jaworaski 0 Napisano 17 Grudnia 2009 wszyscy piszą o grzałkach w misce olejowej.nikt nie wie nic o grzałce w bloku silnika?Jak wyciągnąć to okienko z bloku aby założyć grzalkę?było to opisane z obrazami w top agrar, mianowicie jesli tzw. brok czyli zaslepka w bloku nie jest przykrecana, to nalezy w tym okragłaym broku wywiercic dwa otwory dajmy na to fi10mm i w miare wytrzymały drut przewlec przez ten brok cos na wzor nitki przez guzik, czyli jakby zrobic taki haczyk i w jedna dziure włozyc zeby druga wyszło a nastepnie ten brok wbić do srodka, a pozniej przy pomocy tego druta przetknietego wyciagnac zaslepke i wmontowac grzałke tylk niepamietam jak było z montaze grzałki, chyba na jakis klej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 17 Grudnia 2009 ... przy tym wszystkim zapomniałem o jednym ważnym objawie: AC mruga na przemian z BD na zielono i nic ponadto.Mały85 ja jestem nowym użytkownikiem Forum i użytkownikiem mF 6150 - 3 razy przeczytałem to forum - finanse pozwalały mi tylko na zakup MF 30xx, ale "dopożyczyłem" i kupiłem 6150 z 96r, który ma podobno wzmocnioną skrzynię i mimo to daje mi "popalić", więc (czysto teoretycznie) 30xx, które podobno mają słabszą - nie kupiłbym. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaworaski 0 Napisano 17 Grudnia 2009 tak śledze to forum i Twoje przeboje eco-rol, to powiem szczerze masz przeje.. z tym klamorem wspolczuje Ci i dobrze nikt z przeciwnikow Mf tego nie czyta bo by miał używanie ja mam 3065 no mam skrzynie do poprawy bo rozkreciła mi sie nakretka na dolnym rzedzie trybow i niemam 1 ani 2 bo wyskakuja ale jakos zasiałem na 4 polowej , ale nie moge złego słowa powiedziec ogolnie na ta maszyne mimo oklecia seri3xxx pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 17 Grudnia 2009 Jak jest mróz, to kontrolki AD sygnalizują, że jest niska temperatura, że nie nalezy nadwyręzać skrzyni, najlepiej, żeby ciągnik pochodził troche sobie na wolnych obrotach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawelmf 0 Napisano 17 Grudnia 2009 Pawelmf Dzięki za radę - jutro sprawdzę, a przy okazji - czy zaglądałeś, czy Twój Mf ma taką zawleczkę pod deklem do którego przychodzi ta gruba rura od hydrauliki?. Bo mi ciągle z tego ( z tej zawleczki)od czasu do czasu kropla oleju kapnie Swego czasu rozmawialiśmy o tym. No i powiedz jakie ma oznaki "siadająca" albo kończaca się turbina , bo u mnie ona sucha nic nie widać i nie słychać z tej (z jej strony)Pozdrawiamobjawy są takie po odkręceniu łącznika turbiny z kolektorem w środku wiadać olej cieknący do kolektora, Gdy ciągnik długo chodzi na małych obrotach i potem dodasz mu sporo gazu fuka dymem tak jak rozściecziny "byk"z taki mi przerwami . ale to po chwili ustaje bo wyżuci wtedy olek nagromadzony w kolektorze.Co do tej zawleczni to u mni ejuz nieciekni eponieważ chciałem kiedyś nieświadomie wymienić uszczelke pod ta rurą i zaczełem ja wyciągać ale jak zaczoł mi sie pojawiac olej to dałem (przy rozbiurce) spokuj i poskręcałem spowrotem i od tamtej pory od żekomej naprawy olej juz nieleci od jakiegoś 1,5 roku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 17 Grudnia 2009 Jaworaski i PeronPobudka o 5.00 grzanie 3 promiennikami i odpalenie ok 6.00 chodził długo na wolnych - może nawe z 40 min. i działało wszystko (całe biegi, półbieg, rewersy i inne zające ) Wyjechałem koło 7.oo i wszystko działało - po godzinie jazdy (lekkiej roboty) i zgaszeniu ciągnika (tak normalnie) - szczęście moje się skończyło i szczęście, że zatrzymałem się przodem do garażu Tak już całkiem na marginesie - zaczynam się bać jakiegokolwiek wyjazdu "do miasta", zaczynam mieć obsesję i telepaczkę kiedy poza "ornym" mam gdzieś wogóle wyjechać.Ps. Dzięki Pawelmf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 17 Grudnia 2009 Jaworaski - ale dodam (już o tym pisałem - chyba po 3 dniach użytkowania mF-a, kiedy ni z tąd ni z owąd) padł czujnik (zawór odcinajacy na pompie wtryskowej za 4 stówy) i okazało się , że frezy na wałku atakującym się juz skończyły , że i tak pokochałem swojego Fyrdka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek1036 0 Napisano 18 Grudnia 2009 Witam. Panowie pisalem juz o tym wczesniej ale nie uzykalem podpowiedzi to czy nikt z Was sie z takim objawem nie spotkal. Otóz w moim MF gdy po zapaleniu chcę wrzucic bieg wsteczny na położeniu A to zgrzyta ale jak wrzuce najpierw bieg A do przodu a pozniej na tym samym polozeniu wrzucam wsteczny wtedy zgrzytu nie ma a na położeniu B takich objawów nie ma??? Proszę o pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 18 Grudnia 2009 Jacek1036Przyczyna takich objawów są zute uszczelnienia na siłowniku zminay grup biegów. Siłwnik ten znajduje się w deklu przez który wchodza dzwignie zmiany biegów do skrzyni pod tą duza śruba z prawej strony dekla. JaworaskiTo że wyskakują ci biegi 1 i 2 nie jest spowodowane tym że spadła ci nakrętak z dolnego wałka. gdyby tak było miłabyś problem z grupa B (o ile taką masz w swojej skrzyni). W twoim przypadku bardziej bym stawiała na zatrzask lub wybierak a one znajdują się w innej części skrzyni niż wspomniana nakrętka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antoni2008 0 Napisano 18 Grudnia 2009 Witam, Mam do zaoferowania w dobrej cenie oryginalne części do MF. 3583904M12 - koło zębate do skrzyni Z=26. Pasuje do modeli MF; 6235, 6245, 6255, 6260, 62656270, 6280, 6290 3387427M1 koło zębate do skrzyni Z = 15. Pasuje do Modeli MF; 3050, 3060, 3065, 3070, 3075, 3080, 3085, 3090, 3095, 3115, 3120, 3125, 6120, 6130, 6140, 6150, 6160, 6170, 6180 3799411M2 pompa hydrauliczna. Pasuje do modeli MF; 6445, 6455, 6460, 6470, 6465, 6475, 6480, 6485, 6490, 6495, 6497, 6499, 8260, 8270, 8280 Informacje;GG 724235tel; 698145380@-mail; katalogi_maszyn@interia.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antoni2008 0 Napisano 18 Grudnia 2009 KATALOGI MASSEY FERGUSON ! Mam do zaoferowania katalogi części zamiennych do wybranych modeli Massey Ferguson ! Katalogi są w języku niemieckim lub angielskim dostępne na płycie CD w formacie PDF. Informacje; GG 724235Tel 698145380@-mail katalogi_maszyn@interia.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaworaski 0 Napisano 18 Grudnia 2009 JaworaskiTo że wyskakują ci biegi 1 i 2 nie jest spowodowane tym że spadła ci nakrętak z dolnego wałka. gdyby tak było miłabyś problem z grupa B (o ile taką masz w swojej skrzyni). W twoim przypadku bardziej bym stawiała na zatrzask lub wybierak a one znajdują się w innej części skrzyni niż wspomniana nakrętka.Witam kolego rafik. Otóz w moim ciągniku jest jest skrzynia 4x2 powershift, nie mam grupy biegów A i B jest tylko zmiana keirunku jazdu , a na na drugiej 1234 i jeden półbieg, jak zaczelo mi to sie dziac sposcilem olej zdjalem pokrywe z dzwigniami zmiany biegow no i tak popatrzyłem co do czego i zobacyzlem ze w tej nastepnej grodzi patrzac w przod ciagnika, jest nakretka taka duża ktora sciaga do kupy cały dolny rzad trybow no i ona wisiała sobie na wałku, a zabezpieczenie lezało na dnie skrzyni, wg, mnie wyskakuje bo tryby sie rozsuneły ale specem od MF niejestem tylko tak mędrkuje mozesz wiesz czy taka naprawa jest trudna i co za tym