RADZIO 0 Napisano 28 Kwietnia 2006 Poszukuje schematu instalacji elektrycznej do Masseya Fergusona 3690 lub ciągników z tej seri, na pewno sie dogadamy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 30 Kwietnia 2006 Nieźle ktoś taki ciągnik jak mój utopił http://www.farmphoto.com/photography/message.asp?dsply=all&mid=281703&gkp= Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo 0 Napisano 4 Maja 2006 Proszę o informacje o ciągnikach MASSEY FERGUSON seria 3050-3090Jeśli ktoś takie użytkuje to proszę o wypowiedz 1.Jak się sprawują na polskim paliwie2.Koszty serwisu3.Koszty eksploatacji- zużycie paliwa4. Czy warto kupic taki ciągnik sprowadzany z zachodu5. Ile MTG do kapitalnego remontuJAK MOŻESZ WYBIERZ INNY MODEL MF, TE SĄ AWARYJNE UWAGA NA SKRZYNIĘ BIEGÓW Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 12 Maja 2006 Dzisiaj zostawiłęm sobie ciągnik na słońcu za stodołą i po południ poszedłem go odpalić zarręciłem i słysze jak paski się ślizgają i dymek wali z pod maski pomyślałęm że pewnie pasek od sprężarki się ślizga spuściłem powietrze odpalam to samo , zdejmuje bok maski co jest przyczyną ślizgania się pasków dodam że naciągałęm je tydzień temu jak myślicie co to spowodowało /editzdejmuje maske i co widze kocie siersciuchy kot wlazł jakoś w wentylator i jak odpalałem ciągnik to go zablokował i paski się ślizgały niezłe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu 0 Napisano 12 Maja 2006 A ja całe 2 tygodnie jeździłem z urwanym wałem korbowym w MF255 i dziś na szczęście dopiero mi mechanik uświadomił, czemu mam takie luzy na kole klinowym bo jeszcze trochę a bym głowicę i tłoki rozwalił to dopiero był by wydatek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
center 0 Napisano 13 Maja 2006 mechanik robił mi kolumne w mf255 i mam na nowych wałkach wiekszy luz na prawym ramieniu jak był co robić te części do g... warte Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu 0 Napisano 13 Maja 2006 Jaki byście poradzili kupić wał do MF255 importowany za 480zł. Czy polski za ok. 860zł. Bo różnica cenowa zajebiście duża tylko, że polski wał niby jest dodatkowo azotowany. A jak się pozbyć przeźroczystego środka którym są zakonserwowane, bo rozpuszczalnikiem bardzo ciężko idzie, może znacie jakieś preparaty Jeden gościu w okolicy załatwił przez ten „smar” nowy wał, bo mu się panewka obróciła i strzelił, a gwarancji mu nie uznali A z dobrymi częściami to teraz ciężko jest, kiedyś to chociaż były kontrole jakości a teraz prywaciarze klepią je i to jeszcze niewiadomo z czego Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 13 Maja 2006 ł niby jest dodatkowo azotowany. Dlaczego niby? Napewno jest. Zachodni raczej też jest poddany obróbce cieplno chemicznej, i musi być zewnętrznie twardy, a wew. miękki. Inaczej diabli by go wzięli po pierwszym poważnym kręceniu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FQ 0 Napisano 13 Maja 2006 Miał ktoś doświadczenia z MF 365.Czy to dobry sprzęt?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 14 Maja 2006 mechanik robił mi kolumne w mf255 i mam na nowych wałkach wiekszy luz na prawym ramieniu jak był co robić te części do g... warteWłasnie szykuje sie na remont kolumny (skasowanie luzów) Bo juz troche dokuczliwe sa. Słyszałem ze w 3512 wystarczy jakies podkładki podłozyc i nie trzeba nic wymieniac czy to prawda ???????????? Bo jeszcze nie widziałem jak wyglada kolumna w 3512:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
center 0 Napisano 14 Maja 2006 Trzeba wymienić 3 wałki w kolumnie jeden ze śrutami 170zł + 2 nastepne po około 150zł hehe śmieszne to jest ale części oryginalne Ursusa są lipne!! jak chodzi to się nie czepiaj tego powiem tyle nie ma jak Zetor:) hehe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 14 Maja 2006 troche duzy mam juz luz i kola lataja prawo lewo ciagnik ma 6000mth wiec nie ma co sie dziwic. A na 100% nie ma tam jakiejs mozliwosci podregulowania za pomoca podkładek ???????????( aby troche zmniejszyc ten luz) Ile może kosztowac zamontowanie wspomagania fabrycznego takiego jak w nowszych modelach 3512, bo chyba założe mu tur-a w najblizszym czasie to by sie przydało?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 14 Maja 2006 Nie lepiej do zetora złożyć tura mnie też koła latają w mf 255 i musze zajrzeć do przekładni ale nie mam narazie czasu w 360 też mi latały na boki to winą były rozbite przeguby Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
center 0 Napisano 14 Maja 2006 Wiesz co z tego co mi mechanik mówił nie ma takiej możliwości, ewentualnie może Ci jakiś śrut wyleciał to moze jak go uzupełnisz to będzie git ale wątpie w to to musisz wybadać na czym jest luz zobacz jak jest to zbudowane w katalogu i poruszaj ramionami kierownica i dojdziesz. Wspomaganie pytałem w Ursusie nie robią nie da się tak powiedzieli. Jam yśle że napewno się da i by się przydało ale nie chcą robić, pozatym ja robie mu kolumne bo też planuije Tura z tym że ja już dawno zapomniałem jak pracuje prawidłowo w MF kierownica. Ale pamiętam że lekko bardzo chodziła jak był nowy więc licze że z turem powinno być nawet nawet:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 14 Maja 2006 tur do 3512 to tylko chwilowe rozwiazanie na rok góra 2( bedzie mi potrzebny bo robie nowa płyte gnojawa która nie bedzie zagłebiona i trezbabedzie podpychac obornik do góry ) bo palnuje zakup wiekszego ciagnika koło 120-130KM i nowego tura do niego lub 7341 to sie okaże Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 14 Maja 2006 lepiej kup do zetorka bo 120 km z turem to bez sensu szkoda ropy ja mam przy 110 km i jak kupie coś koło 80 km to do niego przełoże tura przy średnim gospodarstwie wystarczy tur o udzwigu 1200 kg więcej jest nie potrzebne 3512 z turem w zimie nie będziesz mógł wiele zrobić 4x4 dużo daje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 14 Maja 2006 to wiem ze 3512 i tur to nic specjalnego, ale to rozwiazanie tak jak pisałem tymczasowe. za tura do 7341 takiego jak chce miec nowego trezba szykowac 25-30tys, a uzywki koło 15tys. Do 3512 kupie jakas uzywke za 3 tys i z rok pochodzi może Pózniej wrazie co sie przyda do zwózki słomy czy wożenia do obory lub wypychania obornika z obory( jak zmodernizuje obore lub pobuduje nowa Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
center 0 Napisano 14 Maja 2006 jak bys miał takiego tura do MF gdzieś niedaleko Lublina to daj znać jabym się chetnie załapał hehe:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ulan 0 Napisano 15 Maja 2006 Jesli ktos ma instrukcje do ciagnika massey Ferguson 3080 - bardzo prosze o kontakt !! Moj mail : Comp4ct@wp.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
draber 0 Napisano 17 Maja 2006 Miał ktoś doświadczenia z MF 365.Czy to dobry sprzęt?? Ja mam 375, to chyba to samo tylko 10 koni więcej. Ciesze sie nim od marca tego roku. Ogólnie to wydaje mi się, że każdy ciągnik jest dobry jak jest w dobrym stanie. Jak zauważyłem to modele MF z trzy cyfrowym oznaczeniem to sprzęty bez elektroniki, komputerów i wszystkich wodotrysków, część z nich była produkowana równolegle z "czterocyfrowcami"- model 375 do 1997 roku. Słyszałęm opinie, że te proste trzycyfrowe MFy to sprzęt nie do zamęczenia- prosty, wytrzymały i stosunkowo mało awaryjny. Jednak coś za coś- nie ma w nich żadnych bajerów, często ułatwiających życie (dopóki działają Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FQ 0 Napisano 17 Maja 2006 Draber,nie wiesz moze czy w Twoim ciagniczku (analogicznie w 365) nie siedzi ten sam motorek co w ursusach serii 45/5312,bo skrzynki sa chyba inne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
draber 0 Napisano 18 Maja 2006 Nie wpadłem na to żeby je porównywać, ale raczej skrzynki to mają szanse być takie same z 45/5314 bo 12 nie ma przedniego napędu, a mój 375 ma. Jak masz możliwość porównania to mogę wysłać fotki. Ogólnie to wydaje mi się że jest szansa na zbieżność w pewnym zakresie między MF 365/375 i Ursusami 45/5314. W moim licznik zatrzymał się na 6200 Mth i pieron wie ile teraz ma najechane, ale silnik to według mnie chodzi pięknie i nie kupowałem jeszcze żadnych części. Dlatego się nie interesowałem podobieństwami. Poza tym oryginalne części MF to jednak nie to co do ursusów- mam taką teorię, że oszczędności na częściach wypływają w robociżnie jak musisz ursusowską część wymienić kilka razy w czasie który przepracuje oryginał i jeszcze przestoje i nerwy i czas, czas, czas..... Dowiadywałem się kontrolnie o ceny oryginałów i np. fabrycznie przez MF'a regenerowana pompa wtryskowa na wymianę za starą kosztuje 400 Euro brutto, kupowałem zestaw naprawczy do pompki paliwa 80-zł. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yool 0 Napisano 4 Czerwca 2006 Witam Wujek ostatni kupił MF 3060, rok 87/88, po przyprowadzeniu zauważył że cieknie olej z tylniego mostu przy jeździe pod górkę (olej cieknie obficie, ok 0,5 l podczas 15 min wyciekło) Olej wydobywa się poniżej WOMu z tym że nie cienie on z wałka ani jego uczczelnienia, tylko z pod blachy przykreconej do tylniego mostu ( tej do której przykręcony jest zaczep). Mam pytanie do użytkowników tego modelu. Spotkał się ktoś z czymś takim ? Co to może być ? (Chyba nie jest pęnięty odlew ?) Czy jak odkręci tą blachę mocującą dojdzie to tego którędy cienie ten olej? Ma ktoś może jakiś schemat tego ?? Wiem że skrzynia to 16/16 tzn 4 "zółwie" i 4 "zające" plus półbiegi włączane bez sprzęgła. Jakim olejem zalać silnik a jakim skrzynię ? Gdzie w małopolsce lub w śląskim można kupić części (głównie filtry) do MF ? Proszę o każdą opinię odnośnie tego wycieku i użytkowania MF 3060. Pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasz S 0 Napisano 5 Czerwca 2006 Do swojego mf 3060 lałem do silnika olej TURDUS, a do skrzyni AGROL. A z tym olejem, co leci to sprawdź może on opływa z góry a nie z tego miejsca, co mówisz. U mnie też leciał, ale on opływał z góry z czujnika. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yool 0 Napisano 6 Czerwca 2006 Tamasz S a ile wchodzi oleju do silnika a ile do skrzyni i gdzie kupujesz filtry i w jakich mniej więcej cenach ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach