xmenmf 0 Napisano 21 Stycznia 2010 Witam! Co może być z mf-em 3080, rwie tarczki na półbiegach już ze 3 razy je wymieniałem. Uszczelniacze są nowe, ciśnienie OK, bo nowa pompa. Mf ma szybką skrzynie rozpędza się do ponad 45km! Pomocy. pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 21 Stycznia 2010 Witam Posiadam Mf 3085. mam problem z zapowietrzającymi się hamulcami- co może być tego przyczyną? gdy pracuje nim codziennie hamulce są lecz jak postoi 2-3 dni giną. co należy przejrzeć?również zapala sie kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni, lecz jak załącze przedni napęd wszystko gra. również gdy dodam trochę gazu kontrolka gaśnie. kiedy zapali się kontrolka nie można włączyć przekaźnika wałka, oraz sprzęgło jest bardzo agresywne bardzo szarpie, a cięgnik reaguje tak jak by go coś trzymało, wydaje się jak by hamował. Dodam jeszcze ze problem z kontrolką pojawił się po odkręceniu przedniego napędu. był na spawywany frez na wałku ataku- czyżby coś było zapowietrzone??? było to robione 2 sezony temu. przez to praktycznie cały czas jeżdżę na przodku. jedynie jak jest zimny to kontrolka się nie świeci. olej i filtr też już wymieniony Proszę o pomoc. Sprawdzałes ciśnienie jakie daje pompa?? To raczej przy pompie trzeba szukac przyczyny a to że po właczeniu kontrolka gaśnie to potwierdza tą hipotezę. PO prostu po właczenu napedu odcinany jest doływ oleju do siłownika w sprzęgle dzieki czemu sa mniejsze straty na obwodach i pompa moze wytworzyc wieksze ciśnienie. Jezeli chodzi o kontrolke i to ze nic nie działa kiedy się świeci to jest jak najbardziej prawidława reakcja autotronic. Tak ma byc. To jest rodzaj zabezpieczenia mechanizmów skrzyni przed uszkodzeniem w przypadku uruchomienia przy niewłaściwym cisnieniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 21 Stycznia 2010 Witam! Co może być z mf-em 3080, rwie tarczki na półbiegach już ze 3 razy je wymieniałem. Uszczelniacze są nowe, ciśnienie OK, bo nowa pompa. Mf ma szybką skrzynie rozpędza się do ponad 45km! Pomocy. pozdr. W takim razie napisz jak używasz tego półbiegu?? Moze przypadkiem włączasz go kiedy ciagnik ma dośc dużą prędkość?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
congo 0 Napisano 21 Stycznia 2010 Sprawdzałes ciśnienie jakie daje pompa?.. No ale rafik, ciśnienie pompy jest bardzo łatwo sprawdzić i to jest najbardziej oczywiste zawsze, a już gorzej jak się coś w zaworach zacina albo odwrotnie i źle regulują ciśnieniami. A w tym zaworze rozdzielczym jest dławik do regulacji ciśnienia i jak będzie źle działał to też będzie lipa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 21 Stycznia 2010 wiem ze łatwo ale nie napisał ze sprawdził a jezeli to zrobił to niech poda cisnienie jakie ma. Napisłem jakia jest najczęstsza przyczyna podobnych objawów. Jezeli nie zauważyłes objawy ustepują kiedy jest zimno a zawór raczej by puszczał zawsze tak samo. poza tym jeżeli zawór jestźle ustawiony to ciśnienie zawsze byłoby za niskie a nie tylko przy zbytnim obciążeniu obwodu. Przecież pompa ciagle daje wyskokie ciśnienie a zawór zawsze itrzymuje je na tym samym poziomi obniżając je. sytuacja się zmienia kiedy nie ma czego obnizac kiedy pompa już nie wyrabia. NIech sprawdzi obwód wyskiego i niskiego ciśnienia. Poda wartości o bedzie wiadomo.W takim razie jak wytłumaczysz niedziałajacy WOM, blokadę itp. ?? nadal uważasz ze to zawór sie ciągle sam przestawia?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek3510 0 Napisano 22 Stycznia 2010 Witam Posiadam Mf 3085. mam problem z zapowietrzającymi się hamulcami- co może być tego przyczyną? gdy pracuje nim codziennie hamulce są lecz jak postoi 2-3 dni giną. co należy przejrzeć?również zapala sie kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni, lecz jak załącze przedni napęd wszystko gra. również gdy dodam trochę gazu kontrolka gaśnie. kiedy zapali się kontrolka nie można włączyć przekaźnika wałka, oraz sprzęgło jest bardzo agresywne bardzo szarpie, a cięgnik reaguje tak jak by go coś trzymało, wydaje się jak by hamował. Dodam jeszcze ze problem z kontrolką pojawił się po odkręceniu przedniego napędu. był na spawywany frez na wałku ataku- czyżby coś było zapowietrzone??? było to robione 2 sezony temu. przez to praktycznie cały czas jeżdżę na przodku. jedynie jak jest zimny to kontrolka się nie świeci. olej i filtr też już wymieniony Proszę o pomoc.jeżeli nie masz wycieków z pompek hamulcowych to możesz mieć zdarte okładziny tarcz hamulcowych bo gdy tarcza jest już cienka to tłok hamulcowy wysuwa sie zbyt daleko poza cylinder hamulcowy i przepuszcza olej znakiem tego jest już cienka tarcza hamulcowa która podlega wymianie to chyba będzie wina tarczek bo wycieków brak. hamulce trochę szumiały więc pewnie się zdarły. dużo rozbierania jest przy wymianie??? tarczki wdziałem na allegro po 500 zł to by je zakupił, problem to wymiana.jeszcze jedno jak sprawdzić to ciśnienie pompy??? gdzie i czym i jakie mają być wartości. ma ktoś takie zegary, głównie to chodzi o złącza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 22 Stycznia 2010 Sprawdzałes ciśnienie jakie daje pompa?.. No ale rafik, ciśnienie pompy jest bardzo łatwo sprawdzić i to jest najbardziej oczywiste zawsze, a już gorzej jak się coś w zaworach zacina albo odwrotnie i źle regulują ciśnieniami. A w tym zaworze rozdzielczym jest dławik do regulacji ciśnienia i jak będzie źle działał to też będzie lipa.witam,moim skromnym zdaniem dokładne sprawdzenie pompy nie jest takie proste i oczywiste jak nam sie napoczatku wydaje , bo wpięcie zegara w obwód chydrauliki nieda nam dobrego odczytu. pompa daje nam nawet dwarazy wieksze cisnienie jakie potrzebujemy . a nim sretuje zawór i jezeli zawór za szybko puszcza nigdy nieuzyskamy odpowiedniego cisnienia w obwodzie chydraulicznym a tych zaworów jesk kilka i duzo ludzi sie natym przejezdza brak cisnienia to leci po nowa pompe wydaje 2 tys i dalej go niema. prawidłowe sprawdzenie pompy polega że w danym czsie i danym ciśnieniu ma przepłynąć tyke o tyle oleju a w domowych warunkach nalepiej pompe wijac i odrazu naniej zamontowac zegar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
congo 0 Napisano 22 Stycznia 2010 ...W takim razie jak wytłumaczysz niedziałajacy WOM, blokadę itp. ?? nadal uważasz ze to zawór sie ciągle sam przestawia?? No właśnie napisałem przecież że ten zawór jest odpowiedzialny za te elementy, a zbyt niskie ciśnienie powoduje ich niedziałanie. To, że załącza napęd lub nie może mieć równie dobrze wpływ na poprawę w przypadku zaworu. I to nie znaczy, że zawór się cały czas przestawia, tylko że nie trzyma ciśnienia ciągle. A ciśnienie oleju łatwo sprawdzić tylko trzeba wiedzieć gdzie się wpiąć wystarczy spojrzeć do instrukcji i mieć ciśnieniomierz i najlepiej przepływomierz.Bada się na rozgrzanym oleju do ok 60 st i 1200 obrotach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek3510 0 Napisano 23 Stycznia 2010 Panowie widzę że każdy ma inną teorię. Jedni pompa drudzy zawór.Wiadomo że jeśli zapala się kontrolka to załącza ją czujnik. pytanie jest następujące czy jest czujnik jeden czy kilka??? jeśli jest jeden na wylocie za pompą to wiadomo że jak ssąca strona ok( filtr czysty) to musi być ciśnienie jeśli pompa ok. Natomiast jeśli jest kilka czujników to teraz trzeba z odnaleźć obwód ze spadkiem i wtedy można szukać winy zaworu. Pytanie moje jest następujące gdzie szukać czujników i ile ich tak naprawdę jest??? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 23 Stycznia 2010 Panowie widzę że każdy ma inną teorię. Jedni pompa drudzy zawór.Wiadomo że jeśli zapala się kontrolka to załącza ją czujnik. pytanie jest następujące czy jest czujnik jeden czy kilka??? jeśli jest jeden na wylocie za pompą to wiadomo że jak ssąca strona ok( filtr czysty) to musi być ciśnienie jeśli pompa ok. Natomiast jeśli jest kilka czujników to teraz trzeba z odnaleźć obwód ze spadkiem i wtedy można szukać winy zaworu. Pytanie moje jest następujące gdzie szukać czujników i ile ich tak naprawdę jest??? Pozdrawiamczujnik jest jeden jest obok filtra od zapchani filtra masz dodatkowa kontrolke i czujnik.a moze wina lezy w elektronice Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xmenmf 0 Napisano 23 Stycznia 2010 Używam półbiegów tylko w pracach polowych. Nie mam pojęcia co jest grane.pomocy! Co może być z mf-em 3080, rwie tarczki na półbiegach już ze 3 razy je wymieniałem. Uszczelniacze są nowe, ciśnienie OK, bo nowa pompa. Mf ma szybką skrzynie rozpędza się do ponad 45km! Pomocy. pozdr. W takim razie napisz jak używasz tego półbiegu?? Moze przypadkiem włączasz go kiedy ciagnik ma dośc dużą prędkość?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nehco 0 Napisano 23 Stycznia 2010 panowie a która to jest ta kontrolka od zapchanego filtra ?? i drugie pytanie: ile kosztują te tarczki do półbiegów ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
congo 0 Napisano 24 Stycznia 2010 Panowie widzę że każdy ma inną teorię... Pozdrawiam Wcale nie. Ja się zgadzam, że trzeba zacząć od pompy, bo to podstawa. Jak wszystko dobrze działa, filtry nie są zapchane, to potem ten zawór bym obstawiał, bo jak popatrzyłem w instrukcji napraw, to mi się wydał następny. A zawór to nawet sprawdzić to trzeba już wiedzieć jak, a co dopiero regeneracja. Poza tym pompy też się regeneruje (te tłoczkowe). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
calibra25 0 Napisano 25 Stycznia 2010 Opis kontrolek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nehco 0 Napisano 25 Stycznia 2010 Opis kontrolekta kontrolka od zapchanego filtra oleju to powinna się palić kiedy kluczyk jest przekręcony, a po uruchomieniu silnika zgasnąć, tak ??(bo w moim mf to ona w ogóle się nie zapala, dlaczego ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krystiam114 0 Napisano 27 Stycznia 2010 Kto wie ile kosztuja swiece zarowe do mf 3080? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ka_mil 0 Napisano 27 Stycznia 2010 Tam chyba jest świeca płomieniowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krystiam114 0 Napisano 27 Stycznia 2010 no ale ile kosztuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ka_mil 0 Napisano 27 Stycznia 2010 W grene 14złlink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mały 85 0 Napisano 27 Stycznia 2010 Około 20zł w sklepie c czesciami do ursusa bo tam taka sama jest, idzie 1 szt w kol ssący Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
john1 0 Napisano 28 Stycznia 2010 dlaczego nie działa podnośnik i wspomaganie kierownicy w mf 3060 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 28 Stycznia 2010 a) przyczyna w hydraulice- temperatura- filtr, olej- woda w oleju , czop w postaci masła na króćcu smoka pompy(spuszcanie oleju na zimno nic nie da - musi być ciepły)b) w elektryce- padł alternator- gdzieś dostała się woda- połączenia na koskach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ka_mil 0 Napisano 28 Stycznia 2010 wariant "b" raczej odpada, bo co ma wspólnego elektryka ze wspomaganiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nehco 0 Napisano 28 Stycznia 2010 Opis kontrolekta kontrolka od zapchanego filtra oleju to powinna się palić kiedy kluczyk jest przekręcony, a po uruchomieniu silnika zgasnąć, tak ??(bo w moim mf to ona w ogóle się nie zapala, dlaczego ??ponawiam zapytanie, jak to jest z tą kontrolką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 28 Stycznia 2010 Jeszcze co do tego podnośnika i wspomagania to jest możliwość że maż zbyt mało oleju:P No albo to co mi się prawie stało - obrało wałek który idzie od silnika do pompy;) i chyba do WOM tez:) Podczas innej naprawy (rozpołowienie) się okazało że zostało na nim jakiś 10% wieloklina;) więc gdyby go do końca obrało objaw byłby pewno taki sam;) bo by się nie kręciła pompa;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach