Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

witam! mam massey fergusona 3080 i mam z nim problem. podczas pracy w polu pod obciazeniem roalacza sie przedni naped i blokada mostow. filter oleju i olej byly wymienione. czy to moze byc wina pompy??prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

co moze byc przyczyna ze nie wlaczaja mi sie obroty walka wom 1000 , 540 wlacza sie normalnie tylko w polozenie 1000 dzwignia nie chce sie dalej przesunac jakby sie co zablokowalo tylko niewiem co , narazie sprobuje jeszcze pod obciazeniem jak nie to bedzie trza rozkrecac , dodam ze to samo sie zrobilo bo wczesniej wszystko dzialalo ok

 

poradzcie , moze ktos mial taki problemm , tylko nie pisac ze dzwignie cos blokuje juz to sprawdzalem i blokuje jedynie ten wodzik ktory popycha ta dzwignia dotyczy to ciagnika MF 390 ale jest to samo co w 690 , 590 itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro jestes pewien że dzwigni nic nie blokuje tonie pozostaje nic innego jak zdjecie tego dekla z lewej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam! mam massey fergusona 3080 i mam z nim problem. podczas pracy w polu pod obciazeniem roalacza sie przedni naped i blokada mostow. filter oleju i olej byly wymienione. czy to moze byc wina pompy??prosze o pomoc

to może być wina elektroniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

co moze byc przyczyna ze nie wlaczaja mi sie obroty walka wom 1000 , 540 wlacza sie normalnie tylko w polozenie 1000 dzwignia nie chce sie dalej przesunac jakby sie co zablokowalo tylko niewiem co , narazie sprobuje jeszcze pod obciazeniem jak nie to bedzie trza rozkrecac , dodam ze to samo sie zrobilo bo wczesniej wszystko dzialalo ok

 

poradzcie , moze ktos mial taki problemm , tylko nie pisac ze dzwignie cos blokuje juz to sprawdzalem i blokuje jedynie ten wodzik ktory popycha ta dzwignia dotyczy to ciagnika MF 390 ale jest to samo co w 690 , 590 itp

 

 

zakrecil pod obciazeniem na 540 przelaczylem na 1000 wszystko gra , ale i tak bedzie trza zobaczyc co tam blokowalo bo jak przyjdzie sezon to nie bedzie kiedy mysle patrzac na katalog czesci ze to wodzik moze zawieszac sie albo taka kulka juz wyzlobila w walku rowek i blokuje polozenie dzwigni na 1000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co hodzi o ten podnosnik w MF690 to własnie go zrobiłem,oleju było na max.Filtr oleju od hydrałuliki był zapchany.Wymyłem go w benzynie i wyczysciłem pod spręzonym powietrzem i teraz cacy.Zauwarzyłem ze po tym czyszczeniu szybciej podnosi i opuszcza podnosnik bo na to (+ -) to wczesniej nie reagował no i wszystkie kontrolki pogasły od cisnienia w skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie pytanko.Morze ktos wie jak w MF690 właczyc wałek na 1000 obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam problem ,możę coś wiecie na ten temat jak coś wiecie odpiszcie. W MF 3080 na wolnych obrotacch i pozgaszeniu silnika pedał sprzęgła wpada w podłogę ale gdy włącze pułbieg poprawia się co może być tego przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słuchaj BULI 1979 ale u mnie nie ma zbiorniczka od plynu bo są one z oleju ze skrzyni sterowane. a jak ci sie sprawuje ten 390. bo może bym zmienił na trzy cyfrowego wiem 399 z 1996 koku za 50 tyś z 4 tys godzin przepracowanymi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to może być wina elektroniki

 

mozliwe ale jak ma obciazenie to ciagnik az staje w miejscu jakby sie tarcza sprzeglowa slizgala. niedawno zmienialem w nim tarcze dociskowa,walek sprzeglowy i uszczelniacze we wzmacniaczu.jescze przy podnoszeniu ramion lekko zarzy sie kontrolka od oleju. olej i filter olejowy wymienione. podczas hamowania ciagnik wyje jakby byl wlaczony przedni naped... juz nie ma pojecia co moze byc tego przyczyna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie mam problem ,możę coś wiecie na ten temat jak coś wiecie odpiszcie. W MF 3080 na wolnych obrotacch i pozgaszeniu silnika pedał sprzęgła wpada w podłogę ale gdy włącze pułbieg poprawia się co może być tego przyczyną.

 

 

 

 

 

tez mialem kiedys taki problem ze swoim masseyem. musisz odpowietrzyc sprzeglo. odpowietrznik jet na obudowie sprzegla z prawej strony pod kabina a jesli to nie pomorze to musisz wymienic pompke sprzeglowa lub caly wlkad pompki sprzeglowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
słuchaj BULI 1979 ale u mnie nie ma zbiorniczka od plynu bo są one z oleju ze skrzyni sterowane. a jak ci sie sprawuje ten 390. bo może bym zmienił na trzy cyfrowego wiem 399 z 1996 koku za 50 tyś z 4 tys godzin przepracowanymi

 

co do hamulców nawet mi do głowy nie przyszło że ktoś będzie chciał na maksa skompilkoać budoweciągnika ale widać w mf potrafili.

jeśli chodzi o 399 ja bym brał jedna rzecz jaką się włącza elekrto hydraulicznie to przedni napędi blokada tylnego mostu reszta to proste dzwignie. były jeszcze skrzynie 18-6 i tam pólbniegi włączało się guziczkiem na lewarku ale większość ma skrzynie 12-12 obsługiwane w pełni mechanicznie.

co do mojego 390 no cóż doprowadzam go do ładu po jego belgijskim włascicielu mechanicznie jest ok troche tylko zdezelowany hehe zreszta o mf serii 300 niech swiadczy fakt że malo ludzi na forum ma z nimi jakiś problem a jeśli to drobny takieo ma jeszcze kolega paweł 5714.

I jeszcze jedno 399 ma na błotniku obok podnośnika jakies przełaczniki nie wiem co to jest ale w sumie cena dobra jak oponki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
słuchaj BULI 1979 ale u mnie nie ma zbiorniczka od plynu bo są one z oleju ze skrzyni sterowane. a jak ci sie sprawuje ten 390. bo może bym zmienił na trzy cyfrowego wiem 399 z 1996 koku za 50 tyś z 4 tys godzin przepracowanymi

 

co do hamulców nawet mi do głowy nie przyszło że ktoś będzie chciał na maksa skompilkoać budoweciągnika ale widać w mf potrafili.

jeśli chodzi o 399 ja bym brał jedna rzecz jaką się włącza elekrto hydraulicznie to przedni napędi blokada tylnego mostu reszta to proste dzwignie. były jeszcze skrzynie 18-6 i tam pólbniegi włączało się guziczkiem na lewarku ale większość ma skrzynie 12-12 obsługiwane w pełni mechanicznie.

co do mojego 390 no cóż doprowadzam go do ładu po jego belgijskim włascicielu mechanicznie jest ok troche tylko zdezelowany hehe zreszta o mf serii 300 niech swiadczy fakt że malo ludzi na forum ma z nimi jakiś problem a jeśli to drobny takieo ma jeszcze kolega paweł 5714.

I jeszcze jedno 399 ma na błotniku obok podnośnika jakies przełaczniki nie wiem co to jest ale w sumie cena dobra jak oponki

 

hehe jesli juz to pawel5314 i owszem posiadam taki ciagnik i naprawde tu niema co sie psuc a jesli juz to naprawa jest banalnie prosta ( nie mowie tu o skrzyni itp bo chyba mozna powiedziec ze jest nie do zjezdzenia) jak narazie najpowazniejsza usterka byl pekniety konektor od elektrozaworu przedniego napedu polecam ten ciagnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, jestem posiadaczem ciągnika MF 3070 z 1993roku i według mnie dużo on pali, gdy wcisnę gaz do dechy to nawet na postoju kopci, w pracy jest tak samo, sporo dymu idzie, lecz po głosie silnika nie słychać aby było mu ciężko, dźwięk jest ładny, metaliczny, zapiąłem mu dzisiaj kultywator 4,5 metra a za kultywatorem brony, kupiłem ropy za 100zł-wyszło 23litry, lecz jej nie wlałem jeszcze zapaliłem traktor by zapiąć sprzęt i po chwili zgasł=brak paliwa, wlałem kupione, paliwo, odpowietrzyłem go i pojechałem w pole, uprawiłem tym sprzętem (kultywator 4,5m+brony) 2.4 hektara, gdy skończyłem to ciągnik zgasiłem by wyjść złożyć kultywator i brony bo nie są hydrauliczne, potem wsiadłem i ciągnik już nie zapalił=brak paliwa i tak właśnie do uprawy 2,4h potrzebował 23 litry paliwa, według mnie jest to bardzo dużo, wcześniej miałem MTZ-ta i dużo mniej palił, czy one tak dużo palą? czy coś u mnie jest nie tak? ciągnik kopci sporo i to nawet bez obciążenia, kiedyś czytałem tu na forum, że jak w turbinie jest coś nie tak to ciągnik kopci i oleju trochę bierze, no u mnie minimalnie jakby trochę brał, proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

usterki w mojm to pompka o której pisałem po dłuższym postoju pedał jest mieki 3 razy wciskam i jest ok poza tym nie działa ręczny nie mam czasu zrobić jest na linki więc myśle że sobie poradze tak więc takie tam duperle w porównaniu do użytkowników serii 31xx 3xxx.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, jestem posiadaczem ciągnika MF 3070 z 1993roku i według mnie dużo on pali, gdy wcisnę gaz do dechy to nawet na postoju kopci, w pracy jest tak samo, sporo dymu idzie, lecz po głosie silnika nie słychać aby było mu ciężko, dźwięk jest ładny, metaliczny, zapiąłem mu dzisiaj kultywator 4,5 metra a za kultywatorem brony, kupiłem ropy za 100zł-wyszło 23litry, lecz jej nie wlałem jeszcze zapaliłem traktor by zapiąć sprzęt i po chwili zgasł=brak paliwa, wlałem kupione, paliwo, odpowietrzyłem go i pojechałem w pole, uprawiłem tym sprzętem (kultywator 4,5m+brony) 2.4 hektara, gdy skończyłem to ciągnik zgasiłem by wyjść złożyć kultywator i brony bo nie są hydrauliczne, potem wsiadłem i ciągnik już nie zapalił=brak paliwa i tak właśnie do uprawy 2,4h potrzebował 23 litry paliwa, według mnie jest to bardzo dużo, wcześniej miałem MTZ-ta i dużo mniej palił, czy one tak dużo palą? czy coś u mnie jest nie tak? ciągnik kopci sporo i to nawet bez obciążenia, kiedyś czytałem tu na forum, że jak w turbinie jest coś nie tak to ciągnik kopci i oleju trochę bierze, no u mnie minimalnie jakby trochę brał, proszę o pomoc

 

według mnie trochę dużo zakładam że dym jest czarny a więc za bogata dawka paliwa. Poza tym ja staram się jexdzić swojm na okolo 1800 obr kidy nie potrzebuje pełnej mocy. A 25 litrami obsiałem swojm ok 8 h siewnikiem 4 m i przejechałem około 12-13 km. robota lżejsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, jestem posiadaczem ciągnika MF 3070 z 1993roku i według mnie dużo on pali, gdy wcisnę gaz do dechy to nawet na postoju kopci, w pracy jest tak samo, sporo dymu idzie, lecz po głosie silnika nie słychać aby było mu ciężko, dźwięk jest ładny, metaliczny, zapiąłem mu dzisiaj kultywator 4,5 metra a za kultywatorem brony, kupiłem ropy za 100zł-wyszło 23litry, lecz jej nie wlałem jeszcze zapaliłem traktor by zapiąć sprzęt i po chwili zgasł=brak paliwa, wlałem kupione, paliwo, odpowietrzyłem go i pojechałem w pole, uprawiłem tym sprzętem (kultywator 4,5m+brony) 2.4 hektara, gdy skończyłem to ciągnik zgasiłem by wyjść złożyć kultywator i brony bo nie są hydrauliczne, potem wsiadłem i ciągnik już nie zapalił=brak paliwa i tak właśnie do uprawy 2,4h potrzebował 23 litry paliwa, według mnie jest to bardzo dużo, wcześniej miałem MTZ-ta i dużo mniej palił, czy one tak dużo palą? czy coś u mnie jest nie tak? ciągnik kopci sporo i to nawet bez obciążenia, kiedyś czytałem tu na forum, że jak w turbinie jest coś nie tak to ciągnik kopci i oleju trochę bierze, no u mnie minimalnie jakby trochę brał, proszę o pomoc

 

według mnie trochę dużo zakładam że dym jest czarny a więc za bogata dawka paliwa. Poza tym ja staram się jexdzić swojm na okolo 1800 obr kidy nie potrzebuje pełnej mocy. A 25 litrami obsiałem swojm ok 8 h siewnikiem 4 m i przejechałem około 12-13 km. robota lżejsza.

 

no to co to jest za przyczyna? co z tym zrobić, proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli mocno kopci niezależnie od obciążenia to jest prawdopodobne że turbina siadła, w takiej sytuacji zawsze spalanie znacząco wzrasta i jest sporo czarnego dymu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kolektor ssący czy jest bardzo mokry jeśli tak to turbina padła. Sprawdź też filtr powietrza i filtry paliwowe, również wtryskiwacze i luzy zaworowe a jesli to nie pomoze to głowica do roboty albo i cały silnik .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie tu nie ma co zgadyać turbo czy głowica ciągnik tżeba zaprowadzić do jakiegoś waesztatu gdzie znają sie na dieslu i mechanik sprawdzi po kolei. Tak na odległośc nie da sie powiedziec co jest. pomiar ciśnienia otwarcia dysz wtryskóow ciśnienia doładowania potem ciśnienia sprężania to pierwsze kroki.Filtr powietrza nmożna sprawdzić natomiast nie słyszałem jeszczenigdy żeby silnik z zapchanym filtrem paliwa wiecej pailł najwyżej słavby bedzie i w obroty nie da rady wchodzić. miałem to w swojm mf. co do oleju w kolektorze każdy silnik z turbiną a diesel w szczególności ma lekko zapocony kolektor.Tak wiec poszukaj mechanika i on ci sprawdzi. Pompe wtryskową oczywiście tez można dac do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciągnik nie kopci mi jak lokomotywa, ale kopci, czego robić chyba raczej nie powinien, z pod kolektora ssącego olej trochę się kida i w filtrze powietrza też są ślady oleju no i właśnie nie mam pojęcia co to za przyczyna i co mam z tym zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie co oznacza zarzaca sie na czerwono przy podnoszeniu lub opuszczaniu ramion kontrolka oznaczona dwoma kolami zebatymi(jedno wieksze a rugie mniejsze w srodku)a pod tymi kolami sa 2 strzalki skierowane w swoja strone a pomiedzy nimi kropelka...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi chlapie olej przez liarke oleju (gdy ja wyjme), a przez wlew nie.

Wiec mysle że trzeba wymienic pierścionki dolne.

Ale czy może mi ktoś powiedzieć, czy sie to da zrobic nie zdejmując głowicy.

Dodam że silnik jest w orginale, nie kopcii i nie stracił mocy.

prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciągnik nie kopci mi jak lokomotywa, ale kopci, czego robić chyba raczej nie powinien, z pod kolektora ssącego olej trochę się kida i w filtrze powietrza też są ślady oleju no i właśnie nie mam pojęcia co to za przyczyna i co mam z tym zrobić

 

jesli tak to wyglada to prawdopodobnie turbo sprawdź czy odma sucha jest bo jesli nie to silnik ma przedmuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...