Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jeżeli paliwo zimowe,to przyjrzał bym się luzom na zaworach oraz wyprzedzeniu wtrysku(właściwy kąt wtrysku).

Tak paliwo zimowe, ten filmik to nie mój, ale zapala podobnie chociaż przy -10 też zapali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U znajomego rozłacza wom po 15 sekundach. Zaczyna migać kontrolka i rozłącza. Co to może być? Gdzie jest elektrozawór od wałka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie latem tak było z lewej strony na tylnim moście kabel na złączce nie łączył,przeczyśćiłem złonczke i jest ok.elektro zawór jak w moim jest drógi od góry z prawej strony pod kabino ciągnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się zaczyna kręcić to nie wina elektrozaworu, dzieje się tak od jakiegoś czasu czy od zawsze? od kiedy kupił? Prawdopodobnie problem z czujnikiem prędkości obrotowej wałka. No i napisz jaki model ciągnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od zawsze. Tylko gdzies usłyszał ze jak nie ma obciążenia to on sie sam wyłącza (prawda?) i dopiero teraz rozrzutnik podłączył i tez sie sam wylącza. A do czego ten czujnik jest podlaczony? Nie chodzi mi o to gdzie zbiera impulsy z wałka tylko gdzie przewód od niego idzie. I jak go ewentualnie sprawdzić? Kiedyś był serwis i sprawdzał autotronic to raczej nie jest jego wina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic takiego nie ma kreci się bez obciążenia. A zaczyna kręcić wałkiem pod obciążeniem? Jak by serwis sprawdzał porządnie to by to zauważył więc ten serwis to... Autotronik porównuje obroty z 2 czujników i jak się rozłażą to rozłącza. Czujnik sprawdzić miernikiem można np z odczytem częstotliwości, Albo tanim ustawionym jako omomierz. Sam czujnik to jest delikatna cewka koło zębów od jakiegoś tryba ma 2 kable

Czujnik gdzieś z tyłu będzie.

Ps. pytałem jaki model

 

Na naprawę na szybko są metody i na naprawę na trochę dłużej bez nakładów też są metody ale o ile się da zrób porządnie:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie ja będę robił (za daleko mam) Chyba wiem już który czujnik i gdzie jest bo nie pokazuje obrotów. A to jak podłączyć ten czujnik? On co chwile będzie dawał prąd? Ile kosztuje ten czujnik? No ja nie wiem co i jak za bardzo z tym serwisem. Wiem tyle, ze był podłączyli sie komputerem i jakieś kable izolowali.

CIągle zapominam napisac jaki to model 6180

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm powinien przewodzić prąd:) Jak się kręcą tryba będzie sygnał zmienny (szybkozmienny bez specjalnego miernika nie zmierzysz) a czy nie jest spalony albo pęknięta cewka zmierzysz każdym miernikiem;) na pozycji "omomierz / opór / rezystancja" <- różnie w instrukcjach mierników nazywają.

 