idzie kosztowna??? od ursusów skrzynie robilem (330do1224) ale takiej jeszcze nie moze poradzicie cos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buli1979 0 Napisano 18 Grudnia 2009 skrzynia jak skrzynia wystarczy logiczne myslenie skoro już naprawiałes powinienes sobie poradzić a swoją drogą ryzykant z ciebie tak z rozkręconymi trybami jeździć jesi zazębią sieze soba te które nie powinny lub cos wpadnie między coś wszystko zostanie zmielone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaworaski 0 Napisano 18 Grudnia 2009 wlasnie brałem to pod uwage ale po moich ogledzinach raczej nic powazniejszego by sie nie stało, no i sie nie stało od wrzesnia rozwiozl gnojki TO 88 zaorał obrotowka i zasiał uprawowo siewnym , ubijał i podwalał kukurydze spychem a teraz gruz woził, troche to mozna powiedziec mało odpowiedzialne ale bylem pod sciana i byl mi potrzebny, dało rade na 4 polowej, to ze silnikiem odjechac to napewno, tylko niewiem co za czary" mnie tam zaskocza, chodzi o to zeby nie popierzyc czegos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 19 Grudnia 2009 witam w kazdym przypadku czy skrzynia jest 8 .16 czy 32 dolny wałek sciąga nakretka i niewiem w jaki sposób udało ci sie jeżdzić z odkreconą i o jakim zabezpoeczeniu które lezało na dnie skrzyni mówisz dolny wałek zabezpiecza sie poprzez doginanie tejze nakretki te zabezpieczenie mogło byc z górnego wałka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaworaski 0 Napisano 19 Grudnia 2009 to zabezpieczenie wygladało jak okragła blacha taka zaginana, no i na moje oko wygladał na rozmiar tej nakretki miron' udało mi sie moze dlatego ze na bezpieczniku od 1 i 2 biegu taki stozek z trzonkiem na ktory przychodzi sprezyna na sprezyne dalem podkladke 6mm , a czubek tego stozka zpiłowalem i bardziej wpasowywalo sie w ten drazek, ale mniejsza z tym.Miron moze ty powiesz mi co pokolei tam jest i na co uwazac przy rozbieraniu skrzyni nie mam katalogu czesci ani żadnych schematow zeby luknac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr102 0 Napisano 19 Grudnia 2009 Czy moze ktos załozył do mf 3080 lub wiekszego rozrusznik z przekładnią i czy lepiej kreci i zapala? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 19 Grudnia 2009 to zabezpieczenie wygladało jak okragła blacha taka zaginana, no i na moje oko wygladał na rozmiar tej nakretki miron' udało mi sie moze dlatego ze na bezpieczniku od 1 i 2 biegu taki stozek z trzonkiem na ktory przychodzi sprezyna na sprezyne dalem podkladke 6mm , a czubek tego stozka zpiłowalem i bardziej wpasowywalo sie w ten drazek, ale mniejsza z tym.Miron moze ty powiesz mi co pokolei tam jest i na co uwazac przy rozbieraniu skrzyni nie mam katalogu czesci ani żadnych schematow zeby luknac moim zdaniem to nic ci niepomoże podłożenie podkładki itp ale mogę sie mylic to tylko bedzie ciężej chodzić dzwignia .wodziki nie są poto aby utrzynywać biegi tylko aby je załańczać to tryby sa tak skąstruowane pod takim kątem gdy juz jeden za drugi zaskoczy to sie nawzajen trzymaja na trybach powstaje tak duże obciazenie że zadna spreztna czy widełka ich nieutrzymaja skoro ci wyżuca biegi wina leży w trybach a dokładniej w małych zabkach lub w przesółwce króra zanich zaskakuje czasami miedzy nimi jest zbyt duży luz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buli1979 0 Napisano 19 Grudnia 2009 myslę że zasadniczą role w utrzymaniu załączonego biegu pełnia zatrzaski oczywiscie przyczyna wyskakiwania może byc inna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 19 Grudnia 2009 Również do Mirona Zerknij-cie raz jeszcze na 3 stronę Forum - tam zamieściłem kilka dni temu te filmiki, na których słychać klepanie w tylnej części skrzyni. A drugie: to ponawiam prośbę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki: Mrugają na przemian AC i DB - nie ma rewersu, wszystkich półbiegów (żadnej reakcji przy zmianie dźwigni półbiegu i rewersu i nie ma żadnych zająców, ciągnik porusza się jedynie do przodu na wszystkich 4 żółwiach. Wszystko inne funkcje działają (wspomaganie podnośnik sprzęgło, ehr). Pogodnych Świąt dla Wszystkich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
termit38 0 Napisano 19 Grudnia 2009 Również do Mirona Zerknij-cie raz jeszcze na 3 stronę Forum - tam zamieściłem kilka dni temu te filmiki, na których słychać klepanie w tylnej części skrzyni. A drugie: to ponawiam prośbę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki: Mrugają na przemian AC i DB - nie ma rewersu, wszystkich półbiegów (żadnej reakcji przy zmianie dźwigni półbiegu i rewersu i nie ma żadnych zająców, ciągnik porusza się jedynie do przodu na wszystkich 4 żółwiach. Wszystko inne funkcje działają (wspomaganie podnośnik sprzęgło, ehr). Pogodnych Świąt dla Wszystkich.[/quo Hej kolego z tego co widze to maz problem z sterowaniewm skrzyni biegów tzw.komputer poszlo oprogramowanie albo flesch musisz podlonczyc tester wiecej na prywat pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaworaski 0 Napisano 19 Grudnia 2009 to zabezpieczenie wygladało jak okragła blacha taka zaginana, no i na moje oko wygladał na rozmiar tej nakretki miron' udało mi sie moze dlatego ze na bezpieczniku od 1 i 2 biegu taki stozek z trzonkiem na ktory przychodzi sprezyna na sprezyne dalem podkladke 6mm , a czubek tego stozka zpiłowalem i bardziej wpasowywalo sie w ten drazek, ale mniejsza z tym.Miron moze ty powiesz mi co pokolei tam jest i na co uwazac przy rozbieraniu skrzyni nie mam katalogu czesci ani żadnych schematow zeby luknac moim zdaniem to nic ci niepomoże podłożenie podkładki itp ale mogę sie mylic to tylko bedzie ciężej chodzić dzwignia .wodziki nie są poto aby utrzynywać biegi tylko aby je załańczać to tryby sa tak skąstruowane pod takim kątem gdy juz jeden za drugi zaskoczy to sie nawzajen trzymaja na trybach powstaje tak duże obciazenie że zadna spreztna czy widełka ich nieutrzymaja skoro ci wyżuca biegi wina leży w trybach a dokładniej w małych zabkach lub w przesółwce króra zanich zaskakuje czasami miedzy nimi jest zbyt duży luzmiron, wiem ze nie pomoże bo działało tydzien,a dzwignia za to jest bez luzu dlatego ze sie rozkrecilo była luka miedzy 1 i 2 trybem biegu, bo jak zsunalem je łyzka luz jaki był 3mm moze i wiecej miedzy synchronizatorami zniknał a zaebienie synchronizatorow jest bardzo male wiec taki luz wystarczył aby mi wyskakiwało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekgoly 0 Napisano 20 Grudnia 2009 Witam wie ktoś może od czego dopasować siłowniczki do szyberdachu wMF 3125 gdzie można najtaniej kupić . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz.b 0 Napisano 20 Grudnia 2009 panowie moim MF 8110 przełączając wałek 1000 na 540 obroty wałka zmieniają się na wyświetlaczu a wałek nie zmienia obrotów. Co może być przyczyną że nie zmieniają się obroty wałka. Bezpieczniki są ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz.b 0 Napisano 20 Grudnia 2009 panowie moim MF 8110 przełączając wałek 1000 na 540 obroty wałka zmieniają się na wyświetlaczu a wałek nie zmienia obrotów. Co może być przyczyną że nie zmieniają się obroty wałka. Bezpieczniki są ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach