Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

W zakładzie wulkanizacyjnym dokręcają koło kluczem dyna, a potem pracownik bierze ręczny klucz i sprawdza-dokręca na czuja, a na fakturze i tak zapisuje informację, że po przejechaniu 50 km trzeba sobie sprawdzić przykrecenie kół. Nawet nie śmiem negować klucza dyna, przy kilku szpilkach i jednej głowicy można sobie pozwolić (pobawić) przy dużym silniku i masówce - bez klucza ani rusz! I z innej beczki - dałem zregenerować rozrusznik: okazało się że elektromagnes do du..., zębatka , szczotki i tulejki do wymiany: elektryk wziął 3stówy, aż przysiadłem. Powiedziałem mu, że na allegro nówka jest tańsza. Powiedział, ze ten mi starczy do końca życia (nie wiem tylko czy mojego czy traktora), a te tam na alegro to chińskie - jednorazówki. Prawda to czy fałsz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może ktoś wie z jaką siłą dokręca się głowice w mf 3085 lub podobnym?
Perkins serii 1000
5 Stopniowo i równomiernie dokręcić śruby dociskowe do 110 Nm

6 Powtórz krok 5, aby zapewnić, że wszystkie śruby dociskowe zostały dokręcone do odpowiednich momentów

7 Dokręcić wkręty ustalające w prawidłowej kolejności dalszej części zakrętu według długości wkrętów ustalających Krótkie śruby nastawcze (S) musi być dokręcone kolejne 150 stopni wkręty ustalające długość średnie (M) musi być dokręcone kolejne 180 stopni . Długie śruby dociskowe (L) musi być dokręcone 210 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się zdobyć instrukcję napraw od silnika 6,354 tam podają 136 Nm przy śrubach 1/2 i 81 Nm przy śrubach 7/16, trochę dziwne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do ROZRUSZNIKA,ja w 3-60-3p kupiłem właśnie jakiś tam Indyjski z tą przekładnią dałem za niego 270zl chyba teraz m neło 3 lata chodzi ok bez żadnych usterek.I na niego była gwarancja chyba 3 lata,jak coś nie tak to miał być wymiana na nowy bez żadnych napraw (w grene).Natomiast to już pisałem w cześniej kupiłem do mf 3115 magnetona,1060zl i lipa przez półtora roku siadł dwa razy(w reklamacji)trzeci raz już nie uznali i teraz trybnie albo za chwile.Dobrany do medelu jak ma być,po mojemu jest po prostu za słaby.Ale stary mam w pogotowiu, jak by wcale padł to stary mam teraz świeżo po przeglądzie,tylko że ten zwykły bez przekładni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Udało mi się zdobyć instrukcję napraw od silnika 6,354 tam podają 136 Nm przy śrubach 1/2 i 81 Nm przy śrubach 7/16, trochę dziwne.
Możliwe że tak jest,ale w modelu MF 3085 chyba jest już silnik serii 1000.

Podałem weług danych jakie posiadam.Chociaż jeśli chodzi o tłumaczenie to raczej powinno być tak

5 Stopniowo i równomiernie dokręcić śruby dociskowe do 110 Nm

6 Powtórz krok 5, aby zapewnić, że wszystkie śruby dociskowe zostały dokręcone do odpowiednich momentów .

7 Dokręcić śruby dociskowe w prawidłowej kolejności dociągając według długości śrub(szpilek) ustalając;Krótkie śruby (S) muszą być dokręcone kolejno o 150 stopni ,śruby dociskowe długości średniej (M) muszą być dokręcone kolejno 180 stopni ,długie śruby dociskowe (L) muszą być dokręcone o 210 stopni.

Czyli faktyczne naprężenie śrub głowicy(śrub dociskowych)jest większe niż 110 Nm.

PS. Sprawdż prywatne wiadomość lub odezwij się na maila.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby odczarować temat proponuję wpisać w wyszukiwarce następującą formulę. Perkins manual data book part 1 lub Perkins manual data book part 2.

Lektura w sam raz dla użytkowników perkinsa. I to chyba z samego żródla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby odczarować temat proponuję wpisać w wyszukiwarce następującą formulę. Perkins manual data book part 1 lub Perkins manual data book part 2.

Lektura w sam raz dla użytkowników perkinsa. I to chyba z samego żródla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tekmie masz rację to jest silnik seri 1000, po sprawdzeniu tego co podał miro wszystko jasne 110 Nm +obrót o te stopnie, dzięki wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że mozna rurą i też pochodzi ale w sytuacji gdy masz głowice, którą dokręcasz 30-40 śrubami czy nakrętkami twój "klucz rurometryczny" zmieni siłe dokręcania za klucz dałem 2tys i nie jest to jakis badziew co pół roku kalibracja i niema żadnych problemów. Oczywista jest sprawa że trzeba umiec używać takiego klucza by działal latami.

