Dominikvw 0 Napisano 30 Sierpnia 2010 Poproszę o pomoc w dwóch kwestiach.A mianowicie - jakim olejem zalać przedni most w MF 6180 ? Zauważyłem też, że olej pieni się i piana wyciska się przez uszczelniacze. Czy może być to spowodowane olejem o złych parametrach lub też zbyt wysokim stanem ? Ciągnik kupiony około miesiąca temu - nie wiem jakim olejem jest zalany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 30 Sierpnia 2010 do przedniego mostu i zwolnic może być TRANZOL lub jakiś podobny np HIPOL ale z tych gęstych bo tam musi być gęstymimo wysokiego stanu nie powinno sie pienić, może ktoś dolał innego oleju niż tam był i tak sie dziejewypuść olej i zalej nowym do korka kontrolnego (więcej nie powinno być) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dominikvw 0 Napisano 30 Sierpnia 2010 Ok. Dzięki za pomoc. pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbynio82 0 Napisano 31 Sierpnia 2010 Witam Mam taki mały problem jak prawidłowo podłączyć przewody na elektrozaworach i jak sprawdzić który gdzie bo odłączyłem i teraz nie mam pojęcia jaki kolor gdzie był tam są jakieś pomostkowane. Może jakieś zdjęcie tych przewodów na emaila proszę. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 31 Sierpnia 2010 podłącz sobie miernik i sprawdzisz który kabel jest do czego włączając wszystko po kolei i sprawdzając każdy kabel a następnie popodłączaj kable do następujących elektrozaworów licząc od góry:1-hamulec wom (jak wom jest wyłączony to musi być prąd)2-wom (jak jest włączony)3-blokada4-przedni napęd5-żółw-zając Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rcz 0 Napisano 31 Sierpnia 2010 witam, w mojej maszynie wyniknął następujący problem. Po wymianie oleju i filtra hydraulicznego niemal cały czas pali się kontrolka ciśnienia oleju (2 od lewej w dolnym rzędzie), dopiero przy większych obrotach kontrolka gaśnie i udaje się skręcić koła lub podnieść podnośnik. Na niskich obrotach nic nie reaguje. Dodam że przed wymianą wszystko było w porządku, problemy zaczęły się zaraz po zmianie oleju. Co to może być? może coś się zapowietrzyło? niestety zielony jestem w tym wszystkim:/ Proszę o jakąś pomoc:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 31 Sierpnia 2010 witam, w mojej maszynie wyniknął następujący problem. Po wymianie oleju i filtra hydraulicznego niemal cały czas pali się kontrolka ciśnienia oleju (2 od lewej w dolnym rzędzie), dopiero przy większych obrotach kontrolka gaśnie i udaje się skręcić koła lub podnieść podnośnik. Na niskich obrotach nic nie reaguje. Dodam że przed wymianą wszystko było w porządku, problemy zaczęły się zaraz po zmianie oleju. Co to może być? może coś się zapowietrzyło? niestety zielony jestem w tym wszystkim:/ Proszę o jakąś pomoc:) po pierwsze jaki filtr, olej, czy gdzies nie łapie powietrzaco do odpowietrzania to nie powinno sie to stać ale odpowietrzyć możesz odpowietrznikami na pokrywie na której masz filtr (takie dwa małe pod dumowym korkiem i w środku sie wciska) ale to raczej nie toczujniej raczej też odpada skoro nie idzie ukręcić kierownicąpompa raczej mało prawdopodobne zeby akurat padła jak wszystko było ok wcześniemoże dostał sie po jakiś zawór opiłek czy coś tam i blokuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rcz 0 Napisano 31 Sierpnia 2010 olej agrol u, filtr donaldsona:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 31 Sierpnia 2010 no to filtr ok ale olej nie do końca ale powód to to raczej nie jestspróbuj odpowietrzyć tam gdzie pisałem i sprawdz jeszcze zawór na górze przy samym końcu tej całej pokrywy co zakładałeś filtr (duża nakrętka na klucz chyba 30 i pod nia sprężyna i taki grzybek i jego sprawdz) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rcz 0 Napisano 1 Września 2010 hmm, jeśli chodzi o te dwa odpowietrzniki przy filtrze to dookoła wali z nich olej i powietrze z dużym ciśnieniem. Olej ma jasną barwę. Tego zaworu o którym pisałeś za bardzo nie mogę zlokalizować ale jeszcze sprawdzę:) A co myślisz o wpisie kolegi eco-rola kilka postów niżej. Tam opisywał podobny problem z tą tylko różnicą, że u mnie hamulce działają dobrze. Ja olej spuściłem 4 dni temu a zalałem go dopiero wczoraj bo miałem mały problem z filtrem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 1 Września 2010 zapowietrzenie układu hamowania to co inego bo tam samo nie ma gdzie wyjść to powietrza a z hydrauliki maale jak piszesz ze olej idzie z powietrzem i jest troche biały to rozumiem że jest zburzony czyli znieszany z powietrzem wieć pompa musi zasysać powietrzemoże przez filtr a może jest jakiś wadliwy bo ktoś tu kiedyś chyba miał jakiś problem z wadliwym filtremmoże odkręc go i zobacz jak tam wygląda i załóż jeszcze raz bo rozumiem że nic innego nie robiłeś więc nie ma co szukać gdzie indziej i ten zawór na górze też zostaw w tej sytuacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 1 Września 2010 Ten Zbynio82 od zaworów niech poda maila a dostanie pełną dokumentację z kolorami przewodów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 1 Września 2010 Do rczNa ile poznałem mój ciągnik i to przy nim robiłem - myślę, że zgodzilbym się z opinią Pawła. Jeżeli nic rzeczywiście nie robiłeś oprócz wymiany oleju - to szukaj "dziury" w układzie, czyli gdzie pompa może zasysać powietrze i miksować go z olejem. Może rzeczywiście filtr? Mi też hamulce działały i wszytko inne - na zimnym, a w miarę jak zmiksowanego oleju przybywało i stawał się cieplejszy - pierwszym objawem był zanik wspomagania. Wcześniej gdy go kupiłem był na agrolu - spuściłem go jednak - był czyściutki, ale od czasu do czasu kontrolka się zaświecała na gorącym. Wszystko się zmieniło gdy wlałem Agri-castrola 10W/40 i dałem mu orginalne "korbankowskie" filtry - odpukać w niemalowane "żadne czerwone" się nie pojawiają. Jak to się mówi - szukaj dziury w całym - przykro ale nic innego doradzić nie umiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbynio82 0 Napisano 1 Września 2010 mirro to jest mój email zbynio82@op.pl będę bardzo wdzięczny.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rcz 0 Napisano 2 Września 2010 no i już jest ok, tzn problem braku wspomagania rozwiązany. Wykręciłem ten nowy filtr ale wydawał się w porządku. Tak z ciekawości wyczyściłem i wkręciłem stary i zaczęło wszystko działać:) Wniosek: filtr musiał łapał powietrze ale był dobrze dokręcony i nie zauważyłem kapiącego oleju ani nic takiego. Filtr donaldsona, w sklepie pomogli mi wybrać odpowiedni typ na podstawie książki serwisowej. Słyszałem, że jest stosowany w mf-ach i dobrze się spisują. Dlatego mnie to dziwi. Może akurat ten konkretny model ma jakąś wadę. No nic. Dzięki panowie za pomoc, pierwszy raz taka sytuacja mi się zdarzyła i nie wiedziałem co jest grane. Czytając to forum widzę, że często się angażujecie i wielu osobom przydały się wasze rady:) Szacunek dla Was:) Dzięki wielkie jeszcze raz i wszystkiego dobrego:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 2 Września 2010 no i jednak filtr, ja te filtry stosuje od kilku lat i nie miałem problemu ale wiadomo że wszędzie może trafić się wada chociaż producent powinien dbać o to żeby taki produkt nie trafił na rynek ale wiadomo jak jesttak na przyszłość to tego filtra aż tak często nie trzeba zmieniać tylo dobrze wymyć (no chyba że jest naprawde dużo opiłków i wdać że jest już kiepski)lepszy stary orginał niż jakiś kiepski nowy zamiennik (nie mówie tu o donaldsone) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
massey88 0 Napisano 2 Września 2010 Witam wszystkich chciałbym zaczerpnac pare informacji na temat MF 675 ponieważ przymierzam sie do kupna takiego modelu. jego spalanie, usterkowosc dostep do czesci. oraz czy naped na tylna os wystaczy?? co myslicie o uciagu np jak bedzie se spisywał w transporcie z przyczepa 8t?? za wszelkie info wielkie dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mały 85 0 Napisano 3 Września 2010 MF 675 praktycznie bezawaryjny, części pasują od ursusa 4512 bo to wszystko to samo, tylko skrzynia troszke inna bo ma półbiegi ale nie słyszałem jeszcze zeby komuś padła, na stronie www.tractoor.pl znajdziesz dane techniczne ciągników po polsku, do przyczepy 8 t troche za mały bo on