Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

buli1979 a jakie powinło byc cisnienie sprezania od - do, pytam z ciekawosci, bo moze kiedys przy regulacji wtrysków przy okazji zmierze kompresje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam. chciałem zamówic dzisiaj czujnik zapchania filtra hydraulicznego.I mówiłem ze ten czujnik jest on za filtrem oleju w strone mostu i tam dochodzi jeden kabelek.To on mi powiedzial ze to nie jest czujnik zapchania filtra tylko główny czujnik cisnienia.a od zapchania to jest przed filtrem i jest z dwoma kabelkami.i nie wiem czy ja sie myle czy on.

 

 

Z tego co ja wiem to główny jest z dwoma kabelkami na dwóch stykach, natomiast od zapchania jest za filtrem( blieżej osi) i jest tez z dwoam kabelkami ale na jednym styku. Główny jest na 100% bliżej przodu ciągnika, a od zapchania bliżej osi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie!!!!!!!!!!! w katalogu wyraznie pisze ze czujnik cisnienia to ten koło filtra z takim gumowym korkiem (jak masz filtr na wprost to po lewej) a ten z dwoma kablami przed filtrem (po prawej) to od zapchania filtra i dobrze ci mowil w sklepie

i do mariana-juz ci kiedyś pisałem że sie mylisz i przez to nie miałeś ciśnienia na zegarze bo był wkręcony w czujnik zapchania filtra, na logike to było dziwne ze nie masz ciśnienia a wszystko i tak działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze co do numeru katalogowego tego czunika to jest taki 3582916M91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam może ktoś wie ile wchodzi oliwy w przedn most do MF 3125

 

11l w most i 1,8l w każdą zwolnice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Turbo można sprawdzic mierząc manometrem cisnienie doładowania powinno byc około 0,5 - 0,8 bara. Jednak wątpie aby to byla przyczyna. Zapłon trzeba ustawić tak jak zaleca producent eksperymenty z tym moga skończyć się urwaniem korbowodu. Jesli ciagnik na pusto dobrze jeździ i wkręca się szybko na obroty a pod obciazeniem wolno podejżewam że zurzyte sa tuleje tloki zmierzcie ciśnienie na cylindrach. A co z tym filtrem powietrza wymieniliście na nowy, mozna przejżec tez instalacje paliwową sitko w pompce paliwa oraz odpowietrzenie zbiornika.Instalacja paliwowa i filtry na poczatek cisnienie doladowania i spręzania na koniec.

 

A jak zmierzyć ciśnienie doładowania turbiny? Możesz to dokładniej omówić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety nie!!!!!!!!!!! w katalogu wyraznie pisze ze czujnik cisnienia to ten koło filtra z takim gumowym korkiem (jak masz filtr na wprost to po lewej) a ten z dwoma kablami przed filtrem (po prawej) to od zapchania filtra i dobrze ci mowil w sklepie

i do mariana-juz ci kiedyś pisałem że sie mylisz i przez to nie miałeś ciśnienia na zegarze bo był wkręcony w czujnik zapchania filtra, na logike to było dziwne ze nie masz ciśnienia a wszystko i tak działa

 

A ja Ci pisałem ,że nie wszyskto działa bo nie było rewersu i półbiegów. Dziś już naprawiłem mój ciągniki i wiem że po naprawie w tamtym miejscu było ciśnienie.. A moze ja mam inaczej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiar ciśnienia doładowania to raczej tylko teoria w praktyce mało kto to robi. Wiąże się to najczęściej z dorobieniem do kolektora ssącego jakiegoś krućca do którego mozna podłączyć manometr ewentualnie kolektor może posiadać jakąś śrubke w miejsce której można coś takiego wkręcic. Jeśli ktos lubi majsterkowac i wiedziec co robi jego turbina może w sklepie z akcesorjami tuningowymi kupic sobie taki zegar. Gdzie można kupic zegar do pomiaru cisnienia w warunkach warsztatowych (narzędzie) tego nie wiem. Koszt chyba około 200 zł kiedyś widziałem.

Co do cisnienia spręzania powinno byc coś koło 27 - 30 przyżady do pomiaru powinny posiadać warsztaty naprawiajace ciągniki, cięzarówki, samochody. Wartośc cisnienia jest inna dla każdego silnika ale zawiera sie w granicach, które podałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich Widzę że nikt się z takim problemem jak mój się nie spotkał? Nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie zamierzam wymienić olej w sktzyni w mf 6150 czy w przednim moście jest ten sam olej co i w skrzyni ponieważ korek spustowy jest a wlewowego niema i do przedniego mostu dochodzi przewód hydrauliczny więc śmie myśleć , że jest ten sam olej w skrzyni . prosze o podpowiedz czy ma racje z góery wielkie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w przednim moście i zwolnicach masz inny olej (musi być gęsty) niz w skrzyni a przewody sa do włączania blokady a co do korka to masz spustowy i kontrolny i nim lejesz do jego poziomu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich Widzę że nikt się z takim problemem jak mój się nie spotkał? Nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić.
przyczyn takiego stanu może być wiele, bo i obiawów dziwnych mnóstwo. Co do ciśnienia to jak pisałeś że masz nową pompę i problem jest dalej, to sprawdz filtr , czy nie zapchany ( bo OCZYWIŚCIE wymieniłeś razem z pompą ??)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich Widzę że nikt się z takim problemem jak mój się nie spotkał? Nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić.
a co do obejścia czujnika to można po odpaleniu ciągnika spiąć obydwa kable z czujnika i wtedy zobaczyć jak działają funkcje z panelu ( przedni napęd, blokada, wom) TYLKO NIE ZOSTAW TYCH KABLI TAK SPIĘTYCH NA STAŁE - TYLKO NA CZAS SPRAWDZENIA i napisz co ci wyszło

Ps. wspomaganie to ci lekko chodzi ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie jest ok. A co do filtra to jak by był zapchany to by kontrolka się świeciła, a jak byłby zapchany to jak dodaje gazu to wy ciśnienie się nie zwiększało. Bo u mnie jak by było coś kombinowane bo jest jakaś kostka i tam są połączone jakieś diody tylko muszę zobaczyć gdzie te kable idą. A jak sprawdzić czujnik czy jest dobry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam takie pytanie: dzisiaj pojechałem moim 6180 w pole. W zbiorniku miałem jakieś 50% paliwa. Ze zdziwieniem zaobserwowałem, że z każdą godziną pracy wskaźnik paliwa pokazuje więcej. Po powrocie do domu okazało się, że jest pełny bak? Miał ktoś z Was podobny przypadek ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te diody to diody gaszące albo zabezpieczające cewki zaworów elektrohydraulicznych. Jedna cewka - jedna dioda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Mam takie pytanie: dzisiaj pojechałem moim 6180 w pole. W zbiorniku miałem jakieś 50% paliwa. Ze zdziwieniem zaobserwowałem, że z każdą godziną pracy wskaźnik paliwa pokazuje więcej. Po powrocie do domu okazało się, że jest pełny bak? Miał ktoś z Was podobny przypadek ?

 

No, to masz problem Peron, bo jak bedziesz dlugo jezdzil, to Ci sie ropa zacznie wylewac przez korek, pole Ci zanieczysci i nic nie urosnie. Zapasowy bak bys musial zamontowac, albo cysterne ciagac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wspomaganie jest ok. A co do filtra to jak by był zapchany to by kontrolka się świeciła. A jak sprawdzić czujnik czy jest dobry?
kontrolka od zapchanego filtra niekoniecznie musi się świecić gdy filtr jest zapchany ( u mnie nie świeciła a filtr zapchany na maxa), ale skoro wspomaganie zawsze działa ok, nie szarpie nie przycina to znaczyło by że z zasilaniem olejem jest. Spróbuj tak jak radziłem po odpaleniu ciągnika złączyć te kable od czujnika ciśnienia ( jak by tak wszystko dobrze działało to by znaczyło że chrzani czujnik)

 

Co do sprawdzenie czujnika to jakby dogadał się z jakimś innym posiadaczem mf i podmienił na próbę, chociaż one się często psują więc to może być to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co może byc przyczyną że ciężko się kierownicą przez chwilę kręciło, bo ostatnio wyjechałem w pole 6180 i jak wróciłem to wjeżdżając do garażu ciężko kręciło się kierownicą, tak jakby nie miał wspomagania, dodam że tydzien temu wymieniłem wszystkie oleje i filtry, pompy tez były przez serwis sprawdzane i ciśnienie na nich było prawidłowe. aha i czy silnik moze troche podymiać pod obciążeniem, tzn jak wrzucam wyższe przełożenia na dynashifcie ? Prosze o porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam pisaliscie w czesniej ze filter ukladu niskiego cisnienia jest po prawej stronie pod schodkami i jest problem ze u mnie nie ma go tam moze jest w innym miejscu jak ktos wie to niech napisze z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam pisaliscie w czesniej ze filter ukladu niskiego cisnienia jest po prawej stronie pod schodkami i jest problem ze u mnie nie ma go tam moze jest w innym miejscu jak ktos wie to niech napisze z gory dziekuje

poprostu może twój model niebył wniego wyposazony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co może byc przyczyną że ciężko się kierownicą przez chwilę kręciło, bo ostatnio wyjechałem w pole 6180 i jak wróciłem to wjeżdżając do garażu ciężko kręciło się kierownicą, tak jakby nie miał wspomagania, dodam że tydzien temu wymieniłem wszystkie oleje i filtry, pompy tez były przez serwis sprawdzane i ciśnienie na nich było prawidłowe. aha i czy silnik moze troche podymiać pod obciążeniem, tzn jak wrzucam wyższe przełożenia na dynashifcie ? Prosze o porady.

 

co do silnika to lepiej by było jak by nie przydymiał a co do skrzyni to:

-tylko przez chwile ciezko sie kręciło czy jak wróciłeś to juz cały czas?

-nie świeciła sie żadna kontrolka?

-wogóle jaki olej wlałeś i jakie filtry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, oglądałem mf 6170 z 1997 r. całkiem zadbany, obciążniki, org. układ pneumatyczny, zaczepy. na liczniku 5 tys. mtg. orginalne tylne opony raczej bo z końca 1996. na których jest ok 60-70% bieżnika. wszystko ładnie chodzi tylko klimy nie ma. na dachu ma jakiś przełącznik ze śnieżynką. ale spręzarki klimy nie widać. Jestem już niemal zdecydowany na niego tylko ten brak klimy trochę mnie martwi, żebym się latem czasem w kabinie nie ugotował. Jeździ ktoś bez klimy takim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...