Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

witam . Mam pytanie. mam massey fergusona 6140 i nie włancza mi sie napęd i blokada mostu i czasami świeci sie ta kontrolka od oleju czy ciśnienia chyba. a tak po za tym wszystko inne działa. prosze o szybką odpowiedz co moglo sie mi po psuć???

 

Najpierw olej potem filtr czasami może też być zwarcie na przewodach przy elektrozaworach (przetarta czy pęknięta osłona) , - u mnie w 6190 były przewody elektryczne no na koniec pompa hydrauliczna

Może ktoś w temaci podpowie ci więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakby te frezy poszly od pompy to by biegi wlanczaly czy nie bo u mnie jak zapale silnik to normalnie moge jezdzic tylko niema wspomagania ipodnosnik nie dziala walek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli tam jest zwykłe sprzęgło to jeździć możesz normalnie (chodź nie radze tego robić bo tam skrzynie smaruje miedzy innymi olejem z pompy a tego oleju nie ma)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do gustlika mozesz napisac jak ja wyciagnac to pompe i czy to jest cieszko z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja do nehco sluchaj muglbys dac gg bo chyba tylko ty masz taki jak ja ciagni kpogadali bysmy ja zrobilem 60 mth i poprostu czeski film ,jesli mozna to napisz chociaz czy wystarczy tylko zdjac pokrywe z tymi zaworami i tam cos juz bedzie widac? jeszcze w kabinie jest taki przycisk zielony mozna go wyciagnac albo wetknac do czego to jest?z gory dzieki
mój gg: 9079116 ( napisz dokładnie jak to ci się stało)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś mi mechanik powiedział ze jeśli nie kreci pompy bo frez ścięło to i obrotomierz nie będzie działał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koniec konców i tak coś odkręcić trzeba. Zdjąć pokrywę boczną z pompą albo rozpołowić pojazd.

Poszedłbym jednak tropem GUSTLIKA tj.napędu pompy.

To i tak dopiero wstęp.

Do ppp16 - Wskazania obrotomierza biorą się z uzwojenia alternatora a nie z obrotów limki napędzanej w skrzyni biegów. Obrotomierz też jest w obwodzie czujnika ciśnienia oleju silnikowego. Jeśli kontrola smarowania zapali się wskazówka obrotomierza spadnie na zero. Ot takie cudo gdyby żarówka tej kontrolki przepaliła się to ten objaw ma zwrócic naszą uwagę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś wie jak wyjąć dolny wałek w skrzyni biegów w mf 6180 ? jest rozpołowiony tylko teraz niewiadomo jak z tym wałkiem poradzic czy da sie go wyciągnąć do przodu ??? proszę o [pomocPILNE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich co mi pomogli chyba znalazłem wadę,na pompie klin śćienty i nakrętki niema odkręcona gwint cały.może jeszcze coś dodacie co jeszcze sprawdzić,co mogło być przyczyną.czy tam coś widać od hamulca ręcznego?Czy teraz muszę odpowietrzyć?na co jeszcze zwrócić uwagę.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

john 1 to może masz tak jak u mnie na pompie klin scienty te same objawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PPP16 a wyjąłeś skrzynie całkiem, czy tylko odjechałeś silnikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do krisa1 a mozesz powiedzic mi jak sie wyciaga to pompe zeby nic nie uszkodzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie odkrecałem całego korpusu tylko odjechałem przodem wyjąłem sprzęgło, dajna, górny wałek, wodziki, a ten dolny łączony za cholere ni do przodu ni do tyłu( bo ten dekiel z zaworami od podnośnika zdoiłem i rozłączyłem tam ten wałek i odkręciłem obudowę łożysk i 2 łożyska wyjąłem ze może ta część wyjdzie do przodu ).cały ten interes bo na łączeniu tego dzielonego dolnego wałka w skrzyni padło łożysko a potem tryby od 3 biegu na pewno przez to.Nie wiem już co tam jeszcze robić.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kris do johna1 odkręciłem to pokrywę z elektrozaworami .Z tą pokrywą razem wyciągasz pompe. Lekko poszło.I od razu umnie przy wyciąganiu spadło koło zębate z pompy,śćięty klin,i nakrętka z podkładką leżała z boku. Mój mf3115

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak był mechanik i robił skrzynie przy 6180 (między innymi łożyska), to wyciągał ją całą. Ciężko Ci będzie tak ją rozebrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś między trybami podobno są zabezpieczenia. Tak mi mówił mechanik. Trzeba jakoś te tryby przesuwać i wybić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam faktycznie odkrecilem calo pokrywe z pompo i nakretka sie odkrecila ale ten walek co wychodzi z silnika z tym trybem to kolo tryba jest te srzeglo z twoma tarczami i jedna czesc tarczy wyleciala i chcialem sie zapytac od czego jest te sprzeglo i czy w razie wymiany tarczy trzeba rozpolawiac ciagnik???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich. Czy ktoś rozbierał hamulec ręczny tam gdzie są jakieś 2 tarczki. Czy zamontowanie ich to dodatkowy jakiś problem jakieś wyciągania wałka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w 6180 zmieniał mechanik ręczny. 2 tarcze są na wałku ataku tylnego mostu. oczywiście nie trzeba go wyjmować bo tarcze wymienia się przez dekiel z lewej strony a wałek trzeba tylko rozpiąć na tulejach. ale nie wiem czy tak jest u Ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tym czasem mój problem z wyjęciem wałka ze skrzyni dalej jest aktualny. zabezpieczeń jako takich nie widać,całej skrzyni odkręcanie nic tez nie da raczej.

machają się już ale nie chcą wyjść. może z łożysk na silę trzeba wybijać. tylko to mi zostaje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a te tarczki do recznego to sa na tym walku ktory idzie silnika do mostu tylnego za tym trybem kolo pompy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do ppp16 mówisz z lewej strony,bo ja mam dekiel z prawej z pompą zdjęty i teraz nie wiem czy z prawej to zrobię czy do lewego dekla się brać.to co pytałeś o te sprzengiełko to chyba wom,u mnie jest ich 5. Niestety o skrzyni ci nic nie powiem bo to temat mi nie znany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...