Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

wie ktoś za ile można kupić tarcze hamulcowe do mf 3115, oryginały lub zamienniki, lub czy są firmy które regenerują okładziny tarczy ( ew. gdzie?)
Tarcze hamulcowe 3115 425zł grene

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem kiedyś problem z rewersem pipczał mi ale przełączał ,po wyłączeniu silnika dalej pipczał aż zgasły wszystkie kontrolki czyli spadło ciśnienie w hydraulice ,jak zapaliłem silnik to już nie pipczał , ale z chwilą gdy nie docisnąłem sprzęgła to problem powracał ,ale przełączał przód tył ,i ktoś mi powiedział tutaj na tym forum żeby sprawdzić ten czujnik(połączenie) koło filtra tego dużego i się uspokoiło.Marszewo u ciebie też tak jest tylko nie przełącza przód tył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marszewo - rzeczywiście popróbuj co Pawlo pisze, bo jak coś zwisło (np. elektrozawór) to moduł nie może sobie z tym poradzić. Ja nawet po odłączeniu klem z akumulatora całkowicie - łączyłem je ze sobą na chwilę. Któryś elektry mi mówił, że wszystkie ładunki się wtedy niwelują. Poza tym cykl (czas) restartu komputera to ok 10 min. bo podobno tyle trwa okres w którym moduł całkowicie się wyłącza. Gdy jednak pojawił jakiś błąd programowy ( a nie usterka mechaniczna) to musisz serwisanta "zaprosić" do wgrania programu. A czy pozostałe kontrolki zachowują sie prawidłowo? Nic nie mruga inaczej niż wcześniej?
Ecorol jak? łączłeś klemy ze sobą ? plus z minusem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję podejście metodyczne. Sprawdzić czy problem tkwi w hydraulice czy elektryce. Często czujnik ciśnienia oleju sterowania skrzynią biegów albo przewody od niego są przyczyną. Może to być banalnie czujnik przy (słowo zostało usunięte) sprzęgła albo faktycznie elektrozawór.

Jeszcze jedno, stykanie klem ma działanie poprawiające stan ducha stykającego. Należy pamiętać że elektrozawór to końcowy element wykonawczy i przed nim jest co najmniej jaden albo dwa przekaźniki i to z regóły mechaniczny z byy pass tranzystorem . Jeżeli styki są otwarte obwód nie zamknie się i pupa blada. Jeżeli powtarza się wieszanie elektrozaworów szczególnie w zaworach elektrohydraulicznych można zastosować diodę gaszącą. W serii30xx powinna być przy zaworze wzmacniacza momentu.

I w tym wypadku chodzi raczej o wygaszanie siły elektromotorycznej cewki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zbiornika wyrownawczego tam nie ma i powinna sie zaświecać przy wysokiej temp a czy sie zaświeca trudno powiedzieć bo u mnie np nie swieci i od paliwa też nie wiec one chyba tak maja
Pawlo u minie też nie świeci ta kontrolka od rezerwy paliwa , może to ma związek z zmiennością oporu tego opornika w tym czujniku paliwa, jak mało paliwa i w tedy to wychwyca komp i w tedy się zapala rezerwa ,no bo jest a nie działa? to poco by wstawiali to seryjnie? moim zdaniem bezsensu ,co prawda ja mam uszkodzony ten czujnik ,bo pokazuje mi tylko do połowy zbiornika , a później jest przerwa i znowu pokazuje,tak go przerobiłem ,muszę nowy kupić ok 200zł. Ale pasowało by dowiedzieć się u jakiegoś elektryka np. z serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek może się źle wysłowiłem - Kable od akumulatora po odpięciu połączyć! Plusowy z minusowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie dioda jest w 100% sprawna i czujnik tez bo wskazówka działą w pełnym zakresie a mimo to jak jest bardzo mało paliwa nie swieci