 

 

Jak ci na fakturce pisze dokręć śruby po xx kilometrach to jest to zabezpieczenie sie warsztatu, przed sytuacja w której koło mogło by sie odkręcić, prawidłowo dokręcone niema prawa sie poluzować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się wtrącę - mam dostęp do warsztatu gdzie mają miernik siły (wskazówkowy taki) i kupiłem sobie kiedyś klucz dynamometryczny za 110zł (był mi potrzebny do dokręcania złączy elektrycznych które same tną izolacje) działa długo ale musiałem inaczej skale zaznaczyć na ustawieniu 90Nm było niecałe 40! więc chińczyki są kluczami z dokładnością podobną do totolotka:] Z nazwy są "metryczne" tak jak pisze maniek dobry klucz musi kosztować a splanowana głowica i dokręcona z odpowiednią siłą i tak może nam zrobić psikusa bo np blok jest kopnięty albo tuleja wpadnięta. No albo zła kolejność dokręcania też potrafi swoje zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po XX kilometrach / motogodzinach piszą przy nowych ciągnikach też. Niby niema prawa popuścić ale - np wlezie coś za felgę i jakimś cudem pęknie albo wypadnie. Odpadnie szpilka z zmęczenia materiału itd. W samolotach macie wszystko super dopracowane a też czasem coś pęka / odpada / odkręca się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Może to kogoś zainteresuje(osobiście nie sprawdzałem) http://xtragfx.com/software/sw_pc/841645-epsilon-massey-ferguson-2068-multilingual-update-libraries-201203-2xdvd.html

Ciekawy jest ten zapis(po przetłumaczeniu)

Proszę przeczytać te warunki dokładnie przed pobraniem lub przy użyciu tej wersji! Możesz używać tej wersji do oceny PRUPOSES ONLY .

Nie będziemy ponosić odpowiedzialności za IT. Jeśli lubisz tego PRODUKT, jesteś ZALECAMY TO BUY IT . firm oprogramowania potrzebują wsparcia dla jakości produktów. Użytkownik nie może używać tej wersji, aby zarabiać pieniądze lub wykorzystywać do celów komercyjnych. cokolwiek zrobić z tym produkt jest wyłącznie Twoim ODPOWIEDZIALNOŚĆ, I NIE ODPOWIEDZIALNOŚĆ xtraGFX.com

Czyli jak zrozumiałem jest dozwolony do własnego użytku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie czy mogę wymontować na zimę akumulator z ciągnika MF3060 nic się nie będzie działo z komputerem jak nie bedzie miał prądu jakieś 3 miesiące?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich mam taki problem słabo mi kreci rozrusznik i niewiem co to moze byc rozkreciłem go wyczysciłem tylko niewiem czy szczotki sa dobre maja gdzies po centymetrze akumlatory tez prawie nówki dwa razy zakrece isiły niema zeby przewalic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich mam taki problem słabo mi kreci rozrusznik i niewiem co to moze byc rozkreciłem go wyczysciłem tylko niewiem czy szczotki sa dobre maja gdzies po centymetrze akumlatory tez prawie nówki dwa razy zakrece isiły niema zeby przewalic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich mam taki problem słabo mi kreci rozrusznik i niewiem co to moze byc rozkreciłem go wyczysciłem tylko niewiem czy szczotki sa dobre maja gdzies po centymetrze akumlatory tez prawie nówki dwa razy zakrece isiły niema zeby przewalic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich mam taki problem słabo mi kreci rozrusznik i niewiem co to moze byc rozkreciłem go wyczysciłem tylko niewiem czy szczotki sa dobre maja gdzies po centymetrze akumlatory tez prawie nówki dwa razy zakrece isiły niema zeby przewalic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sory ze az cztery razy wyskoczyło bo cós mi zawiesił komputer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak przez olej w skrzyni?no ja już mam zmieniony na ten dynatranz do -39sto. czy jak no i jest różnica(jego struktóra w mróz)no a u mnie troche szleją dziś teraz jest -20 no i tak juz pare dni sie trzyma koło tego.

 

 

gustlik fajny ten twoj cielok hehehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego zrobiłem skrzynke na drugi akumulator pod kabiną, na zimę wkładam drugi bo i tak mam dwa od bizona wolne, przy dużym mrozie -20 kręci szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to tulejki albo aku zdechły ja pale na popuszczonym filtrze:D No albo coś słabo kontaktuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro kupie te szczotki jeszcze a te tulejki to w którym miejscu sa akumlatory sa dobre a jeszcze do szczotków to jake sa najlepsze bo czytałem ze zakładaja jakes miedziane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...