Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

wszyscy piszą o grzałkach w misce olejowej.nikt nie wie nic o grzałce w bloku silnika?Jak wyciągnąć to okienko z bloku aby założyć grzalkę?

było to opisane z obrazami w top agrar, mianowicie jesli tzw. brok czyli zaslepka w bloku nie jest przykrecana, to nalezy w tym okragłaym broku wywiercic dwa otwory dajmy na to fi10mm i w miare wytrzymały drut przewlec przez ten brok cos na wzor nitki przez guzik, czyli jakby zrobic taki haczyk i w jedna dziure włozyc zeby druga wyszło a nastepnie ten brok wbić do srodka, a pozniej przy pomocy tego druta przetknietego wyciagnac zaslepke i wmontowac grzałke tylk niepamietam jak było z montaze grzałki, chyba na jakis klej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... przy tym wszystkim zapomniałem o jednym ważnym objawie: AC mruga na przemian z BD na zielono i nic ponadto.

Mały85 ja jestem nowym użytkownikiem Forum i użytkownikiem mF 6150 - 3 razy przeczytałem to forum - finanse pozwalały mi tylko na zakup MF 30xx, ale "dopożyczyłem" i kupiłem 6150 z 96r, który ma podobno wzmocnioną skrzynię i mimo to daje mi "popalić", więc (czysto teoretycznie) 30xx, które podobno mają słabszą - nie kupiłbym. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak śledze to forum i Twoje przeboje eco-rol, to powiem szczerze masz przeje.. z tym klamorem wspolczuje Ci i dobrze nikt z przeciwnikow Mf tego nie czyta bo by miał używanie ja mam 3065 no mam skrzynie do poprawy bo rozkreciła mi sie nakretka na dolnym rzedzie trybow i niemam 1 ani 2 bo wyskakuja ale jakos zasiałem na 4 polowej , ale nie moge złego słowa powiedziec ogolnie na ta maszyne mimo oklecia seri3xxx pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest mróz, to kontrolki AD sygnalizują, że jest niska temperatura, że nie nalezy nadwyręzać skrzyni, najlepiej, żeby ciągnik pochodził troche sobie na wolnych obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pawelmf

Dzięki za radę - jutro sprawdzę, a przy okazji - czy zaglądałeś, czy Twój Mf ma taką zawleczkę pod deklem do którego przychodzi ta gruba rura od hydrauliki?. Bo mi ciągle z tego ( z tej zawleczki)od czasu do czasu kropla oleju kapnie Swego czasu rozmawialiśmy o tym. No i powiedz jakie ma oznaki "siadająca" albo kończaca się turbina , bo u mnie ona sucha nic nie widać i nie słychać z tej (z jej strony)Pozdrawiam

objawy są takie po odkręceniu łącznika turbiny z kolektorem w środku wiadać olej cieknący do kolektora, Gdy ciągnik długo chodzi na małych obrotach i potem dodasz mu sporo gazu fuka dymem tak jak rozściecziny "byk"z taki mi przerwami . ale to po chwili ustaje bo wyżuci wtedy olek nagromadzony w kolektorze.

Co do tej zawleczni to u mni ejuz nieciekni eponieważ chciałem kiedyś nieświadomie wymienić uszczelke pod ta rurą i zaczełem ja wyciągać ale jak zaczoł mi sie pojawiac olej to dałem (przy rozbiurce) spokuj i poskręcałem spowrotem i od tamtej pory od żekomej naprawy olej juz nieleci od jakiegoś 1,5 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaworaski i Peron

Pobudka o 5.00 grzanie 3 promiennikami i odpalenie ok 6.00 chodził długo na wolnych - może nawe z 40 min. i działało wszystko (całe biegi, półbieg, rewersy i inne zające ) Wyjechałem koło 7.oo i wszystko działało - po godzinie jazdy (lekkiej roboty) i zgaszeniu ciągnika (tak normalnie) - szczęście moje się skończyło i szczęście, że zatrzymałem się przodem do garażu

Tak już całkiem na marginesie - zaczynam się bać jakiegokolwiek wyjazdu "do miasta", zaczynam mieć obsesję i telepaczkę kiedy poza "ornym" mam gdzieś wogóle wyjechać.

Ps. Dzięki Pawelmf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaworaski - ale dodam (już o tym pisałem - chyba po 3 dniach użytkowania mF-a, kiedy ni z tąd ni z owąd) padł czujnik (zawór odcinajacy na pompie wtryskowej za 4 stówy) i okazało się , że frezy na wałku atakującym się juz skończyły , że i tak pokochałem swojego Fyrdka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie pisalem juz o tym wczesniej ale nie uzykalem podpowiedzi to czy nikt z Was sie z takim objawem nie spotkal. Otóz w moim MF gdy po zapaleniu chcę wrzucic bieg wsteczny na położeniu A to zgrzyta ale jak wrzuce najpierw bieg A do przodu a pozniej na tym samym polozeniu wrzucam wsteczny wtedy zgrzytu nie ma a na położeniu B takich objawów nie ma??? Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jacek1036

Przyczyna takich objawów są zute uszczelnienia na siłowniku zminay grup biegów. Siłwnik ten znajduje się w deklu przez który wchodza dzwignie zmiany biegów do skrzyni pod tą duza śruba z prawej strony dekla.

 

Jaworaski

To że wyskakują ci biegi 1 i 2 nie jest spowodowane tym że spadła ci nakrętak z dolnego wałka. gdyby tak było miłabyś problem z grupa B (o ile taką masz w swojej skrzyni). W twoim przypadku bardziej bym stawiała na zatrzask lub wybierak a one znajdują się w innej części skrzyni niż wspomniana nakrętka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam do zaoferowania w dobrej cenie oryginalne części do MF.

 

3583904M12 - koło zębate do skrzyni Z=26. Pasuje do modeli MF; 6235, 6245, 6255, 6260, 62656270, 6280, 6290

 

3387427M1 koło zębate do skrzyni Z = 15. Pasuje do Modeli MF; 3050, 3060, 3065, 3070, 3075, 3080, 3085, 3090, 3095, 3115, 3120, 3125, 6120, 6130, 6140, 6150, 6160, 6170, 6180

 

3799411M2 pompa hydrauliczna. Pasuje do modeli MF; 6445, 6455, 6460, 6470, 6465, 6475, 6480, 6485, 6490, 6495, 6497, 6499, 8260, 8270, 8280

 

Informacje;

GG 724235

tel; 698145380

@-mail; katalogi_maszyn@interia.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KATALOGI MASSEY FERGUSON !

 

Mam do zaoferowania katalogi części zamiennych do wybranych modeli Massey Ferguson !

 

Katalogi są w języku niemieckim lub angielskim dostępne na płycie CD w formacie PDF.

 

Informacje;

 

GG 724235

Tel 698145380

@-mail katalogi_maszyn@interia.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaworaski

To że wyskakują ci biegi 1 i 2 nie jest spowodowane tym że spadła ci nakrętak z dolnego wałka. gdyby tak było miłabyś problem z grupa B (o ile taką masz w swojej skrzyni). W twoim przypadku bardziej bym stawiała na zatrzask lub wybierak a one znajdują się w innej części skrzyni niż wspomniana nakrętka.

