Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

To z tym stukaniem to może być wypalone któreś gniazdo zaworowe, ale to też przy przegazowaniu będzie lekko słychać a luzy ci tego nie pokażą. Dobry mechanior na słuch powie ci czy gniazda zaworów są w porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak u mnie kiedys raz stukalo non stop , niezaleznie od obrotów to prowadnica zaworu wpadla na tlok

a drugi raz jak stukalo ALE tylko na wyzszych obrotach to niestety okazało sie ze wał pękł na wykorbieniu za pierwszym tlokiem i walił w glowice, a ja na wiosne jeszcze nim z 10 ha ubronowałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o opinie na temat MF 3080 zamiast MTZ 82 z dórzą kabiną czy lepszy zetor 16145 proszę o opinnie na temat obydwu ciągników koszty eksplautacyjne przy powieżchni 20 ha ciężkiej ziemi w większości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie jest z nim taki problem. na początku zaświeciła się kontrolka od oleju w skrzyni i nie mogłem włączyć żadnego biegu (brakowało oleju)po dolaniu oleju wszystko dobrze chodziło,ale kontrolka nadal się świeciła. na drugi dzień nie chodziła zmiana biegów żółw, zając, a kontrolka od oleju gasła po5 sekundach od wyłączenia sprzęgła razem z kontrolką od przedniego napędu (wyłącznik przedniego napędu i blokady też nie działa) nawet po odpaleniu . a gdy ruszyłem to gdy zgasła kontrolka od oleju i napędu to sam przełączał biegi z zająca na żółwia. nie wiem co się z nim dzieje. dodam, że podnośnik jest ok i wspomaganie też.

Proszę o szybką odpowiedz

z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie jest z nim taki problem. na początku zaświeciła się kontrolka od oleju w skrzyni i nie mogłem włączyć żadnego biegu (brakowało oleju)po dolaniu oleju wszystko dobrze chodziło,ale kontrolka nadal się świeciła. na drugi dzień nie chodziła zmiana biegów żółw, zając, a kontrolka od oleju gasła po5 sekundach od wyłączenia sprzęgła razem z kontrolką od przedniego napędu (wyłącznik przedniego napędu i blokady też nie działa) nawet po odpaleniu . a gdy ruszyłem to gdy zgasła kontrolka od oleju i napędu to sam przełączał biegi z zająca na żółwia. nie wiem co się z nim dzieje. dodam, że podnośnik jest ok i wspomaganie też.

Proszę o szybką odpowiedz

z góry dzięki.

 

sprawdź autotronic, z prawej strony pod kabiną jest taka skrzynka, może coś się obluzowało na stykach tych kostek, albo nawet poupalało czy poprostu zaśniedziało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MF 3670 gdzie jest czujnik ciśnienia oleju w skrzyni biegów pali się kontrolka od oleju i dynashift się blokuje ,w czym problem ,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz kable mogly sie przetrzec gdzies przy dzwigniach . druga sprawa to filtry i olej moze i tam tkwi przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM.Od niedawna posiadam MF3080 91r.i mam problem ze skrzynia,a mjanowicie nie moge przelączyc z grupy B na A na zimnym silniku jest OK, ale narozgrzanym nie da rady dodam jeszcze ze na rozgrzanym silniku zapala sie kontrolka od cisnienia oleju nie wiem czy ma to cos wspulnego z przezucaniem biegów??dodatkowo jak zapala sie kontrolka od cisnienia to ciezko chodzi wspomaganie.Pozdrawiam i prosze o porade..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem filtry i olej i nic sie nie zmienilo.. dodam ze zalalem hydraulike AGROLEM U . Mam jeszcze pytanko czy jest gdzies filtr od wspomagania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o opinie na temat MF 3080 zamiast MTZ 82 z dórzą kabiną czy lepszy zetor 16145 proszę o opinnie na temat obydwu ciągników koszty eksplautacyjne przy powieżchni 20 ha ciężkiej ziemi w większości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowym olejem zalałem, a filer jest w pożądku. chyba że jest jeszcze jeden filter oprócz tego obok koła z prawej strony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nowym olejem zalałem, a filer jest w pożądku. chyba że jest jeszcze jeden filter oprócz tego obok koła z prawej strony?

 

szczerze to nie mam takiego ciagnika ale mam inne z power sziwtami i zolwiem i zajacem przyczyna w spomaganiu moze byc zbyt gesty olej sprawdz w specyfikacji jakie parametry powinien miec olej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nowym olejem zalałem, a filer jest w pożądku. chyba że jest jeszcze jeden filter oprócz tego obok koła z prawej strony?

 

szczerze to nie mam takiego ciagnika ale mam inne z power sziwtami i zolwiem i zajacem przyczyna w spomaganiu moze byc zbyt gesty olej sprawdz w specyfikacji jakie parametry powinien miec olej .

 

sorki to bylo do klima 99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

złączki i wtyki są ok" ale znalazłem czujnik i przez niego sadzi olejem może on jest przyczyną ,gdzie kupić taki czujnik i może ktoś wie jakiego rzędu ciśnienie jest w skrzyni biegów ,może jakiś polski zamiennik ,proszę o jakieś schematy od elektryki do serii 3670.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik oryginalny kosztuje ok. 400-500 zł zapala kontrolkę przy około 11 atm, normalnie w skrzyni jest 17-18 atm . zamiennika polskiego nie spotkałem ale można zastosować inny wytrzymały czujnik np. od świateł stop ( hydrauliczny) ,wymaga dorobienia redukcji itrzeba mieć świadomość że nie jest wtedy pilnowane właściwe ciśnienie w skrzyni i przy jego spadku można doprowadzić sie do zawału .Sprawdzisz czy to jest wina czujnika prez zwarcie końcówek przy pracującym silniku, kontrolka powinna zgasnąć.Sprawdż jeszcz połączenie opornika na przewodzie pzy czujniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam MF 699 i chcialbym sie cos o nim dowiedziec

poszukuje tez kogos kto by zrobil mi w nim klime

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

erdem co do tego ze seria 30... itd jest gowno warta to sie nie zgodze bo ja mam 3080 i wale nim 8500 mtg i jest lux maszyna chodzi bez zarzutu a jesli chodzi o właczony naped po odpaleniu to jest normalne w funkcji autotronic naciskam przycisk i wyłączony a jak chcesz zrobic zeby był cały czas wyłączony i zeby go właczac kiedy sie chce wystarczy kabelkami obejsc komputer i wtedy wszystko zalezy od przycisku. koledzy jak nie wiecie czy jest właczony naped to jazda na pole wrzucasz najwyzszy bieg i jak ci traktor wyje , gwzdze to właczony albo przy ostrych skretach zrywa nawierzchnie dla mnie to lux sprzet cichutko w kabinie radyjko klima 5 skib i jazda! skrzynia zsynchronizowana a i jeszcze jak masz wyłaczony naped i jak hamujesz to sie włącza i jak puszczasz hamulec to sie wyłącza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z Walkiem WOM-u w Mfie. Działa normalnie włancza się i wyłancza, ale po załączeniu wsytepuje dziwny dzięk (tłucze sie ).. Co to moze być??? Prosze o pomoc.. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Jędruli. Witam. Przy czujniku ciśnienia ,na przewodzie jest wpięty opornik o wartości 60 omów .Sprawdż połączenia i ewentualnie wartość opornika. Krzysiek MF , z tyłu poniżej gniazd hydraulicznych powinien być korek wlewu oleju. odkręć go i posłuchaj. Jeśli to stąd wydobywa się hałas to masz przyczynę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam MF 699 i chcialbym sie cos o nim dowiedziec

poszukuje tez kogos kto by zrobil mi w nim klime

A co dokładnie chciałbyś o nim wiedzieć? Mam 699 już ze trzy lata i co nieco o nim wiem także służę pomocą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krzysiek MF , z tyłu poniżej gniazd hydraulicznych powinien być korek wlewu oleju. odkręć go i posłuchaj. Jeśli to stąd wydobywa się hałas to masz przyczynę.
Tak stad wydobywa sie chałas .. niewiem czy ma to jakieś zanczenie ale na załączonym wałku chlapie aż chlapie olejem prze korek , na wyłączonym nie... Czyli co siadło?? Co trzeba wymienić?? Czy dużo roboty z tym?? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niektóre części instalacji elektrycznej mam,zależy co potrzebujesz.A co do wałka to normalne że olej przy włączonym WOM chlapie bo poniżej są koła zębate do WOM .Najprościej choć nie najłatwiej obejrzeć koła czy są wszystkie zęby.Zwróć uwagę na jakiej prędkości WOM stuka jeśli możesz przełączyć, bo kół jest więcej niż dwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...