Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy doradźcie czy pod wtryski założyć grubsze podkładki czy zwykłe cienkie??

jakie powinny właściwie być, może ktoś wie?

Pawlo były jakieś podkładki jak wymontowałeś te wtryski ? jak były to załóż takie aby nie było przecieku paliwa najlepiej nowe ale mniej wiecej o takiej samej grubości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał taki przypadek kupił nowe łożyska do sieczkarni w kombajnie , przed założeniem dołożył smaru tak na wszelki wypadek , poskładał pojechał młócić porobił trochę pomyślał sprawdzę te nowe łożyska ,dotkną ręką obudowy ,rękę po parzył nie wiedział co jest okazało się później że przyczyna była, za dużo smaru ,duże obroty na sieczkarni dlatego się grzały, rozebrał ują smaru poskręcał problem miną, dlatego myślę że u Krzyśka może to problem nie właściwego oleju? może za gęsty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na agrolu jest cały przedni most. był u mnie gość i kazał łożyska popuścić do takiego stopnia żeby było na wałku ok 2mm luzu bo to może być wada łożysk które w czasie pracy sporo puchną...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A można lać agrol do przedniego mostu? Mi to by chyba wyciekł cały. Myślę że tam gęsty jakiś musi być. Bynajmniej w moim MF jest gęsty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek ten olej to przekładniowy? oj chyba 2mm to za dożo dwie dziesiąte może.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej w przednim moscie i zwolnicach musi byc gesty a agrol jest rzadki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawy przypadek. Po pierwsze ciekawe czy łożyska nie były w systemie calowym. Jeśli tak to założenie metrycznych spowoduje zmianę pasowania i obudowa nie przesunie się przy napinaniu a tylko zwiększy się nacisk na bieżnię. Układ wałek koło talerzowe wymaga precyzyjnej regulacji i samo ustawienie odpowiedniego zazębienia to też sprawa praktyki . Złapanie 2mm luzu na wałku to bardzo ciekawy pomysł i ja bym wnioskował żeby pomysłodawca "prasował krawat i szybko jechał do Szwecji po Nagrodę Nobla.

Przyjmuje się że sumaryczny luz na moście nie powinien przekraczać 1/4 obrotu wałka. Najprościej byłoby wyjąć z mostu obudowę z mechanizmem różnicowym i zawieźć do warsztatu który naprawia mosty samochodowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek olej musi być przekładniowy typu hipol lub podobny ,a powiedz mi taką rzecz ,czy między łożyskami na wałku jest taka tuleja rozprężna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma tuleji tylko na wałku jest: łożysko-podkładka dystansowa-tryb-podkładka dystansowa-łożsko. dociskane jest to obudową łożyska tam jak wałek jest zakończony frezami a regulowane na podkładkach dystansowych na zewnątrz tej obudowy.

wyjąłem łożyska i jedno było obrócone na wałku a drudie na bierzni na tej która jest regulowana obudową..

A jak będzie za duży luz na łożyskach w tej przekładni to może zaszkodzić?

Kolesie na składnicu maszyn powiedzieli mi że wszyscy jeżdżą na agrolu i taki też kupiłem. co prawda znalazłem w książce że olej ma spełniać norme m1129A, a tylni most na m1127. nie ma takiej normy na żadnym oleju więc zalałem most przedni agrolem. Nie wymieniałem jeszcze oleju w tylnim moście ale czas na to więc czym go zalać????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podkładkami się reguluje naciąg łożysk?jak tak to wyreguluj łożyska tak żeby wałek obracał się lekko ale bez luzu na łożyskach ,tak samo łożyska na kole talerzowym , koło talerzowe przysuń do wałka tak żeby luz między zębny był niewielki ,obracaj kołem talerzowym i sprawdź czy koło wraz z wałkiem obraca się bez żadnych zacięć ,jeżeli w którymś miejscu będzie ciaśniej to delikatnie odsuń koło od wałka i powinno być dobrze.Jak masz etykietę tego agrolu to podaj specyfikacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji piszą że olej do przedniego mostu to gl-5 80-90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak tulei dystansowej to trochę dziwne. Te mosty w sumie są bardzo podobne do serii 30xx. Uszkodzenia które podajesz wskazują że po dociśnięciu łożysk i na skutek zablokowania możliwości obracania po bieżni łożysko zewnętrzną obudową zaczęlo obracać się w moście. A drugie po wałku. Po prostu ze względu na pasowanie znalazło sobie miejsce o mniejszym oporze.

Ja jednak rozejrzałbym się po literaturze za tą tuleją bo w tym układzie nie można stabilnie ustalić napięcia łożysk. Tymi podkładkami dystansowymi regujemy np. ustawienie wałka względem koła talerzowego.

Wejdź na stronę z instrukcją pobierz plik FRONT AXLE i obejrzyj budowę mechanizmu różnicowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie ma takiej normy jak mam w książce, ani nie ma na agrolu podanej lepkości czy gęstości.

a co do dołożenia tuleji to nie ma gdzie bo mechanizm jest ciasno skonstruowany a podkładki są grubości ok 3mm i spełniają bardziej funkcję podtrzumującą koło zębate żeby nie chodziło na boki i ne naciskało na łożyska a niżeli miały by regulować ustawienie wałka dolnego. Przy górnym wałku tym co idzie na dyferencjał jest tulejka i podkładki dystansowe i to ma luz niewielki ale to się nie grzeje. luz pomiędzy trybem górnym a dolnym jest dosłownie 2mm to na wałku po złożeniu jakieś 1mm.

Założyłem ten mechanizm i ustawiłem luz na łożyskach dobrze wyczuwalny i przejechałem kawałek to jest jakies 500 metrów na pełnych piecach i zrobiło się letnie czyli jest lepiej acz kolwiek na takim luzie na wałku zaraz diabli wezmą uszczelniacz.

postaram sie zeskanować z ksiażki schemat mechanizmu i wkleje. jest prosty a co proste sprawia mi najwięcej kłopotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek daj jakiś schemat bo tak to będziemy mieszać i mieszać i do niczego nie dojdziemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjmuje się że sumaryczny luz na moście nie powinien przekraczać 1/4 obrotu wałka. Najprościej byłoby wyjąć z mostu obudowę z mechanizmem różnicowym i zawieźć do warsztatu który naprawia mosty samochodowe.

Witam

Pisałem wcześniej o podobnym problemie w swoim mf. U mnie jest tak z 1/4 - 1/5 obrotu (70 - 80 stopni) luzu na wałku atakującym w przednim moście. Wycieka też olej, jak spuszczałem to 2,5 litra zostało. Rozmawiałem o tym z mechanikiem to powiedział że tam nie powinno być luzu i pokazał jak u niego jest w mf , no i faktycznie zero luzu. I teraz po tym co napisałeś mirro to sam już nie wiem czy rozbierać i kasować te luzy na zero , czy zmniejszyć do powiedzmy 5-15 stopni, czy zostawić tak jak jest ??

Co do oleju w przednim moście i zwolnicach to jak najgęstszy, gl będzie najwłaściwszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjmuje się że sumaryczny luz na moście nie powinien przekraczać 1/4 obrotu wałka. Najprościej byłoby wyjąć z mostu obudowę z mechanizmem różnicowym i zawieźć do warsztatu który naprawia mosty samochodowe.

Witam

Pisałem wcześniej o podobnym problemie w swoim mf. U mnie jest tak z 1/4 - 1/5 obrotu (70 - 80 stopni) luzu na wałku atakującym w przednim moście. Wycieka też olej, jak spuszczałem to 2,5 litra zostało. Rozmawiałem o tym z mechanikiem to powiedział że tam nie powinno być luzu i pokazał jak u niego jest w mf , no i faktycznie zero luzu. I teraz po tym co napisałeś mirro to sam już nie wiem czy rozbierać i kasować te luzy na zero , czy zmniejszyć do powiedzmy 5-15 stopni, czy zostawić tak jak jest ??

Co do oleju w przednim moście i zwolnicach to jak najgęstszy, gl będzie najwłaściwszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czy była zwrócona uwaga na stan zębatek współpracujących?Z powodu zużycia,przy próbie wykasowania luzu ząb będzie musiał być zagłębiony w "rowku"przy wychodzeniu z rowka może "trzeć"obiema stronami o ząb współpracujący.Pomijam kwestie rodzaju zębów.Bo jeżeli ktoś,gdzieś,kiedyś wymieniał to mogły wystąpić różne kombinacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówimy tu o luzie sumarycznym czyli mechanizm różnicowy plus półosie , bo planetarne w piastach już nie ruszą się. Jeżeli jest to luz tylko na wałku i kole to trzeba go zmniejszyć. Jeżeli będziesz potrafił zejś do zera to chwała Ci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowy na tym forum, czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile spala MF 275 i ZETOR 6211 Byłbym bardzo wdzięczny za te informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowy na tym forum, czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile spala MF 275 i ZETOR 6211 Byłbym bardzo wdzięczny za te informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowy na tym forum, czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile spala MF 275 i ZETOR 6211 Question Byłbym bardzo wdzięczny za te informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...