Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Ten model jest ciężki do zajechania. Zwolnice rozwiązały problemy poprzednika z tylnym mostem. Tylko dziwne że 2x rył przy silniku. Pewnie za pierwszym razem chcieli zaoszczędzić i nie pojechali do specjalisty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki ciągnik od niedawna, wcześniej jako ciągnik pomocniczy używałem C330 i wiedzę same plusy. W tej samej pracy Massey spala mniej ON niż poczciwa trzydziestka (oczywiście relatywnie mniej). 15 tys zł to wręcz obłędna cena i ja bym brał w ciemno. W moich okolicach niżej 20 tysięcy nie ma żadnej sztuki. Generalnie wszystkie modele które widziałem były mocno sponiewierane (połamane i pourywane cięgła, łańcuchy oraz ramiona podnośników, uszkodzone bloki silników itp.). Wyjątek stanowiły ciągniki pracujące w sadach i takowy też zakupiłem ale za znacznie większą cenę.

 

2 razy robiony może świadczyć o tym, że ciągnik dostawał mocno w pióro albo tak jak pisał Grześ ktoś chciał zaoszczędzić.

 

Generalnie model warty polecenia.

Minusy (wg mnie) to:

-brak wspomagania

-mała liczba biegów

- pedały sprzęgła i hamulca wciskane a nie pchane.

- przy standardowych kabinach wiele zakamarków w których często zakleszczyć stopę a co za tym idzie ciężko wsiadać i wysiadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam MF255 i zauważyłem że wycieka mi olej silnikowy tutaj od strony sprzęgła, rozumiem że to jakiś uszczelniacz i pytanie jak do tego się dobrać rozpoławiać ? a może wystarczy miskę jakoś ściągnąć? napiszecie krok po kroku jak to zadziałać? sporo kapie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

no i jak wiecie nasówa się zapytanie,nie włancza mi wałka wom(włoncze ruszy i stop,i tak cały czas)nie miałem czasu bawić się bo beluje więć wziołem prąd z rozrusznika do elektrozaworu bezposrednio(ale wtedy wałka si niewyłączy wajcho)Gdzieś niepuszcza pronduktos miał może taki przypadek,albo gdzie szukać?z góry dzięki,prosze o pomoc bo czas gorący hehe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik obrotów wałka albo obrotów silnika - na pokrywie pompy. A aby na szybko podłączyć przełóż kable z hamulca wałka na elektrozawór wom będziesz włączał wajcha tylko w 2 stronę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też stawiam na czujnik lub nie łączące kable od niego za tylnym rozdzielaczem

gustlik a o jakim czujniku mówisz na pokrywie pompy? bo od wałka jest z tyłu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pokrywie jest czujnik obrotów silnika idący do sterownika bierze obroty z zębatki pompy jak się wskazania obu nie zgadzają to wyłącza wałek. No a jak nie to "zimny lut" w sterowniku. Tez się zdarzyć może;) Ale raczej mało prawdopodobne.

 

Zimny lut - nieprawidłowe złącze wykonane metodą lutowania. Tzn po prostu przerwa w miejscu łączenia płytki z jakimś elementem najprawdopodobniej na złączu kabla idącego do któregoś czujnika by było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za zainteresowanie,a więc ten włącznik przy tej dzwigni jest ok,ale awaria dalej no i nie wiem od czego zacząć.Powiedcie mi od którego czujnika zacząć,może jakoś sprawdzić go można?gdzie ten sterownik?może fotke ktoś ma tego pod ręko?

 

próbowałem ten kabel zmienić jak gustlik pisałeś ale ni działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz wyświetlacz obrotów wałka i jak włączysz wałek to zdążą sie pokazać jakieś jego obroty czy cały czas zero??

jak sie pokażą obroty to czujnik działa a jak nie to wina czujnika

ja miałem tak kiedyś przy swoim, co prawda inna seria ale rozłączył sie kabel od czujnika obrotow wałka gdzieś za tylnym rozdzielaczem bo tam jest łączony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawlo u mnie niema wyświetlacza ob.wałka.tam na pokrywie pod tymi rozdzielaczami jest czujnik ,z lewej strony też jest czujnik(na wysokośći wałka)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z MF 3115, zapala się kontrolka od przedniego napędu i mały czerwony tryb. Może ktoś miał podobny problem, z góry Dzięki za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie który to jest ten czujnik bo w MF 3635 też mam tak z wałkiem że się na chwilę tylko włączy i rozłącza go. czy to może jakaś inna usterka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może ktoś wymieniał ten czujnik za filtrem oleju skrzyni? Może ktoś wie za co on jest odpowiedzialny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witka

 

no narazie działa,nie wiem jak długo od tego czujnika z lewej strony przy wałku wom wyczyśćiłem to złączke ,troche dziwne?Bo przecierz ten czujnik ktoś kiedyś pisał jest od przełanczania (wom na 540-1000ob.)

 

mazowieckie

 

ten tryb czerwony to ciśnienie w skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest własnie czujnik obrotów wałka co wyczyściłeś. Tryb to albo czujnik ciśnienia albo nie ma ciśnienia. No albo kable od czujnika itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nad zębatką pompy jest czujnik obrotów silnika potem jest tam jeszcze czujnik ciśnienia oleju, zatkania filtra (podciśnienia) i bodajże temperatury oleju. Gdzieś tam jeszcze jest szybkości jazdy;) Ale to nie wiem czy on na pokrywie czy gdzie dokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gustlik to prawda że czerwony tryb jest od ciśnienia skrzyni ale mogę go wykasować po wciśnięciu pedału hamulca i przycisku napędu. Wykasuje czerwony tryb załącza mi się przedni napęd lub obydwa na raz. Czy może to być z winy pompy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba maż przeciek na przednim napędzie o ile dobrze zrozumiałem co ci sie dzieje i kiedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mazowieckie twojego który rok?ja też mam3115.

z tym trybem to może być różnie jak zawsze tża zacząć czy FILTR nie stary,albo jakaś lipa papierowy wkład

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz ten czujnik jeszcze od tego trybka sprawdzić,on jest jak si nie myle koło tego przewodu metalowegoz trójnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Massey jest z 90 roku. Filtr i olej zmieniałem jesienią. Filtr brałem lepszy u Korbanków, a objawy awarii są następujące: podczas jazdy zapali się czerwony mały tryb, po chwili załącza się przedni napęd, wciskam hamulec i przycisk napędu po czym wyłącza się czerwony tryb, wciskam hamulec, przycisk wyłącza sie przedni napęd, załącza sie czerwony tryb lub obydwa na raz. Biegi są cały czas, półbieg działa nawet gdy obydwie kontrolki się świecą. Przyjechałem do domu z awarią, czyściłem wszystkie przewody(nie pomogło) stał dwa dni, awaria zniknęła podejrzewam że tymczasowo. Jak jest rozgrzany słabnie mi wspomaganie na wolnych obrotach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój też 90r

no filtr i olej to też różnie bywa nowy a stary ,ale skoro wspomaganie słabnie?może pompa?ja tam ponownie bym zmienił filtr.Skoro tam ci wniczym to nie przeszkadza wsio działa ,to może jakaś chojnka w instalacji?czsem mówią odłączyć akumulator na pare minut aby komputer si zresetował czy jak tam,i wtedy wracają funkcje.

 

wracając a wałek możesz wogóle włonczyć na 1000ob?,bo u mnie chiba nie trybi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wałek chodzi na 1000 obrotach, podłączyłem kabel do czujnika przed filtrem, na czujniku są kable zielony i czarny. Do czarnego dałem dodatkową masę z korpusu skrzyni. Narazie wszystko w porządku, okaże sie w polu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po włączeniu przedniego napędu przyciskiem gaśnie kontrolka ciśnienia skrzyni biegów, to znaczy że na linii ciśnienia sprzęgła przedniego napędu jest nieszcelność. Po wciśnięciu przycisku elektrozawór odcina dopływ oleju do sprzęgła i uszczelnia cały układ 17bar, kontrolka gaśnie. Pewnie zakończyły życie pierscienie na wałku przedniego napędu i tuleja w której pracują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...