Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Cd do Koksiarza

 

Oczywiście podałem jedną z przyczyn zewnętrznych (widocznych gołym okiem). Może tylko zawlęczkę przecięło i rzeczywiście tuleja się zsunęła, ale jeżeli przyczyna jest w elektrycznej części lub gdzieś w środku ( w skrzyni to musisz poczekać na poradę większych Fachowców. Pozdrawiam.

sprawdz czy z napięcie jest podawane na elektrozawór to mozesz sprawdzić sam jak nie tulejka o napięcie jest na elektrozawoże to zostają tarczki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdejmuj bezproblemu nic ci się niewysypie ale i dużo niezobaczysz dość często wydzierają sie widełki ale też mogły iść małe ząbki na trybie
Dużo nie zobaczę czyli co mam później zrobić? albo z skąd też mogę tam wejść? Do skrzyni jako tako na razie tylko wchodziłem od tyłu bo mi wałek straszył;)
najwpierw zdejm ten dekiel i oceń sytuacje jak wszystko gra to trzeba będzie zajżeć od przodu czyli od sprzęgła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do Gustlik.zdejmij śmiało pokrywę boczną skrzyni.uwazaj tylko na wejscie popychaczy wodzików.przy nskładaniu trzeba uwazać żeby weszły w odpowiednie miejsce.jak zdejmiesz dekiel boczny, to masz widok na całą skrzynię(prawie).ale przynakmniej mozesz wtedy zobaczyć ewentualne usterki mechaniczne.ja bym stawiał na pęknięte widełki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wlasnie ta czesc jest slabo widoczna widelki albo nakretka
Właśnie przerabiam ten temat -jestem na etapie składania-pozdrawiam użytkowników ferdków ze skrzynią 32:32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś może czy po wyjęciu wszystkiego od przodu będę musiał sprzęgło odpowietrzyć? I jak się to robi? (dokopanie się do przekładni i wodzika A-B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wie ktoś może czy po wyjęciu wszystkiego od przodu będę musiał sprzęgło odpowietrzyć? I jak się to robi? (dokopanie się do przekładni i wodzika A-B)

tak a robi sie to przez kruciec 16 który jest w obudowie skrzyni111zw.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozłożyłem już wszystko i frezy na wałku się starły. Czy wie może ktoś gdzie dostać taki wałek i w jakiej cenie. Mam jeszcze jeden problem gdyż aby zapalić ciągnik trzeba do końca wcisnąć sprzęgło, a u mnie nie zawsze chce zapalić; raz zapali za pierwszym razem a raz to jak przekręcę kluczyk to tak stuka coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.allegro.pl/item824544748_atak_napedu_massey_ferguson_mf.html

 

- ma dużo i do różnych modeli zaczyna się od 2500 zł

u korbanków po zniżce - ok. 4000

 

ale tego jeszcze nie robiłem - moje frezy trzymają sie na "włosku" i może dooram, ale zimą rozbiorę i chyba dam napawać

 

 

Jak będziesz robił - to (wyczytałem) - trzeba dobrze przedni most osadzić -bo jak ma luzy - to nowy wałek (podobno) można wykończyć bardzo szybko.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozłożyłem już wszystko i frezy na wałku się starły. Czy wie może ktoś gdzie dostać taki wałek i w jakiej cenie. Mam jeszcze jeden problem gdyż aby zapalić ciągnik trzeba do końca wcisnąć sprzęgło, a u mnie nie zawsze chce zapalić; raz zapali za pierwszym razem a raz to jak przekręcę kluczyk to tak stuka coś.

to jest wina prawdopodobnie rozrzusznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich zainteresowanych mrugającymi lampkami REWERSU i piszczącym sygnale rewersu i jazdą tylko do przodu albo tylko do tyłu!

 

U mnie było tak: rozkopałem całą elektrykę do kompa włącznie, przekopałem wszystkie gniazda, sprawdziłem czujniki, wykręciłem zawory elektrohydrauliczne (2 razy) i co? : okazało się, że przy pierwszym sprawdzeniu zaworów na akumulatorze -oba cykały dobrze, a przy drugiej kontroli (bardziej dokładnej) - jeden zawór jednak "odzywał" sie od czasu do czasu - a winna była elektryka a dokładnie styki w selenoidzie. Dobre czyszczenie styków i ciągnik śmiga tam i z powrotem (przynajmniej tak było przez ostatnie 5 h! Wreszcie po kilku dniach trochę radości

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie mam MF 3070 i mam problem gdy zapalam ciągnik to wciskajac gaz jest coś takiego jakby nie mogł złapać obrotów a pożniej jest juz dobrze i jeszcze gdy wrzucam wsteczny bieg na położeniu A to zgrzyta a gdy wrzuce najpierw bieg polowy do przodu A a póżniej dopiero wsteczny to zgrzutania nie ma??? Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja odciąłem wałek i dospawałem stary od sześćdziesiątki. Gadałem z gościem który napawał i wyfrezował i rok mu potrzymał i zrobił tak jak ja i jest podobno dobrze. A z tym problemem z zapalaniem to nikt jeszcze się nie spotkał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koksiarz! A rozbierałeś go do spawania czy robiłeś to na ciągniku! Daj jakieś namiary - jakieś dodatkowe pytanka chciałbym ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy taki patent zadziała lepiej chyba frezy naspawać ale jesli chcesz dospawywac walek lepiej wyjac i sprawdzić np na tokarce czy prosto jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę podobnie jak Ty - buli. Znajomy (stary POM-wiec) zajmujący się kiedyś naprawą ciągników uważa , że lepiej napawać i frezować i że sposób ucięcia i dospawania może nie gwarantować osi wałka (a wyjąć napewno trzeba! ) Ja też mam stary wałek (solidny) i też mnie kusi ... poczekam na dalsze opinie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet równe ucięcie obu części nie gwarantuje prostego spasowania przy spawaniu na skutek działania temperatury obie części mogą przemiścić się. Jesli łozyska przedniej osi beda dobre powinno chodzic z naspawanym frezem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Żeby równo z centrować trzeba by było jeden wałek z toczyć,a w drugim wywiercić otwór.Następnie elementy zbić z sobą i dopiero wtedy zespawać.Pomyślności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Buli i Tekmie! obie bardzo merytoryczne wypowiedzi ! Nie mam uprawnień spawacza, jednak już w swoim życiu trochę elektrod zużyłem i rzeczywiście jakiś tam pręt , kawałek od części maszyny można zawsze klepnąć na gorąco i dopasować w trakcie spawania ale tak dokładną rzecz jaką jest wałek będzie trudno! Pewnie coś w następstwie się wymiele: tuleja ? (ale jest twarda), nowe frezy? (być może), łożyska? (duże prawdopodobieństwo) - a potem już wszystko w środku... no chyba, że jest się dużym szczęściarzem

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Oczywiście że najlepszą metodą naprawy jest wymiana na oryginał.Ale nieraz trzeba stosować metodę zastępczą.Ale zauważ że moja wypowiedz była sugestią w sposobie ułatwienia prostego zespawania,a nie gwarancją że tak będzie.Decyzja w sprawie naprawy należy do właściciela sprzętu.Pomyślności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje namiary gg-4651535, ja wczoraj złożyłem wszystko i byłem na prubie w polu i wszystko w porządku. Nowy oryginalny wałek kosztuje 5800zł. A z tym zapalaniem to nikt się nie spotkał, jeśli tak to proszę pisać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...