowanie skrzyni. Gdy dodam gazu tak koło 1300 jest OK lub gdy załączę przedni napęd też wszystko wraca do normy. do tej pory jeździłem praktycznie cały czas na 4X4 ale dzisiaj zmieniłem pompę na nową i dalej to samo. Co może być przyczyną może trzeba jakoś odpowietrzyć jeszcze układ(tylko jak)?

Pomóżcie bo mnie to denerwuje wydałem prawie 1500zł na pompę myślałem że będzie dobrze a tu ZONK

 

Pozdrawiam i czekam na cenne podpowiedzi!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli po włączeniu przedniego napędu ciśnienie powraca i wszystko działa to pewnie uszczelnienie siłownika rozłączania przedniego napędu puszcza olej albo przewód pękł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Panowie mam straszny problem w 3085

Kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni, zapala się jak ciągnik się zagrzeje. Wówczas dopadają go takie dolegliwości jak hamowanie skrzyni. Gdy dodam gazu tak koło 1300 jest OK lub gdy załączę przedni napęd też wszystko wraca do normy. do tej pory jeździłem praktycznie cały czas na 4X4 ale dzisiaj zmieniłem pompę na nową i dalej to samo. Co może być przyczyną może trzeba jakoś odpowietrzyć jeszcze układ(tylko jak)?

Pomóżcie bo mnie to denerwuje wydałem prawie 1500zł na pompę myślałem że będzie dobrze a tu ZONK

 

Pozdrawiam i czekam na cenne podpowiedzi!

 

a filtr w ogóle sprawdziłeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

 

mieciek,niewiem moze zmieniałeś ale hyba najpierw powinieneś zacząć od filtra. filtr tylko 300zl

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wystarczy donaldsona za 160 i jest ok,

filtr to podstawa przy tych sprzętach:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

chciałem dopytać : czy układ niskiego cisnienia ( ten od wspomagania, elektrozaworów itd.) w MF ma jakiś zawór przeciążeniowy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Panowie mam straszny problem w 3085

Kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni, zapala się jak ciągnik się zagrzeje. Wówczas dopadają go takie dolegliwości jak hamowanie skrzyni. Gdy dodam gazu tak koło 1300 jest OK lub gdy załączę przedni napęd też wszystko wraca do normy. do tej pory jeździłem praktycznie cały czas na 4X4 ale dzisiaj zmieniłem pompę na nową i dalej to samo. Co może być przyczyną może trzeba jakoś odpowietrzyć jeszcze układ(tylko jak)?

Pomóżcie bo mnie to denerwuje wydałem prawie 1500zł na pompę myślałem że będzie dobrze a tu ZONK

 

Pozdrawiam i czekam na cenne podpowiedzi!

 

a filtr w ogóle sprawdziłeś

 

olej i filtr był wymieniony zaraz jak wystąpiły te objawy, filtr oryginał AGCO. Teraz pompa bo ktoś kiedyś na tym forum napisał że to na pewno pompa bo jak się włączy przedni napęd to się odciąża pompę ponieważ nie musi ściskać tarczek..

Jeszcze jedno zapowietrzają się przy nim hamulce po jakimś 2-3 dniowym postoju czy to może być przyczyną jakiegoś spadku ciśnienia.

Może ktoś już przerabiał takie problemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie moj ferdek oszalał...

zaczal mi wariowac EHR. na wolnych obrotach działa normalnie ale jak juz zaczynam pracowac na wysokich obrotach wowczas chwileczke dziala a pozniej mrygna obie kontrolki na EHR i przestaje działac. musze wowczas gasic ciagnik i po odpaleniu dziala na nowo lub wyciagnac bezpiecznik pod maska przy kabinie i po włozeniu go tez wszystko dziala i tak jest w kolko. przyznam ze w takich warunkach praca w polu jest koszmarem. pomózcie co to moze byc. mowa o MF3080

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Franad - sprawdź w jakim cyklu mrugają te kontrolki ( z jaką czestotliwością, z jakimi odstępami) Te mrugnięcia EHR-u pokazują błąd. Wtedy z książki serwisowej może któryś z kolegów odczyta jaki element ciągnika szwankuje (jaki układ sprawdzić?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wie ktos czemu podczas jazdy 3070 szarpia przednie kola ? wydaje mi sie ze to przedni naped zalancza i rozlancza co mam zrobic by tak nie bylo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te kontroli nie pokazują błędów. to po prosu świadczy o tym ze masz wypalone styki na przekaźniku. Kiedy gasisz ciagnik odcinasz zasilanie cewki przekaźnika i styki się rozchodzą. po ponownym zapaleniu styki sie zwieraja i dają zaslianie na EHR. jednak przy najmniejszym obciążeniu czyli ruszeniu przełącznikiem góra-dół wypalone styki dają ponownie znać o sobie bo daja napięcie o zbyt małym natężeniu ni EHR sie wyłacza. Sygnałem tego jest mrugniecie kontrolek. Wtedy ty gasisz ciągnik i cały cykl sie powtarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...