moze to jest jakis bład fabryczny ze nie dokonczyli tego:P

chociaz kilka razy chyba widziałem na zdjeciach ogłoszen jak sie swieciła ta dioda tylko nie pamietam czy to od temperatury czy od paliwa ale na bank sie swieciła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A napewno w tym modelu wskażnik paliwa wpięty jest do komputera? Tam chyba jest układ analogowy z potencjometrem w zbiorniku i wskaźnik z tłumikem drgań żeby na dziurach wskazówka nie fruwała po skali. A jeśli tak to dioda ma swój przekaźnik i to pewnie na płycie pod tablicą wskaźników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PAWLO u ciebie wskazówka wacha się na dołkach jak jedziesz czy stoi , bo u mnie niema żadnego tłumika przy czujniku i wskazówka lata żeby sprawdzić stan to muszę zatrzymać się, oczywiście jak jadę po nierównościach. mirro u ciebie też tak jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim bardzo dziękuję za rady,posiadam masseya pół roku i jestem zielony w tym temacie.Szczegółowo to jest tak,że mój 6170 ma 14lat, przyjechał ze Szkocji w maju i ja go kupiłem,a ten synchronizator przód-tył lubiał sobie zgrzytnąć przy przełączaniu i nieraz pomagałem pedałem hamulca i wtedy przerzuca.Usterka nastąpiła gdy po cofnięciu traktorem przełączyłem do przodu, a on nic tylko jedzie do tyłu a kontrolki migają na zmianę, tak jak się nieraz zdarzy gdy niechcący potrącisz dżwigienkę rewersu w czasie jazdy i wtedy lampki czerwona zielona migają na zmianę bo nie było wciśnięte sprzęgło. U mnie teraz migają tak na zmianę, jedzie tylko do tyłu,zdjąłem klemy i to też nie pomogło. Mało się znam,, nie wiem który elektrozawór.Ktoś powiedział żeby pozycjonera nie dotykać i wolę go nie ruszać.Poprosiłem elektryka ,ma być na początku lutego,jak naprawi to się podzielę spostrzeżeniami.On w lato powiedział ,że takie lekkie zgrzytanie synchronizatora to nic grożnego,zwłaszcza mi zgrzytnie gdy dżwignia zmiany biegów jest na luzie ,na biegu zgrzyta bardzo rzadko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też po odpaleni przez 10 min. jak jadę do tyłu wcisnę sprzęgło i przerzucę rewers a ciągnik toczy się jeszcze do tyłu to rewers się nie załączy i nie mogę wtedy ani do przodu ani do tyłu przełączyć muszę puścić sprzęgło znowu wcisnąć i wtedy się przełącza przy tym migają kontrolki od kierunku jazdy. Czy to normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To miganie kontrolek to może być sygnalizacja preselekcji wyboru kierunku jazdy. Czyli jadąc do przodu planuję że zaraz będę cofał wybieram więc rewers lewą rękę mam na kierownicy a prawa obsługuje tura albo podnośnik. Przełączenie kierunku jazdy nastąpi po wciśnięciu do końca sprzęgła.

Rozwiązanie ulubione przez Fenda z tym że tam w modelach z turbosprzęgłem sprawdza się o wiele lepiej. Zgrzytanie przy przełączaniu to objaw zużywających się pierścieni synchronizatorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PAWLO u ciebie wskazówka wacha się na dołkach jak jedziesz czy stoi , bo u mnie niema żadnego tłumika przy czujniku i wskazówka lata żeby sprawdzić stan to muszę zatrzymać się, oczywiście jak jadę po nierównościach. mirro u ciebie też tak jest?

 

jest tak jak mowisz, nie lata od minimum do maksimum ale np jak masz pół zbiornika to waha sie od 1/4 do 3/4 i jak orzesz z tytm stanem to gdy ciagnik jest przechylony na prawo to masz bardzo mało a jak na lewo do prawie pełno paliwa:)

raz nawet zapowietrzyłem jak ciagnik był prawym kołem w bruździe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym wskaźnikiem paliwa jak patrzyłem to raczej jakiś układ analogowy musi to załączać;) Porównuje stan z potencjometru z innym napięciem zadanym w jakimś układzie elektronicznym blisko tej kontrolki prawdopodobnie;) Bynajmniej tak jest w większości nowszych samochodów w których nie idzie to przez "komputer" a jak patrzyłem w sklepie z czujnika nie wychodzą 2 kable więc jako tako innej możliwości nie ma sam tego chyba nie naprawisz;) Tłumienie drgań wskazówki z czasem pewno się zużywa;)

