Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

jan222 Dzięki za podpowiedż , szukałem jakiejś skomplikowanej awarii ,

a okazało się że wyleciało zabezpieczenie trzymające tulejkę łączącą przedni most z wałkiem napędzającym. Tulejka zsuneła się na wałek i połączenie się rozpieło . Wystarczyło nasunąć tulejkę włożyć śrubkę i OK . Wszystko działa .A ja wertowałem katalog i już liczyłem o ile będę miał lżejszy portwel.

Dzięki wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem z ciągnikiem MF 255 - w pewnym momencie przez uklad wydechowy zaczął wyciekac olej. Co najprawdopodobniej jest tego przyczyną ?

Z gory dzięki za opdpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mam problem z ciągnikiem MF 255 - w pewnym momencie przez uklad wydechowy zaczął wyciekac olej. Co najprawdopodobniej jest tego przyczyną ?

Z gory dzięki za opdpowiedź.

pewnie pęknięte pierścienie na tłokach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie pęknięte pierścienie na tłokach.

Pewnie tak . A czy wystarczy Twoim zdaniem wymienić tylko na jednym tłoku ? / na trzecim cylindzrze jest widoczny wyciek przez kolektor wydechu/ czy lepiej wymienić na wszystkich ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie pęknięte pierścienie na tłokach.

Pewnie tak . A czy wystarczy Twoim zdaniem wymienić tylko na jednym tłoku ? / na trzecim cylindzrze jest widoczny wyciek przez kolektor wydechu/ czy lepiej wymienić na wszystkich ?

a może wymienisz tylko ten pęknięty wymien wszystkie jeśli chcesz go jeszcze podratować przecież majątku nie stracisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie muszą być pęknięte. Wystarczy jak pęknie ta gumowa rura co doprowadza powietrze z filtra do silnika. Jak ciągnik popracuje parę godzin, zwłaszcza w kurzu to efekt gotowy... U mnie wystarczyła tylko wymiana tłoków i pierścieni w silniku oraz wymiana pierścieni w sprężarce. Zrobiłem około 800mth i jest ok, ale tę rurę to trzeba zapobiegawczo wymieniać co parę lat, jest pod maską i niestety trudno dostrzec jak się rozpadnie, zresztą solidna nie jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie musi byc peknięte podobny efekt miałem przy wypalonej uszczelce pod głowićą. A co wymienić to bedzie widac jak zdejmiesz głowice. Co do czesci radzę wymieniac jak najmniej wiekszośc dostepna w sklepach z częściami do maszyn to bedzieiwe na góra 2 lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to może być, że w MF 3080 jak jest zimno ok 5 stopni i mniej i odpalę silnik (a pali dobrze) słychać lekkie stukanie, które ustaje po ok 1 minucie. Czy to będzie związane z luzem na zaworach? Mam tak już od roku latem jest OK. Proszę o rady co to może być oraz jak się zabrać do regulacji tych zaworów.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy regulacja zaworów tu pomoże metal nie reaguje aż tak czy jest 5 czy 10 stopni. Według mnie to zwiazane jest z tym ze olej jest gęstszy i póxniej docuiera do różnych miejsc gdy jest zimno stąd stuki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie mam pytanie. spotkałem już kilka modeli fergysonów z serii 30.. i 36.. i w każdym z nich pod prawymi schodami tam gdzie jest ten komputer są zrobione jakieś smieszne przełączenia na takich kostkach elektrycznych skręcanych na śrubeczki- nie wygląda to na oryginalną robote lecz na jakieś przeróbki! Pytanie dla czego??? Czy to były jakiś wady fabryczne które zostały później wyeliminowane??? nie wiem dokładnie na jakich kolorach przewodów tak było robione ani na której wiązce.

Czy ktoś wie dlaczego ktoś tam coś kombinował???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy regulacja zaworów tu pomoże metal nie reaguje aż tak czy jest 5 czy 10 stopni. Według mnie to zwiazane jest z tym ze olej jest gęstszy i póxniej docuiera do różnych miejsc gdy jest zimno stąd stuki.

Czyli nic z tym nie robić? To normalne? I występuje nie tylko w moim modelu?

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno tak stwierdzić prze net ale jesli ma to związek z temperaturą to moze miec zwuiązek z tym ze olej robi sie gestszy i dłużej trwa uzyskiwanie ciśnienia w całym układzie. Co do zaworów masz regulacje mechaniczną mozesz sprawdzić tylko nie pamiętam jaki luz jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podcziwego MF 235 i ma duży luz na kierownicy. Czy jest możliwość jakiejś jej regulacji czy do wymiany są jakieś elementy. Jeszcze nie rozbierałam tam nic i nie wiem jak podejść do sprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź końcówki drążków łożyska przednich kół i zwrotnice potem kolumne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam podcziwego MF 235 i ma duży luz na kierownicy. Czy jest możliwość jakiejś jej regulacji czy do wymiany są jakieś elementy. Jeszcze nie rozbierałam tam nic i nie wiem jak podejść do sprawy.

 

ja mam w 255 duży luz ale u mnie to kolumna jest do wymiany moze posiedze w zime i zrobie wspomaganie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytam o kolumnę bo u mnie jest duży luz na kolumnie na drążkach nie ma grama luzu a są oryginalne z 1979r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U nas w mf 255 z 88r był na kolumnie bardzo duży luz. Tata się wkurzył i zeszłej zimy rozebrał kolumnę kupił ten wałek ze ślimakiem kompletny + reszte potrzebnych klamotów. Okazało się, że luz jaki był taki jest mało tego teraz cieknie z kolumny olej a uszczelnienia dał nowe (pal licho uszczelnienia, najgorsze, że nowe części a taka lipa!)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez robłem to samo 2 lata temu w 3512 wyminiłem cała góre zostawiłem tylko oski na dole ale u mnie to była akcja że wyciagnałem kierownice razem z wałkiem A nie kasowałem luzy. Nowe czesi były tak niedokładne ze ledwo co to złozyłem do kupy i jest niezbyt ciekawie bo ciezko sie skreca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taki problem pojechałem orać niemogłem włączyć normalnym przyciskiem napędu więc włączyłem go przez blokadę mechanizmu rużnicowegi po skończonej orce chciałem go wyłączyć ale mi sie nieudałe . Jadąc więcej jak 11km/h napęd się sam wyłączył ale przy zwolnieniu poniżej 11km/h wraz sie włąncza .Wydaje mi sie że to wina przełącznika . Kiedyś któryś z panów mówił że nadaje sie od Zetora . CZy to możebyć tylko wina przełącznika. Zgóry wielkie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam taki problem pojechałem orać niemogłem włączyć normalnym przyciskiem napędu więc włączyłem go przez blokadę mechanizmu rużnicowegi po skończonej orce chciałem go wyłączyć ale mi sie nieudałe . Jadąc więcej jak 11km/h napęd się sam wyłączył ale przy zwolnieniu poniżej 11km/h wraz sie włąncza .Wydaje mi sie że to wina przełącznika . Kiedyś któryś z panów mówił że nadaje sie od Zetora . CZy to możebyć tylko wina przełącznika. Zgóry wielkie dzięki

 

to że się napęd wyłaczył przy tej prędkości ( według instr. jest to 14 km\h) to jest normalne poniewaz to jest rodzaj zabezpieczenia, a poniżej tej predkości powinien sie właczyć. TO wcale nie musi być wina włacznika może kabel nie łączy, może czujnik prędkosci nie działa, moze brak impulsacji z czujnika hamulca przyczyn moze być wiele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam taki problem pojechałem orać niemogłem włączyć normalnym przyciskiem napędu więc włączyłem go przez blokadę mechanizmu rużnicowegi po skończonej orce chciałem go wyłączyć ale mi sie nieudałe . Jadąc więcej jak 11km/h napęd się sam wyłączył ale przy zwolnieniu poniżej 11km/h wraz sie włąncza .Wydaje mi sie że to wina przełącznika . Kiedyś któryś z panów mówił że nadaje sie od Zetora . CZy to możebyć tylko wina przełącznika. Zgóry wielkie dzięki

 

to że się napęd wyłaczył przy tej prędkości ( według instr. jest to 14 km\h) to jest normalne poniewaz to jest rodzaj zabezpieczenia, a poniżej tej predkości powinien sie właczyć. TO wcale nie musi być wina włacznika może kabel nie łączy, może czujnik prędkosci nie działa, moze brak impulsacji z czujnika hamulca przyczyn moze być wiele.

chodzi mi o to że na postoju niedał mi się włączyć napęd ale po naciśnięci przycisku od blokady mechanizmu włączyłem napęd ale potem chciałem go wyłączyć na postoju sie niedał . Ja myślę że to wina przełącznika . A moge sobie zamienić przyciski to bym sprawdził czy to wina przycisku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy ratujcie jak wyeliminować wyciek oleju z silnika do komory sprzegłowej w 360 3p wymieniłem uszczelniacz nie pomogło wymieniłem jeszcze raz uszczelniacz na angielski tak mi gościu doradziła że polski to shit i dalej cieknie POMOCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedyś w 3p było podobnie ale u mnie pękła ta aluminiowa obudowa w której siedzi uszczelniacz , moze u ciebie jest podobnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy ratujcie jak wyeliminować wyciek oleju z silnika do komory sprzegłowej w 360 3p wymieniłem uszczelniacz nie pomogło wymieniłem jeszcze raz uszczelniacz na angielski tak mi gościu doradziła że polski to shit i dalej cieknie POMOCY

 

kolego a może to nie uszczelniacz wału a uszczelka miski olejowej , bardzo często kurczą sie te pólkziezyce na obudowie łozyska głównego wału korbowego i tam są przecieki a wtrakcie pracy koło zamachowe rozrzuci olej po całym korpusie silnika i nie widac gdzie jest wyciek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie macie może instrukcje napraw silnika do mf lub 3p w wersji elektronicznej>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...