Witam kolego rafik. Otóz w moim ciągniku jest jest skrzynia 4x2 powershift, nie mam grupy biegów A i B jest tylko zmiana keirunku jazdu , a na na drugiej 1234 i jeden półbieg, jak zaczelo mi to sie dziac sposcilem olej zdjalem pokrywe z dzwigniami zmiany biegow no i tak popatrzyłem co do czego i zobacyzlem ze w tej nastepnej grodzi patrzac w przod ciagnika, jest nakretka taka duża ktora sciaga do kupy cały dolny rzad trybow no i ona wisiała sobie na wałku, a zabezpieczenie lezało na dnie skrzyni, wg, mnie wyskakuje bo tryby sie rozsuneły ale specem od MF niejestem tylko tak mędrkuje mozesz wiesz czy taka naprawa jest trudna i co za tym idzie kosztowna??? od ursusów skrzynie robilem (330do1224) ale takiej jeszcze nie moze poradzicie cos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skrzynia jak skrzynia wystarczy logiczne myslenie skoro już naprawiałes powinienes sobie poradzić a swoją drogą ryzykant z ciebie tak z rozkręconymi trybami jeździć jesi zazębią sieze soba te które nie powinny lub cos wpadnie między coś wszystko zostanie zmielone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie brałem to pod uwage ale po moich ogledzinach raczej nic powazniejszego by sie nie stało, no i sie nie stało od wrzesnia rozwiozl gnojki TO 88 zaorał obrotowka i zasiał uprawowo siewnym , ubijał i podwalał kukurydze spychem a teraz gruz woził, troche to mozna powiedziec mało odpowiedzialne ale bylem pod sciana i byl mi potrzebny, dało rade na 4 polowej, to ze silnikiem odjechac to napewno, tylko niewiem co za czary" mnie tam zaskocza, chodzi o to zeby nie popierzyc czegos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam w kazdym przypadku czy skrzynia jest 8 .16 czy 32 dolny wałek sciąga nakretka i niewiem w jaki sposób udało ci sie jeżdzić z odkreconą i o jakim zabezpoeczeniu które lezało na dnie skrzyni mówisz dolny wałek zabezpiecza sie poprzez doginanie tejze nakretki te zabezpieczenie mogło byc z górnego wałka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zabezpieczenie wygladało jak okragła blacha taka zaginana, no i na moje oko wygladał na rozmiar tej nakretki miron' udało mi sie moze dlatego ze na bezpieczniku od 1 i 2 biegu taki stozek z trzonkiem na ktory przychodzi sprezyna na sprezyne dalem podkladke 6mm , a czubek tego stozka zpiłowalem i bardziej wpasowywalo sie w ten drazek, ale mniejsza z tym.

Miron moze ty powiesz mi co pokolei tam jest i na co uwazac przy rozbieraniu skrzyni nie mam katalogu czesci ani żadnych schematow zeby luknac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy moze ktos załozył do mf 3080 lub wiekszego rozrusznik z przekładnią i czy lepiej kreci i zapala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to zabezpieczenie wygladało jak okragła blacha taka zaginana, no i na moje oko wygladał na rozmiar tej nakretki miron' udało mi sie moze dlatego ze na bezpieczniku od 1 i 2 biegu taki stozek z trzonkiem na ktory przychodzi sprezyna na sprezyne dalem podkladke 6mm , a czubek tego stozka zpiłowalem i bardziej wpasowywalo sie w ten drazek, ale mniejsza z tym.

Miron moze ty powiesz mi co pokolei tam jest i na co uwazac przy rozbieraniu skrzyni nie mam katalogu czesci ani żadnych schematow zeby luknac

beztytuuyp.th.jpg

moim zdaniem to nic ci niepomoże podłożenie podkładki itp ale mogę sie mylic to tylko bedzie ciężej chodzić dzwignia .wodziki nie są poto aby utrzynywać biegi tylko aby je załańczać to tryby sa tak skąstruowane pod takim kątem gdy juz jeden za drugi zaskoczy to sie nawzajen trzymaja na trybach powstaje tak duże obciazenie że zadna spreztna czy widełka ich nieutrzymaja skoro ci wyżuca biegi wina leży w trybach a dokładniej w małych zabkach lub w przesółwce króra zanich zaskakuje czasami miedzy nimi jest zbyt duży luz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myslę że zasadniczą role w utrzymaniu załączonego biegu pełnia zatrzaski oczywiscie przyczyna wyskakiwania może byc inna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również do Mirona Zerknij-cie raz jeszcze na 3 stronę Forum - tam zamieściłem kilka dni temu te filmiki, na których słychać klepanie w tylnej części skrzyni.

A drugie: to ponawiam prośbę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki: Mrugają na przemian AC i DB - nie ma rewersu, wszystkich półbiegów (żadnej reakcji przy zmianie dźwigni półbiegu i rewersu i nie ma żadnych zająców, ciągnik porusza się jedynie do przodu na wszystkich 4 żółwiach. Wszystko inne funkcje działają (wspomaganie podnośnik sprzęgło, ehr).

Pogodnych Świąt dla Wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Również do Mirona Zerknij-cie raz jeszcze na 3 stronę Forum - tam zamieściłem kilka dni temu te filmiki, na których słychać klepanie w tylnej części skrzyni.

A drugie: to ponawiam prośbę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki: Mrugają na przemian AC i DB - nie ma rewersu, wszystkich półbiegów (żadnej reakcji przy zmianie dźwigni półbiegu i rewersu i nie ma żadnych zająców, ciągnik porusza się jedynie do przodu na wszystkich 4 żółwiach. Wszystko inne funkcje działają (wspomaganie podnośnik sprzęgło, ehr).

Pogodnych Świąt dla Wszystkich.[/quo

 

Hej kolego z tego co widze to maz problem z sterowaniewm skrzyni biegów tzw.komputer poszlo oprogramowanie albo flesch musisz podlonczyc tester wiecej na prywat pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to zabezpieczenie wygladało jak okragła blacha taka zaginana, no i na moje oko wygladał na rozmiar tej nakretki miron' udało mi sie moze dlatego ze na bezpieczniku od 1 i 2 biegu taki stozek z trzonkiem na ktory przychodzi sprezyna na sprezyne dalem podkladke 6mm , a czubek tego stozka zpiłowalem i bardziej wpasowywalo sie w ten drazek, ale mniejsza z tym.

Miron moze ty powiesz mi co pokolei tam jest i na co uwazac przy rozbieraniu skrzyni nie mam katalogu czesci ani żadnych schematow zeby luknac

beztytuuyp.th.jpg

moim zdaniem to nic ci niepomoże podłożenie podkładki itp ale mogę sie mylic to tylko bedzie ciężej chodzić dzwignia .wodziki nie są poto aby utrzynywać biegi tylko aby je załańczać to tryby sa tak skąstruowane pod takim kątem gdy juz jeden za drugi zaskoczy to sie nawzajen trzymaja na trybach powstaje tak duże obciazenie że zadna spreztna czy widełka ich nieutrzymaja skoro ci wyżuca biegi wina leży w trybach a dokładniej w małych zabkach lub w przesółwce króra zanich zaskakuje czasami miedzy nimi jest zbyt duży luz

miron, wiem ze nie pomoże bo działało tydzien,a dzwignia za to jest bez luzu dlatego ze sie rozkrecilo była luka miedzy 1 i 2 trybem biegu, bo jak zsunalem je łyzka luz jaki był 3mm moze i wiecej miedzy synchronizatorami zniknał a zaebienie synchronizatorow jest bardzo male wiec taki luz wystarczył aby mi wyskakiwało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wie ktoś może od czego dopasować siłowniczki do szyberdachu wMF 3125 gdzie można najtaniej kupić .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie moim MF 8110 przełączając wałek 1000 na 540 obroty wałka zmieniają się na wyświetlaczu a wałek nie zmienia obrotów. Co może być przyczyną że nie zmieniają się obroty wałka. Bezpieczniki są ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie moim MF 8110 przełączając wałek 1000 na 540 obroty wałka zmieniają się na wyświetlaczu a wałek nie zmienia obrotów. Co może być przyczyną że nie zmieniają się obroty wałka. Bezpieczniki są ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...