Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

w twoim modelu zmienia sie wałek wyciągasz zabezpieczenie i wymieniasz tylko musisz mieć drugi wałek , zobacz sobie w katalogu części,dział p.t.o, na stronie 3 na tym forum, podał chyba gustlik
NIE sory tekmie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Nie działał mi głośnik od rewersu więc postanowiłem sprawdzić czy to on nie działa czy prąd do niego nie dochodzi więc podłączyłem żarówke pod kabelki od tego głośnika, po odpaleniu ciągnika zapaliła się żarówka i kontrolki zaczęły migać ale nie da się zmienić kierunku (tylko do przodu jedzie). Wyjąłem zarówke zgasiłem ciągnika ale po odpaleniu jedzie tylko w tą strone w która jest ustawiony rewers i nie da sie zmienić kierunku (kontrolki migają jakby sprzęgło było nie wciśnięte). Czasem jak sie odpali działa normalnie.

Wiecie co się mogło stać??? Proszę pomóżcie bo robota czeka a nie ma czym robić. Nie pytajcie po co podłączałem tą zarówke (chciałem dobrze a wyszło jak zwykle)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodac mowa o 6160 ze skrzynia dynashift i rewersem pod kierownica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano jak go odpaliłem to tylko do przodu jedzie za nic nie chce do tyłu. Jak odpale przełączony do przodu to jest wszystko jak trzba tzn. swieci tylko dioda do jazdy w przód a jak odpale z włączonym do tyłu lub zmienie to zaczynają migać na przemian diody przód tył i piszczy ten nieszczęsny głośnik. A i jak zaczną migać te diody to nie da się przełączyć na przód żeby tylko ta od jazdy w przód sie swieciła. Ciągnik jedzie tylko do przodu tak jakby elektrozawór się zawiesił. Od czego zacząc? Który to jest ten elektrozawór i ile ich jest i czy da sie przełożyć od czegoś innego albo zamienić kable do nich???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

alexis zobacz czy nie spadł ci przewód ten od automatu na rozruszniku taki na wsuwkę , a elektrozawory są na tym deklu gdzie jest dźwignia zmiany biegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem w pewnym stopniu przerażony, bo podczas hamowania, hamulcem nożnym w moim MF 3080E słychać chrupotanie bez względu czy jest włączony przedni napęd, tak samo jest na półbiegu, lecz gdy hamuje ręcznym jest cicho. Jest ktoś w stanie mi powiedzieć czemu się tak dzieje i czy to poważne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tarcze hamulcowe , rozepnij pedały i sprawdz czy prawy czy lewy chrupocze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam MF6170 czy może ktoś z was spotkał się z taką usterką że na zimnym oleju w skrzyni ciągnik rusza normalnie a gdy się rozgrzeje zaczyna szarpać albo puszczasz sprzęgło a on nie jedzie dopiero jak nacisne dwa trzy cztery razy podpompuje pedałem wtedy szarpnie i ruszy .Zaświeca się też kontrolka niskiego ciśnienia w skrzyni choć pompę i filtry powymieniałem proszę o podpowiedż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to przeciek na sprzęgle. Pomierzyć wszystko kiedy jest kiedy znika ciśnienie i będzie wiadomo gdzie znika - na sprzęgło idzie olej gdy ciągnik jest po wciśnięciu opada ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam koledzy doradzcie mi jaki model fergusona kupic 3060 czy 3065 . traktor ma pracowac z turem.

 

ŻADNEGO Te modele serii 30xx to gówno w ładnym papierku. Nie musze tłumaczyć dlaczego, wystarczy poczytać ten temat. Chyba ze ktos chce sie przekonac na wlasnej skórze .

A ci wszyscy co maja problemy ze skrzyniami w tych ciagnikach najpierw niech sprawdza ciśnienie na pompie. W najlepszym wypadku pompa do wymiany w najgorszym skrzynia do remontu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie, wczoraj robiłem cały dzien MF6180, po dwóch godzinach jak ciągnik się rozgrzał miałem wrażenie jakby tarczki sprzęgła się sklejały, dopiero przy koncu pedała sprzegło brało i prawie zawsze mocno szarpło... Pompę hydrauliczną wymieniałem 2 lata temu, w polu z talerzówką, gruberem jeszcze da się wytrzymać ale ruszając z dwoma 10 tonowymi przyczepami można ciągnik rozerwać, aż cały podskakuje jak rusza... Panowie doradźcie co najrzeć zeby ciągnik tak nie robił., pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm same półbiegi to znowu jakieś awaryjne nie są to dość prosta konstrukcja jednak jest. W 3060 z mojego doświadczenia to bardziej cuda mi się działy z przodkiem niż skrzynia skrzynia mnie wyszła mniej niz 1 tyś w całej jego karierze gdzie w przodek poszła konkretna kasa. Skrzynia 32/32 rozkręciła się nakrętka ale to wydatek 100zł potem wymieniałem 1 uszczelnienie na półbiegu (jak ciepły nie było ciśnienia po włączeniu połówki

) uszczelnienie 150zł po prostu kawałka brakowało (ukruszony prawdopodobnie przez tego co tam grzebał niż kupiłem. No i wymieniałem kamienie widełek AB bo je utłukło tzn były po prostu starte już i poszły. Sam półbieg wygląda na prawdę ładnie w środku więc tam co najwyżej tarczki mogą się wytrzeć.

 

Potem pompę wymieniałem 1100 zł ale to chyba normalne no i filtr wymieniłem. Poza tym jeszcze jak gu kupiłem raz działał raz nie działała wałek bo brakowało zabezpieczenia jednego i się wysuwał wał z sprzęgła tzn ten co idzie z sprzęgła wom do kłów przełączających pomiędzy normalnym a ECO wałkiem.

 

Przód po prostu kupiłem z zajechanym wieloklinem jak dałem nowy (4 tyś) to mi go ułamało bo były luzy na przodzie potem go zregenerowałem (250zł) + regeneracja wału (200) + 250 za nowa tulejkę no i potem uzdrowiłem domowymi metodami oś - jeździ ponad 2 lata tak.

 

No i odkręciła mi się zwolnica obciekło lep śrubki wciągnęło między tryba rozwaliło potem kupiłem jakieś zamienniki za tyś. pierwsze rozwaliło trybo wewnętrzne (na pojedyncze zęby) kupiłem Original rozpruło cała resztę razem z obudowa:] Oryginał został cały reszta połamana:] No i to by było na tyle;)

 

A no i jeszcze muszę kiedyś wymienić synchronizator AB. Bo się kończy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciągniki serii 30xx miały fabryczna wade skrzyni biegów ,poprostu są wykonane z materialu który nie wytrzymuje tyle ile powinien. A takie ciagniki właśnie docierają do kraju. Nie łudźcie sie ze kupicie ciagnik za 40tyś z 4-6tyś przebiegu dodajcie do tego jedynkę z przodu i to bedzie w miare prawdziwy przebieg a z takim przebiegiem skrzynie w tych ciagnikach ida na szrot. Jednemu trafi sie ciągnik którym moze troche pojeździc a drugi bedzie stalym bywalcem tego tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam wymieniałem ogólnie to nie było mechanika przy tym ciągniku tylko czasem coś ekipa "ursusowych" z okolicy rozkręca jak nie mam czasu a sam potem naprawiam i składam;) Przebieg myślę że ma grubo ponad 10 tyś mój, ogólnie z zachodu przychodzą do nas zepsute dojechane ciągniki. Jeszcze silnik robiłem;) Skrzynia jak to skrzynia według mnie przy tych przebiegach i obchodzeniu się z nią wygląda ładnie (i widziałem nie tylko swój jedyna plaga to ta cała nakrętka) chyba wszystkie które widziałem miały rozkręconą skrzynie. No i synchronizatory 1 albo AB w rożnym stanie a tak to jakiś większych cudów nie zauważyłem. Nie uważam aby były te ciągniki bardziej awaryjne niż inne. Używane ogólnie się sypie wszystko - a i nowe też się sypie. Nie powiem że to jest idealny ciągnik ale demonizujecie troszkę;) W mojej okolicy są nawet 10lat temu sprowadzone i się kulają dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co może fendt albo john deere to tam tylko stały a nie jeździly? i w Polsce się nie psują?? każdy sprowadzony ciągnik swoje odpracował, zaletą jest to że tam są serwisowane w miarę potrzeb a nie tak jak u nas jeździ się do tego momentu aż wszystko stanie i wtedy remont kilkanaście tysięcy a nie tysiąc.... Myślę ze ta seria 30XX to już trochę przeżytek i proponowałbym serię 61XX. Ogólnie mam dobre zdanie o ciągnikach MF, skrętne, zwinne mało palą no i mega komfort:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy opiszę pokrótce historię mojego MF 3060 z 1992r

zakup w listopadzie 2011r do zrobienia wajcha od rewersu bardzo rozklekotana ciężko trafić nawet na przejście z A na B , biegi wszystkie ładnie wchodzą nie wyskakują, po pracach polowych silnik ok nie bierze oleju nie kopci.

Po jakimś czasie sprawdziłem stan oleju w skrzyni okazało się że jest dolny stan na bagnecie więc dolałem 5 litrów oleju Agrol U, po tym zabiegu zaczęła się zapalać od czas do czasu kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni na zimnym silniku można było tylko przeżucić na żółwia, jak się rozgrzał to niestety tylko kontrolka się przęłanczała a skrzynia nie teraz kontrolka od ciśnienia w skrzyni świeci się prawie cały czas przedni napęd rozłancza się od razu jak zapali się kontrolka od ciśnienia oleju, więc przestałem urzywać , do tego zauważyłem jak robię w polu np gruberem że jak ta kontrolka gaśnie i się zaświeca to coś tam w przednim się załancza chociaż kontrolka na desce od przedniego nie świeci

Zakupiłem już filtr do hydrauliki i wymienię olej mam nadzieję że pomoże ale na początek naprawa rewersu czy trzeba rozjechać ciągnik? jakie koszty? a i jakiegoś mechanika z łódźkiego powiat piotrków tryb najlepiej Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam (za Arkadi12 i innymi) - 6150 np. jak ktoś trafi na taki egzemplarz jak mój (odpukać), to ciągnik - harpagan - odpowiedno ciężki, mocny przy moich ciężkich glebach ciągam swobodnie ciężkiego (5 łap) grubera po górkach, czwórkę pług, przy tym komfortowo, tanio!!! Bardzo zwrotny, 32 + 32 zadowoli każdego i każdą maszynę. Gustlik - ponawiam zaproszenie, z tego co piszesz - to sporo przeżyłeś a mojego trzeba "osłuchać" )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomasz_as Jak nie ma ciśnienia przedni ciągnie ale takie jeżdżenie na braku ciśnienia dobrym pomysłem raczej nie jest. Hmm możliwe że tam coś gęstszego było, a między A-B może ci nie przełączać bo nie ma ciśnienia bądź tam jest właśnie ten przeciek i się zapala kontrolka - to jest hydraulicznie przerzucane tłoczkiem na tej klapie od wajch proste do rozbiórki tylko z ustawieniem byś miał ciężko bez rozpoławiania. No albo pompa wykończona jest już. Albo przeciek na czymś tylko że ty teoretycznie nic nie maż włączone. I dalej nie ma ciśnienia... Szczerze to tam możesz mieć prawie wszystko:]

 

A do eco-rol'a bym wiedział gdzie ty mieszkasz to może i bym odwiedził;) Ja na swojego też nie narzekam wygodny jest i uciąg ma ok:] Zetor 7211 w prasie to mordęga i tak się nie da dobić do tyle ile chce bala a MF bezproblemowo idzie;) Czy ja wiem czy na zachodzie serwisują - moim było jeżdżone aż przestał i nawet się nikomu nie chciało przesmarować;) Filtry rocznik ciągnika;) (mowa o 3060)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gustlik chyba źle zrozumaiłeś chodzi mi o ta wajchę przód tył i ona ma zakres przód wolniejszy A tył R i drugi szybszy przód B tył R:( i to jest mechaniczne tak jak ta wajcha od biegów jaki olej zalać do skrzyni i czy mogę jeszcze jeździć jak ta kontrolka od ciśnienia w skrzyni się świeci a jeśli chodzi o przedni napęd to wogóle go nie włanczam a i tak coś tam się dzieje podczas jazdy w polu czy trzeba odpowietrzyć skrzynię po wymianie oleju czy sama się odpowietrzy?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...