Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie gdzie mogę znaleźć przekaźniki od załączania womu oraz całego autotronika. Musi mi coś nie łączyć (coś gdzieś zamarzło czy przy śniedziało) ponieważ zapala mi się kontrolka od ciśnienia w skrzyni (uprzedzam pytania - pompa była nowa) Wykluczyłem czujnik ciśnienia bo kontrolka się zapalała nawet jak go pominąłem (podłączyłem na krótko). Do tej pory pojawiało się to bardzo sporadycznie (przeważnie na dziurawej drodze, ale nie koniecznie. Kontrolka zapalała się na chwilkę i gasła). Dziś po mroźnej nocy miałem cyrki bo mi migała co chwilę jak jechałem po trasie (napęd się wtedy załączał sam itp itd z tym związane). Tak miałem z 45min później powrót do normy. Także muszę gdzieś coś oczyścić. Przypuszczam, że może to jakiś przekaźnik, bo z WOMem mam podobne bardzo sporadyczne przygody gdy jak ciągnik wpadnie w dziurę to się wyłączy. Proszę o wskazówki gdzie co szukać. Mam schematy elektryczne, ale tam nie jest pokazane gdzie się co znajduje, przypuszczam że pod kierownicą, ale czy na pewno? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie sugestia nie związana z ciągnikiem,ale miałem taką przygodę z samochodem.Polonez obroty biegu jałowego raz dobre drugi raz ponad 2000.Wniosek-silnik krokowy odmówił posłuszeństwa kod 35(niesprawny silnik krokowy).Wymiana na nowy-bez zmian.Jak zmierzyłem napięcie ładowania wyszło 18V.To ładowanie nie było stałe tylko raz było dobre(14,3V)a innym razem 17-18V.Silnik krokowy reagował na zmianę napięcia ładowania.Wstrząsy wpływały na regulację napięcia.Może i tu warto przyjrzeć się stabilności napięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy! na zapytania, które zadajecie w między czasie nie umiem odpowiedzieć .Jestem na etapie załatwiania katalogu MF-ów i instrukcji - w języku angielskim, więc jak tylko będę mógł - będę pomagał innym, ale teraz - jeżeli ktoś z was robił wymianę oleju w skrzyni, w którymś z MF 61xx niech pomoże. Niech opisze jak to się robi? Chodzi mi głównie o kolejne kroki (praktyczne rady) i o ewentualne odpowietrzanie układu (jeżeli jest takie potrzebne ) po napełnienu skrzyni nowym olejem. Wszystkie częściowe wypowiedzi, które wyczytałem z tych 160-ciu stron nawet złączone razem - nie pozwalają "nowemu -zielonemu" uzytkownikowi spokojnie zabrać ię za tą czynność. A przecież z wypowiedzi wynika, że większość to robiła!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A robi się to tak: Przygotuj dwie bańki 30 L. Możesz odciąć w nich bok i położyć na płask - nie bedziesz musiał celować spływającym olejem do korka:) Odkrecasz śrube pod spodem, ona znajduje się w takim deklu, który też jest przykrecany do obudowy. Nieco powyżej masz śrubę na duzy imbus. Jak odkręcisz, to tam jest filtr siatkowy, który trzeba wymyć przy okazji wymiany. Musisz też wymienić pozostałe dwa filtry, tj. filtr puszkowy za kołem i wkład filtra, który jest ustawiony pod kątem około 45 stopni do lini jazdy. Oczywiście robisz to, jak olej zleci. Jeżeli olej jest bardzo brudny i widoczne sa na nim metaliczne plamy to dobrze byłoby przemyś skrzynię czystą ropą przy pomocy na przykład ropownicy. Robi się to tak: odkęcasz ten dekiel pod spodem, o którym pisałem wcześniej. wtedy masz dużą dziurę, przez która bedzie spływac ropa z zanieczyszczeniami. Idziesz z tyłu ciągnika, odkręcasz sekcję rozdzielaczy i dekiel (jest w nim korek do wlewania oleju). Masz dużą dziurę do ropowania. No i ropujesz Obserwujesz w międzyczasie, co wylatuje na dole. Jeżeli dawno nie był olej wymieniany, to może lecieć osad. Przy okazji zwróć uwagę, czy na takim jakby kawałku pręcika, który będziesz widział, jak odkręcisz dekiel z tyłu (zamocowany pionowo), nie zgromadził się złotawy nalot i drobne opiłki. Jeżeli tak, to może to oznaczać, że kończą Ci sie hamulce. Jak wymyjesz (co oczywiście nie jest konieczne, jak kto woli), skręcasz wszystko jak było i zalewasz. Oleju nie żałuj, lej śmiało do górnej kreski, a nawet lekko nad górną kreske, nic sie nie stanie. Olej wlej dobry, polecam BP terrac, chociaż są tacy co na agrolu jezdzą i narazie nic im sie nie dzieje, a jest sporo tańszy. Jak masz magnes, to możesz wrzucić do oleju i sprawdzić, czy nic się tam nie przykleiło, typu opiłki, nalot metaliczny czy wałeczki z łożyska skrzyni W razie pytań pisz na gg: 1156265

