eco-rol 0 Napisano 26 Września 2010 ... a czy nie urywa Ci go rzeczywiście przy włączaniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcineek6 0 Napisano 26 Września 2010 a gdzie dokładnie jest filtr oleju w skrzyni MF?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 26 Września 2010 Hmm ciągnął przez jakiś czas przy bronowaniu i naraz porostu poczułem że ciągnie tylko tył (taki mocniejszy poślizg jak wyszedłem pooglądać co jest (myślałem ze elektrozawór albo coś albo się odkręciło coś z przodu i ruszałem wszystkim po drodze aż znalazłem ten ukręcony przód) jakieś 150-200mth na nim zrobiłem. luzy były likwidowane te 150-200mth wcześniej. Wtedy też było z wałem kombinowane bo miał objechany wieloklin prawie całkiem więc był przedłożony i nowe wyfrezowane. Luzów nie ma nigdzie wszystko wchodzi całkowicie pasowanie. nawet jak kosz był za ten nowy wałek chwycony i na tokarce sprawdzany to jest na środku z dokładnością do 0,04mm, tzn o dziwo ładowanie turem gnoju przeżył ten wałek i padł w "lekkiej" robocie uwaliło go w miejscu gdzie się robi cieńszy jak z mostu wychodzi. był to teoretycznie używany oryginał. wielokliny na tym urwanym kawałku nie są w ogóle naruszone tak jak przyszedł tak dalej jest. No i sam nie mam już pomysłu co mu mogło zaszkodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciek 0 Napisano 26 Września 2010 Witam mam do was głupie pytanie ,czy warto kupić 3670,90 w okolicach 40tys,czy na dzień dobry trzeba będzie wyłożyć 20-30 na remont skrzyni?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 26 Września 2010 Mi osobiście skrzyni nic nie rusza (3060) no poza rozkręceniem się ale to tam groszowe sprawy są;) wlazłem tam to wszystko wygląda idealnie, w tylnym moście tak samo. jedynie co to pompę (1400zł) wymieniałem ten wieloklin z przodu bo orombany był (2500) (teraz mi go urwało ale to jakaś przyczyna pewno jest) i remont silnika bo tam to tragedia była (około 3 tyś) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 26 Września 2010 Ferdka mam 2 lata, męczony turem od 9 mies;) w miedzy czasie zwalił 1 rzędówką 10ha kukurydzy;) trochę po orał i tam takie pierdoły;) Teren dość górzysty mam;) A i jeszcze przednie zwolnice rozbierałem bo luzy były ale to mnie z 20zł kosztowało;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 26 Września 2010 Gustlik ! (a propos tego urywającego się wałka ataku): rozbierałeś przednie zwolnice, dyferencjał - czy przy składaniu nie przegapiłeś czegoś? Czasem zwykła drobnostka (duperela!) tak wyszkoli, że popamiętasz na całe życie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 26 Września 2010 Zwolnice gdyby nawet chwyciło (dyferencjał jest na takich zapadkach ze by najwyżej przeskoczył) - a nie chwyciło bo nie ma nigdzie śladów i w ogóle nic co by mogło chwycić. w cyfrze też nie ma co chwycić a sam dyferencjał dopiero teraz rozebrałem (parę części i gdzie znaki były to dane na znaki) sam kosz jest banalnie prosty i jak by nie patrzeć nic tam źle nie może być bo to takie kły z 2 stron i po prostu jak idzie ciężko przemoże sprężynę i przeskoczy (bez tryb) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 26 Września 2010 Gustlik nie martw się to usterka 3060 pewna jak w banku. Winą jest kretyńska konstrukcja tulei łączącej wałek mostu z napędowym . To co ma kompęsować naprężenia tował napędowy podparty na środku łożyskiem niestety pierwszy luz pojawia się na frezach . U mnie dzwonienie i obcinanie frezów skończyło sie dopiero po zamianie tulei na przegub kardana. Po jakimś czasie przy luzach na tulei pojawiają się mikropęknięcia wałka , gołym okiem ich nie zobaczysz. Aż przychodzi dzień gdy wałek trzaska. Najgorsze jest to ża wał nie jest wstępnie skręcany przez co jego zdolność tłumienia naprężeń skręcających jest mniejsza a ponieważ walek mostu jest podparty łożyskiem tuz przed swoim najwęższym miejscem urywa sie właśnie tu. Moje wk.. po trzecim razie osiągnęło szczyt i przerobiłem to na krzyżak koszt 250 pln a jaki spokój - bezcenne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony 0 Napisano 26 Września 2010 Tak czytam i czytam i nasuwają mi się takie dwie możliwości. Jeżeli w przednim moście wszystko gra to albo wada materiału (nie oryginalna choć używana część) lub może włączenie blokady mostów przy max skręconych kołach, choć nie wiem czy blokada też działa na przód jak jest ograniczony poślizg. Moim zdaniem musiało to być nagłe przeciążenie bo inaczej by powoli mieliło frezy a nie ucięło cały wałek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 26 Września 2010 Blokada jest "Automatyczna" Tzn nie ma satelitów czy jak się to tak zwie tylko przeskakujące takie hmm zęby pod obciążeniem. ogólnie wychodzi na to że nawet jak przód nie jest włączony to to przemóc musi na zakręcie? Jak to znowu uwali to dam krzyżak i tyle;) za regeneracje tego wałka dałem 200zł + flasza:] i wygląda to porządnie zrobione;) tzn nie widać śladu ruszania a łączony był w miejscu gdzie najgrubszy jest;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciej 12 0 Napisano 26 Września 2010 ]Proszę o informacje o ciągnikach MASSEY FERGUSON seria 3050-3090Jeśli ktoś takie użytkuje to proszę o wypowiedz 1.Jak się sprawują na polskim paliwie2.Koszty serwisu3.Koszty eksploatacji- zużycie paliwa4. Czy warto kupic taki ciągnik sprowadzany z zachodu5. Ile MTG do kapitalnego remontu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 26 Września 2010 mam 3060 i ci powiem tyle - na zachodzie maja paliwo gorszy szajs niż u nas;) w Case jak go kupiłem była galaretka a w MF jakiś czerwony szajs z takimi zielonkawymi drobinkami w nim;) Wlałem to do Usrusa C-330 to mi zajechało wtryski;) a MF się na tym 250km przykulał;) Koszt serwisu dość duży chodź tanieje ostatnimi czasy;) No i jestem zdania że psuje się tylko to w co handlarze weszli polscy;) Czas do remontu nie mam zielonego pojęcia;) No i zależy jak go używasz;) A co do ekonomiki - olej do skrzyni dosyć drogi w porównaniu do ursusa ale do silnika za to wchodzi go malutko i nic drogiego;) Komfort jazdy - naprawdę miło się nim jeździ;) Paliwa pali o wiele mniej niż zetor 7211, skrzynia ostatnio udowodniła (sąsiada że wytrzymuje przełączenie z szosowych na terenowe przy pełnej szybkości z zapiętą przyczepą bez sprzęgła i potem jeszcze kilkadziesiąt takich sztuczek bo tak jakiś czas sąsiad jeździł niż wymyślił co to, tzn komputer na czymś styku nie miał a ktoś szlifierką w jego obudowę lazł wystarczyło go wyjąć zdjąć obudowę i poprawić luty i znowu wszystko działa) Ogólnie to zadowolony z niego jestem;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
john1 0 Napisano 27 Września 2010 witam moze ktos mi napisac jak odpowietrzyc uklad wspomagania kierownicy z gory dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek15 0 Napisano 27 Września 2010 Nie wiecie czasem jaki olej jest zalecany do skrzyni biegów do ciągnika fergusona 6150 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 27 Września 2010 Nie wiecie czasem jaki olej jest zalecany do skrzyni biegów do ciągnika fergusona 6150 olej tylu hydramot z fuchs-a, mobil fluid, BP terrac lub poprostu UTTU lub STOU (ten ostatni jest silnikowo przekładniowo hydrauliczny i sam mam nim zalanego MFa serii 61xx, w moim przypadku jest on z orlenu AGRO STOU dokładnie)najważniejsze zeby spełniał specyfikacje fergusona-pisze na etykiecie np M1139, M1144, M1141, M1143 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawelmf 0 Napisano 29 Września 2010 Nie wiecie czasem jaki olej jest zalecany do skrzyni biegów do ciągnika fergusona 6150 olej tylu hydramot z fuchs-a, mobil fluid, BP terrac lub poprostu UTTU lub STOU (ten ostatni jest silnikowo przekładniowo hydrauliczny i sam mam nim zalanego MFa serii 61xx, w moim przypadku jest on z orlenu AGRO STOU dokładnie)najważniejsze zeby spełniał specyfikacje fergusona-pisze na etykiecie np M1139, M1144, M1141, M1143 ja też mam takiego mf i zalałem go castrolem 10 w 40 który kupiłem w gręzowie koło siedlec , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 29 Września 2010 BP terrac wystepuje teraz po nazwą castrol bo to jest to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mick017 0 Napisano 29 Września 2010 witam mam pytanie czy olej platinum ultra 15W40 z orlen-u nadaje sie do mf-a 3070 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 29 Września 2010 platinum ultor chyba a nie ultra ale mniejsze z tym, olej dobry ale nie wiem czy warto szaleć bo niewiadmo co było lane i żeby ci tam czegos nie wyczyścił w tym silniku i wiesz co bedzie, nie zawsze dobrze jest stosowac dobry olej, ja do swoich leje turdusa i do większych i nowszych od 3070 i jest ok orlen ma takie cos jak superol F i tam pisze ze moze byc do wyeksplaotowanych silnikow czyli inne np nie są zbyt dobre do tego z tego powodu jaki napisałemwlej turdusa i bedzie naprawde ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snopek 0 Napisano 30 Września 2010 Zastanawiam się nad kolami do międzyrzędzi do mojego MF teraz stoi na 13,6 R24 przód i 18,4 R34 tyłJakie będą rozmiary wąskich?? Przy szerokości 9,5 lub troszkę szerszej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mick017 0 Napisano 30 Września 2010 no przekrecilem nazwe obecnie jezdze na turdusie ale wlasnie dostalem ten olej z orlenu i zastanawiam sie czy moge go na taki wymienic niby parametry ma takie same a akurat wymiana sie szykuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 30 Września 2010 no to jak juz tam uważasz ale to sa nowsze oleje wiec nie wiadomo jakie one tam maja do konca składy, ja np bym nie zmienil jak juz lełeś tamten chyba ze jesteś pewny tego oleju i przede wszystkim silnika ze jest w idealnym stanie co raczej jest nie mozliwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 1 Października 2010 Wie ktoś co to może być że mi hamulec "odbija" jak go wcisnę? Tzn wali tak po nodze i się trzęsą węże zwrotne oleju z tyłu traktora. Tzn na zapalonym ciągniku jak się wciśnie bardzo delikatnie to normalnie albo z całej siły to też nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 2 Października 2010 witam koledzy i awaria moze ktos miał:prawe tylnie koło poszedł olwj,jakaś jakby uszczelka wisi na osi przy tej pochwie czy tam zwolennicy?wku..... mnie strasznie. Może ktos wie cos na ten temat ,i do czego tam sie brać od podstawy? dzieki za pomoc pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach