Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

niema róznicy na jakiej predkości, czym wiecej gazu tym niby ciszej słychac... Jak jest wyłaczony porusze nim w prawo i lewo to słychać ten stuk lekki. ALe na wyłaczonym nie stuka....co sie mogło stać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Postaraj się zobaczyć koła zębate.Może to wymagać wypuszczenia oleju i żarówki na przewodzie(małej żarówki) Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w którym miejscu jest ten opornik i czy to opornik czy bezpiecznik

opornik wygląda jak gruby kabel i jest podłączony bezpośrednio do czujnika. ale z tego co piszesz to najprawdopododniej rozlutowała ci się końcowka w autotronic w pozycji D1. Aby sprawdzić czy to jest przyczyną połącz na kótko syk w pozyjcji D1 z D4 poprzez ten opornik który jest przy czujniku tylko nie możesz pomylic styków bo w tym obwodzie jest 5V i wyższe napięcie spali ten i kilka powiązanych obwodów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od czego jest czujnik(chyba indukcyjny) na korpusie pod kabiną,zaraz za złączami od hydrauliki(jakieś zwierze przegryzło kable),drugi jest z boku korpusu na wprost Wom,trzeci na płycie z elektrozaworami I od czego jest czujnik w sworzniu od belki podnośnika(na osi obrotu belki)-urwana jedna strona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od czego jest czujnik(chyba indukcyjny) na korpusie pod kabiną,zaraz za złączami od hydrauliki(jakieś zwierze przegryzło kable),drugi jest z boku korpusu na wprost Wom,trzeci na płycie z elektrozaworami I od czego jest czujnik w sworzniu od belki podnośnika(na osi obrotu belki)-urwana jedna strona

witam jesli chodzi o ten obok sworznia podnosnika to jest to czujnik wysokosci ten na pokrywie pod kabina jest to radar (predkosc ci pokazuje) ten obok wom to od predkosci wom a ten na zaworach to chyba od cisnienia ale niepamietam dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Tylko u mnie nie ma wskaźnika prędkości.Mierzyłem ciśnienia na pompie hydrauliki i będzie powoli pompa dziękować.Na jałowych obrotach 13-14bar powyżej 1500 15-16.I dodatkowo czujnik ciśnienia padł bo za wcześnie sie zapala.

Na jałowych obrotach nie zawsze wchodzi żółw-zając ,a na wysokich tak.Z tego wnioskuje że za niskie ciśnienie.A tam nie ma chyba regulacji.

Proszę o podanie ceny pompy i adresy gdzie ją szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Upewnij się czy hydraulika zewnętrzna i inne sterowane hydrauliką obiegi np. żółw-zając są zasilane z tej samej pompy, a najprawdopodobniej nie są. U mnie w 699 są dwie, jedna tłoczkowa od hydr. zewnętrznej i podnośnika a druga zębata od wzmacniacza momentu, włączania WOMu i przedniego napędu. Także mieżąc ciśnienie na wyjściu zewnętrznym masz tylko obraz pracy pompy od podnośnika.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest jedna dwusekcyjna, a ciśnienie mierzyłem w miejscu wykręconego czujnika.Ciśnienia na hydraulice nie zmierzyłem bo nie mam na razie zegara o takim zakresie pow 100bar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!

mam pytanie na jaki olej wymienia sie najczęściej w skrzyni? bo akurat stoi bez oleju ciągnik (nawet po wymianie filtra lampka po jakimś czasie od skrzyni się zapalała jak się coś podnośnikiem robiło;/ i trzeba wymienić). Sprzedawcy powiedzieli ze najlepszym zamiennikiem fusha jest BP(o parametrach takich samych za ok 12zł/l)

i drugie....

czy ktoś jest w stanie zaprogramować komputer w MFie (wymiana baterii skasowała pamięć i nie wiem jak ją przywrócić ) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam...

kto mi powie cos o massey fergusonie obojetnie jakim aby o mocy 100 -120 koni.i powiedzcie mi czy seria 3085 i 3095 maja rewers??? i czy ktos mi powie o co chodzi z tym speedshift i dynashift bo nieczaje niemam fergusona ale chce cos kupoic i zamaierzam ferdka.piszcie z gory dizkeuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam!

mam pytanie na jaki olej wymienia sie najczęściej w skrzyni? bo akurat stoi bez oleju ciągnik (nawet po wymianie filtra lampka po jakimś czasie od skrzyni się zapalała jak się coś podnośnikiem robiło;/ i trzeba wymienić). Sprzedawcy powiedzieli ze najlepszym zamiennikiem fusha jest BP(o parametrach takich samych za ok 12zł/l)

i drugie....

czy ktoś jest w stanie zaprogramować komputer w MFie (wymiana baterii skasowała pamięć i nie wiem jak ją przywrócić ) ?

 

pamięci przywrócic się nie da konieczne jest ponowne zainstalowanie oprogramowania koszt ok 10000 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam...

kto mi powie cos o massey fergusonie obojetnie jakim aby o mocy 100 -120 koni.i powiedzcie mi czy seria 3085 i 3095 maja rewers??? i czy ktos mi powie o co chodzi z tym speedshift i dynashift bo nieczaje niemam fergusona ale chce cos kupoic i zamaierzam ferdka.piszcie z gory dizkeuje

 

no to tak maja rewers a z tymi skrzyniami to jest tak ze na skrzyni speedshift masz 16 biegów w przód i w tyl a na dynashift masz 32/32 tylko ze moim zdaniem speedshift jest prosciejsza bo w sppedshifcie jest jeden wzmacniacz momentu a w dynashifcie tak jakby 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

pamięci przywrócic się nie da konieczne jest ponowne zainstalowanie oprogramowania koszt ok 10000 zł.

 

...hmmm to że koszt wynosi 600zł u niektórych( korbanki 1500{psycha;/} ) to wiem...ale myślałem ze da to się zrobić taniej...albo jakoś na lewo, poza firmą moze ktoś by to załatwił....ehh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...hmmm to że koszt wynosi 600zł u niektórych( korbanki 1500{psycha;/} ) to wiem...ale myślałem ze da to się zrobić taniej...albo jakoś na lewo, poza firmą moze ktoś by to załatwił....ehh

Pytałeś w Turobinie ? Jest tam dwóch gości którzy zciągaja ciągniki i być może beda mogli Ci pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do kynioo

ja kupilem na wiosne fergusona 3115 115 koni i nic sie nie dzialo poza drodnymi problemami z elektryctwem (kable nie laczyly) a poza tym jestem zadowolony.

rewers jest w kazdym fergusonie z taka skrzynia a dynashift omijaj z daleka bo jak padnie bedziesz mial problem i to duzy bo bedezie cie kosztowac i malo kto bedzie chcial sie podjac naprawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do Kylopan

wiem ze naprawa Dynashifta duzo kosztuje bo pytalem w jakims serwisie to mi powiedzieli ze ponad 30 tys. wiec ja nie chce znac takiego ciągnika. a z którego roku jest Twój massey?? i ile za niego dales??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam MF 699 i chcialbym sie cos o nim dowiedziec

poszukuje tez kogos kto by zrobil mi w nim klime

A co dokładnie chciałbyś o nim wiedzieć? Mam 699 już ze trzy lata i co nieco o nim wiem także służę pomocą.

ja tez mam trzy lata

jak ci sie spisuje miales jakies awarie bo mi cos niepokojaco 2 jeczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

posiada ktos moze fergusona 6180?? bo niedawno kupilem ten ciagnik i po mniejwiecej 1-2 godziny pracy zapala sie czerwona lampka tak jak by brak oleju albo cos ale oleju wszedzie jest stan i niewiem dlaczego zapala czerwony trojkąt(ostrzegawczy)i jeszcze jakas lampka czerwona niewiem z jakiej przyczyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do snopek.:

Ogólnie spisuje się bez zarzutu, miał dwie poważniejsze awarie, regeneracja pompy i podnośnika a druga była niedawno mianowicie pękła piasta przedniego koła, na szczęście nie jechałem szybko, ale to szczęście nie trwało długo bo cena tej piasty u korbanków to 2100zł! Podobno bardzo często się sypią te piasty właśnie w 699 i całej serii 30.