ma 66KM, MF 690 ma więcej mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony 0 Napisano 3 Września 2010 Ja miałem swego czasu 699, ale to ta sama konstrukcja co 675. Ciągnik bardzo prosty, dużo części pasuje od licencyjnych ursusów, spalanie perkinsa - bez komentarza , usterki głównie wynikające z wieku ciągnika typu słabnąca z czasem hydraulika (wymiana pompy, rozdzielacza), remont hamulców itp. Skrzyni i silnika przez 5 lat nie dotykałem, wszystko grało. Co do napędu tylko na jedną oś to do transportu tylko taki. Moc 82 km niby wystarczy (gorzej jak wersja bez turbo -68km) ale mała pojemność silnika spowoduje, że radości z jazdy na pewno nie będzie. Myślę, że lepszy byłby 690 podobne pieniądze a już trochę większy ciągnik. A teraz moje pytanie. Czy w serii 6100 (konkretnie 6180) nie smaruje się górnych tulei osi zwrotnic? Bo dolne mają kalamitki, górne nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paw 0 Napisano 3 Września 2010 Witam , mam mały (a może duży ) problem a mianowicie zaczyna mi czasami w MF 3125 zaświecać się kontrolka ciśnienia w skrzyni , jednocześnie zaświeci się kontrolka przedniego napędu po czym gasną obydwie i wtedy nie mogę rozłączyć napędu ani włączyć blokady jak również nie można przełączyć biedów z zółwia na zająca lub odwrotnie .. czujnik wymieniłem.. te dwie kontrolki zaświecają się za każdym wciśnięciem pedału sprzęgła po czym po kilku sekundach ponownie gasną...po jakimś czasie po wciśnięciu sprzęgła zaświeca się tylko kontrolka napędu i jest wszystko ok...do następnego razu... czy ktoś wie czy to wina jakiegoś ciśnienia czy jakiś błąd w komputerze pod podłogą...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
massey88 0 Napisano 3 Września 2010 mam jeszcze jedno pytanie ogladałem ostatnio mf 675 ( silnik a4.236) i na wolnych obrotach słchyac było metaliczny odglos ( silnika) trudny do zlokalizowania podobno ten typ silnika tak ma czyt to prawda?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 3 Września 2010 Ja miałem swego czasu 699, ale to ta sama konstrukcja co 675. Ciągnik bardzo prosty, dużo części pasuje od licencyjnych ursusów, spalanie perkinsa - bez komentarza , usterki głównie wynikające z wieku ciągnika typu słabnąca z czasem hydraulika (wymiana pompy, rozdzielacza), remont hamulców itp. Skrzyni i silnika przez 5 lat nie dotykałem, wszystko grało. Co do napędu tylko na jedną oś to do transportu tylko taki. Moc 82 km niby wystarczy (gorzej jak wersja bez turbo -68km) ale mała pojemność silnika spowoduje, że radości z jazdy na pewno nie będzie. Myślę, że lepszy byłby 690 podobne pieniądze a już trochę większy ciągnik. A teraz moje pytanie. Czy w serii 6100 (konkretnie 6180) nie smaruje się górnych tulei osi zwrotnic? Bo dolne mają kalamitki, górne nie. smar przechodzi jakimś kanałem bo ja w swoim odkręciłem pokrywke do góry i jak smarowałem na dole to górny pierścień sie podniósł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buli1979 0 Napisano 4 Września 2010 Nie wiem o jaki dokładnie odgłos chodzi ale raczej nie powinno bc nic słychać. Jeśli odgłos dobiega z dołu silnika to moze być panewka, góra to nie wyregulowany zawór lub luxny wałek rozrządu jednak każdy z tych odgłosów będzie inny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Case135 0 Napisano 4 Września 2010 Witka mam pytanie w moim mf jest kartka techniczna na której Niemiec napisał że olej wymieniał przy 3625 mth w2006 marcu w2007 traktor był wyrejestrowany ja go kupiłem w2010 styczeń,czyli wynika z tego że ciągnik stał około 3 lat , w tej chwili ma 3870 czyli ma245 mth czy to jest konieczność wymiany tego oleju ? i co to za olej 10w-40,GL4 nazwy niema ,w razie czego jakim go zastąpić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 4 Września 2010 nie napisałeś jaki to MF i czy skrzynie czy silnik bo po oznaczeniu wskazywało by na skrzynie a tam ze względu na mth olej nie podlagał by wymianie ale ze względu na czas to można by go wymienićjeśli jednak to jest kartka od silnika to tak czy tak musiałby być wymieniony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach