Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników massey fergusson. Mam problem z ze zmianą biegów w 3115, mianowicie chodzi o to że podczas redukcji biegów z większego na mniejszy trzeba się zatrzymać bo w czasie jazdy nie można zredukować. Co może być przyczyną? Czy trzeba rozpoławiać ciągnik? Z góry dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem dość "starym" użytkownikiem Forum i dodam, że to pytanie o trudność zmieniania biegów z góry do dołu i odwrotnie (w trakcie jazdy) pojawia się się co pewien czas. Może więc "Któryś" z "Mądrzejszych" (bez obrazy) wreszcie odpowie co może/jest przyczyną i magiczne "rozpołowienie" nie jest lekarstwem na ten problem! (Chyba, ze jest?) Prośba o mobilizację! Jak Ktoś wie i nie chce powiedzieć to jest PW - zapłacę (poważnie). Zawsze to taniej niż 300 km w jedną stronę! (sewisu)(: Pozdro. Wielu z nas nie boi się czegokolwiek, tym bardziej skrzyni MF i czasem tylko kilka słów wystarczy, żeby ta magia skrzyni MFa znikła!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak u was jest jak wrzucacie bieg na postoju? U mnie jest tak że na 1 i 2 jest jedno takie jakby szarpnięcie dźwigni a na 3 i 4 to już dwa. Gdzieś słyszałem że istnieje takie coś jak kalibracja skrzyni (tzn. ktoś jak kupował ciągnik to mu ciężko właśnie się zmieniały i już miał go nie kupować ale właściciel powiedział że skalibruje skrzynie i rzeczywiście biegi mu wchodzą jak w samochodzie-na jakimś forum to przeczytałem), i gdzieś jeszcze ktoś pisał o ustawianiu tej dźwigni od biegów. Jak bym wiedział jak to robić żeby niczego nie popsuć to bym sobie sam to zrobił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na postoju przy włączaniu jakiegokolwiek biegu nie ma żadnych szarpnięć zgrzytów, zmiana biegu z mniejszego na wyższy bez problemu, natomiast redukcja (z większego na mniejszy) nie jest możliwa w czasie jazdy, trzeba się zatrzymać inaczej bieg nie wejdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

według mnie pewnie dotyczy to synchronizacji. troche to można poprawić tą regulacja dzwigni biegów.U mnie też raz przełaczy dobrze ,a raz trza zwolnić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to synchronizatory poszły.....

jeden ok 1500 zł

jak wymieniać to wszystkie

Kolega kupil z uszkodzonym sprzegłem 3115, zrobił sprzegło to sie okazało że skrzynia posypana, tzn nie mógł zredukować, w górę jeszcze jako tako się włączało.

Udało mu się wyrwać za 1000 zł sztukę i synchronizatory pasują od Renault (niby skrzynia w renówce jest Masseya a pasują tylko synchronizatory).

Te ciągniki nie są wcale skomplikowane tylko trzeba kumatego mechanika, kolega jest mechanikiem samochodowym ale ciągnik robił sobie sam, wystarczy znać podstawowe zasady mechaniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do włączania na postoju mieliśmy podobny problem w 3120, ze jedynka troche kulała, jedenniech rusza gałką od biegów, druga osoba niech patrzy która to gała pod kabiną i zobaczy gdzie jest luz (takie jabłko jakby), z tego co pamiętam idzie tam ten luz skorygować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem to (jabłko) pod kabiną od drążka zmiany biegów, jest tam duży luz (wyrobione) jutro spróbuję zminimalizować ten luz. odpiszę jaki będzie rezultat.

 

jesienią miałem problem z zapalającą się kontrolką ciśnienia skrzyni biegów i z załączaniem się przedniego napędu samoczynnie. Mechanik Korbanków stwierdził że moduł nie ma masy. Po wyczyszczeniu końcówki kabla koloru czarnego pod kabiną w moim przypadku problem znikł. Może komuś pomogłem przekazując tą informację

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło u mnie jest mniej więcej na wysokości hamulców, ale jest takie coś że jak puszczam sprzęgło to wraca do pewnego momentu szybko a końcówka to już bardzo powoli się unosi. Czy to normalne? Co do tych szarpnięć to wyraziłem się nie jasno , chodziło mi o to jak bieg się bieg wrzuca to takie "kliknięcie" jak w samochodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprzęgło u mnie jest mniej więcej na wysokości hamulców, ale jest takie coś że jak puszczam sprzęgło to wraca do pewnego momentu szybko a końcówka to już bardzo powoli się unosi. Czy to normalne? Co do tych szarpnięć to wyraziłem się nie jasno , chodziło mi o to jak bieg się bieg wrzuca to takie "kliknięcie" jak w samochodzie.
Tak to jest normalne z tym pedałem

