Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem z mf i proszę o pomoc jesli ktos ma jakis pomysł.

Mianowicie podnosnik do gory podnosi normalnie a przy opuszczaniu strasznie szarpie tak jakby jakis zaworek zamykal i otwieral odplyw oleju z silownika.

Uszczelniacze na silowniku sa dobre bo na zgaszonym trzyma dość długo.

Czy ktoś się kiedyś z tym spotkał ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie zakładał ktoś z was zamiennik tarczy sprzęgłowej do mf 30..?? jeśli tak to jak się sprawuje ?? U mnie w 3090 zaczęło się ślizgać jak sądzicie czy to tylko tarcza czy wycisk może być uszkodzony

 

Ja dałem całe sprzęgło tarcza docisk i koło zamachowe do regeneracji (tam robili głównie sprzęgła do ciężarówek) i wszystko gra. Aha w mojej tarczy wymienili płytki (jest ich 14) co do zamiennika to bez różnicy czy orginał, bo ponoć te płytki produkuje na świecie 2 producentów. Ps jesteś pewien, że ślizga Ci się sprzęgło a nie tarczki na półbiegach??

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zwracam sie do was z taką prośbą. W moim mf3050 przestał działać podnośnik. Nie mam pojęcia co mogło być przyczyną. Stał w garażu i po odpaleniu już nie działał. Dodam, że na konsoli jest prąd i nie dochodzi do elektrozaworów.

Ręczne podnoszenie działa. Może ktoś z was miał taki problem bądź wie co może być przyczyną. Proszę o pomoc i z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie zakładał ktoś z was zamiennik tarczy sprzęgłowej do mf 30..?? jeśli tak to jak się sprawuje ?? U mnie w 3090 zaczęło się ślizgać jak sądzicie czy to tylko tarcza czy wycisk może być uszkodzony

 

Ja dałem całe sprzęgło tarcza docisk i koło zamachowe do regeneracji (tam robili głównie sprzęgła do ciężarówek) i wszystko gra. Aha w mojej tarczy wymienili płytki (jest ich 14) co do zamiennika to bez różnicy czy orginał, bo ponoć te płytki produkuje na świecie 2 producentów. Ps jesteś pewien, że ślizga Ci się sprzęgło a nie tarczki na półbiegach??

 

pozdrawiam

 

wydaje mi się że to sprzęgło bo ślizga sie zarówno na półbiegach włączonych i wyłączonych ile zapłaciłeś za tą regeneracje ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

elo widzą że tu duży kaliber traktorów w okolicach 80 km ja poszukuje czegoś do pomocy dla 330 na około 25 ha tera mam 360 ale on trochę za dużo pali Z tego co wiem to MF są ekonomiczne jaki model polecicie i jak jest z nim cenowo z góry dzinks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam serie 300 tj 390 77 lub 80 km w zalezności od rocznika lub 390 turbo 90 km proste w budowie i obsłudze tylko troche trudniej kupic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie zakładał ktoś z was zamiennik tarczy sprzęgłowej do mf 30..?? jeśli tak to jak się sprawuje ?? U mnie w 3090 zaczęło się ślizgać jak sądzicie czy to tylko tarcza czy wycisk może być uszkodzony

 

Ja dałem całe sprzęgło tarcza docisk i koło zamachowe do regeneracji (tam robili głównie sprzęgła do ciężarówek) i wszystko gra. Aha w mojej tarczy wymienili płytki (jest ich 14) co do zamiennika to bez różnicy czy orginał, bo ponoć te płytki produkuje na świecie 2 producentów. Ps jesteś pewien, że ślizga Ci się sprzęgło a nie tarczki na półbiegach??

 

pozdrawiam

 

wydaje mi się że to sprzęgło bo ślizga sie zarówno na półbiegach włączonych i wyłączonych ile zapłaciłeś za tą regeneracje ??

 

1100zł. Aha przy okazji wymień sobie uszczelniacze na siłowniku sprzęgła (wysprzęgliku), żebyś nie miał której zimy przypadku, że Ci sprzęgło się zapowietrza jak stare uszczelniacze zaczną tracić elastyczność. Mnie to kosztowało 100zł (uszczelniacze + robota) w zakładzie hydrauliku siłowej. pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowym posiadaczem ciągnika mf 6255 i mam parę pytań:

- Czy do skrzyni nadaje się olej Mobil 10w-40?

- Jak się dostać do hamulca ręcznego?

I jeszcze przydała by się instrukcja napraw i katalog części w języku polskim, gdzie mógłbym to dostać i za jakie pieniądze?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich na poprzedni post nikt nie odpowiedział to może na ten ktoś się skusi bo jest dość ważny. W MF 255 na feldze zauważyłem świeży olej, najprawdopodobniej jest to wyciek ze zwolnicy i chyba nie na uszczelkach łączących te okrągłe elementy zwolnicy tylko tak jakby jakiś oring na wale napędowym koło. Da się to samemu rozebrać i uszczelnić ? bo słyszałem że tam są jakieś planetarne przekładnie i można to łatwo popsuć? Jak to rozebrać? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No teraz ja potrzebuje pomocy. Nie wiem co o tym myśleć, zaczął mi szwankować czujnik ciśnienia oleju po raz 2 pierwszy raz w żniwa - wymieniłem na nowy i teraz któregoś dnia chciałem zobaczyć jak ciągnik odpala zimą i znów się żaży lampka. Dziś go postanowiłem wykręcić i sprawdzić i tak jak się domyślałem czujnik fiksuje, ale przyczyna tego mnie zmartwiła bo są w nim mikro-opiłki metalu. Ciśnienie silnik trzyma dobre, bo jak zgasiłem ciągnik to zanim się kontrolka zapali minie dobre 6sekund (fakt zimny olej). Ale co powoduje te opiłki? Wspominałem jakiś czas temu tu na forum, że silnik mi stuka jak jest zimny i po ok 1 min przestaje (zaczęło się to ok wiosny tego roku latem jak ciepło to jak go odpalałem to nic nie stukało tylko jak jest zimno). Stukanie jest tak jakby któryś popychacz pukał i jestem przekonany na 99%, czy to możliwe żeby te opiłki tu gdzieś się robiły i dlaczego? A może te opiłki tworzą się na kompresorze? Jest on u mnie zasilany olejem z silnika. Olej w silniku to TURDUS zalałem go pierwszy raz wcześniej ponoć chodził na tym oleju ale nie wiem, może chodził na innym a ten wypłukał nagary i zatkał jakiś kanałek i teraz coś się przytarło? Proszę o pilną pomoc bo chcę zdjąć pokrywę zaworów i szukać przyczyny? Ale sam nie wiem od czego zaczynać? Ciągnik to mf 3080 (wolnossąca 6-tka) Tak poza tym silniczek bardzo ładnie pracuje równiutko, oleju na przepracowane ok 200mth dolałem z 2 litry. Czeka mnie już kolejna wymiana oleju.

pozdrawiam i czekam na cenne wskazówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy model MF 4514 w ogóle istnieje jeśli tak to dajcie parę fotek albo jakiś opis czy coś z góry Dzienks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie czewka mnie regeneracja turbiny i znalazłem miejsce gdzie je regenerują jest to CHoroszcz w woj. podlaskim miał ktoś z nimi doczynienie . Z góry wielkie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześc , może ktoś się orjentuje co to za model MF 535/550 .Według moich informaci to jest 235/255 z tym że posiada wspomaganie kierownicy ,komfortową kabinę oraz bardziej rozbudowaną chydraulikę i wszystkie które widziałem na allegro były na szerokim ogumieniu .Czy reszta to jest MF 235/255 ? Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w nowym roku .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc panowie mieszkam w cetrum polski i mam pytanie gdzie najblizej kupie czesci do mf serii30..dzieki za odpowiedz Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie było odp na moje pytanie jaki ciągnik polecacie na 25 ha co sadzicei o MF 3060

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety nie było odp na moje pytanie jaki ciągnik polecacie na 25 ha co sadzicei o MF 3060

Bo na Twoje pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedziec .Wszystko zależy jaka ziemia , jakie masz inne ciągniki , jaki sprzęt chcesz tym ciągac , ile pieniędzy chcesz przeznaczyc na dany sprzęt .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zależy jaką masz ziemię i wczym ten mf ma pracować. ja polecał bym coś większego 3115 ma przykład. już z pługiem 4 obrotowym sobie będzie radził i z agregatem siewnym, no i w każkej rolce będzie chodził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich na poprzedni post nikt nie odpowiedział to może na ten ktoś się skusi bo jest dość ważny. W MF 255 na feldze zauważyłem świeży olej, najprawdopodobniej jest to wyciek ze zwolnicy i chyba nie na uszczelkach łączących te okrągłe elementy zwolnicy tylko tak jakby jakiś oring na wale napędowym koło. Da się to samemu rozebrać i uszczelnić ? bo słyszałem że tam są jakieś planetarne przekładnie i można to łatwo popsuć? Jak to rozebrać? pozdrawiam

miałem kiedyś podobny problem w swoim mf255.musisz zdemontowc koło ,nastepnie odkrecić pokrywę od półosi(klucz 18) i ta znajdziesz dwa uszczelniacze, jeden jest w pokrywie drugi w moście.ten w pokrywie wymienić łatwo ,gorzej z tym drugim(szczególnie przy wkładaniu).koszt to ok.20zlociszy za szt.powdzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety nie było odp na moje pytanie jaki ciągnik polecacie na 25 ha co sadzicei o MF 3060

wszystko zależy od tego jaki masz park maszynowy.ja na 20ha miałem do tej pory JD 86km, do agregatu 3m z siewnikiem za słaby i wsaje na uwrociach ,z plugim 4*35 obracanym też ciężko i w końcu zmienil właściciela.teraz pod choinke (po wstępnych konsultacjach z innymi użytkownikami )nabyłem sobie mf3080 z 88r.narazie nie wiem jak się będzie sprawował,zima i nie ma go w czym wypróbować.jak masz park maszyn to kup coś w 6 cylindrach,nada sie do wszystkiego i nie jest prawdą że więcej ci spali od 4.ten jd 86km był w 6 cylindrach i spalał do 10l na godzine tylko w orce ,w prasie i agregacie ok.8l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc center na 90% masz pęknienty wieniec na zwolnicy, pękają w okolicach śrub gdzie scianka jest najcieńsza rysa jest bardzo mała ,możesz

to rozebrac nic się nie rozwali jest tylko dosyc ciężkie i mocno zlepione z

uszczelniaczami które i tak musisz wymienic po rozebraniu pozdrawiam. [/code]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie mam mały dylemat czym różni się świeca płomienna stosowana w silnikach trzycylindrowych perkinsa a, sześciocylindrowych z turbiną ponieważ przepaliła mi się w sześciocylindrowym a w okolicy są dostępne tylko te od mniejszych .Chodzi mi szczególnie o moc grzewczą i czy paliwo podawane przez zawór jest w takiej samej ilości ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...