Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

No ja niestety nie mam tego kompa na słupku. No ale jakoś szczególnie to on mi nie jest potrzebny. Raz rozbierałem tablicę rozdzielczą i tam pod spodem są takie suwaki. Zastanawiam się, czy zmiana ich położenia da możliwość zmiany z mil na km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w książce serwisowej ustawienia km/mile na desce rozdzielczej teraz muszę rozszyfrować je

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znalazłem w książce serwisowej ustawienia km/mile na desce rozdzielczej teraz muszę rozszyfrować je

 

a po co to zmieniac.... ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn. jak rozkręcę tablice to na tych suwakach mam przestawić suwak oznaczony numerem 8, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak i to wystarczy tak tam napisali mam nadziej że mój angielski nie jest aż taki zły ,

Ja się wiozłem za remont swojego bo trochę mu silnik z przodu przecieka na deklu a i jak odpalę go to czasami nie mam biegów ale jak chwile pochodzi to są - dziwne zjawiska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak już wczesniej pisałem kupiłem mf 3080 ,skrzynia 1234 AB ,żółw,zając .Jest to skrzynia 30 km/h.Można ją przerobić na 40km/h ,co trzeba dołozyć ,ile to może kosztować ,może ktoś już to robił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jak już wczesniej pisałem kupiłem mf 3080 ,skrzynia 1234 AB ,żółw,zając .Jest to skrzynia 30 km/h.Można ją przerobić na 40km/h ,co trzeba dołozyć ,ile to może kosztować ,może ktoś już to robił.

witam ; kiedyś też nad tym myślałem to nie jest problem jesli masz kasę jakieś 10 000 zł używana część wystarczy zamienić tą część111ph5.th.png

na tę

222jn0.th.png jeszcze przycisk i elektrozawór kiedyś na warsztacie stały dwa MFy z rozebranymi skrzyniami i nawet próbowałem to przełoży i wszystko pasuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opony mam na przodzie 14,9/28 ,z tyłu 18,4/38 , a szersze nie będą pasować do pługa ale dzieki za porade.

Dziekuje koledze mironowi ,widzialem w listopadzie w holandii spalony 3085(w sumie tylko kabina).Za całość 4 tys eur.Może z takiego spróbować by kupic całą skrzynie ,zostalo by sporo części,a czytam że często się psuja wiec trybiki moze sie przydadza ,jak nie u mnie to moze komus (w okolicy 3080 coraz wiecej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem polskiego producenta krzyżaków do przedniego mostu do 3080 (30,2*92).Firma ze stolicy maja wszystkie rozmiary lub zrobią na wymiar.Cena 1szt.53,68 brutto+ok.10 przesyłka.Tel.0-22-817-58--45.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mc13 to ty w swoim MF nie masz speedshift??? Z tego co widze to miron pisze tutaj o założeniu spedshiftu (obrazek 2) do skrzyni w której go nie ma (obrazek 1)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pomyślałem o tym wcześniej ale przeciez nawet załozenie w standardowy sposób seedshift nie zmieni masymalnej prędkosci ciagnika. Bedzie on miał jedynie dodatkowe przełożenia na kazdymi biegu. a czy zamiana trybów w koszu speedshift jest dobrym rozwiązaniem??? Nie jestem co do tego przekonany w swoim ciagniku tego bym nie zrobił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest sens za klikanaście tys kupować złom na części lub dodatkowe trybiki dla kilku km/h. Ale jeśli juz wydaje mi się że prędkość maksymalna zależy od przełożenia przez które napęd przekazywany jest ze skrzyni dalej tak jest najłatwiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie mój 390 2 wd jedzie prawie 50 km/h sam nie wiem jakim cudem chyba ktoś w nim coś grzebał. Czasami aż strach tym jeździć hehe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam massey ferguson 3645 zablokowały mi sie biegi na żówiu przełancza z zająca na żówia ale biegi na żówiu niewchodzą da sie to jakoś odblokować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie pomyślałem o tym wcześniej ale przeciez nawet załozenie w standardowy sposób seedshift nie zmieni masymalnej prędkosci ciagnika. Bedzie on miał jedynie dodatkowe przełożenia na kazdymi biegu. a czy zamiana trybów w koszu speedshift jest dobrym rozwiązaniem??? Nie jestem co do tego przekonany w swoim ciagniku tego bym nie zrobił.

i właśnie te dodakkowe przełożenie daje nam te kilka kilometrów szybkości moim zdaniem jest to fajna sprawa naprzykład podczas orki gdy mamy zróznicowana ziemie raz glina raz piach lub pod górkę gdy spadaja obroty to niemusimy zmieniac biegu tylko zmniejszamy o polówkę i jest oki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak na marginesie mój 390 2 wd jedzie prawie 50 km/h sam nie wiem jakim cudem chyba ktoś w nim coś grzebał. Czasami aż strach tym jeździć hehe.[/quote

witaj ; masz świetlne poczucie humoru ale z tą prędkością to przesadziłeś ale pisząc ten post byłeś chyba po kilku browarach ŻUBRA [żóbr odpowiada każdemu]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przecież speedshift nie zmini szybkosci maksymalnej tylko da więcej przełozeń w juz dostepnym zakresie, Przecież po włączeniu speedshift oba wałki są bezpośrednio połaczone bez zadnych przełożeń czyli tak jak to ma miejsce przy braku speedshift a kiedy speedshift jest wyłączony napęd jest przekazywany przez tryby sateliane, które redukuja predkość przy standardowym ustawieniu. Datego nie widze możliwości zwiększenia predkości po dołożeniu tych części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jak już wczesniej pisałem kupiłem mf 3080 ,skrzynia 1234 AB ,żółw,zając .Jest to skrzynia 30 km/h.Można ją przerobić na 40km/h ,co trzeba dołozyć ,ile to może kosztować ,może ktoś już to robił.

 

Pozycja nr. 8 są dwa rodzaje jak widac 30km i 40km

 

f1ad597ab57d242dm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale przecież speedshift nie zmini szybkosci maksymalnej tylko da więcej przełozeń w juz dostepnym zakresie, Przecież po włączeniu speedshift oba wałki są bezpośrednio połaczone bez zadnych przełożeń czyli tak jak to ma miejsce przy braku speedshift a kiedy speedshift jest wyłączony napęd jest przekazywany przez tryby sateliane, które redukuja predkość przy standardowym ustawieniu. Datego nie widze możliwości zwiększenia predkości po dołożeniu tych części.

każde przełozenie zwieksza lub zmniejsza szybkość weźmy to na chłobski rozum wystarczy zdjąc przewód z elektro zaworu i ciągnik zwalnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no oczywiście że zdjecie przewodu zmieni predkośc bo wyłączy speedshift ale jeżeli właczony speedshift łączy po prostu oba wałki bez zmiany ich prędkości a jest to przełożenie szybsze to nie widze mozliwości zwiększenia prędkości maksymalnej. No chyba ze zamienimi miejscami tryby w koszu ale to juz inna historia i osobiście jedynie sprawdzałem czy jest to możliwe przy okazji wymiany uszczelnień ale nie zostawiłem tego i złozyłem na standardowych ustawieniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...