Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy poratujcie mam MF 590 coś się stało z pompą podnośnikową cały czas podnosi w dowolnie którym położeniu dźwignia się znajduje, jakoś da się opuścić, a podnosi baaarrrrdzo wolno co się moglo stać olej?, zapchany filtr???

Tak apropos ktoś ma może katalog do MF 590?

dodo0@op.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest tam pompa coś podobnego jak w mf255 to być może wyskoczyła tam taka dzwigienka od sterowania, tylko że u mnie wtedy to nie ma żadnej reakcji i dzwignie opadają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ma ktoś schemat rozbierania pompy podnośnikowej w Fergusonach (590) albo jeżeli są podobne to z URSUSów i jeszcze ile tam oleju agrolu wchodzi i chcę się upewnić czy olej jest połączony ze skrzynią biegów dodo0@op.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mf 690 to to samo co ursus 5714, ale pompy mogą się różnic bo ursus powprowadzać mógł udziwnienia, olej napewno jest połączony ze skrzynią w końcu to ferguson , a oleju napewno ponad 40 litrów, może być to i filter filter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli podnosnik dział tak samo ja kw 3512 czy mf 255 to na 90% cos stało sie z dzwignia która siega prawie do dana skrzyni gdzie jest zaworek i ona go zamyka lub otwiera i w tej. miałem taki sam objaw jak ta dzwignia nie trafiłą w swoje miejsce przy składaniu podnosnika i podniosnik cały czas po odpaleniu podnosił sie do góry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Właśnie zrobiłem pnełmatykę w swoim MF 3050 więc zainteresowanych proszę o pytania na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że sa zainteresowani.

 

Z czego wziąść sprężarkę ?

Gdzie ją "podpiąć" ?

Jak rozwiązałeś jej smarowanie ?

Gdzie umieścić zbiornik ?

Jakie dać zawory ??

Podobno da się zrobić układ włączany elektrycznie. Jak ?

(może na podobnej zasadzie jak w klimatyzacjach - elektromagnetyczne sprzęgło w kole pasowym )

 

Dobrze by było jakbyś dał jakieś zdjęcia.

 

Zastanawiamy się nad założeniem pneumatyki w 3060.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście że sa zainteresowani.

 

Z czego wziąść sprężarkę ?

Gdzie ją "podpiąć" ?

Jak rozwiązałeś jej smarowanie ?

Gdzie umieścić zbiornik ?

Jakie dać zawory ??

Podobno da się zrobić układ włączany elektrycznie. Jak ?

(może na podobnej zasadzie jak w klimatyzacjach - elektromagnetyczne sprzęgło w kole pasowym )

 

Dobrze by było jakbyś dał jakieś zdjęcia.

 

Zastanawiamy się nad założeniem pneumatyki w 3060.

 

 

Sprężarka: to tylko z własnym smarowaniem ostatnio widziałem na alegro za 200 zł, podstawka pod sprężarkę własnej roboty mocowana nad wlewem oleju do silnika, napęd sprężarki poprowadzony jest z wentylatora chłodnicy, zbiornik pod kabiną po prawej stronie patrząc z przodu ciągnika (są tam dwie gotowe dwa otwory na śruby), zawór od Zetora jest podłanczany pod hydraulikę hamulców, w układ elektroniczny bym się nie bawił ale jak kto chce, u mnie mam zamontowane koło pasowe tzw wolnobieżka, robiona jest dla ciągników C360 3P zasada jej działania jest następująca: złożona jest z tarczy z tuleją w której jest zrobiony stożkowy otwór na wałek od sprężarki w tarczy są wywięrcone otwory po okręgu w odległości ok 1 cm 0d krawędzi tarczy (ilość pażysta), koło pasowe kręci się na łożyskuzałożonym na tą tuleje. są zrobione dwie blokady (bolce) na kole pasowym które wchodząć w otwory na tarczy blokują całość i wtedy sprężarka pracyje, jeśli nie potrzebujemy to bolce wyciągamy i koło pasowe kręci się na łożysku a spężarka nie pracyje. Troche może to skąplikowane ale postaram się o zdjęcia.

Koszt części to ok 1000 zł plus spężarka, i koło wolnobieżka razem prawie 1400 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiszcie mi coś o ferdku mf 690 bez przedniego napedu. Podoba mi się ten traktor i planuje go kupić w przyszłosci. Jak ktoś miał styczność z tą maszyną to niech podzieli się informacjami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napiszcie mi coś o ferdku mf 690 bez przedniego napedu. Podoba mi się ten traktor i planuje go kupić w przyszłosci. Jak ktoś miał styczność z tą maszyną to niech podzieli się informacjami.

 

 

ja mam MF 675 4 WD, troszke slabszy na silnik niz 690 ale nie kupuj bez przodka, ja mam 4*45 KWERNELANDA na resorach, jak ma ciut gorki to odrazu zwalnia a z czasem sie zakopie po uszy wtedy jest przodek i dalej sie jedzie,nawet tego sie nie czuje,zadnych gorek,a jak przod dobrze dociazany to jest jak czolg ( mam komplet obciaznikow na przod ) kolega ma takiego 690 bez przodu, gada ze bedzie szukal przodu bo bez tego nie ma roboty. ale druga strona medalu zalezy kto ma jakie gospodarstwo,co upraiwa,jakie gleby itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chcesz powiedzieć, że swoim 675 ciągasz kverlanda 4x45? Coś mi sie nie chce wierzyć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Właśnie zrobiłem pnełmatykę w swoim MF 3050 więc zainteresowanych proszę o pytania na forum.

 

Jeśli możesz napisz jeszcze jakiej użyłeś sprężarki (w orginale jest leżąca, podobna wyglądem do prądnicy i jest zamocowana nad pompą wtryskową na wsporniku przykręconym w miejsce ucha do podnoszenia silnika napędzana od koła pasowego wentylatora ) .Ale chyba najtrudniejsze to zaworysterujące ,

jeżeli możesz podaj symbol jakiego użyłeś lub chociaż od jakiego Zetora , czy były przy zaworze potrzebne jakieś przeróbki no i jak i gdzie podłączyliście go do ciągnika.Jeszcze czy zostawiliście układ hamulców orginalny czy go zdemontowaliście?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napiszcie mi coś o ferdku mf 690 bez przedniego napedu. Podoba mi się ten traktor i planuje go kupić w przyszłosci. Jak ktoś miał styczność z tą maszyną to niech podzieli się informacjami.

 

 

ja mam MF 675 4 WD, troszke slabszy na silnik niz 690 ale nie kupuj bez przodka, ja mam 4*45 KWERNELANDA na resorach, jak ma ciut gorki to odrazu zwalnia a z czasem sie zakopie po uszy wtedy jest przodek i dalej sie jedzie,nawet tego sie nie czuje,zadnych gorek,a jak przod dobrze dociazany to jest jak czolg ( mam komplet obciaznikow na przod ) kolega ma takiego 690 bez przodu, gada ze bedzie szukal przodu bo bez tego nie ma roboty. ale druga strona medalu zalezy kto ma jakie gospodarstwo,co upraiwa,jakie gleby itd

A napisz mi jak z częściami psuciem się itd, czy też są problemy ze skrzyniami tak jak z tymi nowymi ferdkami, i jak ceny częsci sie przedtswiają ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Właśnie zrobiłem pnełmatykę w swoim MF 3050 więc zainteresowanych proszę o pytania na forum.

 

Jeśli możesz napisz jeszcze jakiej użyłeś sprężarki (w orginale jest leżąca, podobna wyglądem do prądnicy i jest zamocowana nad pompą wtryskową na wsporniku przykręconym w miejsce ucha do podnoszenia silnika napędzana od koła pasowego wentylatora ) .Ale chyba najtrudniejsze to zaworysterujące ,

jeżeli możesz podaj symbol jakiego użyłeś lub chociaż od jakiego Zetora , czy były przy zaworze potrzebne jakieś przeróbki no i jak i gdzie podłączyliście go do ciągnika.Jeszcze czy zostawiliście układ hamulców orginalny czy go zdemontowaliście?

 

Jak napisałem wcześniej spężarka jest z własnym smarowaniem taka jak w C 330. Mocowana i napędzana jest tak jak napisałeś. Zawory to żadna filozofia. Odnośnie jaki to Zetor i jaki symbol to ci nie powiem ale sądze że od tych bez przedniego napędu na paragonie mam napisane zawór hamulca komplet i kosztuje 168 zł. Przy zawoże nie ma żadnych przeróbek, podłączony jest do "pompek"hamulcowychi z tam ma zasilanie nie potrzeba żadnej modyfikacji układu hamulcowego. U mnie hamulce są olejowe,nie mam płynu hamulcowego. Postaram się o zdjęcia. Moje GG 2193784.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chcesz powiedzieć, że swoim 675 ciągasz kverlanda 4x45? Coś mi sie nie chce wierzyć...

 

chcesz to nie wierz ale ja wiem swoje normalnie idzie, wolniejszy bieg i da rade albo mam do niego agregat 4 m, podwojne walki, sasiad taki sam 60 ciaga a Ty jakiego masz czolga ze nie chcesz mi wierzyc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A napisz mi jak z częściami psuciem się itd, czy też są problemy ze skrzyniami tak jak z tymi nowymi ferdkami, i jak ceny częsci sie przedtswiają ?

 

Z psuciem?? heh w maju bedzie rok jak go kupilem i nie narzekam serio. Z czesciami to wiekszosc ma Agroma, a jak nie maja to wtedy Grene albo Granit. a ceny to...roznie wygladaja, wiadomo ze zamienniki sa tansze i chodza prawie tak samo jak oryginal. Skrzynie sa proste jak drut, zero elektroniki, podnosnik tak jak w mf 255 albo jak w tych U-5314, 5714. Silniki sa takie same jak w tych 53,5714. Daj gg to moge Ci jakies fotki wyslac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam MF 255. Od penego czasu mam problem z włączaniem WOM niezależnego, nawet na wolnych obrotach. Czy ktoś wie o co chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może masz żle ustawiony drugi stopień sprzęgła( za mały skok)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam MF 255. Od penego czasu mam problem z włączaniem WOM niezależnego, nawet na wolnych obrotach. Czy ktoś wie o co chodzi?

 

Jeżeli przy wciśniętym sprzęgle przy próbie wlączenia WOM słyszysz "wrrrrrrr" to prawdopodobnie powinieneś sprawdzić sprzęgło 2-go stopnia i przeprowadzić regulacje bo nie wysprzęgla .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może masz tak jak ja ojciec dużo jeździł po lesie i na pniaku wgioł podłoge pod sprzęgłem tak że do końca nie dało się wcisnąć sprzęgła i był straszny zgrzyt przy włączaniu sprzęgła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Może coś w tym jest. Od nowego tj. od 89r. nic nie robiłem przy sprzęgle bo nie było potrzeby. Dużo jest z tym roboty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!! mam pytanie. w wyzej wymienionym mf 3080 grupa biegow B czasami wyskakuje czasami wsakuje od czego to zalezy i co to moze byc i co to powoduje?? napiszcie jak wiecei gdzie moge szukac czesci ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam!! mam pytanie. w wyzej wymienionym mf 3080 grupa biegow B czasami wyskakuje czasami wsakuje od czego to zalezy i co to moze byc i co to powoduje?? napiszcie jak wiecei gdzie moge szukac czesci ??

w prowadnicy z widełkami sa wyciente kanały w ktorych wpada zamek do blokowania widełek w odpowiednim miejscu.same zamki sa z dobrego materiału ale juz prowadnice nie bardzo i wycieraja sie, ja u siebie pogłebiłem kanały i dodatkowo podłożyłem podkładke pod sprężyne w zamku i przestało mi wyrzucać biegi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...