Case135 0 Napisano 4 Września 2010 nie napisałeś jaki to MF i czy skrzynie czy silnik bo po oznaczeniu wskazywało by na skrzynie a tam ze względu na mth olej nie podlagał by wymianie ale ze względu na czas to można by go wymienićjeśli jednak to jest kartka od silnika to tak czy tak musiałby być wymienionyJest to MF 6140 i chodziło mi o skrzynię... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 4 Września 2010 no to w skrzyni wymienia sie chyba co 1000mth wiec mogłby być ale z drugiej str jest juz 3 lata i można byłoby go wymienić ale to juz twoja decyzjaco do oleju to leje sie oleje typu BP Terrac, Mobil fluid, hydramot, lub orlenowski agro UTTO lub agro STOU(ten jest silnikowo hydrauliczno przekladniowy więc do wszyskiego-sam mam taki w skrzyni MF 6180) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 4 Września 2010 Case! Propnuję - wymień wszystkie materiały i części eksploatacyjne. Będziesz przynajmniej spał spokojnie! W internecie możesz poczytać co można zrobić z dokumentacją samochodów (ciągników też). Kupujemy je wszystkie i mają najczęściej 4 tys. mth, a popatrzcie ile mth mają takie same nowe - jedno, dwu lub trzy-letnie ciągniki? Po roku mają 750 mth, 900 lub więcej! Razy 10, 12,13 lub 14 lat to ile mth mają naprawdę? Ja mam 12 ha i do tego capka i zrobiłem 200 mth na rok (w tym 3 m-ce stał z powodu kompa).Ktoś, kiedyś na tym Forum napisał, że jak stać na taki ciągnik to musi "styknąć" na olej i filtry! Nie podobało mi się to stwierdzenie, ale po czasie zgodziłem się z tym. Pawlo ja k zwykle ma rację! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Case135 0 Napisano 4 Września 2010 Zgadzam się z wami ,znalazłem hurtownię która posiada w sprzedaży olej terrac ale jest dwa rodzaje Supr transmission i super uniwersal 10w-40,nie wiem który jest napisane 10w-40 GL4 na tej kartce czyli ten uniwersalny? ty masz zalany taki pawlo36. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 4 Września 2010 ja mam zalany agro STOU http://www.orlenoil.pl/oferta/rolnictwo,34,199.html możesz sobie zobaczyć na paramatry które ma bardzo dobre (lepsze od innych droższych) ale każdy musi sam zdecydowaćolej musi mieć specyfikacje fergusona M1144 lub M1141 lub M1139 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 4 Września 2010 zwracać też uwage na temperature płynięcia, im niższa tym lepiej bo oznacza to że będzie mniej problemów zimą a MF nie lubi gęstego oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
massey88 0 Napisano 5 Września 2010 odgłos z silnika podobny do tego jak jest w 1,35min słychac od silnika takie "drzezdzenie" swierszcza trudno nazwac i zlokalizowac:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misieqmonster 0 Napisano 5 Września 2010 Witam wszystkich użytkowników. mam problem z moim mf 2725. Jeśli ktoś mógłby mi pomóc to wdzięczny byłbym bardzo. Otóż problem z ciągnikiem pojawił się w momencie, gdy na wiosnę wysypał mi się synchronizator biegu pierwszego. Awaria została usunięta dość szybko, ale ciągnik nie wyjechał do ciężkich prac polowych i był raczej używany przy przyczepie. Teraz okazało się, że są problemy z hydrauliką a mianowicie nie bardzo chce podnosić pługi czy agregat. Chciałbym zaznaczyć, po tym jak już rozpołowiłem go na wiosnę to wymieniłem pompę hydrauliki na nową(jest to pompa zębatkowa). Widoczne objawy to:1. Podnosi tylko w określonym zakresie obrotów: 1000-1500, a później już nie podnosi, lub dzieje się to bardzo powoli;2. Gdy się nagrzeje to już całkiem słabo podnosi;3. Aby opuścić trzeba dodać gazu, ale przy nagrzanym oleju dzieje się to topornie;Chciałbym zaznaczyć, że to jest ciągnik z pełnym elektronicznym sterowaniem podnośnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 5 Września 2010 skoro pompa jest nowa to tu powinno być ok ale skoro mówisz że to na elektrozaworach ten podnośnik to dobrze by było rozebrać tą całą kostke (rozdzielacz) gdzie są elektrozawory które steruja podnośnikiem bo jest duże prawdopodobieństwo że nagromadziło się tam opiłków bo to w końcu magnes i coś tam blokują Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Anna81620 0 Napisano 5 Września 2010 Do massey 88 Oprócz tego dziwnego odgłosu z silnika wszystko wporządku?U nas w mf 3070 jest podobny odgłos ,wszystko mamy posprawdzane i została tylko głowica,własnie jest w naprawie,mozliwe,że to na zaworach,tyleze nasz nie ma mocy prócz tych dziwnych odgłosów z silnika.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buli1979 0 Napisano 5 Września 2010 Tak z filmiku cięzko powiedziec panewki to to raczej nie są. Może koła rozrządu lub wałek rozrządu posłuchaj z prawej strony czy słychać w głowicy. W mojm 390 czasami słuychać cos podobnego najlepiej jak syojsz z przodu ciągnika ale nigdy jakoś sie tym nie zajmowałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
massey88 0 Napisano 5 Września 2010 no wiecie ja przymierzam sie do kupna mf 675 dlatego zaciekawił mnie ten odgłos bo juz 2 mf ogladałem i go słysze w kazdym:/ i niewiem czy to norma:/ a do uzytkownikow tego silnika mma jeszcze pytanie ile wam spala ten silniczek (a4.236)?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Anna81620 0 Napisano 6 Września 2010 Specjalnie to brzęczenie od strony silnika nie przeszkadza,gdyby nie brak mocy nigdy bym sie tym nie zajmowała.Napisze czy po regeneracji głowicy brzęczenie ustało A czy może ktoś wie dlaczego przy intensywnej pracy podnosnika leci olej hydrauliczny ,nie jest go wiele ale skrzynia u dołu morka Sama skrzynia jest ok,przewody równiez ,wiec nie wiem skad ten wyciek.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 7 Września 2010 witam wszystkich do pawlo36 pisałeś o jakiejś kostce z zaworami od podnośnika,moje pytanie gdzie ten magnez co można oczyśćic z opilków? to pewnie z lewej strony ten dekiel jeśli nie mylę się? i tak ogólnie gdzie są te jakieś magnesy które się czyśći? dzięki z góry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 7 Września 2010 ty o ile pamiętam masz serie 30xx lub 31xx to juz nie ma znaczenia ale tam nie ma zadnego magnesu co sie czyści tylko jest elektro zawór i w nim jest pole magnetyczne (to tak jakby magnest więc przyciąga opiłki)a tamtemu koledze sie coś zawieszał ten podnośnik więc doradziłem przeczyszczenie tych elektromagnesówu ciebie sa z lewej str koło tej pokrywy w strone tyłu (jest taka kostka i na niej masz dwa elektrozawory-jeden podnosi a drugi opuszcza) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 7 Września 2010 tak mój 3115,a czy wogóle są jakieś wyłapywacze metali tak nap.jak w c360 na pokrywie podnośnika ? dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mały 85 0 Napisano 7 Września 2010 hej, co do stukania w silniku w 675 to czy na wolnych obrotach słychać głośniej a jak sie da gazu to brzęczenie zanika? Przyczyną może być luz na pośrednim kole rozrządu albo luz na panewkach wyważników w misce olejowej przy pompie olejowej, wtedy tak dziwnie jarmoli i stuka na wolnych obrotach, pali około 4,5L na moto godzine, do 6L w ciężkiej pracy, bez turba oczywiście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 7 Września 2010 tak mój 3115,a czy wogóle są jakieś wyłapywacze metali tak nap.jak w c360 na pokrywie podnośnika ? dzięki ja o niczym takim nie wiem, przy jednym z MFów miałem magneś na filtrze olejowym:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MFMarek 0 Napisano 8 Września 2010 Dzień dobry. Panowie mam problem przy MF 3065 i proszę o pomoc, leci mi olej przy jednej z sekcji złączy, do których podpina się maszyny typu pług obrotowy i inne. Olej leci przez pęknięty korpus w miejscu, w którym jest nagwintowany,gdzie wkręca się te gniazda od szybkozłączy patrząc z tyłu na ciągnik, jest to złącze ( są cztery) to na górze po lewej stronie . Chciałem zapytać czy jest sens bawić się w naprawy typu spawanie i czy wogóle można ten metal spawać? Czy trzeba wymienić sekcję, czy cały rozdzielacz (nie wiem czy używam prawidłowych nazw ale myślę, że wiecie o co chodzi), ta sekcja jest przypisana do dźwigni numer 2, która jest w kabinie jest to ta pierwsza od fotela. Proszę o podpowiedzi jak to naprawić i gdzie kupić tanie części nowe lub używane. Czy trudno jest to wszystko rozkręcić i potem złożyć? Mam jeszcze jeden problem na dźwigni nr 1 tej środkowej, jak trzymam ją do przodu to olej idzie na złącze i na maszynę, ale jak ją cofnę na środek to przepuszcza olej i np. pług się odwraca ciężko go przewrócić. Proszę o pomoc i rady, mogę oddźwonić aby porozmawiać, dlatego proszę o sms lub o kontakt przez internet 663428788 z góry dziekuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
john1 0 Napisano 8 Września 2010 witam prosze o pomoc podpiołem dzis owijarke mf 3060 i wszystko dobrze było i nagle podnosnik nie chciał podnosic próbowalem tu na dole koło kola wciskac w tym rozdzielaczu i tez nic i owijarka nawet pózniej powoli kreciła kierownico jak krecilem to sie zacinała i cięszko sie kreciło jak gazu sie dało to troche lzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawelmf 0 Napisano 9 Września 2010 do wszystkich posiadaczy mf seria 61** doszły mnie słuchy , ze jak się przełancza kierunek jazdy do przodu lub do tyłu powinien pojawiać się jakiś sygnał czy to prawda bo w moim tego niema. z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 9 Września 2010 Dzień dobry. Panowie mam problem przy MF 3065 i proszę o pomoc, leci mi olej przy jednej z sekcji złączy, do których podpina się maszyny typu pług obrotowy i inne. Olej leci przez pęknięty korpus w miejscu, w którym jest nagwintowany,gdzie wkręca się te gniazda od szybkozłączy patrząc z tyłu na ciągnik, jest to złącze ( są cztery) to na górze po lewej stronie . Chciałem zapytać czy jest sens bawić się w naprawy typu spawanie i czy wogóle można ten metal spawać? Czy trzeba wymienić sekcję, czy cały rozdzielacz (nie wiem czy używam prawidłowych nazw ale myślę, że wiecie o co chodzi), ta sekcja jest przypisana do dźwigni numer 2, która jest w kabinie jest to ta pierwsza od fotela. Proszę o podpowiedzi jak to naprawić i gdzie kupić tanie części nowe lub używane. Czy trudno jest to wszystko rozkręcić i potem złożyć? Mam jeszcze jeden problem na dźwigni nr 1 tej środkowej, jak trzymam ją do przodu to olej idzie na złącze i na maszynę, ale jak ją cofnę na środek to przepuszcza olej i np. pług się odwraca ciężko go przewrócić. Proszę o pomoc i rady, mogę oddźwonić aby porozmawiać, dlatego proszę o sms lub o kontakt przez internet 663428788 z góry dziekuję. można sie bawić w spawanie i jak ktoś ci to zrobi bo można by rozwiercić, wspawać tulejke z nowym gwintem i juz tylko kwestia czy masz kogoś takiego co to zrobisekcje są oddzielne i łączone ze soba-rozdzielenie ich to nie jest wielki problemci do przepuszczania to wygląda na wyrobiony rozdzielacz wiec jak tak to wygląda to może lepiej poszukać innego np na allegro jakby był w dobrej cenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
massey88 0 Napisano 9 Września 2010 hej, co do stukania w silniku w 675 to czy na wolnych obrotach słychać głośniej a jak sie da gazu to brzęczenie zanika? Przyczyną może być luz na pośrednim kole rozrządu albo luz na panewkach wyważników w misce olejowej przy pompie olejowej, wtedy tak dziwnie jarmoli i stuka na wolnych obrotach, pali około 4,5L na moto godzine, do 6L w ciężkiej pracy, bez turba oczywiście. po dodaniu gazu brzeczenia zanika. na wyzszych obrotach nic nie słychac. silnik rowno pracuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 9 Września 2010 witam prosze o pomoc podpiołem dzis owijarke mf 3060 i wszystko dobrze było i nagle podnosnik nie chciał podnosic próbowalem tu na dole koło kola wciskac w tym rozdzielaczu i tez nic i owijarka nawet pózniej powoli kreciła kierownico jak krecilem to sie zacinała i cięszko sie kreciło jak gazu sie dało to troche lzej jak masz owijarke to pewnie olej skierowałeś przez wyjście na silnik hydrauliczny to wtedy wracający olej z owijarki nie idzie już na rozdzileacz (tą kostke z lewej strony) tylko wraca do skrzyni grubszym wężem wychodzącym z lewej str rozdzielacza ciągnikapodnośnik tylko działa jak wszystkie sekcje rozdzielacza są na zero i nigdzie nie jest podawany olej przez gniazda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 9 Września 2010 do wszystkich posiadaczy mf seria 61** doszły mnie słuchy , ze jak się przełancza kierunek jazdy do przodu lub do tyłu powinien pojawiać się jakiś sygnał czy to prawda bo w moim tego niema. z góry dzięki no jest taki piszczyk z sygnałem przerywanymjak masz wduszone sprzęgło to nieraz nie ząży zapiszczeć (zależy jak on tam reaguje) ale jak przełączysz dzwignie bez sprzęgła (nic sie nie stanie!!!!!) to powinno piszczeć sygnałem przerywanympiszczyk znajduje sie po prawej stronie kokpitu kierownicy, zdejmujesz plastikową osłone która jest od góry do dołu szerokości ok 10-15cm i pod nią masz dwa piszczyki, jeden od rewersu a drugi od hamulca ręcznego ktory piszczy czy tam brzęczy jak ręczny jest zaciągnięty a wdusiśż sprzęgło do końca (po to akb nie ruszyć na ręcznym) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach