Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko jak bym przypiął wał to odpadną obciążniki z przodu i ze dwa metry na bok by wyszedł. Jak wał przypięty do pługa to linię uciągu przestawisz i nie będzie ściągać ale z przodu? Dziś orałem resztę pod pszsenicę i na takiej głinie porządnej się mieił a bez obciążników kicha by była. Do pługa wału nie czepnę bo mi się odkładniami w dół obraca.

Jest dział na forum " instrukcje i katalogi części" przejżyj a i gdzieś w temacie o ferdkach ktoś sie ogłaszał.

Znajdz, napisz na "pm" zapytanie i tyle. Jak się dogadacie to masz katalog a jak nie to nie.

Jutro chyba zaglądne do zaworów bo pewnie od nowości nie ruszane a jakby trochę ich słychać. Już dawno miałem to zrobić ale nie było czasu a sprawdzać trzeba co 1200 mth. Luzy na zimnym silniku 0,2 na ssącym i 0,45 na wydechowym, jakby kogoś interesowało.

nara

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niewiesz gdziejest przekaznik od komputera? bo zadna kontrolka przy kierownicy mi sie nei pali nawet od dynashifta (no a czasmi to nie kierownica ciezko chodzi )wina pompy noi nie mozna zmieniac zólw/zając

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę. Proszę o podpowiedz w sprawie rozebrania przedniego mostu. Muszę wyjąć ten wałek z małym trybem bo mi się ukręcił. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PANOWIE!

...jest taki myk: pali się ta lampka

http://img108.imageshack.us/my.php?image=dscf0005ed8.jpg

...pali sie tylko jak sie podnośnikiem opuszcza albo podnos,i a tak bez to nie...filtr jest założony od DAFa nówka(był wcześniej Fleetguard) więc to nie wina filtra(chociaż mam FLEETGUARDa HF8084 nówke na zapasie), a co ciekawe jak sie manualnie(przyciskami pod pokrywą) podnosi i opuszcza ramiona to niepali się, taksamo tymi na błotnikach pimpkami też sie niepali...więc chyba wina leży po stronie elektryki...tylko gdzie zacząć szukać: moze czujnik?moze kabel jakis ma przebicie....holera wie...najważniejsze że podnosi 5obrotowe pługi na każdych obrotach bez problemu takwięc nic sie niedzieje oprucz tej lampki;/....ja tam mówiłem do ojca ze nie trzeba sobie nią dupy zawracać i jechać w pole, moze mu przejdzie...skoro hydraulika działa to czemu sie pali ten shit?

 

ps olej nówka...zalany BP( idealny odpowiednik Fusha),stan oleju to połowa miarki(chyba 80pare litrów)

czy ktoś ma pomysł na to albo się spotkał z takim czymś????

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co z kontrolkami to nie wiem. Żółw - zając też się hydraulicznie zmienia. Jak za niskie ciśnienie to może nie dać rady. Jak elektryka to można obejść. Ale najpierw trzeba wszystko sprawdzić. Na początek zmierz multimetrem czy ten czujnik co jest wkręcony bezpośrednio pod dźwignią zmiany biegów zwiera. Jak pociągasz za drążek to właśnie on daje impuls do modułu. Jeżeli tam jest dobrze to jedziemy dalej. W pokrywie pompy ( z prawej strony) są elektrozawory.

Dolny jest właśnie od przeżucania polowe-szosowe. Zdejmij wtyczkę, podłącz miernik do niej i zmierz napięcie, jak jest 12 volt to są szosowe a jak napięcia nie ma to polowe. I tyle. Jak będziesz mierzył to ktoś musi przełączać i jak się będzie się napięcie zmieniać to znaczy że albo za małe ciśnienie z pompy albo eleektrozawór puszcza lub poszedł do nieba. A jak napięcie się nie zmienia to coś z modułem. Wtedy zakładasz dodatkowy przełącznik w kabinie . Tylko w takim miejscu żeby przypadkowo się nie dał przełączyć bo zniszczysz skrzynię. Polowe szosowe można przełączać TYLKO NA POSTOJU.

Z przodu przed komputerem jest nieużywany kabel z taką samą wtyczką to możesz ją odciąć i no chyba że planujesz przedni wom bo on od tego jest. ciągniesz nowe kable do przełącznika i po sprawie.

Pomiaru napięcia wtyczki od elektrozaworu musisz dokonać przy zapalonym silniku inaczej nie da rady.W kabinie musi siedzieć zaufana osoba żeby się po tobie traktor nie przetoczył.

Co do kontrolek to nie wiem. Jak u ciebie są bez przerwy problemy z elektrycznością to sprowadź elektryka co się na tym zna i to zrobi.

Obejścia są tylko wyjściem awaryjnym jak nie ma czasu na naprawę. Nie radzę obchodzić zabezpieczenia rewersu bo długo nie pojeździsz ale resztę można w miare bezpiecznie wykonać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze teraz jedyne co obszedlem to zasilanie komputera i podalem mu na jednym z kabelkow ktore wygladal ja zasilajace +12V i wszysko z komputerem i zajacem i kontrolkami jest ok. dlatego jeszcze raz zapytam czy moze ktos wie gdzie jest przekaznik ktory podobno zasila kompa a sam jest zasilany bezposrednio z alternatora. mysle ze to tam nie podaje napiecia dalej na kompa. ze pompe musze zmienic to wiem bo filtry wszystkie 3 przegladnelem(o tym 3 nigy bym sie nie domyslil, dzieki dj), (juz szukam gzie ja dostane i za ile) teraz pytanko jeszcze mam. od poczatku w obrotomierzu pala sie dwie kontrolki na zmiane jak przelanczam zolw/ zajac a mi wydaje sie ze to powinne byc od reversu. czy to jest ok?? no i czy to duzo roboty pompe zmienic? pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz to podaj dokładne parametry obu tych olei BP i Fuchsa??

 

pozdro

 

 

PANOWIE!

...jest taki myk: pali się ta lampka

http://img108.imageshack.us/my.php?image=dscf0005ed8.jpg

...pali sie tylko jak sie podnośnikiem opuszcza albo podnos,i a tak bez to nie...filtr jest założony od DAFa nówka(był wcześniej Fleetguard) więc to nie wina filtra(chociaż mam FLEETGUARDa HF8084 nówke na zapasie), a co ciekawe jak sie manualnie(przyciskami pod pokrywą) podnosi i opuszcza ramiona to niepali się, taksamo tymi na błotnikach pimpkami też sie niepali...więc chyba wina leży po stronie elektryki...tylko gdzie zacząć szukać: moze czujnik?moze kabel jakis ma przebicie....holera wie...najważniejsze że podnosi 5obrotowe pługi na każdych obrotach bez problemu takwięc nic sie niedzieje oprucz tej lampki;/....ja tam mówiłem do ojca ze nie trzeba sobie nią dupy zawracać i jechać w pole, moze mu przejdzie...skoro hydraulika działa to czemu sie pali ten shit?

 

ps olej nówka...zalany BP( idealny odpowiednik Fusha),stan oleju to połowa miarki(chyba 80pare litrów)

czy ktoś ma pomysł na to albo się spotkał z takim czymś????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o instrukcję jak rozebrać przedni most bo nie mam pojęcia. Odkręciłem te śruby co trzymają się te zaślepki co są tam łożyska a tam jest jakiś swożeń a w nim gwint a nie wiem jak go wyjąć żeby wymienić krzyżak. Proszę o pomoc jak to rozebrać.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwasi ci się ta elektryka. Gdzie ten przekaźnik nie wiem. Dobrze myślisz, kontrolki na obrotomierzu są od rewersu. Pompy nie zmieniałem ale jak zdejmiesz pokrywę to będziesz widział. Podobno łatwo się to robi aby tylko oringów nie pogubić. Ktoś tu na forum pisał,że wymieniał może podzieli się wrażeniami? pozdrawiam i życzę powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak możesz to podaj dokładne parametry obu tych olei BP i Fuchsa??

 

pozdro

 

 

niestety niemam parametrów ale wiem na 100% od dealera ze jest dokładnie taki sam ten BP jak Fush....bo np bodajrze mobil nieprzechodzi 1normy i niestety niepolecajo go....dowiedziałęm sie ze np ciągniki z francji są zalewane tylko BP(na dolanie trzeba było nam wcześniej) a juz np w anglii innym zamiennikiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów!

Co moze być przyczyną nagłego wzrostu obrotów silnika na biegu jałowym? Dzieje sie to najczęściej na zimnym silniku wzrost obrotów pojawia się nagle nie jest duży bo zwiększa sie o ok. 200 obr/min trwa kilka sekund poczym obroty wracają do normy(750obr/min) i za chwilę znowu wzrastają dzieje się to nieregularnie czasami wcale ale ostatnio coraz częściej. Sprawdziłem cięgna od "gazu" mają prawidłowy luz próbowałem nawet je odłączać niestety bez efektu. Sprawa tyczy się silnika perkinsa serii 1000 sześciocylindrowego z turbiną pompa wtryskowa Lucas Cav przebieg 5600mth.

Problem jest dosyć nietypowy dlatego zwracam sie do was o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny tego problemu.

Pozdro...!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam forumowiczów!

Co moze być przyczyną nagłego wzrostu obrotów silnika na biegu jałowym? Dzieje sie to najczęściej na zimnym silniku wzrost obrotów pojawia się nagle nie jest duży bo zwiększa sie o ok. 200 obr/min trwa kilka sekund poczym obroty wracają do normy(750obr/min) i za chwilę znowu wzrastają dzieje się to nieregularnie czasami wcale ale ostatnio coraz częściej. Sprawdziłem cięgna od "gazu" mają prawidłowy luz próbowałem nawet je odłączać niestety bez efektu. Sprawa tyczy się silnika perkinsa serii 1000 sześciocylindrowego z turbiną pompa wtryskowa Lucas Cav przebieg 5600mth.

Problem jest dosyć nietypowy dlatego zwracam sie do was o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny tego problemu.

Pozdro...!

 

Masz coś nie tak z pompą(redulator obrotów) lub wtryskami(za duże lub za małe ciśnienie wtrysku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

szukam informacji na temat spalania MF model 255, czyli srednie oraz ile pali na orce? z gory dzieki ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam użytkowników MFów

Mam takie pytanie: czy ktoś wie gdzie się ustawia sprzęgło w MF 3655 90r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę o instrukcję jak rozebrać przedni most bo nie mam pojęcia. Odkręciłem te śruby co trzymają się te zaślepki co są tam łożyska a tam jest jakiś swożeń a w nim gwint a nie wiem jak go wyjąć żeby wymienić krzyżak. Proszę o pomoc jak to rozebrać.Pozdrawiam
brałes odemnie katalogi ; wiec dowiedz sie domnie to ci powiem 606928651 pozdrawiam posiadacz MFa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, radzili byście mi kupić zetora czy MF ??Który z nich więcej pali, który bardziej nadaje się do orania?? Z góry dzięki i za pomoc!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak to jest z przednim napedem w mf 3050 gdy uruchamiam silnik naped jest wlaczony po nacisnieciu przycisku naped sie wylącza jednak gdy wyłącze silnik a pozniej znowu go zapale naped wlacza sie sam wraz z uruchomieniem silnika(oczywiscie pozniej moge go wylaczyc) czy tak jest we wszystkich MF-ach??

 

Umnie w MF 3050 po odpaleniu napęd jest wyłączony. Może coś z kąputerem, ale to chyba nie idzie przez komputer. Możliwe że z przełącznikiem jest coś nie tak, spróbuj go wyjąć z kości i odpalić silnik.

 

Ja mam MF 3115 i po odpaleniu zawsze świeci ze jest załączony przedni napęd. Tak jest i tak ma być ponoć. A wyłańcza sie go po uprzednim naciśnięciu hamulca i wciśnięciu przyciska przedniego napędu. Gdy ma ciężko to załącza sie nawet sam bez mojej ingerencji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak to jest z przednim napedem w mf 3050 gdy uruchamiam silnik naped jest wlaczony po nacisnieciu przycisku naped sie wylącza jednak gdy wyłącze silnik a pozniej znowu go zapale naped wlacza sie sam wraz z uruchomieniem silnika(oczywiscie pozniej moge go wylaczyc) czy tak jest we wszystkich MF-ach??

 

Umnie w MF 3050 po odpaleniu napęd jest wyłączony. Może coś z kąputerem, ale to chyba nie idzie przez komputer. Możliwe że z przełącznikiem jest coś nie tak, spróbuj go wyjąć z kości i odpalić silnik.

 

Ja mam MF 3115 i po odpaleniu zawsze świeci ze jest załączony przedni napęd. Tak jest i tak ma być ponoć. A wyłańcza sie go po uprzednim naciśnięciu hamulca i wciśnięciu przyciska przedniego napędu. Gdy ma ciężko to załącza sie nawet sam bez mojej ingerencji.

 

ja mam MF 3655 i też po odpaleniu napęd jest włączony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak to jest z przednim napedem w mf 3050 gdy uruchamiam silnik naped jest wlaczony po nacisnieciu przycisku naped sie wylącza jednak gdy wyłącze silnik a pozniej znowu go zapale naped wlacza sie sam wraz z uruchomieniem silnika(oczywiscie pozniej moge go wylaczyc) czy tak jest we wszystkich MF-ach??

 

Umnie w MF 3050 po odpaleniu napęd jest wyłączony. Może coś z kąputerem, ale to chyba nie idzie przez komputer. Możliwe że z przełącznikiem jest coś nie tak, spróbuj go wyjąć z kości i odpalić silnik.

 

Ja mam MF 3115 i po odpaleniu zawsze świeci ze jest załączony przedni napęd. Tak jest i tak ma być ponoć. A wyłańcza sie go po uprzednim naciśnięciu hamulca i wciśnięciu przyciska przedniego napędu. Gdy ma ciężko to załącza sie nawet sam bez mojej ingerencji.

 

ja mam MF 3655 i też po odpaleniu napęd jest włączony

 

 

W 3060 też po odpaleniu napęd jest włączony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim MF 3645 przedni napęd jest włączony po każdym uruchomieniu silnika a u znajomego w 3050 po każdym uruchomieniu jest wyłączony tylko ze u mnie jest komputer a u niego nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem w MF 3645 chodzi o to że ciężko chodzi wspomaganie, ale nie cały czas bo jak używam zewnętrznej hydrauliki to działa lekko, wiec zrobiłem taki przewód hydrauliczny ze podpinam pod dwa wyjścia trzymam dźwignię od rozdzielacza i wszystko działa jak trzeba. A jak np. robie coś na polu to przeszkadza mi to że jak dojeżdżam do końca i podnoszę sprzęt a jednocześnie kręcę kierownicą to podnośnik nie podnosi, przestaję kręcić podnosi dalej. Może ktoś wie co może być przyczyną takiego zachowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Nie wiem czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ale zapytać warto

Dostała mi się do 3080 woda do oleju i nie mogę znaleźć którędy

Uszczelka pod głowicą jest ok, głowica po sprawdzeniu okazała się szczelna, podobnie ten wymiennik ciepła przy filtrze olejowym,który służy do chłodzenia oleju.

Nie wiem co myśleć i gdzie szukać przyczyny.Przecież te ciągniki mają suche tuleje więc tuleją niemożliwe.

Poza tym po wymontowaniu głowicy zalałem cały blok wodą i nigdzie nie ucieka

Proszę o odpowiedź jeśli ktoś miał podobny problem

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam taki problem z moim MF 3070 a mianowicie chodzi przez np 3 dni bez zarzutu a na czwarty dzien sie zapowietrzy. Dodam że filtr zalozylem nowy i wymylem bak. Jaka może byc przyczyna??? Prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...