Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam MF 3125 jak zapale silnik świeci się z lewej srony trzecia dolna kontrolka może ktoś wie od czego ona jest z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzecia kontrolka od lewej w dolnym rzędzie jest od filtra oleju skrzyni, hydrauliki

jesli to pierwszy przypadek tej zimy to moze masz za gęsty olej lub poprostu zapchany filtr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj Pawlo filtr mam nowy a zalany jest olejem GUlf takim był zalany jak go kupiłem on zaczął mi to robić już na jesień ja podejrzewm że może być winna pompa olejowa ponieważ jak się rozgrzeje na wolnych obrotach ciężko się kręci jak dodasz gazu lżej ale na ciepłym kontrolka nieświeci jakie powinno być ciśnienie na wywrocie żeby zbadać pompe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ze masz nowy filtr to jeszcze nie znaczy ze on jest dobry bo filtrów jest duzo i nie wszystkie sa odpowiednie do danej wydajnosci pompy, zdażały sie też czasem wadliwe

co do oleju to trudno mi powiedziec czy nie robi sie gesty bo nie wiadomo jakie on tam ma parametry i przy nie do konca odpowiednim filtrze blokuje go troche

filtr masz taki mały siatkowy czy taki wiekszy w którym może byc prawdopodobnie papier?

cisnienie na wywrocie 160 albo 180, dokładnie nie pamietam ale bardziej 180

za wspomaganie odpowiada mniejsza część pompy bo tam pewnie jak wiesz to jest jedna podwójna

a zapalałeś go w duże mrozy czy zimą całkowicie stał i teraz dopiero paliłeś w ta lżejsze mrozy?

ja osobiscie bym stawiał na ten filtr skoro ta kontrolka sie swieci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Pawlo najperw sprawdze ciśnienie pompy potem filtr.Jaki filt byś polecał bo słyszałem że pasuje od ciężarówki MAN i jest tańsz kumpel taki ma i jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiedyś stosowałem jakieś zamienniki właśnie od takich samochodów i były problemy podobne do tych co opisujesz właśnie głównie w niskich temperaturach i po jakimś czasie od zamontowania tego filtra

 

ja osobiście już przy którymś MFie stosuje donaldsona (mały z siatką w środku) i nie mam żadnych problemów

za zamiennik pewnie ze 100 będzie trzeba dać a ja swój kupiłem za 160

 

to jest coś takiego- http://allegro.pl/filtr-hydrauliczny-massey-ferguson-donaldson-i2123890679.html

 

u tu masz praktycznie taki sam tylko cena wyższa bo AGCO- http://allegro.pl/filtr-oleju-agco-4303303m1-massey-ferguson-nowy-i2111151452.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie oszczędzaj kilku zł na filtrze bo potem możesz stracić więcej na pompę, podobnie z olejem

nie biorąc pod uwagę nerwów które przy tym sie udzielają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. To dlaczego przy moim 3095 jest taki wielki ten filtr? Ma ponad 20 cm długości. Jak wymienię na taki krótki to nic nie zaszkodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro taki masz i jest wszystko ok to dlaczego chcesz zmieniać? 20 to prawdopodobnie orginał

tak jak pisałem ja stosowałem ten filtr a kilku modelach serii 3xxx a teraz w 61xx i nic sie nie dzieje, zima, lato, -20, nic sie nie świeci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. To dlaczego przy moim 3095 jest taki wielki ten filtr? Ma ponad 20 cm długości. Jak wymienię na taki krótki to nic nie zaszkodzi?
Sprawdź w katalogu części tam masz podane symbole filtra ale prawdopodobnie w serii 3095 idzie ten duży i nie zmieniaj na mniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Katalogi części zamiennych do Massey Ferguson;

 

Ciągnik

Kombajn

 

 

Katalogi są dostępne w języku niemieckim lub angielskim lub polskim !

Dostępne w formie książkowej lub elektronicznej na CD.

Zawierają schematy, numery katalogowe oraz opisy części.

 

Informacje

@-mail; katalogi_maszyn@interia.pl

Tel ; 698145380

GG 37462277

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja gdy kupiłem swojego 3085 to był orginalny ten mały filtr z siatką metalową w środku, potem założyłem właśnie ten wielki ale papierowy w środku, pojezdziłem tak z rok, gdy był olej jeszcze zimny to czasami zaświeciła się kontrolka przy podnoszeniu tura przy większym przegazowaniu, potem wziołem ten stary umyłem dobrze, założyłem i kontrolka już nie świeciła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. To dlaczego przy moim 3095 jest taki wielki ten filtr? Ma ponad 20 cm długości. Jak wymienię na taki krótki to nic nie zaszkodzi?
Sprawdź w katalogu części tam masz podane symbole filtra ale prawdopodobnie w serii 3095 idzie ten duży i nie zmieniaj na mniejszy.

 

ja mam 6110 i mam mały ale gdy mi go wymieniali była mowa o turze i proponowali większy filtr bo oleju w skrzyni więcej. Ogólnie to w Twoim MF zapewne mieści się więcej oleju w skrzyni niż w moim i duży filtr wyłapie więcej opiłków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z turem to chyba nie chodzi o ilość oleju tylko jeżeli maż wszystkie "wajchy" na środku i nie używasz hydrauliki ani podnośnika to olej idzie prosto w pompę omijając filtr (ten z zwrotu). Kontrolka od filtra nie ma nic wspólnego z "zajechaniem" pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ilość oleju w serii 3xxx a w serii 6xxx jest bardzo podobna bo te kilka litrów nie robi żadnej różnicy i tu nie ma znaczenia wielkość filtra

 

co do "zajechania" pompy to jeśli dasz olej przez tylne wyjscie np na rozdzielacz od tura z którego powrót jest dany normalnie do skrzyni i w tym momencie bedzie świecić kontrolka to czas pompy jest policzony

 

a jeśli już nic sie nie używa (tylnych wyjść, tura czy podnośnika) i olej idzie na pompę (bo idzie) to dlaczego sie zaświeca kontrolka?

bo nie wraca już tyle oleju bezpośrednio do pompy co pompa podaje (wraca tylko olej z większej pompy, z mniejszej natomiast idzie na smarowanie, wspomaganie itd. i wpływa do skrzynie) i tak czy tak zasysa ileś oleju przez filtr i stąd świecąca kontrolka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I dlatego kiedyś po jednym z sezonów gdzie cały czas pracuje hydraulika zewnętrzna z wolnym powrotem, wyrzucilem porotna rurkę i zaślepiłem jej gniazdo przy pompie. Konstruktorzy chcieli dobrze a wyszło jak zawsze. Fiktr wyrzucam raz w roku bez względu na wymianę oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i wyszło na to że nie ma co lekceważyć kontrolki filtra

 

no lekceważyć nie wolno, bo w serii 61XX pali się kontrolka od zanieczyszczenia filtra hydraulicznego i ostrzegawcza w kształcie trójkąta co oznacza ze natychmiast trzeba przerwać jazdę ja miałem taki przypadek ze kontrolka się zapalała jak się olej rozgrzał.

 

no ale ten olej co idzie na tura wraca do skrzyni i rownież idzie przez filtr? czy nie bo ja już się pogubiłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz powrót od tura podłączony w gniazdo lub gdziekolwiek lub do grubego węża wychodzącego z tylnego rozdzielacza to olej trafia do oleju będącego w skrzyni i z nim przez filtr do pompy ponownie

a jak masz EWENTUALNIE tak zrobione ze masz wpięty tur miedzy rozdzielacz tylny a rozdzielacz od podnośnika (na cienkim wężu wychodzącym z lewej str rozdzielacza tylnego) to olej z powrotu tura idzie przez rozdzielacz podnośnika bezpośrednio do pompy-rzadko sie tak robi ale zdarza sie jak zależy komuś na tylnych wyjściach chociaż wtedy jeszcze sie zakłada na tym wężu zawór kulowy trójdrożny i kieruje sie olej za tylnym rozdzielaczem albo na tura albo na rozdzielacz podnośnika, dzięki temu nie ma niepotrzebnie ciśnienia na rozdzielaczu od tura kiedy używamy podnośnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze można tura podłączać 3 przewodami;) Wtedy rozdzielaczowi tura nie straszne ciśnienie... I wszystko działa tylko to jest już wręcz nie spotykana konfiguracja. Olej leci 3 przewodem w momencie używanie rozdzielacza od tura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zapchania filtra wykrywa po prostu podciśnienie między pompą a filtrem czyli zwiększony opór oleju płynącego przez filtr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam przedniego Tuz-a do MF3125. Może ktoś pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie... w skrzyni w MF powinno być tzw niskie ciśnienie 17 bar moze ktoś podpowiedzieć jak jak i gdzie je mozna zbadać..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pokrywie pompy sa miejsca do barania cisnienia tylko nie pamietam czy to niskiego czy do wysokiego cisnienia, sprawdzisz to bedziesz widział

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...