Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z Mf 255. A mianowicie posiadam za duży luz na kole kierowniczym i nie wiem jak można sie go pozbyć. Wie ktos czy istnieje jakis inny sposób oprócz wymiany całej przekładni???? A bedzie juz konieczne to ile taka naprawa moze kosztowac i czy da sie ja wykonac we własnym zakresie.

 

 

Prosze o porade!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może dobry tokarz by też pomógł, ale trzeba by wiedzieć gdzie on dokładnie jest… ja wiosna cały przód robiłem(tuleje, łożyska, drążki), bo po 18 latach ledwo dało się nim kręcić…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z Mf 255. A mianowicie posiadam za duży luz na kole kierowniczym i nie wiem jak można sie go pozbyć. Wie ktos czy istnieje jakis inny sposób oprócz wymiany całej przekładni???? A bedzie juz konieczne to ile taka naprawa moze kosztowac i czy da sie ja wykonac we własnym zakresie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przestan pisac to samo juz którys raz jak ktos bedzie wiedział to napisze, było wczesniej w tym temacie o naprawie własnie przekładni kierowniczej i koszty sa nie małe, a czesci bardzo złej jakosci, może sie zdarzyc tak ze bedzie gorzej niz przed wymiana. ja tez w swoim 3512 mam luzy juz spore bo ma 6tys mth ale jakos nie moge sie przybrac do naprawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam MF 3080 i mam następujący problem: otóż gdy kręce kierownicą na postoju (przy odpalonym silniku) czasami zdaża się iz koła stoją w miejscu. Dzieje się tak podczas kręcenie kierownicą w prawo, wówczas gdy koła nie reagują mogę wykonać nieokresloną liczbą obrotów w prawo poczym wystarczy jeden w lewo by koła spowrotem zaczeły reagować na ruchy kierownicą. Dodam iż występuje to czasami lecz ostatnio zdaża sie jakby częściej. Jak dotąd nie zauważyłem tego problemu podczas jazdy lecz boje się iż może to nastąpić w najmniej oczekiwanym momencie. Prosze o porady i możliwości naprawienia usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem sie kiedyś z tym samym problemem w JD i to w firmie gdzie handlują i remontują ciągniki tak że ciekawe dlaczego nie usuneli tej wady zanim wystawili ciągnik do sprzedaży. Podejrzewam że nie jest to tani interes lub też nie znależli przyczyny.

Sam miałem 3070 i nie polecam nikomu natomiast polecam jak najszybsze pozbycie sie każdemu kto posiada MF z seri 30.. zwłaszcze z roczników 87-92 (mają fabrycznie wadliwe skrzynie zwłaszcze 16/16 długo sie nie pojeżdzi) a koszty naprawy.....lepiej nie mówić

 

/edit - Nie Sie 13 15:06:26

Ps.

Nie wiem jak w 3080 ale w 3070 jest jedna pompa hydrauliczna dwusekcyjna (dwie pompy zebate skręcone razem)nowa 3tys zł.Regeneracji nie polecam Połowa ceny a pada po dniu pracy.

Cały olej jest pompowany przez rozdzielacz (ten nad silnikiem) i być może to on jest przyczyną. Ze słyszenia wiem że często padają i są przyczyną klopotów nie tylko z ukladem kierowniczym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regenerował ktoś może rożdzielacz do Massey ferguson 130?(cz da sę coś z tym zrobić??}

 

/edit - Nie Sie 20 11:45:47

Massey ferguson 130 czy ma ktoś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś mi może powiedziec co jest w tych ciągnikach np w mf 255 że każdy we wsi u mnie kto go ma jeździ w ochraniaczu słuchu??

Ja niegdy nim nie jeździłem więc niewiem co się dzieje że ludzie w ochraniaczu robią ale skoro go zakładają to chyba musi być tego jakas przyczyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poprstu starsze MF nie sa dobrze wytlumione i to chyba jest ta przyczyna.sa to silniki glosne, ja mam IMT i tez jest choleprnie glosno:) pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie mam zamiar kupić Fergusona 3065 S to to model 90KM. Osobiście w parku maszynowym mam MF 255 i Zetora 7211 oba ciągniki są już spracowane i były kupowane nowe. Ten ciągniczek którego kupuje ma podobno 4100MTG i jest z końca 1994 podobno ideał. Na co zwórcić uwagę przy zakupie używanego Fergusona i czy jest jakiś posiadacz takowego modelu może coś napisze o awaryjności i funkcjonowaniu.