alejak przytrzymasz chwile pedeł a bieg włączasz po chwili to lepiej wchodzi czy tak samo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie Masseykowcy, ten temat już chyba był,ale zapytam jak rozwiązać temat hamolców w przyczepach,jeśli ciągnik jest ze Szkocji i ma hydrauliczne. Zbliża się wiosna i można by przy tym pobawić się.Może przyczepę przerobić,czy ktoś spróbował, sołowniki są do kupienia po ok.400zł/szt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prostsza niz się wydaje zamiast pneumatycznego siłownika zakładasz zwykły hydrauliczny (oczywiście jakis mały) i podłączasz po prostu przewodem do tego gniazda i juz działa polega to na tym że olej wypycha tłok im mocniej wciskasz tym większe ciśnienie oleju jest i przyczepa mocniej hamuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim był duży luz na dżwigni od biegów, więc położyłem się z prawej strony i ten luz dżwigni zmniejszyłem poprzez przykręcenie wkrętu/śruby fi6/ przy dżwigni, ale wtedy biegi zaczęły ciężko wchodzić i dżwignia się jakby blokowała pomiędzy biegami,nie mogłem przełączyć na terenowe ,dlatego znów się położyłem i popuściłem i przy większym luzie biegi wchodzą lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybki jesteś proMateusz,ale czy Ty tak już zrobiłeś,, i czy nie potrzeba dodatkowych zaworów. Tak naprawdę to chcę powiedzieć ,że to nasze forum jest najlepsze na świecie,ponieważ chcę się porozumieć na innych forach z użytkownikami 98 VX lub podobnymi 108,lub 98,lub megą204 i muszę powiedzieć ,że cienizna ,jestem rozczarowany.Tutaj jest dużo fachowych i aktualnych porad .Wszystkim podziękowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja już od dłuższego czasu sie zabieram do tych przyczep ale na ten rok będą na pewno bo już mam siłowniki to najważniejsze jest

marszewo nie potrzeba nic wiecej poza siłownikiem i połączeniem go za pomocą węża hydraulicznego do wyjscia

kupiłem teraz rozrzutnik z hydraulicznymi hamulcami i jest super

zawór jak chcesz możesz założyć tylko po to żeby zamknąć i zostawić ja na wielki zahamowaną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dużo o tym czytałem i widziałem już kilka takich instalacji i jak dla mnie to super sprawa. Sam bym sobie założył takie tylko że nie wiem czy da się potem zarejestrować taka przyczepę? A jeśli tak to czy trzeba zrobić jej jakiś przegląd i czy ona to przejdzie? Napiszcie wszystko co wiecie w tym temacie. Ja bym kupił do swojego 6170 jakaś od TIRa około 18 ton ale nie wiem jak z tymi hamulcami. A co do tych biegów to da się normalnie jeździć ale zawsze mogłoby być lepiej dlatego coś spróbuje poprawić. Zgadzam się z marszewo co do forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do hamulców - możesz dać jakiś mały siłownik lub skrócić te cięgno od hamulca albo założyć niżej starą pompkę sprzęgłową czy coś w tym rodzaju - kiedyś tak jeździłem, w prasie mam dupne wielkie tarczówki na olej. a w zbiorniku na wodę zwykłą oś z auta terenowego i wlutowane w tamtejsze przewody hamulcowe i działa dobrze. W przyczepie do balotów od znajomego były normalne samochodowe bembny z tłoczkami i też to działało. Zaworów nie potrzebujesz w ciągniku jest zawór wyrównujący ciśnienie oleju w hamulcach ciągnika i przyczepy, po prostu im bardziej wciśniesz tym wyższe ciśnienie się robi na przyczepie. końcówkę możesz wymienić na euro - taniej wychodzi. powietrze w układzie powoduje tylko minimalnie wolniejsze działanie hamulców przyczepy. Tzn wypadało by odpowietrzyć ale jak tego nie zrobisz prawdopodobnie z czasem sobie jakoś samo z tym poradzi. Małe ilości powietrza go nie ruszają. Oryginalne rurki są cieniutkie. Jeszcze coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zarejestrować się nie da. po rozłączeniu przewodu one nie hamują więc są niezgodne z przepisami polskimi. Ale na rejestracji się nikt nie kapnie że to zmieniłeś;) Bo MF też powinni ci rejestrować na jazdę bez przyczep - a pewno nikt o tym nie wie na przeglądach albo nie zauważają tego.

 

To samo z lampami ludzie mają z tyłu po 4 lampy bo sobie 2 na górę kabiny dołożyli, jest to niezgodne z przepisami i co? W przeglądach albo nie chcą tego widzieć albo o tym nie wiedzą (możesz mieć 2 pozycyjne i 3 stopy max)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ślizga mi się sprzęgło w 3060 czy mógł by mi ktoś powiedzieć czego to wina?? Jeśli był już taki wątek to z góry przepraszam ale niemogłem nic znaleść. Prosze o rade!:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak pytałem na przeglądzie to powiedzieli mi ze moge robić olejowe, to ma hamować a jak to nieważne, przy małej przyczepie mówił ze sterczy tylko na przedniej osi a przy większej mają być obydwie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedne pytanie czy w mf3060 po załączeniu przedniego napędu powinien działać cały czas czy tylko pod obciążeniem czyli kiedy tylnie koła niedają rade to on się załącza sam. I czy to prawda że powyżej 2000obr przedni napęd się wyłącza?? Z góry dzięki za odpowiedzi.;d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj instrukcję... A na teraz przedni działa jeżeli nie ma prądu na elektrozaworze czyli wtedy jak nie ma ciśnienia na sprzęgle od niego...

 

A co do tego kiedy działa:

-Jak odpalisz ciągnik.

-Wyłączyć da się dopiero jak wciśniesz hamulec po odpaleniu i wyłączysz go.

-Ciągnie zawsze jak jest włączony.

-Jak hamujesz to się powinien załączyć aby przód hamował też.

-dodatkowo potrafi się wyłączyć jak przekroczysz 14km/h - ale tylko jak wyłączysz go i potem włączysz aby temu zapobiec bodajże trzeba przytrzymać 2s przycisk.

-nie załącza się do hamowania poniżej 3 czy 4 km/h

 

[Więcej nie pamiętam i zmieniłem stronę z instrukcjami http://gustlik.2ap.pl]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi czekam jeszcze może ktoś mi pomoże z tym sprzęgłem bo niewiem czy to jakiś alekto zawór czy coś innego. pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...