Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

oczywiście dobrej firmy nie bede reklamowal nazw jest duzo tematów z opiniami bo pług pługowi nie równy , jeden idzie ciężej ,drugi większy moze isc lzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,posiadam mf 3065 ze skrzynia biegów A i B. Miałem taki problem,że w mrozy wyskakiwała mi ta wajcha z grupa biegów A i B, na przykład wyskakiwała na A do przodu,na wstecznym R było dobrze i na B do tyłu R(wsteczny) tez wyskakiwała, na B do przodu było dobrze.Co moze być przyczyną,spotkał się ktoś z tym. Olej i filtr(kupione w serwisie) wymienione.

 

nie chće Cię straszyć zle pewnie remont skrzyni cię czeka, tu olej nie ma nic do tego jedynie jak jest gesty albo nie ma stanu to ciezko mogą chodzić w robocie tez wyskakują ? jesli tak to masz juz luzy w skrzyni i pod obciazeniem wyskakuja biegi, jesli problem wystepuje tylko w zimie to moze gesty olej sprawia opor i bieg do konca nie wchodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie straszył kolegi remontem. Jest zima i uszczelnienia nie trzymają. Wymiń uszczelnieniai na siłowniku od zmiany grup biegów i go wyreguluj. Dopiero jak to nie pomoże to możesz się zastanowić nad rozbieraniem skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do czego jest ta dźwignia?

file:///C:/Users/Optimus/Desktop/Massey-Ferguson-6170-1217814.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za tamto komputer mi się zawiesił. Chodzi mi o dźwignie na tym zdjęciu najbliżej siedzenia od czego ona jest bo ja jej nie mam.Czy jest ona od wałka i czy da się bez niej pracować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam takie pytanie które zapewne już padało.

 

Chodzi mi o to czy jest jakiś program na komputer (laptop) żeby podłączyć pod komputer pokładowy ciągnika marki Massey Ferguson.??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sie tyczy do 540 i do 1000 zalezy jaka masz włączona z tyłu

włączenie eco powoduje osiągniecie danej prędkości przy mniejszych obrotach silnika np 540obr wom normalnie masz chyba przy 2000obr silnika a po włączniu na eco 540obr wom masz przy 1500 czy 1550obr silnika i taka sama zasada jest jak masz włączone obroty womu na 1000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie straszył kolegi remontem. Jest zima i uszczelnienia nie trzymają. Wymiń uszczelnieniai na siłowniku od zmiany grup biegów i go wyreguluj. Dopiero jak to nie pomoże to możesz się zastanowić nad rozbieraniem skrzyni.

 

Lepiej, żeby to były tylko te uszczelnienia, czym mam się sugerować przy regulacji tego siłownika ? biegi wyskakiwały tylko przy ruszaniu jak się zazębiły to już szedł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie to że wyskakuje dźwignia A/B to nie wina siłownika. Jemu wyskakuje jazda przód albo tył z tym że różnie na różnych przełożeniach. Czyli nie siłownik bo wtedy nie byłoby efektu odskakującej dźwigni, a mechaniczna zmiana kierunku jazdy. Jeżeli uszkodzone byłyby uszczelniacze na siłowniku zmiany A/B z chwilą próby zmiany położenia dźwigni słychać byłoby zgrzyt albo dzwignia byłaby blokowana w położeniu pośrednim bez możliwości załączenia jakiegokolwiek kierunku jazdy.

Tu nie ma straszenia remontem te objawy mogą świadczyć otym że.

1. Wytarte są widełki tulei przesównej przekładni zmiany kierunku jazdy.

2. Pojawił się luz na wałku tej przekładni.

3. Powoli zużywają się zęby tulei bądź współpracujących z nią kół.

Czego nikomu nie życzę bo to finansowo boli aczkolwiek lepiej dojść do ładu z tym wcześniej ponieważ przekładnia ta mieści się w obudowie wzmacniacza momentu i może spowodować jej rozerwanie. Zastrzegam jednak że to tylko i wyłącznie moje zdanie wysnute na podstawie obserwacji własnych ,nie zawsze trzeźwych i nie może być podstawą do procesu o odszkodowanie z tytułu straszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mirro nie masz racji. ja nie teoretyzuje tylko wiem to z praktyki. Jak zostało napisane to wyskakuje przy rożnych położeniach dźwigni. Zajrzyj jeszcze raz do ej skrzyni przypatrz się uważnie i zrumienisz jak to jest możliwe.

 

@markoyyy napisł że działo się to w w czasie mrozów. Nie sprecyzowła jednego czy jak juz mnieni grupe i zmienia kierunej kazdy w jej obrębie to czy wszystko jest ok. Czy wysakauje jedynie przy zmianie grup?? Poza tym napiał niepreyzyjnie że wyskakuje dzwignia ale czy ona wykonuje ruch?? czy jak ja przytrzymasz to nie wyskoczy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem za diagnoza mirra według mnie temu wyskakuje naprzemiennie że po prostu podczas zmiany AB się zmienia kierunek działania rewersu. I samo przełączanie AB do tego dużo nie ma;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz kiedys pisalem o moim Mf 3080 w ktorym mechanik wyciagnol pompe i nie spisal kabli elektrozaworow i nie bylo wiadomo jak je podlaczyc. Po prubach i bledach i pomocy kolegow z forum jakos podlaczylem. Wszystko dziala tylko power shift(przyspieszacz) nie dziala kto wie od czego kable jeszcze zamienic bo mnie denerwuje juz takie jezdzenie po szosie. Prosze o pomoc!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odnośnie problemu kolegi "markoyyy", to tak jak koledzy wcześniej nie uważam żeby to był problem przekładni A/B. Kiedyś miałem podobny problem ( a było to po zdejmowaniu tego dekla od skrzyni), co się okazałe to mechanik który mi naprawiał nie zakontrował nakrętki , tych na dźwigni zmiany biegu i ta "tulejka" poniżej się za nisko opuściła sama - przez co nie do końca załączały się biegi, a pod obciążeniem wyskakiwały. Wyregulowanie tego i zakontrowanie usunęło problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Krystiam114 wejdź na stronę podaną przez Gustlika tam jest dział pod nazwą AUTOTRONIC masz schematy łącznie z oznaczeniem kolorów kabli. Ta instrukcja powinna dużo wyjaśnić a potem próbnik w dłon i do dzieła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. czy moze ktoś wie od czego jest kontrolka w MF z lewej strony na desce rozdzielczej? to jest taki trójkąt czerwony.na tą kontrolkę idą dwię żarówki. bo wczoraj odpaliłem swojego MF 8160 no i mi się to świeci cały czas.

z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich chciałem powiedzieć kilka słów na temat prezentu gustlika i mirro, ja mam serie 61xx ,trochę się różni ale prawie wszystko to samo, mam instrukcje obsługi po niemiecku nie mogłem tego wszystkiego doczytać co doczytałem dzięki wspaniałomyślnym naszym kolegom ,naprawdę z całym szacunkiem, za trud ,za chęci, wielkie dzięki i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w ciągnikach z serii 81XX ale w 61XX ta kontrolka oznacza awarie nie wiem czego U mnie w 6170 tak jest zaraz po odpaleniu i gaśnie dopiero wtedy gdy się zwiększy obroty. Jak się świeci ta kontrolka to świeci się tez od awarii EHR i on nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...