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A odnośnie tego przecieku oleju, co tam masz, to prawdopodobnie puścił uszczelniacz między silnikiem, a sprzęgłem. Powinien być tam uszczelniacz odporny na temperature i dobrej marki, np. corteco. Jak ktoś to rozbierał, i założył zwykły polski za 3 zł, to nie dośc, że szybko puści, to jeszcze w wałku rowek wytnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olbrzymie dzięki Peron! Wreszcie po kilu dniach lektury pójdę spokojniej spać o z . Tylko - jeśli pozwolisz- to wieczorem na gg o to odpowietrzanie dopytam (jeżeli jest ono konieczne). Jeżeli chodzi o przeciek i uszczelniacz - to mojego MF255 trzeba w takim przypadku rozpołowić - żeby simer na wale wymienić. Czy tu jest podobnie i też go trzeba rozjechać Jeszcze raz dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olbrzymie dzięki Peron! Wreszcie po kilu dniach lektury pójdę spokojniej spać o z . Tylko - jeśli pozwolisz- to wieczorem na gg o to odpowietrzanie dopytam (jeżeli jest ono konieczne). Jeżeli chodzi o przeciek i uszczelniacz - to mojego MF255 trzeba w takim przypadku rozpołowić - żeby simer na wale wymienić. Czy tu jest podobnie i też go trzeba rozjechać Jeszcze raz dzięki.

kolego peron ja też zamierzam wymienić olej w mf 6150 czy po wlaniu oleju trzeba jakoś odpowietrzać ciągnik. z góry dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli nalejsz oleju, w filtr i wkład i je zamontujesz i nalejesz go doskrzyni i po uruchominiu ciagnika przez pare minut nic nie bedziesz dotykał układ sie nie powinien zapowietrzyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, jak pisze jaworaski układ nie powinien sie zapowietrzyć jeżeli nie było jakieś ingerencji w układ typu odkręcanie przewodów itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam? Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić

1. jaka może byc przyczyna stukania wałka przekażnika mocy w Mf 3075?

2. Czy można go wyjąć nie rozbierając przy tym pół ciągnika?

z góry dziękuje i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz go od niedawna tego 3075? jesli tak to niemartw sie ten typ tak ma, na wolnych obrotach i pod bardzo duzym obciazeniem, dobiega dzwiek, jakby popsutego łozyska lub hałasujacych trybow, to juz tak w nim jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Jaworaskiego i Perona

 

... ale jakby co - to jak się odpowietrza. Dzisiaj zagrzałem dobrze ciągnik i wieczorem (po robocie) odkręciłem te 2 śruby (z biedą), tej trzeciej - na imbusie ani rusz. Duży filtr poszedł lekko, ale ten z wkładem musiałem odkręcić na przewodach i dopiero w imadle puścił! Ale odkręciłem też te 2 dekle, które łączy ta gruba rura . Jutro mam zamiar skręcic to wszystko i zalać olejem. Czy po takich czynnościach - układ odpowietrzy si ę sam?

Pozdrowionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam? Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić

1. jaka może byc przyczyna stukania wałka przekażnika mocy w Mf 3075?

2. Czy można go wyjąć nie rozbierając przy tym pół ciągnika?

z góry dziękuje i pozdrawiam

 

W moim MF3060 też tak stuka i w 3065 znajomego więc chyba tak ma być (choć może to być zbieg okoliczności lub jakaś częsta usterka)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w znajomego 3655 tez te gruchotania słychac w WOM , a co do odpowietrzania kolego ecorol to przykro mi ale niewiem jak jest w tym modelu umiejscowienie odpowietrznikow,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie pomóżcie!!! Ile pomp hydraulicznych ma MF 6170 i gdzie się znajdują? Bo mam problem ze sprzęgłem które szarpie i ze wspomaganiem kierownicy które po lekkim nagrzaniu cięzko chodzi.(przypuszczam że orbitrol jest dobry) Dodam że ciągnik posiada ładowacz czołowy który działa bez zarzutu, z ehr również nie ma problemu. Wymieniłem w nim pompę tą co jest do dekla przykręcana, filtry oraz zalałem nowym olejem Agro Stou ale nadal nie widać żadnych efektów poprawy. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź i Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam takie pytanie co wy macie do Agrolu?
witam ja osobiście niema nic do zarzucenia

1. jest tani co przy ciągnikach majocych przecieki lub posiadających ładowacz czołowy i przyczestym zmienianiu z krokodyla na chwytaki podczepianiu maszyn wyposażonych w chydraylike daje spore oszczędności

2. umnie w okolicy wszyscy jezdzą na AGROLU ruznymi ciągnikami i nic sie niedzieje . a mówienie jak padła pompa lub coś się dzieje niedobrego z biegami itp mówia że to przez olej AGROL to tak wypowiadają sie ci którzy sie natym nieznają

3.może jedynym jego mankamentem jest to że zimą jest troche przygesty ale to musi być powyżej - 20 stopni a w takich warunkach my rolnicy żadko odpalamy ciagniki które stoją pod chmurką ja swojego odpalam codziennie i zimą by naładować paszowóz ale ciągnik stoji w dobrym garażu i tęperatura żadko spada tam poniżej 0 stopni

4 . więc myśle że AGROLU jest niezłym olejem co do ceny i jego właściwości

5. pozdrawiam wszystkich posiadaczy MFów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z moim 6180, wszystko w nim działa poprawnie oprócz skrzyni biegów. Otóż jak sie rozgrzeje do prawidłowej temperatury to nie zawsze wchodzą biegi, słychać zgrzyty, a gdy już złapie bieg to jest tak jakby sprzęgło ciągło... Kompletnie nie wiem co może być tego przyczyną.Dodam że jest to dynashift z rewersem elektrohydraulicznym, jak jest zimny to biegi wchodzą lekko. Pomocy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no prosze Cie tylko nie Agro Stou

A dlaczego nie Agro Stou co w nim złego jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś podpowie (a propos) kilku ostatnio poruszanych tematów: jak odpowietrzyć hydraulikę w 60xx po wymianie oleju, filtrów i odkręceniu tej grubej rury obok skrzyni ?

 

Przy okazji dodam ciekawostkę (chyba). Mój MF 6150 z roku 96 ma wkład filtra oleju o średnicy 50 mm (grubszy nie wejdzie ) i nawet u Korbanka się dziwili. Od dłuższego czasu leżał bowiem u nich na magazynie wkład filtra o wysokości 210 mm i średnicy 50 mm i nie dokonca wiedzieli do którego modelu on jest? ... nagle zjawil sie "klient", który taki "wybryk natury" potrzebuje!

 

I jeszce jedno - czy ktoś może powiedzieć coś dobrego (lub złego) o oleju AGRI MP Plus 10W40 z Castrola? (myślę o zalaniu tym olejem skrzyni mojego MF. Dodam,(ale nie po to aby zasugerować opinię), że kosztował mnie 13,50zł/litr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja ponawiam pytanie, czy zna ktoś się na skrzyniach bądź sprzęgłach w MF'ach?

Potrzebuje za tydzień ciągnik do transportu ale jak się rozgrzeje to praca jest uciążliwa bo nie zawsze wchodzą biegi, słychać zgrzyty, a gdy już złapie bieg to jest tak jakby sprzęgło ciągło... Kompletnie nie wiem co może być tego przyczyną.Dodam że jest to MF 6180 1997rok 6000mth dynashift z rewersem elektrohydraulicznym, jak jest zimny to biegi wchodzą lekko. Pomocy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no prosze Cie tylko nie Agro Stou

A dlaczego nie Agro Stou co w nim złego jest?

to zalej samochod olejem typu lotos etc. lub innym lepszym jakosciowym, np Elf , Castrol. moze po jednej zmianie nie, ale w dłuzszej ekploatacji szybciej sie zuzyje silnik,

ale to wszystko moje subiektywne zdanie i zgodze sie że moge sie mylic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy agro stou (orlen) i agrol stou (lotos)to to samo, niektórzy pisza tak inni tak. Agrolu na stronie grupy lotos jest kilka rodzaji. Myśle że konstrukcje wywodzace się z lat 80 moga na tym pracować.Co do olejów lotos np jesli nalejecie go do auta którym jeździcie normalnie na codzień np wytrzyma długo liczy się systematyczna wymiana. Specjalne właściwosci oleju zastrzega proucent stosujac jakieś specjalna rozwiązania typu np pompo wtryskiwacze, lub tam gdzie mechanizmy sa bardzo obciążone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...