Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

To co napisałem to podstawa, pomóc powinno chociaż nie koniecznie, bo jak pompa padnięta to ciśnienie po rozgrzaniu oleju i tak może spaść. Pompy nie są takie drogie ( do serii 61xx ok 1800-2000zł , REXROTH to nowa nazwa BOSH po połączeniu firm czyli orginał). Sprawdzić pompę można, wystarczy podłączyć zegar pod gniada diagnostyczne, na niskim ciśnieniu powinno być ok 17 atm, jak nie ma no to niestety pompa kaput. Na niskim ciśnieniu pracują : dynashift, sprzęgło, układ kierowniczy, blokady mostów, reduktor. Po zalaniu czystego oleju trzeba poodpowietrzać układy, szczególnie sprzęgło.

Zresztą to wszystko się okaże, u mnie jak zalałem fuchsem to po prostu oleje się zmieszały w rurkach i w akumulatorze,spieniło się to wszystko i zapowietrzyło, tak że musiałem poluzować rurki, trochę oleju się zmarnowało ale pomogło. U ciebie może tego nie być , to zależy co miałeś zalane, a jak będzie to usłyszysz na pewno. Jak już olej zalejesz to odpal traktor i niech pochodzi kilka minut. Nie puszczaj sprzęgła i nie kręć kierownicą - w ogóle nic nie używaj, filtr jest spory i zanim się napełni to powiertrze z niego musi gdzieś iść, lepiej niech odejdzie na przelew niz w układy. Najważniejsze sprzęgło - tam nie ma przelewu i jak powietrze dostanie się do rurek i akumulatora, to już tylko rozkręcanie. Jak zacznie miauczeć przy wciskaniu i puszczaniu to oleje się gryzą i też musisz rozkręcać rurki aż czysty olej pójdzie.Ciśnienie w przewodach pokaże się od razu po zapaleniu ciągnika, a na ostatniej rurce co wchodzi do skrzyni (ostatnia w układzie czyli ta z przodu ) po puszczeniu pedału sprzęgła tzn. jak zapalisz to delikatnie puszczaj pedał , jak wypłynie czysty olej puść sprzęgło i dokręć rurkę. Uff, rozpisałem się ale to chyba wszystko.

 

edit gedii

2 post:

pomyliłem sie na końcu poprzedniego posta nie puść tylko WCIŚNIJ pedał sprzęgła i dokręć . sorry

3 post:

acha oleju do skrzyni kup 80l, 60 wlejesz będzie minimum. Poten ostrożnie bo skrzynia się u góry mocno zwęża i można przecholować. A 80 l dlatego, że trzeba poodpowietrzać i na dolewki się przyda. Ja mam zalane fuchs HYDRAMOT 1040 MC czyli to co korbanki leją , ale warto choć olej nie jest tani.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej jest już kupiony, właśnie ten Fuchs Hydramot. Zobaczymy jak bedzie chodził po wymianie:-) Dzięki wielkie za instrukcjedj

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam szukam speca od modulow sterujacych w mf 6180 jak ktos wie moze gdzie cos takiego moizna naprawic to prosze o wiadomosc gg 6014978

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem ze wspomaganiem przy Mf 3060 bardzo Ciezko chodzi moze ktos cos wie na ten temat....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam Panowie

mam taki problem, ostatnio w moim MF3125, zapala sie kontrolka skrzyni biegów, podczas jazdy i wtedy nie moge zmienić biegów z polowych na szosowe i odwrotnie, w danym zakresie (np. polowe) moge zmieniać i innych objawów nie ma.

zastanaiwałem się czy to pompa, ale już raczej wiem że nie,bo pompa jak już wysiądzie to na zawsze,

ta kontrolka gaśnie wcześniej lub poźniej i wtedy znowu wszystko działa ok.

może to wina czujnika ciśnienia skrzyni biegów? tak sie zastanaiwam

może ktoś miał podobny problem, i podzieli sie ze mną swoimi uwagami

z góry dzięki

pozdrawiam i życzę miłej niedzieli

waldac

p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam Panowie

mam taki problem, ostatnio w moim MF3125, zapala sie kontrolka skrzyni biegów, podczas jazdy i wtedy nie moge zmienić biegów z polowych na szosowe i odwrotnie, w danym zakresie (np. polowe) moge zmieniać i innych objawów nie ma.

zastanaiwałem się czy to pompa, ale już raczej wiem że nie,bo pompa jak już wysiądzie to na zawsze,

ta kontrolka gaśnie wcześniej lub poźniej i wtedy znowu wszystko działa ok.

może to wina czujnika ciśnienia skrzyni biegów? tak sie zastanaiwam

może ktoś miał podobny problem, i podzieli sie ze mną swoimi uwagami

z góry dzięki

pozdrawiam i życzę miłej niedzieli

waldac

p

ja miałem identyczny problem w 3090. kontrolka od ciśnienia w skrzyni zapalała się coraz częściej i równie często gasła. Winny był panel sterujący od autotronic. Płytka w nim się rozwarstwiła i jedna ze wsuwek konkretnie w pozycji D1 nie łączyła i dlatego ta kontrolka zapalała się i po chwili gasła. Po wymianie tego panelu wszystko jak narazie jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym się dowiedzieć czy ma ktoś ciągnik Massey Ferguson serii 81**. Mianowicie 8130- 8160. Chciałbym sie dowiedzieć jak ze spalaniem i awaryjnością. Opłaca się kupić taki ciągnik czy nie polecacie go??? Proszę o odp. Z góry dziękuje

Tutaj są takie fajne fergusony

http://szydlowski.com.pl/ciagggg/ciagniki.htm

Bardzo proszę o wypowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mikruss dalej masz Same???? Bo chciałbym sie czegoś o nim także dowiedzieć, bo znalazłem fajny ciągnik.http://www.agrohandel.com/index.php?content=maszyny&co=rolnicze&p=1&aseria=29&anr=1#29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam Panowie

mam taki problem, ostatnio w moim MF3125, zapala sie kontrolka skrzyni biegów, podczas jazdy i wtedy nie moge zmienić biegów z polowych na szosowe i odwrotnie, w danym zakresie (np. polowe) moge zmieniać i innych objawów nie ma.

zastanaiwałem się czy to pompa, ale już raczej wiem że nie,bo pompa jak już wysiądzie to na zawsze,

ta kontrolka gaśnie wcześniej lub poźniej i wtedy znowu wszystko działa ok.

może to wina czujnika ciśnienia skrzyni biegów? tak sie zastanaiwam

może ktoś miał podobny problem, i podzieli sie ze mną swoimi uwagami

z góry dzięki

pozdrawiam i życzę miłej niedzieli

waldac

p

ja miałem identyczny problem w 3090. kontrolka od ciśnienia w skrzyni zapalała się coraz częściej i równie często gasła. Winny był panel sterujący od autotronic. Płytka w nim się rozwarstwiła i jedna ze wsuwek konkretnie w pozycji D1 nie łączyła i dlatego ta kontrolka zapalała się i po chwili gasła. Po wymianie tego panelu wszystko jak narazie jest OK.

 

dzięki ale nie mam autotronic, musze szukać innej przyczyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do waldac: To w serii 31xx nie ma tego panelu sterującego pod kabiną przy prawych drzwiach??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

globus0007

Maszyna super jezeli jest w dobrym stanie to nawet bym sie nie zastanawial bo i cena dobra nawet bardzo. Narazie Ojciec nie sprzedaje swojego ale jak mu sie trafi Antares to nawet nie bedzie sie wachal tylko on chce 110 PS, no chyba ze Massey 3115 3120 jakis ladny sie znajdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mikruss Gości mówił że za 55tys. by poszedł!!! Tylko ma troche opony przyjechane (ciekawe ile mogą kosztować wszystkie 4 nowe????) Ma on 130koni, i ciekawe czy da sobie rade z pługiem 4 skibowym obrotowym??? Gdzie można dostać części do niego, ile on pali i czy jest awaryjny???? Dzięki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MAM problem ze wspomaganiem przy Mf 3060 bardzo Ciezko chodzi moze ktos cos wie na ten temat....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz na początek ciśnienie w układzie hydraulicznym powinno być ok 17 atm. Może padła pompa a może rozdzielacz ten nad silnikiem kto wie.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam Panowie

mam taki problem, ostatnio w moim MF3125, zapala sie kontrolka skrzyni biegów, podczas jazdy i wtedy nie moge zmienić biegów z polowych na szosowe i odwrotnie, w danym zakresie (np. polowe) moge zmieniać i innych objawów nie ma.