 

A co do tego łączenia przewodów to ja nie widzę sensu odłączenie zasilania może i coś tam da bo zrestartuje wszystko ale połączone albo wiszące klemy bez różnicy raczej;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Działanie takiego najprostszego wskażnika rezerwy to dioda w układzie mostkowym z rezystorami. Wtedy rzeczywiście jeden biegun LED podłączony byłby do rzewodu biegnącego z czujnika w baku a drugi do gałęzi z odpowiednio dobranymi rezystorami tak aby blokowały przepływ prądu aż do momentu jego wrostu do opowiedniego poziomu tj. osiągnięcie przez pływak rezerwy. Tak więc na ścieżkach do diody powinny być rezystory być może nawet jakiś zabezpieczający i to je należało by sprawdzić. Awiele skazuje na takie rozwiązanie bo dioda przegrzania silnika i wskażnik temperatury działają podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tylko takie rozwiązanie wydaje się mało prawdopodobne;) W zależności od temperatury by działało w rożnym punkcie i nie zapalało by się naraz tylko coraz mocniej świeciło;) Ale i tak do licznika o ile się da możesz wejść i sprawdzić czy coś się nie rozłączyło albo luty nie puściły;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodź z drugiej strony taka kontrolka bardzo potrzebna nie jest a jak się nie znasz to możesz coś więcej załatwić;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale przecież dioda LED , jak to dioda, ma jakieś na napięcie zaporowe i to chyba dzięki niemu możemy pokusić się o takie rozwiązanie? A tak wogóle to jak Koledzy sprawdzili że sama dioda jest OK? One są bardzo wrażliwe na przepięcia w instalacji i o ile mechanicznie trudno je wykończyć o tyle prądowo szybko.

No fajna dyskusja się ruszyła!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No fajna, fajna dyskusja, tylko żeby jeszcze ktoś napisał jak to naprawić. U nie chyba dioda jest spalona bo jak jest próba kontrolek to mi nie świeci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ją umiesz wymontować to kup nową i wmontuj (koniecznie ten sam kolor) (groszowa sprawa) tak jak mirro mówi dioda może się od przepięcia spalić (aczkolwiek też to znowu takie proste nie jest) Jeszcze co do wkładania nowej ona ma ścięcie z jednej strony to ścięcie ma być z tej samej co było inaczej nie zadziała;) (przewodzi prąd tylko w 1 kierunku)

 

A co do mirra ona ma napięcie przewodzenia ale nie startuje to ostro;) przewodzi od jakiegoś już napięcia coraz mocniej;) No i diody raczej się prądem steruje;) A tutaj to nie bardzo wyjdzie;) i podgrzewając ochładzając diodę nawet troszkę dość pokaźnie się to napięcie zmienia;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano fakt na ostro nie da rady w tym przypadku. Sto procent racji. Ważne tylko żeby Koledzy przypadkiem tej diody "gołej" do istalacji w ramach próby nie podłączali. Bo to będzie na ostro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie była sprawdzona jak licznik był wyjęty bo była zmieniana dioda od rewersu i przy okazji była sprawdzona ta od wskaznika paliwa poprzez podanie jej prądu bezposrednio na nią od dołu i swieciła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tak przy okazji było sprawdzone bo mi tam nie zależy zbytnio na niej ale wcale bym sie nie pogniewał jakby działała:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

POMOCY Odpaliłem ciągnik i nie działa mi Dynashift. Migają kontrolki od A oraz D jest -8 mrozu czy to jest normalne co robić.[/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli olej ma mniej niż 0*C Dynashift ma nie działać aż do rozgrzania. Poza tym szkoda silnika tak traktor zaraz męczyć;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...