Jak się sprawuje ten elektronicznie regulowany podnośnik.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam model 3690. Przy zakupie sprawdż ciśnienia pompy hydraulicznej i silnika. Sprawdz ciągnik pod obciązeniem (np.w pługu).Jak na tak mały przebieg powinno być wszysko OK. Skoczka sprawdz na każdym przełożeniu. Jak zauważys, że skorupy były razkręcane bądż ostrożny. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy zakupie MF głownie zwróc uwage na skrzynie biegów i elektronike silnik to mały pikuś.Jeśli coś nie bedzie grało wcale go nie kupuj. Części są strasznie drogie i wydawało by sie że niby mała wada a może kosztować grube tysiące.

sprawdż WOM i przełączanie 540/1000 obr.

Jeśli przy jeździe próbnej będziesz miał wrażenie że go coś hamuja daj sobie spokój z kupnem.

Jeśli to skrzynia 16/16 to włóż dźwignie od wyboru grup biegów na A lub B drugą dźwignie na luz i posłuchaj skrzyni na wolnych obrotach czy bardzo nie hałasuje. Oraz w czasie jazdy przy przełączaniu z A na B i odwrotnie nic nie zgrzyta.

 

/edit - Pią Sie 25 21:31:28

I jeszcze jedno.Te 4100mtg to czysta fikcja.dodaj sobie 1 z przodu to bedzie bliższe prawdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemka

czy ma ktoś moze katalog do MF'a 3630? bo wlaśnie sie stałem posiadaczem takiego cuda:D....takwięc jakby ktoś miał w wersji elektronicznej to prosze niech mi wyśle na maila jaceknet8@wp.pl ...thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam! mam taki problem iż gdy włącze przedni napęd (w MF 3630) to mi przełącza biegi szybkie (zając) na wolne (żółw),tak więc nie można jechać z napędem na szosowych biegach bo działa tylko na terenowych. prąd nie przechodzi prawdopodobnie przez tę skrzynkę po prawej stronie pod schodkami (właśnie jak sie zrobi tam mostek przy tej skrzynce to sie tak robi;/)...kurcze moze ktoś wie o co chodzi?:?: bo latanie z żarówką mnie juz wkurza .. jakby co to na forum ...mail: jaceknet8@wp.pl albo gg:6222104 thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.U mnie w 3655 dzieje się podobnie , z tym,że napęd mam na stałe włączony(nie można go wyłączyć) po odpaleniu silnika nie pali się żadna kontrolka (żółw-zając) i po włączeniu biegu jest albo załączany żółw albo zając- przyczym zmiana następuje podczas zmiany biegu.Dodatkowo nie działa wom.Czyżby padł sterownik pod kabiną?Może właśnie jakiś mostek i obejście sterownika?Dzięki za wszystkie rady

 

/edit Za mało się wyraziłem na temat Cytowania ostaniego postu? MOD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam! mam taki problem iż gdy włącze przedni napęd (w MF 3630) to mi przełącza biegi szybkie (zając) na wolne (żółw)...

 

polecam instrukcję obsługi w . polskim

ktoś (albo sami coś skopaliście)

napęd 4x4 musi działać, masz funkcje Autotronic ?

jest kilka zasad które należy przestrzegać i wszystko z ciągnikiem będzie ok.

pozdrawiam

waldac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polecam instrukcję obsługi w . polskim

ktoś (albo sami coś skopaliście)

napęd 4x4 musi działać, masz funkcje Autotronic ?

jest kilka zasad które należy przestrzegać i wszystko z ciągnikiem będzie ok.

pozdrawiam

waldac

.....waldac bezkitu miałeś racje, jakiś żabojad zrobił obejście całej kabiny i kabelkiem od rozrusznika doprowadzał prąd ....juz wszystko wsio haraszo jak przestanie padać trzeba orać...a tak wogóle to autotronic to jest to ze sie biegi szybkie i wolne zmienia uderzeniem w bok lewarka? (będe wiedział na przyszłość)

....a godles5 z tym wałkem to jak to niekręci moze sie włącza i go rozłącza? bo jak tak to wiem co trzeba zrobić ....odezwij sie na moje gg to pogadamy(gg:6222104) ......::::pozdro::::.......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziekuję za info, i cieszę sie że wszystko działa!

autotronic - kontroler przekładni odpowiada ( o ile jest zamontowany - opcja) za 4 funkcje

blokadę mechanizamu różnicowego

napęd na 4 koła

zmany zakresu ( żółw/zając)

wałek WOM

nie sposób przepisać całość

ogolnie jest to funcja ułatwiająca jazdę i oszczędzająca eksploatacje ciągnika

 

pozdrawiam

waldac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.czy ktoś wie jak się dostać do pompy hydraulicznej w mf 699? czy starą opłaca się naprawiać czy lepiej od razu wsadzić nową?jaka może być przybliżona cena tego elementu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...