zastanaiwałem się czy to pompa, ale już raczej wiem że nie,bo pompa jak już wysiądzie to na zawsze,

ta kontrolka gaśnie wcześniej lub poźniej i wtedy znowu wszystko działa ok.

może to wina czujnika ciśnienia skrzyni biegów? tak sie zastanaiwam

może ktoś miał podobny problem, i podzieli sie ze mną swoimi uwagami

z góry dzięki

pozdrawiam i życzę miłej niedzieli

waldac

p

ja miałem identyczny problem w 3090. kontrolka od ciśnienia w skrzyni zapalała się coraz częściej i równie często gasła. Winny był panel sterujący od autotronic. Płytka w nim się rozwarstwiła i jedna ze wsuwek konkretnie w pozycji D1 nie łączyła i dlatego ta kontrolka zapalała się i po chwili gasła. Po wymianie tego panelu wszystko jak narazie jest OK.

 

dzięki ale nie mam autotronic, musze szukać innej przyczyny

 

no i jak tam waldac znalazłes ten panel od autotronic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam Panowie

mam taki problem, ostatnio w moim MF3125, zapala sie kontrolka skrzyni biegów, podczas jazdy i wtedy nie moge zmienić biegów z polowych na szosowe i odwrotnie, w danym zakresie (np. polowe) moge zmieniać i innych objawów nie ma.

zastanaiwałem się czy to pompa, ale już raczej wiem że nie,bo pompa jak już wysiądzie to na zawsze,

ta kontrolka gaśnie wcześniej lub poźniej i wtedy znowu wszystko działa ok.

może to wina czujnika ciśnienia skrzyni biegów? tak sie zastanaiwam

może ktoś miał podobny problem, i podzieli sie ze mną swoimi uwagami

z góry dzięki

pozdrawiam i życzę miłej niedzieli

waldac

p

ja miałem identyczny problem w 3090. kontrolka od ciśnienia w skrzyni zapalała się coraz częściej i równie często gasła. Winny był panel sterujący od autotronic. Płytka w nim się rozwarstwiła i jedna ze wsuwek konkretnie w pozycji D1 nie łączyła i dlatego ta kontrolka zapalała się i po chwili gasła. Po wymianie tego panelu wszystko jak narazie jest OK.

 

dzięki ale nie mam autotronic, musze szukać innej przyczyny

 

no i jak tam waldac znalazłes ten panel od autotronic

 

witam znalazłem,

jedna z kostek była obluzowana po jej wpięciu i odpaleniu ciągnika kontrolka narazie się nie zapala, ob to było to

za co odpowada autotronic i co to jest datatronic?

pytam bo facet co mi sprzedawał nie miał chyba o tym pojecia, bo na moje pytanie odparł że ten model nic takiego nie ma

pozdrawiam

waldac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

autotronic jest to ten panel pod podłoga z prawej strony

datatronic to jest panel w w prawym słupku w kabinie pokazujący ON\h, ON\mth, ON\ha po podłaczeniu mierników zewnętrznych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o udzelenie mi odpowiedzi- sprawa pilna... Chcę kupic Fergussona 8150... słyszałęm że niektóre ciągniki z serii 8150 posiadają tylko obroty w zakresie 750-1040 na WOM... czy to prawda...??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o udzelenie mi odpowiedzi- sprawa pilna... Chcę kupic Fergussona 8150... słyszałęm że niektóre ciągniki z serii 8150 posiadają tylko obroty w zakresie 750-1040 na WOM... czy to prawda...??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym sie dowiedziec czy ktos wie gdzie i czy wogole można naprawic komputer datatronic ten na prawym słupku??? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...