Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

chłopaki ,wam i waszym rodzinom wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Wielkanocnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... trochę Was poruszyć... miesiąc temu wydałem kupe kasy na ziarno i nawozy i wysiałem to wszystko a od miesiąca mrozi sypie to znów mrozi gorzej jak w grudniu. Jajka na choinkę, na jednym z budynków ktoś świecidełka włączył. Kolejna zima, która do grudnia jest ciepła, a potem kicha. Jeszcze raz wszystkiego dobrego na TE ŚWĘTA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A żeby było na temat opiszę moją ostatnią robótkę, bo czasu jak marasu: wyklepany miałem ten sworzeń od gruchy(osi) przedniego napędu, bo pewnie ciągnik chodzil kiedyś dużo z turem. Narzuciłem sporo spawu a potem szlifowałem, zbierałem potem pilnikami papierem, ale żeby nie przeburzyć chciałem trochę ciaśniej wcisnąć do obudowy z panewką. Nawet pytałem na forum jak ciężko powinna przednia oś w tą obudowę wchodzić , ale jakoś głucho było. Waliłem. biłem trochę wlazło aż wreszcie opanowałem sprawę: ciągnik z tyłu podparty, przód do góry, a drugim ciągnikiem mocno ale ostrożnie przez drewno naciskałem i oś na zmianę z drugą osobę kołysałem na boki i samo weszło. Nie wiem tylko czy jednak nie za ciasno i czy da się to smarować ale przodek mam teraz miodzio. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tą gruchę się da na tokarkę zapiąć:) Ciągnik nie musiał chodzić w turze wszystkie to maja roz... To właśnie rozwala wieloklin przedniego napędu. Ogólnie to te traktory smaru najczęściej nie widziały u poprzednich właścicieli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim robiłem to ze dwa lata temu to jak rozebrałem to się okazało ze już kiedyś było to robione we francji, te sworznie były trochę stoczone na nie nasunięte ciasno tulejki stalowe i dopiero na nich te właściwe tuleje mosiężne, wystarczyło tylko dorobić wszystkie 4 tulejki i gra, tą gruche na tokarkę się włoży a jak oni stoczyli ten sworzeń co jest od przodu razem z całym mostem ? chyba go na tokarkę nie włożyli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Resztę można np na frezarkę z przyrządem do wytaczania (jakoś tak się to nazywało). Takie mocowanie na nóż tokarski i on lata dokoła a materiał (ta oś) stoi w miejscu, innym pomysłem jest frezarka CNC i ofrezowanie tego po prostu. No albo ręcznie spawarka szlifierka i tuleja do mierzenia:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To pewnie tą frezarką było zrobione, bo ręcznie to dokładnie nigdy nie wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety wszystko ręcznie, wcześniej napawałem wieloklin spawarką, później frezy robiłem szlifierką, docierałem kamieniami, pilnikami, mierzyłem na tuleję i do dziś - po dwóch latach używania frezy jak nietknięte. Sworzeń też ręcznie - mierzyłem na ten pierścień panewkowy dość pasownie, ale jak go wbiłem w to ucho, to oś mi tak do połowy szła w miarę, potem trzeba było jej pomóc C330 Gustlik mam pytanko bo wspomniałeś, że to może nie być tylko od tura, że ... "wieloklin to rozwala" (?) Mój np miał wgłębienie (wyklepanie) od strony wieloklina sporo - gdzieś na 3-4 mm na szerokości 3 cm ALE DOSYPAŁO (najstarsi górale nie pamiętają ...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to że luz na osi potrafi nawet ułamać wałek ataku - jak wymienisz na nówkę przy dużym luzie to złamie. No ja mam 29cm śniegu.

 

Da się ręcznie dorobić wszystko dokładnie. Tryba się da wyciąć ręcznie nawet wszystko zależy od tego ile maż czasu i cierpliwości. Wywarzać też się ręcznie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem sobie MF1114as. Trochę leciwy bo z 1984 ale prawie sprawny. szwankuje sprzęgło i coś z elektryką. Szukam schematu budowy sprzęgła i schematu instalacji elektrycznej w tym modelu. Będę wdzięczny za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po odpaleniu ciągnika nie mam sprzęgła,dopiero jak pochodzi z pół godziny to zaczyna działac. nie wiem jaka może byc tego przyczyna.chodzi o MF 2640

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taa ale Niemiec od którego kupiłem mówił, że popsute

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Który ciągnik lepszy Fendt 306LS rok 1995 czy Massey Fergusson 6150 rok 1999

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

śrubki blok i chłodnica kraników raczej nie maż (chyba że ktoś dołożył)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo patrzałem przy chłodnicy i nigdzie nie widzę.

mf 3085 a dostanę gdzieś obudowę ten plastik lampy tylnej lewej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.czy moze ktos wie od jakiego modelu fergusona pasuje do mf 3115 ladowacz czołowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przepraszam, że się wtrącę, ale zapytam, czy ktoś z szacownego forum może wie jak w MF-ie 135 odróżnić skrzynię z ''power shiftem''-półbiegi, od zwykłej skrzyni biegów? Znalazłem dane techniczne, zdjęcia, informacje, ale jak z zewnątrz odróżnić? Widziałem taki ciągnik niby z półbiegami ale miał 2 wajchy, 1 od biegów, druga reduktor i nic podejrzanego, a sprzedający nie umiał wytłumaczyć, gdzie jest ten reduktor, czy mechaniczny, czy hydrauliczny, czy wcale. Bardzo proszę o jakąś podpowiedź, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam MF255 i mam dwa problemy:

1. Ciągnik jak po stoi jest zimny i zapalam go to ciężko pali pokręci kilka sekund i załapie. Filtr paliwa nowy pompa kilka lat temu robiona wtryski roczne nowe. co mu?

2. Z wałka z tyłu cieknie mi olej tam jest jakiś dziwny simmering ułamkowy jaki to rozmiar i gdzie go można kupić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

simering to sie zwie 22,2x34,9x6,3 jest dostepny ogolnie no w agromie albo w swiecie oringow a co do palenie to albo silnik ale raczej pompa wtryskowa no chyba ze kat wtrysku masz kiepsko ustawiony,a to ze byla robiona to nic nie znaczy bo jak papronie tal lapy zapuscili to masakra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...