Co do skrzyni to nie mogę złego słowa powiedzieć, nic się nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytałeś w Turobinie ? Jest tam dwóch gości którzy zciągaja ciągniki i być może beda mogli Ci pomóc.

nie niepytałem niewiem nawet coto za firma mozesz mi napisać kontakt albo na foru ambo na PM....thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 6180 i ta duża czerewona kontrolka po lewej stronie z trójkątem to ogólna kontrolka awarii.

inne czerone od lewej:

1 hamulec ręczny

2 ładowanie alrernatora

3 zapchanie filtra oleju w skrzyni biegów

4 zapchanie filtra powietrza

5 kontrolka niskiego ciśnienia oleju w skrzyni (17 bar)

6 ciśnienie oleju w silniku

między ręcznym a ładowaniem jest jeszce jedna czerwona ale nie jest używana, albo przed ręcznym - to zależy bo są dwa typy, ale od ładowania w prawo wszędzie tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok Dzieki Dj to pewnie z tego co mowisz to jest zapchany filter oleju w skrzyni biegow bo ta kontrolka sie pali a moze wiesz czy ten filter jest przyczyną gdy zostawiam ciagnik zgaszony na biegu to on zachowuje sie jak by na luzie i nie trzyma biegu i niewiem czy to jest awarja jakas czy mzoe tego filtra czy tak poprostu fergusony tego typu maja ?? a wiesz gdzie jest ten filter oleju skrzyni biegow? bo dwa filtry z prawej strony traktoru przy silniku to czyscilem,ale to napewno nie sa filtry od skrzyni. dzieki za odpowiedź . pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy skrzyni filtry są trzy:

1 główny filtr ssawny - przed tylną prawą półosią taka duża puszka wkręcona w bok skrzyni - to kompletny filtr oleju

2 po prawej stronie za schodkami na wsporniku jest cienka długa puszka pod skosem -tam jest wkład filtra niskiego ciśnienia

3 (może być ale mie musi) pod tym dużym filtrem (1) jest duży wkręcany korek na klucz imbusowy i tam jest wkład filtra od mikropompki sprzęgła.

filtry 2 i 3 możesz śmiało wyczyśćić w bęzynie bo to wkłady z metalowej siatki.

Filtr 1 to niestety kompletny filtr jak od oleju w silniku i jego się wymienia.

 

To,że po zgaszeniu ciągnik się stacza jest spowodowane tym , że jest sprzęgło hydrauliczne i jak zgasisz to spada ciśnienie i sprzęglo się rozłącza. Po prostu trzeba ręcznego używać i nie próbować odpalać z zaciągu bo to nic nie da a najpewniej skończy się masakrą skrzyni.

 

najlepiej dryndnij na 604 926 389 to pogadamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dj filtry czyscilem i dalej kontrolka sie pali;/ ale doszlem do wniosku ze to pewnei pompy wina bo kontrolka zapala sie mniejwiecej po godzinie pracy ciągnika a wiec olej sie rozgrzewa i staje sie coraz bardziej żadki i pompa nie wyrabia i nie am cisnienia a wiec ze nei trzyma na biegu to tez moze byc przyczyna ta pompa. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i znow mam problem ;[ dzis przy orce cos sie zaczelo dziac ze co jakis czas znikaly kontrolki wszystkie razem i od dynashifta i nie mozna bylo zmieniac dynashifta i tak dzialo sie przez jakis czas ze raz sa kontrolki a raz nie ma i tak coraz gorzej az nadszedl ten moment ze wogole zgasly i juz sie nei zapalily a jak tak jest to nie mozna nic ciagnikiem robic bo szarpie i wogule dynashift nie dziala czyzby to wina pompy ?? prossze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...