Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Mam MF 255. Od penego czasu mam problem z włączaniem WOM niezależnego, nawet na wolnych obrotach. Czy ktoś wie o co chodzi?
musisz odkręcić od spodu dekielik i wyregulować odległość od łba śrubu do tarczy powinna wynośić 2mm i zgrzytanie powinno minąc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam MF 255. Od penego czasu mam problem z włączaniem WOM niezależnego, nawet na wolnych obrotach. Czy ktoś wie o co chodzi?

 

Można łatwo sprawdzić. Poprostu na zapalonym silniku podnoś podnośnik do góry i wtym czasie wciśnij szprzęgło do oporu obserwójąc podnośnik. Powinien powciśnięcu się zatrzymać a po zwolnienu sprzęgła podnieść do konca. Jeśli się nie zatrzyma to trzeba się pobawić sprzęgłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś by miał instrukcje i katalog w formie elektronicznej do Fergusona 6180 lub podobnego 120 km to mógłby mi wyslac na meila glp8@wp.pl

Z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yczyna braku mocy w ciągniku MF 3050. W silniku wymienione pierścienie, tuleje są dobre, wtryski też. Czy to może być pompa paliwowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Jaka może być przeyczyna braku mocy w ciągniku MF 3050. W silniku wymienione pierścienie, tuleje są dobre, wtryski też. Czy to może być pompa paliwowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bezwzględnie to pompa paliwowa,tata miał ten sam problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Jaka może być przeyczyna braku mocy w ciągniku MF 3050. W silniku wymienione pierścienie, tuleje są dobre, wtryski też. Czy to może być pompa paliwowa.

Moze być i pompa.Sprawdzenie jej nie stanowi żadnego problemu ponieważ jest to zwykła pompa rozdzielaczowa.Tylko zanieś ja do zakładu gdzie bądą mieli wszystkie parametry ustawień tych pomp do tych modeli zeby jakiś domorosły mechanik nie ustawiał jej wedłóg polskich ciagników.

A czym dokładnie objawia sie ten spadek mocy?Może w czasie jazdy jest wrażenie że ciagnik chamuje i po naciścięciu sprzegła zaszybko sie zatrzymuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Jaka może być przeyczyna braku mocy w ciągniku MF 3050. W silniku wymienione pierścienie, tuleje są dobre, wtryski też. Czy to może być pompa paliwowa.

Moze być i pompa.Sprawdzenie jej nie stanowi żadnego problemu ponieważ jest to zwykła pompa rozdzielaczowa.Tylko zanieś ja do zakładu gdzie bądą mieli wszystkie parametry ustawień tych pomp do tych modeli zeby jakiś domorosły mechanik nie ustawiał jej wedłóg polskich ciagników.

A czym dokładnie objawia sie ten spadek mocy?Może w czasie jazdy jest wrażenie że ciagnik chamuje i po naciścięciu sprzegła zaszybko sie zatrzymuje?

 

Jadąc pod górkę z dwoma przyczepami (nawet pustymi) zwalnia i dymi na czarno. Ze zgórki na luzie to raczej on sie nie rozpędza tylko zwalnia powoli. A co go moze hamować Erdem (czy chodzi o ręczny hamulec). Raczej takiego wrażenia nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam niedawno kupiłem massey ferguson 3115 1992 rok nic o nim nie wiem i zastanawiam sie jaki pług do niego dobrać oraz gdzie moge znaleśc katalog po polsku. Jeżeli ktoś posiada taki sprzęt niech się o nim wypowie z góry dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Jaka może być przeyczyna braku mocy w ciągniku MF 3050. W silniku wymienione pierścienie, tuleje są dobre, wtryski też. Czy to może być pompa paliwowa.

Moze być i pompa.Sprawdzenie jej nie stanowi żadnego problemu ponieważ jest to zwykła pompa rozdzielaczowa.Tylko zanieś ja do zakładu gdzie bądą mieli wszystkie parametry ustawień tych pomp do tych modeli zeby jakiś domorosły mechanik nie ustawiał jej wedłóg polskich ciagników.

A czym dokładnie objawia sie ten spadek mocy?Może w czasie jazdy jest wrażenie że ciagnik chamuje i po naciścięciu sprzegła zaszybko sie zatrzymuje?

 

Jadąc pod górkę z dwoma przyczepami (nawet pustymi) zwalnia i dymi na czarno. Ze zgórki na luzie to raczej on sie nie rozpędza tylko zwalnia powoli. A co go moze hamować Erdem (czy chodzi o ręczny hamulec). Raczej takiego wrażenia nie mam.

Ogólnie te ciągniki nie są najlepsze do transportu a 3050 to już wogóle ma zamało mocy ja miałem 3070 i też płakał pod każdą górke chociaż nie dymił ale obroty szybko spadały.Czesto też maja wade że ciągnik nie toczy sie swobodnie tylko jest takie wrażenie że jedzie sie na hamulcu najlepiej jest to odczuwalne przy zmianie biegów , trzeba to robić szybko żeby ciągnik nie stracił duzo na prędkości. Nie wiem jaka jest tego przyczyna ja swojego sprzedałem zanim doszedłem co mu dolega. Ja osobiście trafiłem na kila ciagników z taka wadą a jeśli jest wszystko wporządku to jest zupełnie inna jazda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ktos z was mocował może przednie błotniki do mf 30xx. Jak to zrobić?? Macie może jakieś fotki przedstawiające mocowania błotnika do przedniego mostu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukuję obciążników, zaczepu transportowego, błotników przednich do MF 3065

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Ktos z was mocował może przednie błotniki do mf 30xx. Jak to zrobić?? Macie może jakieś fotki przedstawiające mocowania błotnika do przedniego mostu

Ja kupiłem przednie blotniki od Zetora 130zł szt.A mocowanie to zciągnołem z orginału.Poszedłem do korbanków i wszystko sobie pomierzyłem i przeszkicowałem . Plusem jest to że mozesz regulować błotniki przy zmianie ogumienia i rozstawu.Koszt materiałów niewielki i roboty dużo nie ma.Fotki mam tylko ciagnika bez szczegółów ,ale moge porobić jakieś szkice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już zrobiłem podnośnik w moim MF 590 i co panowie było ..... pp za dużo oleju w pompie podnośnikowej, spuściłem około 2 litry i już działa.

 

Mam jeszcze pytanko:

jak powinienem jeździć MF 590 6 - cio biegowa skrzynia biegów + multi-power, czy powinienem jeździć cały czas na ZAJĄCU i jak nie daje rady to wzmacniam moment przełanczając na żółwia - czy dobrze koledzy rozumiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

błoltniki mozna tanio kupic na allegro. Wystawia je tam firma produkujaca ja do swojego zetorka musioałem

zabulic 150zł za oryginał rok temu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki erdem za odpowiedz, ale sądze że każdy ciągnik nadaje się do transportu, tylko trzeba odpowiednie ładunki ciągnąć, ja ciągnołem ponad 14 t wagi całego zestawu z ciągnikiem, a w papierach ma napisane 12 t ładunku bez ciągnika, a jeżeli nie do transportu to do czego, chyba brony, opryskiwacz, opielacz, siewnik to chyba mało, nie dodałem zę przy lekkich mrozach miał lekkie kłopoty z rozruchem, sądze że może trzeba zapłon wyregulować. ten zestaw ciagałem C360 3P i nie było większych problemów a tu na górce z 4 na B redukuje na 4 A. no i czrny dym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki erdem za odpowiedz, ale sądze że każdy ciągnik nadaje się do transportu, tylko trzeba odpowiednie ładunki ciągnąć, ja ciągnołem ponad 14 t wagi całego zestawu z ciągnikiem, a w papierach ma napisane 12 t ładunku bez ciągnika, a jeżeli nie do transportu to do czego, chyba brony, opryskiwacz, opielacz, siewnik to chyba mało, nie dodałem zę przy lekkich mrozach miał lekkie kłopoty z rozruchem, sądze że może trzeba zapłon wyregulować. ten zestaw ciagałem C360 3P i nie było większych problemów a tu na górce z 4 na B redukuje na 4 A. no i czrny dym

Troche źle mnie zrozumiałeś nie mówiłem że sie nie nadaje tylko" nie jest najlepszy" Chodziło mi o to że mają jak na swoją wage zamało koników i żeby jechać 40km/h to już musi ich troche być.A 70kM to troche mało żeby targać 14t. Oczywiście da sobie rade ale trzeba troche pomachać dźwignią od biegów . A z tym dymem to jeśli jeszcze tego nie robiłeś to sprawdź filtr powietrza, wtryskiwacze, zawory,(koszt niewielki) a jak nie pomoże to musowo bedzie pompe sprawdzić.Ja za regulacje i za wymiane jakiejś pierdułki zapłaciłem 170zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mf 3060 to tylko 80 KM ciogam nim mokre wysłodki po dwie przyczepy i na każdej po 7 ton przy wjeżdzie na wiadukt nad torami redukuje do 1 biegu ale dymu motot niepokazuje na nieduże wzniesienia trzeba redukować do 3 ale poruwnej drodze 40 leciec to jest frajda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mf 3060 to tylko 80 KM ciogam nim mokre wysłodki po dwie przyczepy i na każdej po 7 ton przy wjeżdzie na wiadukt nad torami redukuje do 1 biegu ale dymu motot niepokazuje na nieduże wzniesienia trzeba redukować do 3 ale poruwnej drodze 40 leciec to jest frajda

 

 

a ten Twoj MF to ma turbine czy nie?? bo kumpel takiego kupil i gada ze ma turbine, pod maska szukalem i nie znalazlem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki erdem za odpowiedz, ale sądze że każdy ciągnik nadaje się do transportu, tylko trzeba odpowiednie ładunki ciągnąć, ja ciągnołem ponad 14 t wagi całego zestawu z ciągnikiem, a w papierach ma napisane 12 t ładunku bez ciągnika, a jeżeli nie do transportu to do czego, chyba brony, opryskiwacz, opielacz, siewnik to chyba mało, nie dodałem zę przy lekkich mrozach miał lekkie kłopoty z rozruchem, sądze że może trzeba zapłon wyregulować. ten zestaw ciagałem C360 3P i nie było większych problemów a tu na górce z 4 na B redukuje na 4 A. no i czrny dym

Troche źle mnie zrozumiałeś nie mówiłem że sie nie nadaje tylko" nie jest najlepszy" Chodziło mi o to że mają jak na swoją wage zamało koników i żeby jechać 40km/h to już musi ich troche być.A 70kM to troche mało żeby targać 14t. Oczywiście da sobie rade ale trzeba troche pomachać dźwignią od biegów . A z tym dymem to jeśli jeszcze tego nie robiłeś to sprawdź filtr powietrza, wtryskiwacze, zawory,(koszt niewielki) a jak nie pomoże to musowo bedzie pompe sprawdzić.Ja za regulacje i za wymiane jakiejś pierdułki zapłaciłem 170zł.

 

Wagę to mają większą od ciągników nowych z tymi samymi konikami, wiesz wtryski sprawdzane-dobre, zawory wymienione, filtr powietrza nówka także sądze że to pomp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...