Ps. nie sprawdzaj jakimiś wynalazkami z żarówką bo go możesz ubić chodź dobry jest teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłeś ten kabel na złączce? na mośćie i gdzie te zaczepy sie montuje niżej z lewej strony bodajżee ten czujnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest blokada mostu ta kontrolka. a dlaczego reszta kontrolek się nie zapala. a ta kontrolka pali się cały czas nawet po zgaszeniu zapłonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mało tu opisałes,czy on odpala chociażby?ja no szukał bym najpierw w bezpiecznikach,jeśli pomomo braku kontrolek a działa wszystko to może kontrolki spalone.Nie znam tego modelu ale jak ma ehr to jest jeszcze bezpiecznik w konsoli z boku ehr od strony przycisków(trza wyjąć wtedy ehr)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do zablokowanej skrzyni mogło ci coś wejść w dyfer, w przednim napędzie mogło się coś stać albo w skrzyni np Widełka poszła i kawałek wlazł między tryba (zakleszczyć tam biegów raczej się nie da) w zwolnicach się coś mogło stać - do przedniej zwolnicy pasował by objaw z obróceniem w 2 stronę koła ale to jakiekolwiek zablokowanie też by mogło tak skutkować - jedno miało bardziej ślisko niż drugie a jak chwyciło wał to toczące się koło poprzez mechanizm różnicowy obróciło drugim. po 1 spróbuj zajrzeć do skrzyni przez kalpę może coś zobaczysz, na tym ciągniku się jakoś specjalnie nie znam ale bez rozkręcenia to się nie dowiesz nic (trzasło coś gdzieś?)
Właśnie chodzi o to, że nie było nic słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc MF 6190 problem dotyczu sprzęgła a mianowicie przy 900 obr na min. biegi wchodz z lekkim zgrzytem jeżeli zwiększy się obroty do 1200-1400 wszysko wchodzi idealnie ciśnienie na lekko rozgrzanym oleju to 16 bar po wciśnięci sprzęgła 0 bar odpowietrzenie nie pomaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z ostrówkiem z silnikiem Fergusona.

Przybyło oleju w silniku, a raczej ropy bo olej się nie rozmnożył. Płynu w chłodnicy nie ubyło wiec to musi być ropa.

Co może być przyczyną? Nie znam za bardzo tego silnika i zastanawiam się czy przez pompę wtryskową mogło dostać się paliwo do miski. Jeśli nie to może pierścienie, tylko z odmy nic nie dymi. Za to bagnetem sączy się olej ale też nie ma dymu i ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są 2 opcje leje sie przez świece płomieniową w korektor ssący, albo przez pękniętą membrane pompki zasilającej paliwowej, tylko te dwie możliwośći.

Swiece sprawdz na odpalonym silniku zdejmij rure gumową i trzeba zajrzeć czy leje sie ciurem, (kilka kropel kapie przy grzaniu jej),wadliwa stacyjka grzeje ją cały czas i ropa cieknie, a pompka to tylko wymiana za 70 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O świecy nie pomyślałem. A jak ona ma odcięcie paliwa, z tego co patrzyłem zasilana jest z filtra paliwa i ciśnienie jest cały czas jak pracuje ciągnik. Czyzby sama świeca miała zawór odcinający?

U mnie grzanie świecy nie idzie przez stacyjkę tylko bezpośrednio z akumulatora przez specjalny przycisk i do świecy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja kiedys miałem taki przypadek w c-360-3p,ale to aż wywaliło miarke,pełna misa ropy z olejem.Przyczyna w pompa wtryskowa odkręcona sruba(łaczenie tryba rozrządu z pompą)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej wina świecy, na pracującym silniku bez włączonego zasilania świecy kapie z niej paliwo. Musi mieć chyba jakiś zawór otwierany temperaturą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jeżeli świeca by ciekła w kolektor ssący to by był "przepał",a nie przybywanie oleju.Znajomemu wykruszył się zawór w głowicy i na jednym cylindrze nie spalało i to było powodem przybywania oleju.Powodem przybywania oleju może być również "lejąca"końcówka wtryskiwacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepał to jak rozumiem za duże zużycie paliwa. To tez wystąpiło, myślę że część paliwa poszła w komin ale część spłynęła przez pierścienie do miski. Spalił 20 litrów a powinien spalić 10. W misce było około 3 l za dużo. Poza tym silnik pracuje przyjemnie, nie słychać stuków ani czegoś co było poprzednio. dlatego nie wydaje mi się żeby to było coś bezpośrednio w silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest sensowne wytłumaczenie.Czyli rozgrzać silnik a następnie wymontować świecę i podłączyć do układu paliwowego,uruchomić silnik.Jeżeli przepuszcza to powinno cieknąć paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa zakończona, nowa świeca nie puszcza paliwa jak jest zimna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...