Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

witam jaki manometr do sprawdzania cisnienia oleju hydraulicznego najlepiej kupic a wogle to droge one sa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Wszystkich, ja też mam problem ze sprzęgłem w MF 8120, a mianowicie jak jest zimny to wszystko działa ok, jak się rozgrzeje to przy ruszaniu szarpie, nie można delikatnie ruszać chyba że jest włączony przedni napęd wtedy rusza normalnie, przecieków nigdzie nie ma i z pompą chyba też, bo nie ma różnicy przy jednoczesny puszczaniu sprzęgła i np skręcaniu kierownicą czy używaniem podnośnika albo hydrauliki zewnętrznej. Ktoś mi powiedział że to może być nieszczelna pompka wspomagająca sprzęgło-wysprzęglik. Może ktoś coś podpowie mi na ten temat??

 

Z tym szarpaniem to masz problem z napendem przedniej osi jest pod skrzynią biegów puszcza olej na pierścieniach jak wyłonczony przód to szarpie jak włączony to nie mam to samo w 6170 sciągnełem mechanika z korbanków i pomierzył mi ciśnienie i tam jest chwilowy spadek tego małego ciśnienia miałem to robic ale mechanik z korbanków już wiezie mi te pierścienie z dwa miesiące

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tuleja u której pracują te pierścienie ma rowki po nich wymien też tuleję inaczej podczas zakładania pozrywasz zamki spinające na pierscieniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, jak szarpnie to można zauważyć jakby przednie koła lekko zerwały, da się to zrobić samemu czy lepiej nie ruszać, wiesz może jaki koszt naprawy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witka

sory,ale możecie jakos pisać normalniej;jakie pierśćienie?jaka tuleja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jutro sie tym zajmę. Jak się włącza tylną wycieraczke bo ja nie mam jej wogóle i zamierzam dorobic ale nie wiem nawet jak jest w oryginale. Chodzi mi o serie 61XX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest tam tylko jedna prędkośc wycieraczki? JA nie mam nawet tego włącznika. Jest przy tej wycieraczce spryskiwacz i jak go się włącza i czy ma osobny zbiornik na płyn czy ten (nie mam też instalacji) przy schodach. I gdzie są końcówki od spryskiwaczy tzn. gdzie z przodu i gdzie z tyłu? Zamierzam dorobic to z części ze starych samochodów bo nowe wszystko to chyba za drogo by wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tylnia ma tylko jeden bieg, jest bez spryskiwacza

przednia ma spryskiwacz na wycieraczce i zbiornik tak jak piszesz za stopniem od kabiny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi. Jeszcze jedno pytanie. U znajomego w 6160 jak się redukuje bieg (szybko sie jedzie i na mniejszy) to mimo że jest sprzęgło do końca wciśnięte to jest lekki zgrzyt. Czego to jest wina? Czy skrzynia sie rozkalibrowa" czy może to już znak że coś do remontu? I jakie koszty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ,mam problem , zapowietrzyl sie mi sie mf 8110.Dawniej odpowietrzałem kręcąc rozrusznikiem.Tym razem to nie przechodzi.Ciągnik chodził jak zegarek .Odkręcilem przewód od pieraszego wtryskiwacza przy pompie i jest sucho .Czy należy odpowietrzyc pompę jeżeli tak to w jaki sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasem tak jak u mnie buja lekko ciągnikiem a czasem w miarę lekko. Na postoju nigdy nie ma zgrzytów. A może to być sprzęgło zapowietrzone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do zapowietrzenia to ja miałem taki przypadek w swoim 3635 że mam obluzowany kabelek od załanczania pompy głównej i jak nie płynął prąd to nie podawała pompa paliwa. jeśli to nie to i chcesz pomóc mu w odpowietrzeniu to podpompuj go ręcznie małą pompką szybciej mu uzupełni jakieś braki paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za pomoc.

Jeszcze jedno pytanie / tam są dwa przewody i do czego one służą ?? czy są zabezpieczane bezbiecznikiem i dokąd one prowadzą??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czasem tak jak u mnie buja lekko ciągnikiem a czasem w miarę lekko. Na postoju nigdy nie ma zgrzytów. A może to być sprzęgło zapowietrzone?
może zapowietrzone , ale zobacz jeszcze czy pedał sprzęgła jest na równi z pedałem hamulca jeżeli jest po niżej to go podkręć na cz pieniu żeby był centymetr dwa powyżej pedału hamulcowego ,wtedy cylinderek w pompce będzie dalej wypychany a tym samym będzie większy luz między tarczami sprzęgła, bo tam masz sprzęgło wielotarczowe mokre, by najmniej u mnie tak było i biegi lepiej wchodzą , ale na zimnym oleju to musze sprzęgło wdusić i kilka sekund poczekać z włączeniem biegu i dopiero włączam bieg ale to tylko w zimne dni .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki kolego za pomoc.

Jeszcze jedno pytanie / tam są dwa przewody i do czego one służą ?? czy są zabezpieczane bezbiecznikiem i dokąd one prowadzą??

te przewody są podłączone pod stacyjkę jak przekręcisz zapłon to słychać w pompie takie pstyknięcie i wtedy otwiera dopływ paliwa, musisz to usłyszeć. a ciągnik miał dłuższą przerwę w odpalaniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki kolego za pomoc.

Jeszcze jedno pytanie / tam są dwa przewody i do czego one służą ?? czy są zabezpieczane bezbiecznikiem i dokąd one prowadzą??

te przewody są podłączone pod stacyjkę, przynajmniej u mnie nie ma bezpieczników i jak przekręcisz zapłon to słychać w pompie takie pstyknięcie i wtedy otwiera dopływ paliwa, musisz to usłyszeć. a ciągnik miał dłuższą przerwę w odpalaniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w pożądku ,bezpiecznik sie spalił ktory odpowiadał za załączenie pompy.Dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko w pożądku ,bezpiecznik sie spalił ktory odpowiadał za załączenie pompy.Dzięki za pomoc
WITAM tu chyba chodzi o zawór odcinający dopływ paliwa do pompy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak to się podkręca. Jeśli mozesz dokładniej opisac co i jak. Dzięki z góry
najpierw zobacz jak masz te pedały ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej,nio tak jest bezpiecznik.Natomiast mi kiedyś si zapowietrzał i nie mogłem odpowietrzyć, powód jak zaóważyłem(KOREK BAKU ,dziwne co?tak zasysało bak że przy otwarciu korka ąż strzelało,odpowietrznik zapchany i w przepływomierzu wtedy nie było paliwa,gdy w ten kubek przepływomierza nalałem stan paliwa odrazu odpalał)po poradach też innych wyczyśćiłem korek i dawno jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...