buli1979 0 Napisano 12 Lipca 2010 zadzwoń i zapytaj ile za wymiane pompy skasuja proste przecież. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 12 Lipca 2010 wymiana pompy tez jest prosta i nie potrzeba do niej korbankow:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ulan 0 Napisano 12 Lipca 2010 ja ostatnio za wymiane kabelka zapłacilem z dojazdem 650zł (300zł za dojazd, 350za robocizne). Ale objawy mialem takie jak i wy - lampka sie zapalała i rozłanczalo wałek no i biegi. Filrty i olej wymienilem od razu, potem czujniki ale to nie to. Lokalni "spece" mieli różne sądy, np. chcieli zbym wymienił tzw. komputer (nowy 6000zł). Wiec zeby miec pewnosc zawołałem korbanków no i w sumie taniej mnie wyszło niz wymiana komputera- a tamto i tak by skutku nie dało. Takze uwazam ze jak juz wszystkie magiczne sposoby zawiodą, to nie ma wyjscia i trzeba monopoliste zawołać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buli1979 0 Napisano 12 Lipca 2010 Serwisanci mają niezbędny sprzęt niektórzy tez wiedzę do diagnozowania skomplikowanych układów elektronicznych a że ciągniki sa coraz bardziej naszpikowane elektronikom roboty im nie zabraknie. Co do monopolu czy to ciągniki czy samochody generalny importer na kraj jest jeden. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 13 Lipca 2010 No tak ale MF serii 30, 36 itd wcale znowu takie naszpikowane nie są... Parę czujników... Cały ten ich komputer to też nic nadzwyczajnego (moja ciekawość w końcu go rozebrała) a co do przyczyn to wałek itd wyłącza albo faktyczny zanik ciśnienia wiążący się z utratą bądź osłabnięciem wspomagania albo problem z czujnikiem bądź kablami idącymi do niego komputery maja to do siebie że jak się im nie zaszkodzi nie powinny się raczej psuć;) ps. Widział ktoś z was wałek i podnośnik na pilota? Przydatna sprawa do jedno osobowego rozładunku samozbierającej do dmuchawy;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
john1 0 Napisano 14 Lipca 2010 witam moze ktos mi powiedzic dlaczego jak ciagnikem nie jezdzie przez pare dni to kierownico moge krecic do opkoła jakby cisnienia nie trzymał jak zapale to jest ok jaka to moze byc przyczyna pompa była zakladana nowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 15 Lipca 2010 Może maż gdzieś minimalny przeciek na pompie i schodzi sobie olej powolutku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mf3085 0 Napisano 15 Lipca 2010 No tak ale MF serii 30, 36 itd wcale znowu takie naszpikowane nie są... Parę czujników... Cały ten ich komputer to też nic nadzwyczajnego (moja ciekawość w końcu go rozebrała) Jesli go rozebrałes to napisz co w srodku jest (jakies układy scalone), sam jestem ciekaw gdyby sie popsuł czy da sie naprawic, bo układy pokupic w sklepie wlutowac i po problemie chyba ze trzeba program wgrac to juz gorzej , sam sie zastanawiam do samochodu to kazdy mechanik ma program zeby zdiagnozowac i zaprogramowac elektronike za 50 czy 100 zł. a do MF Korbanek i kto jeszcze...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 17 Lipca 2010 Trochę drobnej elektroniki (rezystory, kondensatory) w moim procesor PIC (1996 rok produkcji komputera) parę przekaźników (to mnie zdziwiło) diodami pozabezpieczane i na wejściu dość pożądane zabezpieczenie diodą wejścia zasilania, a wejścia izolowane optycznie (wiec jego naprawdę trudno uszkodzić według mnie) jedyne co to procesor ma retencje danych według producenta na 30 lat przewidziana czyli zaczynają po latach program zapominać? i to wina tych awarii? Sam programator do takiego procesora drogi nie jest ale programu znikąd wytrzasnąć się raczej nie da... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 17 Lipca 2010 Tak to (komputer)wygląda w środku z jednej strony http://tymbes.pl/2.JPG Przerabiałem padniety komputer w 6150 , a że trwało to trochę i w różny sposób rozpoznawałem temat - mam nieco inne zdanie. Komp do ciągnika to jednak coś innego niż do samochodu. Interfejs kosztuje sporo a nawet bardzo i nigdy może się nie zwrócic, chyba, że ktoś będzie prowadził taką działalność, a oprogramowanie? - dla własych potrzeb - lepiej zaplacić 3 stówy za wgranie niż próbować zakupić. To na razie tyle - pozdrawaim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buli1979 0 Napisano 17 Lipca 2010 Właśnie o to chodzi samochodów jest dużo więc zakładów naprawiających też stad popyt na sprzęt diagnostyczny jest więc firmy to produkują. Ciagników stosunkowo mało sieć serwisowa niewielka więc zapotrzebowanie na sprzet diagnostyczny małe. Ale widzę że ceny i tak spadaja gdy polska wieś podbijały serie 30xx wgranie do nich oprogramowania kosztowało 700 zł. Mysle że za kilka lat cena jeszcze bardziej spadnie podobnie jak z autami kiedys diagnoza kosztowała 150 dzisiaj 30 do 50 lub jesli znasz właściciela gratis. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 17 Lipca 2010 Zawsze budzą we mnie zdziwienie ceny. Temu urzadzeniu bliżej do zwykłego sterownika PLC niż komputera. Chyba tylko Fendt nazwał je prawidłowo "E-BOX" i zabezpieczył oddzielną płytką z mikrobezpiecznikami. Panowie to że nazywamy je komputerami stwarza tylko aurę tajemniczości i pozwala wystawiać wysokie rachunki . To żadna kosmiczna technologia ,to twór z drugiej połowy lat 80-tych. Niestety na rynku maszyn rolniczych panuje dziwna tendecja tak w zakresie dostępności instrukcji jak i oprogramowania a każde pytanie uruchamie u delikenta nerwowe rozglądanie się wokół , jakbym co najmniej pytał o kody dostępu do NORAD. A kiedy, nie daj Bóg zada się trafne pytanie a jeszcze gorzej zna się na nie odpoowiedź, zawsze pada moje ulubione stwierdzenie "Jak pan się tak orientujesz to nie zawracaj mi pan głowy". A teraz konkluzja. Wiedza i umiejętności są w cenie i należy się godziwa zaplata jednak klienta należy traktować uczciwie i znac granice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 18 Lipca 2010 na początku było tak samo z katalogami kto miał to ich strzegł a jak zdecydował się odsprzedac to za wielką kase a teraz praktycznie wszystkie katalogi są dostępne na stronach internetowych tak samo będzie i z oprogramowaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 18 Lipca 2010 Panowie, jest tak jak z autami. Gdy na rynku było kilkanaście podmiotów świadczących usługi dla "skomputeryzowanych" aut, to ceny były kosmiczne. Teraz jest prawdziwa konkurencja w tym temacie. Jak będzie wiecej skomputeryzowanych ciągników,to i tu sytuacja się unormuje. W tej chwili naprawa elektroniki lub skrzyni hydro w ciągniku lub kombajnie to szok cenowy. Niewielu jest fachowców, nie ma szkoleń. Wiedza kosztuje, tym bardziej, gdy trzeba ją samemu mozolnie zdobywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
calibra25 0 Napisano 20 Lipca 2010 Witam! To bardzo pilne. Jak sprawdzić czy prawidłowo działają hamulce hydrauliczne przy MF6180 bo podpiąłem do przyczepy z hydraulicznymi i przy naciśnieciu hamulca nic nie hamuje ;( Pomocy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 20 Lipca 2010 jak ciągnik daje ciśnienie to musi hamować bo nie ma innej opcji chyba że z ciągnika nie masz ciśnieniaja kiedyś przy swoim podłączyłem sam siłownik i po wduszeniu hamulca siłownik momentalnie sie wysunął moze być cos nie tak z rozdzielaczem czy jak to inaczej nazwać który daje olej na gniazdo od hamulca"rozdzielacz" zanjduje sie na pokrywie pompy hydraulicznej i moze weż spróbuj tam odpowietrzyć tymi odpowietrznikami co tam są do sprawdzania ciśnienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LUKAS616 0 Napisano 21 Lipca 2010 jak sprawdzić czy działa przedni napęd w massey ferguson 3080 i czy ktoś mógłby mi przesłać jego schemat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 21 Lipca 2010 witam wszystkich od mf prosty sposób zaprzyj sie za drzewo obciąznikami i zbadasz działa czy nie pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 22 Lipca 2010 Do LUKAS616 .Podaj maila a będzie Ci dane, tj. przesłane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paw 0 Napisano 22 Lipca 2010 mam problem...mam masseya 3125 przez kilka lat wszystko było ok ale ostatnio mam kłopoty z odpalaien..kręci ale nie zaskakuje...zauwazyłem że jak go podgrzeję świecą płomieniową to odpali... co się może dziać...? winna jest pompa..? czy może silnik..? dodam że z tym odpalaniem jest tym gorzej im bardziej rozgrzany silnik...jak jest zimny to pali w dobrze..! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koseś 0 Napisano 23 Lipca 2010 Pompa wtryskowa traci szczelność na głowicy rotacyjnej gdy silnik się rozgrzeje, po regeneracji wszystko wróci do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paw 0 Napisano 23 Lipca 2010 Pompa wtryskowa traci szczelność na głowicy rotacyjnej gdy silnik się rozgrzeje, po regeneracji wszystko wróci do normy.dzięki...dam do regeneracji...oby tylko to..!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miniu10 0 Napisano 23 Lipca 2010 Czy mógłby mi ktoś podać prędkość ciągnika mf 235. Chodzi mi konkretnie jak uzyskać prędkość 4 5 6 7 8 9 km/h. Jakim biegiem mam jechać i ile obrotów silnika. Z góry dziękuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 23 Lipca 2010 Czy mógłby mi ktoś podać prędkość ciągnika mf 235. Chodzi mi konkretnie jak uzyskać prędkość 4 5 6 7 8 9 km/h. Jakim biegiem mam jechać i ile obrotów silnika. Z góry dziękuje. nikt ci pewnie tak szybko nie napisze ile obrotów i który bieg do danej prędkości ale prosto jest obliczyć sobie czas przejazdu przez odcinek np 100m który następnie odpowiada prędkości na godzine więc odmierz sobie 100m weż jakiś stoper i mierz czas aż osiągniesz te wyniki:(podaje czas przejazdu odcinaka 100m który odpowiada prędkości na godzine)5km/h-odcinek 100m pokonujesz w 72 sekundy6km/h-60s7km/h-51s8km/h-45s9km/h-40s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 23 Lipca 2010 i jeszcze widze chciałeś 4km/h-90s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach